Thumbnail
Ζητούμε να αποσαφηνιστεί το θέμα της διδασκαλίας των Αγγλικών στα δημόσια Λύκεια

ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ 

ΑΓΓΛΙΚΗΣ 
ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Κοζάνη, 6-8-2013
E-mail: enosipe   [email protected]   
Αριθμ. πρωτ.: 10
Blog: enosipe06dimak.blogspot.gr
Τηλ.:  6972039392
6946383715
ΠΡΟΣ:
- κο Αρβανιτόπουλο Κωνσταντίνο,
Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων
• κο Γκιουλέκα Κωνσταντίνο, 
Υφυπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων
• κο Κεδίκογλου Συμεών, 
Υφυπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων
ΚΟΙΝ.: Πίνακας αποδεκτών
 
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
    Σας ευχαριστούμε για την υπ’ αριθμ. 94023/Γ2/12-07-2013 επιστολή που στάλθηκε από τον Διευθυντή Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κο Στυλιανό Μερκούρη σε απάντηση της υπ’ αριθμ. 9/18-6-2013 επιστολή της Ένωσής μας με θέμα «Η διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας στο Νέο Λύκειο».
    Επικοινωνούμε πάλι μαζί σας γιατί η Ένωση Καθηγητών Αγγλικής Δυτικής Μακεδονίας θεωρεί καθήκον της να σας μεταφέρει τις έντονα αρνητικές αντιδράσεις και το κλίμα μεγάλης ανησυχίας που προκάλεσε στους συναδέλφους καθηγητές Αγγλικής το έγγραφο που κοινοποιήθηκε μέσω των  Δ/νσεων Β/θμιας Εκπ/σης στα σχολεία την Πέμπτη 2/8/2013 και στο οποίο υπάρχει ασάφεια σχετικά με τη διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας στις τρεις τάξεις του Νέου Λυκείου, αρχής γενομένης από την Α΄ Λυκείου του σχολικού έτους 2013-14. 
    Θέλουμε να ελπίζουμε ότι πρόκειται για ασάφεια κι όχι πρόθεση κατάργησης της Αγγλικής, πρόταση που θα ήταν εξαιρετικά επιζήμια για το παρόν και το μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης της Ελλάδας, καθώς η πραγματοποίησή της θα προκαλέσει έντονα οικονομικά, κοινωνικά και ψυχολογικά προβλήματα τόσο στους μαθητές, όσο και στους καθηγητές Αγγλικών των Λυκείων. 
    Επιτρέψτε μας να σταθούμε ιδιαίτερα στα παρακάτω σημεία : 
    α) Η διδασκαλία των Αγγλικών στο Λύκειο είναι απαραίτητη για να δίνει το δημόσιο σχολείο τη δυνατότητα στους μαθητές να επιτύχουν ή να διατηρήσουν την πολύ καλή ή άριστη γνώση της γλώσσας (επίπεδο Γ1 – Γ2) που στη συνέχεια απαιτείται στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Είναι αδιανόητο για ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό σχολείο η διδασκαλία των Αγγλικών να σταματάει στο Γυμνάσιο, όπου οι μαθητές φτάνουν στην καλύτερη περίπτωση στο επίπεδο Β1 – Β2. Επίσης, η διδασκαλία των Αγγλικών στο Λύκειο φέρνει σε επαφή τους μαθητές με θέματα που απασχολούν το σύγχρονη διεθνή κοινότητα, συμβάλλοντας έτσι ουσιαστικά στην ευρύτερη καλλιέργειά τους, διαδικασία που λόγω ηλικίας δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί στο Γυμνάσιο. Προς αυτή την κατεύθυνση, άλλωστε, στοχεύει η δυνατότητα συγγραφής του project και στα αγγλικά.
    β) Τα Αγγλικά αποτελούν πανελληνίως εξεταζόμενο μάθημα για σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι καθηγητές Αγγλικών των Λυκείων  με τη διδασκαλία του μαθήματος κάνουν το καλύτερο δυνατόν για να προετοιμάσουν τους μαθητές για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις στα πλαίσια του ωρολόγιου προγράμματος. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία οι μαθητές που διδάσκονται αγγλικά από την Α΄ Λυκείου δεν μπορούν να επιλέξουν τα αγγλικά ως μάθημα επιλογής στη Γ΄ Λυκείου, καθώς η γλώσσα επιλογής πρέπει να είναι διαφορετική από την Α΄ γλώσσα.  Ειδικότερα στην περιοχή μας, τη Δυτική Μακεδονία, που μαστίζεται από την ανεργία σε  μεγάλο ποσοστό (κυμαίνεται στο 30%), οι καθηγητές Αγγλικών γινόμαστε όλο και συχνότερα δέκτες των ανησυχιών των γονιών που δεν μπορούν να σηκώσουν το βάρος  επιπλέον φροντιστηριακών μαθημάτων. Απαιτείται λοιπόν επιπλέον στο Νέο Λύκειο το μάθημα των Αγγλικών να προσφέρεται και ως μάθημα επιλογής στην Γ΄ Λυκείου για την προετοιμασία των μαθητών για το ειδικό μάθημα των Πανελληνίων Εξετάσεων.
    γ) Θα πρέπει επίσης να τονίσουμε για μία ακόμη φορά την ανάγκη σύνδεσης του δημόσιου σχολείου με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας, ιδιαίτερα  τώρα που εισάγεται και η εξέταση του διαβαθμισμένου Γ1 – Γ2 επιπέδου. Στην περιοχή μας γίνεται τόσο έντονη προώθηση του ΚΠγ από τους καθηγητές Αγγλικών των δημόσιων σχολείων ώστε στην Κοζάνη να έχουμε πάντα από τα περισσότερα και πιο πολυπληθή εξεταστικά κέντρα. Το Νοέμβριο, μάλιστα, του 2012 η Κοζάνη είχε το μεγαλύτερο εξεταστικό κέντρο του ΚΠγ στη χώρα. 
    δ) Επιπλέον, θα ήταν μεγάλη παράλειψη να μην αναφέρουμε ότι 2 στους 3 καθηγητές Αγγλικής των Λυκείων (περίπου το 70%) εμπλέκονται κάθε χρόνο σε προγράμματα διεύρυνσης των γνώσεων των μαθητών. Τα προγράμματα Comenius, e-twinning, Αγωγής Υγείας και Περιβάλλοντος, που «τρέχουν» κάθε χρόνο στα Λύκεια της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας αλλά και σε όλη την Ελλάδα, έχουν πολύ συχνά ως υπεύθυνους τους καθηγητές Αγγλικών και τα περισσότερα από αυτά έχουν σαν γλώσσα επικοινωνίας και εργασίας την Αγγλική. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που το μάθημα των Αγγλικών είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στους μαθητές. 
    Ζητούμε, λοιπόν, να αποσαφηνιστεί το θέμα της διδασκαλίας των Αγγλικών στα δημόσια Λύκεια και πιστεύουμε ότι πιθανή κατάργηση του μαθήματος στη συγκεκριμένη βαθμίδα εκπαίδευσης θα ήταν εντελώς λανθασμένη επιλογή.
    
 
Για το  Δ.Σ. της Ένωσης
Η πρόεδρος                         Η γραμματέας
Μαρία Χαντζή                       Φανή Πλήινα
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

amfitheatro.jpeg
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!
Έγιναν 108 τα τμήματα που απονέμουν ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master)
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!
Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Εύβοιας
Αποκάλυψη alfavita.gr: Επιστολή-κόλαφος προς το Fund που προσπάθησε να απαγορεύσει στους εκπαιδευτικούς αναρτήσεις πολιτικού, οικονομικού ή θρησκευτικού χαρακτήρα
ΟΙΕΛΕ: Η επιχειρηματική ελευθερία υποχωρεί μπροστά σε θεμελιώδη ατομικά δικαιώματα όπως είναι η ελευθερία λόγου και έκφρασης αλλά και διεκδίκησης...
Αποκάλυψη alfavita.gr: Επιστολή-κόλαφος προς το Fund που προσπάθησε να απαγορεύσει στους εκπαιδευτικούς αναρτήσεις πολιτικού, οικονομικού ή θρησκευτικού χαρακτήρα