Thumbnail
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Ένα απαράδεκτο εργασιακό και ασφαλιστικό καθεστώς 

Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Ένα απαράδεκτο εργασιακό και ασφαλιστικό καθεστώς …δεύτερης κατηγορίας για τους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς!  

(Ένα «πείραμα» του αστικού κράτους, μια «προαγγελία θυέλλης» για το εργασιακό μέλλον όλων των εκπαιδευτικών…)


  Πριν λίγες μόλις ημέρες, στις 27 του Ιούνη 2013, με τη λήξη του σχολικού έτους οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) της Σκιάθου αποχαιρέτησαν τα θρανία με μια πολύ όμορφη και συγκινητική εορταστική εκδήλωση, η οποία για άλλη μια φορά απέδειξε σε όλους μας τι μπορεί να επιτύχει η αγάπη για τη γνώση, η ευαισθησία, το μεράκι και το φιλότιμο όλων όσοι αντιμετωπίζουν την Παιδεία και τη Μόρφωση ως μια ύψιστη «υπόθεση ζωής». Άλλωστε αυτή η αγάπη για τη μόρφωση, η βαθύτατη ανθρωπιά και το φιλότιμο χαρακτηρίζουν όλη την πορεία των εκπαιδευτικών και των μαθητών του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας του νησιού μας, όπως φανερώνει η όλη μέχρι σήμερα πορεία τους με επισφράγισμα την ανθρωπιστική εκδήλωση αλληλεγγύης στους άπορους συμπολίτες μας που έγινε την επόμενη ημέρα, στις 28/6, με τη συγκέντρωση τροφίμων και άλλων ειδών πρώτης ανάγκης από το ΣΔΕ της Σκιάθου.

Η παράταξή μας, η «Λαϊκή Συσπείρωση» χαιρέτισε εξαρχής, την έναρξη της λειτουργίας του ΣΔΕ στη Σκιάθο και πολύ περισσότερο χαιρέτισε με ενθουσιασμό την οργανωμένη επαναλειτουργία του από το 2011 ως σήμερα. Το θεσμό αυτό εμείς τον είδαμε ως μια σημαντική ευκαιρία για τη διάδοση της γνώσης, των Γραμμάτων και του Πολιτισμού στους ενηλίκους εργαζόμενους συμπολίτες μας, οι οποίοι δεν είχαν καταφέρει παλαιότερα να ολοκληρώσουν τη βασική τους εκπαίδευση. Είμαστε, μάλιστα, η μοναδική πολιτική δύναμη στο νησί, η οποία έθεσε μετ’ επιτάσεως το πρόβλημα της επαναλειτουργίας του ΣΔΕ το Γενάρη του 2010. Εμείς με κάθε ευκαιρία επαινέσαμε και αναδείξαμε στη σκιαθίτικη κοινωνία την καθημερινή, άοκνη, φιλότιμη και εποικοδομητική προσπάθεια και την ευσυνειδησία όλων των εκπαιδευτικών που εργάστηκαν στο ΣΔΕ Σκιάθου τα τελευταία χρόνια. Με κάθε ευκαιρία, επίσης, αναδείξαμε τη δραστήρια συμμετοχή και τις πρωτοβουλίες των μαθητών και των εκπαιδευτικών του ΣΔΕ στα κοινωνικά μας δρώμενα, με κορυφαίο παράδειγμα την πρωτοβουλία τους, το φθινόπωρο του 2012 για την προώθηση της λειτουργίας και ενός Εσπερινού Λυκείου στη Σκιάθο, που είναι τόσο, μα τόσο απαραίτητο για τους εργαζόμενους αυτού του τόπου.

Σήμερα, ωστόσο, είμαστε υποχρεωμένοι να προβούμε δημόσια στις παρακάτω εξαιρετικά θλιβερές διαπιστώσεις για τον τρόπο αντιμετώπισης των ωρομισθίων εκπαιδευτικών του ΣΔΕ από το Υπουργείο Παιδείας και το αστικό κράτος γενικότερα, αλλά και, ταυτόχρονα, να προβληματιστούμε και να βγάλουμε ορισμένα συμπεράσματα για το πώς θέλει το ελληνικό αστικό κράτος να χρησιμοποιήσει το θεσμό των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, για τις κατευθύνσεις που φαίνεται να ανοίγει, για όλους τους Έλληνες εκπαιδευτικούς,το εφαρμοζόμενο στα σχολεία αυτά εργασιακό και ασφαλιστικό καθεστώς.

Να το πούμε εξαρχής, χωρίς μισόλογα και υπεκφυγές:

Το απαράδεκτο εργασιακό και ασφαλιστικό καθεστώς των ωρομισθίων εκπαιδευτικών που επιβλήθηκε στα ΣΔΕ από το αντιδραστικό αστικό κράτος και η γενικότερη φιλοσοφία του προγράμματος διδασκαλίας, που θέλουν να επιβάλουν στα σχολεία αυτά, προδιαγράφουν τα σχέδια των κρατούντων για το διαβόητο «νέο σχολείο της αγοράς», το «σχολείο του κέρδους και των πολυεθνικών εταιριών», το οποίο οι αστικές κυβερνήσεις προωθούν σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, εφαρμόζοντας τις ντιρεκτίβες των Βρυξελλών και υλοποιώντας τους σχεδιασμούς του μεγάλου κεφαλαίου…

Τα στοιχεία που θα σας παραθέσουμε παρακάτω είναι αυθεντικά και είναι βγαλμένα μέσα από την πικρή πείρα των ίδιων των ωρομισθίων εκπαιδευτικών του ΣΔΕ Σκιάθου. Είναι στοιχεία που μιλούν από μόνα τους:

1. Στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, μαζί και σ’ αυτό της Σκιάθου, ίσχυσαν από την αρχή διαφορετικά εργασιακά και ασφαλιστικά δεδομένα για τους εργαζόμενους εκπαιδευτικούς. Από τη μια, το κράτος χρησιμοποίησε ορισμένους μόνιμους εκπαιδευτικούς, αποσπώντας τους από τα σχολεία τους για να στελεχώσει τις διευθυντικές θέσεις των ΣΔΕ ή τους χρησιμοποίησε ως υπερωριακώς απασχολουμένους στα ΣΔΕ το απόγευμα (π.χ. σε μαθήματα Ελληνικής Γλώσσας, Μαθηματικών, Πληροφορικής κλπ.). Αφετέρου, στα ΣΔΕ προσλήφθηκαν ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί άλλων απαραίτητων ειδικοτήτων (π.χ. ξένων γλωσσών, περιβαλλοντικής και τεχνικής εκπαίδευσης…) για τους οποίους δεν ισχύει απολύτως τίποτα από αυτά που θεωρούνται ως τώρα δεδομένα για τους μόνιμους και τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς της δημόσιας εκπαίδευσης (εργασιακά δικαιώματα, κανονική καταβολή ασφάλιστρου από τον εργοδότη, επιδόματα…).

2. Το 2011-2012 το υπουργείο στην προκήρυξη που απηύθυνε στους άνεργους εκπαιδευτικούς για τη στελέχωση των ΣΔΕ ξεκαθάριζε ότι θέλει να προσλάβει -με σύμβαση έργου- «ελευθεροεπαγγελματίες» εκπαιδευτικούς, δηλαδή από την κατηγορία εκείνη που -εξ ανάγκης- εργάζεται με το περιβόητο «μπλοκάκι» και αυτοασφαλίζεται στον Οργανισμό Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών (ΟΑΕΕ), σαν να ήταν …έμποροι ή άλλοι επαγγελματίες της αγοράς. Το κράτος δικαιολόγησε την αντεργατική αυτή επιλογή του με την επίκληση του γεγονότος ότι τα ΣΔΕ χρηματοδοτούνται από το περίφημο …ΕΣΠΑ και αυτά προβλέπουν οι ευρωενωσίτικες ντιρεκτίβες για τη διαχείρισή του. Φυσικά, οι ελευθεροεπαγγελματίες εκπαιδευτικοί με μπλοκάκι είναι ακόμα λίγοι σε σχέση με τις προσδοκίες του Υπουργείου.

3. Το 2012-2013 η έναρξη της λειτουργίας των ΣΔΕ έγινε μεν τον Οκτώβρη του 2012 με αποσπασμένους και υπερωριακώς απασχολουμένους μόνιμους εκπαιδευτικούς, η πρόσληψη όμως των ωρομίσθιων άργησε πάρα πολύ και έγινε μόνο μετά το Φλεβάρη του 2013. Το αστικό κράτος ουσιαστικά κορόιδεψε τους υποψήφιους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς των ΣΔΕ, αφού:

α) Δεν έβαλε κανέναν εξαρχής περιορισμό στην πρόσληψη ωρομισθίων που δεν είχαν μπλοκάκι και ασφάλιση στον ΟΑΕΕ. Αντιθέτως, τα στελέχη του Υπουργείου Παιδείας, σε προφορικές τους συζητήσεις με τους υποψήφιους για πρόσληψη «δεσμεύτηκαν» ("της αλεπούς οι όρκοι", που λέει ο λαός μας!) ότι θα προσλάβουν κανονικά τους εκπαιδευτικούς και θα τους ασφαλίσουν στο ΙΚΑ για το χρόνο εργασίας τους στο ΣΔΕ, όπως επιβάλλει η μέχρι σήμερα υπαρκτή εργατική νομοθεσία για την εξαρτημένη μισθωτή εργασία.

β) Υποσχέθηκε την κανονική καταβολή των μισθών των ωρομισθίων εκπαιδευτικών των ΣΔΕ και ταυτόχρονα την καταβολή και των αναγκαίων οδοιπορικών ή ακτοπλοϊκών τους εξόδων για τη μετακίνησή τους από τον τόπο κατοικίας τους στις περιοχές όπου προσλήφθηκαν (π.χ. από το Βόλο στη Σκιάθο).

γ) Ελάχιστα ή απολύτως τίποτα δεν τήρησε από τα υπεσχημένα, αφού οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί των ΣΔΕ, που εργάστηκαν από το Φλεβάρη έως και τον Ιούνη του 2013, αν δεν ήταν ασφαλισμένοι στον ΟΑΕΕ (με μπλοκάκι) παραμένουν απολύτως ανασφάλιστοι, χωρίς ούτε ένα ένσημο από το κράτος προς το ΙΚΑ για το χρόνο εργασίας τους!!! Ταυτόχρονα, είναι απλήρωτοι για τους μήνες Απρίλη, Μάη και Ιούνη του 2013, ενώ σε ό,τι τουλάχιστον αφορά τη Μαγνησία και τη Σκιάθο δεν έχει καταβληθεί στους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς του ΣΔΕ ούτε μια δεκάρα για τις αναγκαίες ακτοπλοϊκές (ή οδικές, στη στεριανή Μαγνησία) μετακινήσεις τους για να πάνε στη δουλειά τους…

Την ίδια στιγμή, βεβαίως, οι ωρομίσθιοι, απλήρωτοι και ανασφάλιστοι εκπαιδευτικοί των ΣΔΕ υπόκεινται κανονικά σε όλων των ειδών τις προβλεπόμενες φορολογίες και σε όλα τα χαράτσια που επιβάλλει με τη σέσουλα το κράτος... Μέχρι και φόρο αλληλεγγύης για τους ...ανέργους πληρώνουν! Αν αυτό το  πράγμα δεν είναι το αποκορύφωμα της πιο αισχρής πολιτικής ενός αισχρού αντιλαϊκού κράτους, τότε οι λέξεις θα έχουν χάσει τη σημασία τους...

4. Η κοροϊδία του κράτους προς τους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς του ΣΔΕ ξεκίνησε από το Φλεβάρη. Ενώ, δηλαδή, ειδοποιήθηκαν και προσήλθαν στον τόπο εργασίας τους, το Υπουργείο καθυστέρησε σκόπιμα επί ένα μήνα και παραπάνω να τους καλέσει σε υπογραφή της απαραίτητης σύμβασης εργασίας τους! Το Φλεβάρη και το Μάρτη του 2013 οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί του ΣΔΕ Σκιάθου εργάστηκαν κανονικά για το κράτος χωρίς να εξασφαλίζονται από καμιά απολύτως σύμβαση!!  Κανονική εφαρμογή της… «μαύρης εργασίας» από το ίδιο το κράτος που δήθεν την καταπολεμά!!!

Δεν ήξεραν οι ωρομίσθιοι, όχι μόνο αν έχουν ασφάλιση υγείας και καταγραμμένη προϋπηρεσία για τη συνταξιοδότηση, αλλά ούτε καν πόσα ευρώ παίρνουν την ώρα για  τη δουλειά τους…

5. Το Μάρτη του 2013, το αστικό κράτος έριξε πλέον κάθε προσωπείο. Εξανάγκασε ουσιαστικά, με την απειλή της απόλυσης, τους ήδη εργαζόμενους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς των ΣΔΕ να υπογράψουν …. «σύμβαση έργου», στην οποία δεν προβλέπεται καμιά απολύτως υποχρέωση του κράτους να καταβάλει έστω και μια δεκάρα για τα ένσημα του ΙΚΑ στους εργαζόμενους.  Η «σύμβαση έργου» κάνει υποχρεωτική την εργασία με μπλοκάκι και την αυτασφάλιση του «ελευθεροεπαγγελματία» μισο-άνεργου «επιχειρηματία εκπαιδευτικού» στον ΟΑΕΕ μόνο όταν το ποσό που του καταβάλει το κράτος για την … «εργολαβία» του ξεπερνά τις 5000 ευρώ.

Ποιος όμως από τους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς του ΣΔΕ μπορεί να φτάσει σε τέτοια ποσά αμοιβής, αν αθροιστούν οι ώρες δουλειάς του

Ποιος εργαζόμενος με ωρομίσθιο, που μετά βίας φτάνει, στην καλύτερη των περιπτώσεων να αμοίβεται 700 περίπου ευρώ το μήνα (αν δηλ. έχει «επαρκείς» ώρες διδασκαλίας για κάτι τέτοιο, αφού από κει και κάτω το πηγάδι δεν έχει πάτο…) μπορεί να καταβάλει ένσημο αυτασφάλισης 550 ευρώ το δίμηνο στον ΟΑΕΕ για να βγάλει μπλοκάκι και να έχει μια στοιχειώδη ασφαλιστική κάλυψη;

Ποιος άνθρωπος μπορεί στ’ αλήθεια να ζήσει με τέτοιες αμοιβές, να πληρώνει τον ΟΑΕΕ, να νοικιάζει κι ένα δωμάτιο στη Σκιάθο για τις μέρες της δουλειάς του στο νησί, και να πληρώνει και το πήγαινε-έλα στο Βόλο ή τον όποιο τόπο διαμονής της οικογένειάς του; Ποιος αλήθεια;

Τι απομένει στον ωρομίσθιο αυτό εκπαιδευτιικό για να ζήσει - στοιχειωδώς- σαν ανθρώπινο πλάσμα;

Το αποτέλεσμα είναι ότι από το Φλεβάρη του 2013 ως σήμερα, η μεγάλη πλειοψηφία των εργαζόμενων ωρομίσθιων εκπαιδευτικών του ΣΔΕ Σκιάθου εργάστηκαν ανασφάλιστοι. Το κράτος δεν είχε κανένα ενδοιασμό για τα ένσημα και την ασφαλιστική τους κάλυψη. Δεν κατέβαλε δεκάρα στο ΙΚΑ. Καλύπτεται φυσικά με την υπογραφή που τους εξανάγκασε να βάλουν στη σύμβαση έργου…

«Η σύμβαση υπογράφτηκε με μάρτυρες πολλούς / κι έχει δυστυχώς και την υπογραφή μου…», όπως λένε και οι στίχοι του τραγουδιού. Κατά την καπιταλιστική λογική καθένας μας είναι απολύτως υπεύθυνος για την υπογραφή του. Κανένας καπιταλιστής και κανένα τσιράκι του συστήματος, όμως, δεν έχει τη διάθεση να σκέφτεται με τι τρόπο και σε ποιες συνθήκες αναγκάζεται ο εργαζόμενος να υπογράψει… Δεν συμφέρει, βλέπετε, να γίνονται τέτοιες σκέψεις…

Μίλησε κανείς για τους νόμους της ζούγκλας; Μίλησε κανείς για τη ντροπή και το φιλότιμο που χάθηκε;

Το δυστύχημα της ελληνικής κοινωνίας είναι ότι μας έχουν φέρει σε τέτοια απογοήτευση, φόβο, ηττοπάθεια και έλλειψη εμπιστοσύνης στις δυνάμεις μας, ώστε κανένας από τους μόνιμους εκπαιδευτικούς δεν ξεσηκώθηκε για «να βάλει στη θέση του» το αστικό κράτος για το κατάντημα αυτό.   Η ευθύνη για την αδράνεια αυτή . Δυστυχώς, η «Λαϊκή Συσπείρωση» πληροφορήθηκε μόλις τώρα την ιταμή αυτή πρόκληση …

7. Τελικά, το κράτος πλήρωσε στους ωρομίσθιους του ΣΔΕ μόνο τους μισθούς του Φλεβάρη και του Μάρτη 2013, ενώ χρωστάει ακόμα τους υπόλοιπους τρεις μήνες. Ταυτόχρονα, δεν κατέβαλε ούτε μια δεκάρα για τις μετακινήσεις τους στη Σκιάθο, παρ’ όλο που -όπως πληροφορηθήκαμε- έχουν καταβληθεί τα ακτοπλοϊκά έξοδα σε όσους μετακινήθηκαν προς την Αίγινα και τη Σύρο για να εργαστούν στα εκεί ΣΔΕ. Και μιλάμε εδώ για τη γραμμή των Βορείων Σποράδων η οποία αναλογικά έχει το πιο ακριβό εισιτήριο πλοίου σε όλη την Ελλάδα…

Αυτά λένε τα στοιχεία που συγκεντρώσαμε, δυστυχώς με μεγάλη καθυστέρηση, γιατί δεν είχαμε ως τώρα επαφή με το χώρο των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών των ΣΔΕ…  Τα στοιχεία αυτά μιλούν από μόνα τους. Το ελληνικό αστικό κράτος λειτουργεί τα ΣΔΕ με πολλαπλά εργασιακά και ασφαλιστικά καθεστώτα, τα οποία «μοιραία» οδηγούν στη χειροτέρευση των συνθηκών εργασίας για όλους τους εκπαιδευτικούς αυτών των σχολείων, ενώ για τους ωρομίσθιους ανασφάλιστους εκπαιδευτικούς είναι ένας πραγματικός εργασιακός «καιάδας».

Καταδικάζονται από το άθλιο αυτό κράτος νέοι επιστήμονες, νέοι άνθρωποι γεμάτοι από όλων των ειδών τα τυπικά και ουσιαστικά γνωστικά προσόντα, άνθρωποι γεμάτοι όρεξη, ενδιαφέρον και πρωτότυπες ιδέες, γεμάτοι από διάθεση για κοινωνική προσφορά, στο πιο βάρβαρο καθεστώς εργασιακής ανασφάλειας και αβεβαιότητας. Εξαναγκάζονται κυριολεκτικά με το «μαχαίρι» της πείνας στο λαιμό τους να σκύβουν το κεφάλι στο νόμο της ζούγκλας, της πιο ακραίας εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο.

Αυτός ακριβώς είναι ο «κοινωνικός νόμος» του καπιταλιστικού συστήματος, το οποίο -βουλιαγμένο πλέον για τα καλά στην πιο αγιάτρευτη διαρκή κρίση του- αλέθει τους εργαζόμενους και τους άνεργους ανθρώπους, νέους, γέρους και μικρά παιδιά στις μυλόπετρες της εξασφάλισης των κερδών για μια ασήμαντη κοινωνική μειοψηφία παρασίτων της πλουτοκρατίας. Το αστικό κράτος υπηρετεί και διαιωνίζει ακριβώς αυτό το καθεστώς. Ανοίγει καθημερινά τις «πύλες της κολάσεως» στην τεράστια κοινωνική πλειοψηφία, που με τα χέρια και το νου της δημιουργεί κάθε υλική και πνευματική αξία στον κόσμο μας.

Το καπιταλιστικό σύστημα και οι πολιτικοί υπηρέτες του είναι οι μεγάλοι ένοχοι για το χάλι που προαναφέραμε. Ενάντια στο σύστημα αυτό πρέπει να στραφεί το οργανωμένο λαϊκό κίνημα και πρώτα απ’ όλα το οργανωμένο κίνημα ΟΛΩΝ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΑ των εκπαιδευτικών και όλων των παραγόντων της εκπαιδευτικής διαδικασίας (μαθητικές κοινότητες, σύλλογοι γονέων).

Αν αφήσουμε να διαιωνίζεται αυτό το άθλιο εργασιακό καθεστώς των ωρομισθίων των ΣΔΕ, δεν είναι καθόλου μακριά η ημέρα που αυτό θα γενικευτεί σε ολόκληρη τη σημερινή δημόσια εκπαίδευση. Το αστικό κράτος επεκτείνει καθημερινά τη διείσδυση των αγοραίων νόμων και μεθόδων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Η μαύρη εργασία των ωρομίσθιων στα ΣΔΕ είναι το μοντέλο που θέλει να επιβάλει γενικότερα η αστική τάξη και οι πολιτικοί της λακέδες, για να ξεφορτωθούν μια και καλή τα εργασιακά δικαιώματα και τις κατακτήσεις των εργαζομένων, τα δικαιώματα που κερδήθηκαν με ασίγαστη πάλη και αμέτρητες θυσίες στον 20ο αιώνα από το εργατικό-λαϊκό μας κίνημα. Η επελαύνουσα βαρβαρότητα σχεδιάζει πολύ καθαρά πλέον τη μετατροπή όλων των σχολείων σε τόπους υποταγής και τρομοκράτησης των εργαζόμενων εκπαιδευτικών, για να εξασφαλίσει το φτηνό και απόλυτα πειθήνιο στις εντολές των καπιταλιστών δουλικό εργατικό δυναμικό του 21ου αιώνα. Προορίζουν τον κακοπληρωμένο και ανασφάλιστο εκπαιδευτικό, τον οποίο θέλουν να τρομοκρατούν εφ’ όρου ζωής με εργασιακή αβεβαιότητα, με συνεχείς «αξιολογήσεις» του βαθμού υποταγής του στο σύστημα και με μαύρη εργασία κάθε μορφής, να γίνει -αντί για επιστήμονας, διανοούμενος και Δάσκαλος της Λευτεριάς και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας-  ένας επιστάτης παιδοφύλακας, ένας διαμορφωτής δουλικών και άκριτων νεανικών συνειδήσεων στην υπηρεσία των εκμεταλλευτών. Προορίζουν τον δούλο εκπαιδευτικό  να πλάσει τους μισο-εργαζόμενους, μισο-άνεργους, ανασφάλιστους και ανασφαλείς προλετάριους του σήμερα και του αύριο, και μάλιστα να τους εμφυσήσει τη συνείδηση της υποταγής στον καπιταλισμό ως δήθεν αιώνιο κι απαράλλαχτο νόμο της φύσης. Αν επιτρέψουμε να συνεχιστεί το αυτό το καθεστώς εργασίας στα ΣΔΕ, τότε αύριο αυτό θα είναι ο γενικός κανόνας σε κάθε σχολειό της «ευρωενωσίτικης» Ελλάδας. Τα χουντικού τύπου «προεδρικά διατάγματα» των κυβερνητικών λακέδων της τρόικας και της ντόπιας κεφαλαιοκρατίας, καθημερινά πέφτουν σαν βροχή και στοχεύουν τη μετατροπή κάθε Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου που θα μας απομείνει σ’ ένα «αρχιπέλαγος δουλικής εργασίας τύπου… ΣΔΕ».

Θα το επιτρέψει αυτό ο εκπαιδευτικός κλάδος;

Θα το επιτρέψει ο εργαζόμενος ελληνικός λαός;

Θα αφήσουμε να μας περάσουν τις αλυσίδες;

Το ίδιο ακριβώς μπορούμε να πούμε και σχετικά με το πρόγραμμα διδασκαλίας των μαθημάτων που προώθησε το ελληνικό αστικό κράτος στα ΣΔΕ.

Τι άλλο από την προώθηση του «νέου σχολείου» της  δήθεν «ελεύθερης» αγοράς εξυπηρετεί η λειτουργία ενός τύπου σχολείου, όπως το ΣΔΕ το οποίο με πρόσχημα την «ιδιαιτερότητα» της εκπαίδευσης των ενηλίκων:

Α) Δεν διαθέτει ενιαίο για όλη τη χώρα ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας, αλλά αναθέτει στην αποκλειστική αρμοδιότητα του κάθε ΣΔΕ και των εκπαιδευτικών του την οργάνωση ενός τέτοιου προγράμματος, την επιλογή του αναγκαίου διδακτικού-εποπτικού υλικού και τη …σύνταξη αναφοράς προς την κεντρική διεύθυνση για το τι σκοπεύει να διδάξει  κάθε φορά ο εκπαιδευτικός, με τι τρόπο και ποιες μεθόδους.

Β) Δεν διαθέτει ενιαίο σχολικό βιβλίο για κάθε μάθημα και συγκεκριμένες οδηγίες διδασκαλίας, αλλά στηρίζεται αφενός σε ….φωτοτυπίες και αφετέρου στη μονόπλευρη (που πάει να γενικευτεί πλέον) χρήση των μεθόδων project (δηλ. υποτίθεται  «ερευνητικών εργασιών», οι οποίες αντικαθιστούν τη σίγουρη θεωρητική επιστημονική γνώση με συμπιλήματα πληροφοριών από το internet, με τον πιο ακραίο υποκειμενισμό και τον πιο στεγνό κι επιφανειακό εμπειρισμό), προφανώς για να συνηθίσουν από τώρα οι μαθητές στις ανάλογες μεθόδους των καπιταλιστικών επιχειρήσεων, όπου η θέληση των καπιταλιστών για το μέγιστο δυνατό κέρδος αποτελεί και τη μόνη σταθερή παράμετρο, ενώ ο σύγχρονος προλετάριος («απασχολήσιμο» τον έχουν βαφτίσει οι λαογδάρτες!) πρέπει όχι απλώς να αποδέχεται αλλά να σκέφτεται αποκλειστικά και να ερευνά ο ίδιος διαρκώς τη βελτιστοποίηση των μεθόδων της …δικής του εκμετάλλευσης!!

Γ) Δεν διαθέτει, σε πολλές περιπτώσεις, όπως π.χ. στη Σκιάθο, ούτε ένα δικό του κτίριο, ούτε ένα εργαστήριο, ούτε καν ένα γραφείο και έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή για τους εκπαιδευτικούς του, αλλά αναγκάζεται να ζητιανεύει στέγη και υποδομές ή να απευθύνεται στους επιχειρηματίες ενός τόπου για ενίσχυση!

Δεν θέλει και πολύ μυαλό για να καταλάβουμε ότι, αν επιτρέψουμε να συνεχιστεί η παρόμοια μορφή λειτουργία σε ένα υποτίθεται δημόσιο τύπο σχολείου, όπως είναι το ΣΔΕ, τότε δεν είναι καθόλου μακριά η μέρα που με τον ίδιο ακριβώς τρόπο θα λειτουργήσουν όλα τα δημόσια σχολειά. Μήπως το ίδιο δεν προσπάθησαν να κάνουν οι κυβερνώντες το φθινόπωρο του 2011, όταν εξολόθρευσαν τον οργανισμό των δημόσιων-δωρεάν Σχολικών Βιβλίων (ΟΕΔΒ) κι άφησαν για μήνες τα σχολειά μας χωρίς βιβλία, μέχρι να …τυπώσουν οι εκλεκτοί τους εκδοτικοί οίκοι, σε αλμυρότατες τιμές, όσα πριν τύπωνε το ίδιο το κράτος; (Μόνο η συνταγματική επιταγή για "δωρεάν Παιδεία" και κυρίως ο κίνδυνος του πολιτικού κόστους τούς εμπόδισε από τότε να βγάλουν τα διδακτικά βιβλία στο εμπόριο προς πώληση. Ερχόταν και εκλογές βλέπετε το 2012. Αλλά, "πίσω έχει η αχλάδα την ουρά"!)

Μήπως το ίδιο δεν εξυπηρετούν οι αχρείες εκείνες αντιλήψεις ορισμένων ψευτοδιανούμενων, εξωνημένων υπηρετών του συστήματος, που ισχυρίζονται χωρίς αιδώ ότι το σχολικό βιβλίο είναι κάτι το ασήμαντο μπροστά στον κυκεώνα του internet, αυτού ακριβώς του διαδικτύου που -όπως πρόσφατα αποδείχτηκε-  ελέγχεται και παρακολουθείται διαρκώς από τις μυστικές υπηρεσίες των αμερικάνων ιμπεριαλιστών (και όχι μόνο!) ενώ προσφέρει την ψευδαίσθηση της απόλυτης ελευθερίας;

Μήπως τους ίδιους στόχους δεν εξυπηρετεί η αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική θύελλα των τελευταίων χρόνων, που καταδικάζει τις σχολικές μονάδες να φυτοζωούν μέσα στα μύρια όσα προβλήματα και αδιέξοδα, συχνά χωρίς το αναγκαίο προσωπικό και υπό τις διαρκείς απειλές των εγκάθετων του συστήματος, «να κόψουν το λαιμό τους τα σχολεία» για να καλύψουν τα κενά και τις ανάγκες τους;

Η ιστορία των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας είναι μια τροχιοδεικτική βολή του συστήματος, είναι μια ιταμή πρόκληση προς ολόκληρη την εργατική τάξη και τον ελληνικό λαό. Πρέπει να γυρίσουμε πίσω στους δυνάστες μας και μάλιστα με …τόκο την πρόκληση αυτή. Και μόνο με έναν τρόπο μπορεί να γίνει αυτό: με συνεπή και γερή ταξική οργάνωση και πάλη σε όλα τα μέτωπα, σε όλους τους τόπους δουλειάς, με ενιαίο μέτωπο όλων των εργαζομένων ενάντια στο καθεστώς που γεννάει την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο.

Οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων κι όλων των τύπων σχολείων έχουν πρωταγωνιστική θέση σε ένα τέτοιο λαϊκό μέτωπο για τη σοσιαλιστική αναγέννηση αυτού του τόπου. Είναι κορυφαία η ευθύνη όλων και προπάντων των συνδικαλιστικών τους ηγετών στην κάθε ΕΛΜΕ και στην ΟΛΜΕ, για να μπει τώρα τέλος μια για πάντα στην εκμετάλλευση των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών των ΣΔΕ.

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» της Σκιάθου, στο πλευρό του ΠΑΜΕ και ολόκληρου του συνεπούς εργατικού-λαϊκού κινήματος καλεί σήμερα όλο τον εργατοϋπαλληλικό κόσμο της Σκιάθου, της Μαγνησίας κι ολόκληρης της Ελλάδας να απαιτήσει και να επιβάλει:

1. Άμεση καταβολή μέχρι τελευταίας δεκάρας από το κράτος στο ΙΚΑ όλων των ασφαλιστικών εισφορών των ανασφάλιστων ωρομισθίων εκπαιδευτικών του ΣΔΕ Σκιάθου κι όλων των ΣΔΕ της χώρας.

2. Άμεση καταβολή όλων των οφειλόμενων μισθών των ωρομισθίων του ΣΔΕ Σκιάθου κι όλων των ΣΔΕ της Ελλάδας, και άμεση καταβολή όλων των οδοιπορικών και ακτοπλοϊκών εξόδων που αυτοί πλήρωσαν για τη μετακίνηση από τον τόπο κατοικίας τους στον τόπο εργασία τους.

3. Να μην λειτουργήσουν ποτέ ξανά τα ΣΔΕ  με ανασφάλιστο ή ωρομίσθιο προσωπικό. Οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί να προσληφθούν με τις ίδιες εργασιακές και ασφαλιστικές συνθήκες των μονίμων συναδέλφων τους. Δεν νοείται να δουλεύει σαν σκλάβος ο ωρομίσθιος εκπαιδευτικός, η «τελευταία τρύπα του ζουρνά» και το αστικό κράτος να τον παρουσιάζει σαν εργολάβο-επιχειρηματία.

4. Να οργανωθούν τώρα όλα τα ΣΔΕ της χώρας ως κανονικά εσπερινά σχολεία, με κανονικό πρόγραμμα διδασκαλίας, με δωρεάν και κοινό για όλους διδακτικό βιβλίο για κάθε μάθημα, με κανονική διδασκαλία από την αρχή του σχολικού έτους, με κατάλληλα κτίρια, γραφεία, εργαστήρια και όλες τις αναγκαίες υποδομές ενός σύγχρονου σχολείου.

Να λειτουργήσουν με μόνιμο και καλά αμειβόμενο επιστημονικό εκπαιδευτικό προσωπικό, στην υπηρεσία της διάδοσης της γνώσης, του πολιτισμού, της ελευθερίας και της αξιοπρέπειας του ανθρώπου.

5. Κανένας μόνιμος εκπαιδευτικός της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με κάλυψη της ίδιας της ΟΛΜΕ, να μην αποδεχτεί το νέο σχολικό έτος καμιά απολύτως απόσπαση ή μετακίνηση για υπερωριακή απασχόληση σε ΣΔΕ, αν δεν εκπληρωθούν οι παραπάνω αναγκαίοι όροι μιας σωστής λειτουργίας των ΣΔΕ της χώρας μας.

Συνάδελφοι, ωρομίσθιοι των ΣΔΕ, ψηλά το κεφάλι! Ούτε βήμα πίσω από το Δίκιο σας!

Κοινός πανεκπαιδευτικός-πανεργατικός και παλλαϊκός αγώνας από τώρα και μέχρι τη νίκη. Γιατί το μέλλον ποτέ δεν έρχεται από μόνο του.

2 του Ιούλη 2013

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» της Σκιάθου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

eksetasi.jpg_b2_1.jpg
Πανελλήνιες 2024: Το πρόγραμμα υποψηφίων της Ειδικής κατηγορίας Ελλήνων Εξωτερικού
Πρόγραμμα εξετάσεων για τις Πανελλήνιες 2024, υποψηφίων της Ειδικής κατηγορίας των Ελλήνων του εξωτερικού
Πανελλήνιες 2024: Το πρόγραμμα υποψηφίων της Ειδικής κατηγορίας Ελλήνων Εξωτερικού