Thumbnail
Παρατηρήσεις και σχόλια για τις ρυθμίσεις θεμάτων ειδικής αγωγής, του Βασίλη Βούγια

Βασίλης Βούγιας

Πρόεδρος Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α-ΣΤΕΛΛΑ
http://www.seepea-stella.blogspot.gr/ 
 
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΘΕΜΑΤΑ Ε.Ε.Π/Ε.Β.Π & ΕΚΠ/ΚΩΝ) ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 27 ΤΟΥ Σ/Ν ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ
 
Με αφορμή τη δημοσιοποίηση από πλευράς Υ.ΠΑΙ.Θ, σήμερα Σάββατο 10/8/2013, του σχεδίου νόμου για το Γενικό και Τεχνικό Λύκειο, στο άρθρο 27 του οποίου περιέχονται ρυθμίσεις Θεμάτων Ειδικής Αγωγής, αρκετές εκ των οποίων αφορούν και στο Ε.Ε.Π & Ε.Β.Π, επιχειρούμε επ αυτών έναν πρώτο σχολιασμό και κάποιες πρώτες παρατηρήσεις: 
 
Α) Η ΡΥΘΜΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ Ε.Ε.Π
Όσον αφορά στη ρύθμιση για την υπηρεσιακή εξέλιξη του Ε.Ε.Π, στην παράγραφο 7, του άρθρου 27(Θέματα Ειδικής Αγωγής), του σχεδίου νόμου για το Νέο Λύκειο αναφέρονται τα εξής:
 
Στη παρ. 1 του άρθρου 10 του ν. 3848/2010 προστίθεται δεύτερο εδάφιο ως εξής: 
« Οι υπάλληλοι που ανήκουν σε κλάδους εκπαιδευτικού και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού, κατηγορίας ΠΕ, που υπηρετούν με οργανική θέση σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ, συμμετέχουν ισότιμα με τους ίδιους όρους και τις ίδιες προϋποθέσεις, για την πλήρωση των θέσεων ευθύνης, όπως ειδικότερα προβλέπεται στο άρθρο 11 επ.»
 
Η πρόβλεψη αυτή, κατά την άποψή μας, έρχεται να συμπληρώσει την ρύθμιση της παραγράφου 5α, του ν.3966/2011 η οποία αναφέρει τα εξής:
 
Στο άρθρο 17 του ν. 3699/2008, ύστερα από την παράγραφο 1 προστίθεται παράγραφος 1α ως εξής:
 
«1.α. Το ΕΕΠ συμμετέχει στην εκπαίδευση ισότιμα με το εκπαιδευτικό προσωπικό που προβλέπεται στο άρθρο16, σύμφωνα με την επαγγελματική ειδίκευσή του. Στο ΕΕΠ καταβάλλονται οι αποδοχές και οι πάσης φύσεως πρόσθετες αμοιβές και αποζημιώσεις που καταβάλλονται στο εκπαιδευτικό προσωπικό κατηγορίας ΠΕ της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις.»
 
Πλην όμως δεν προβλέπει τις διαδικασίες με τις οποίες θα γίνει η συμμετοχή του Ε.Ε.Π στην επιλογή προσωπικού για θέσεις ευθύνης. Δηλαδή ποιά Υπηρεσιακά Συμβούλια θα είναι αρμόδια για την επιλογή Ε.Ε.Π, αν είναι Συμβούλια εκπαιδευτικών ποια θα είναι η σύνθεση αυτών όταν θα υπάρχει συμμετοχή και μελών του Ε.Ε.Π στη διαδικασία κ.λ.π.
 
Επί του θέματος ο Διευθυντής Ειδικής Αγωγής κος Λολίτσας, μας δήλωσε πως τα θέματα αυτά θα διευκρινισθούν εν καιρώ.
 
Σε κάθε περίπτωση με τη συγκεκριμένη ρύθμιση και αν αυτή παραμείνει ως έχει χωρίς εξειδίκευση και πάλι δεν μπορούν μέλη του Ε.Ε.Π  να διεκδικήσουν χηρεύουσες θέσεις ευθύνης σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε.
 
Β) Η ΡΥΘΜΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ Ε.Ε.Π/Ε.Β.Π
Όσον αφορά στη ρύθμιση για την Επιμόρφωση του Ε.Ε.Π, η παράγραφος 8, του σχεδίου νόμου αναφέρει τα εξής:
 
«Τα μέλη Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. που υπηρετούν σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. παρακολουθούν επιμορφωτικά προγράμματα, που καταρτίζονται από τα Περιφερειακά Εκπαιδευτικά Κέντρα (Π.Ε.Κ.). και πραγματοποιούνται σε αυτά. Για θέματα σχετικά με την οργάνωση και πραγματοποίηση των προγραμμάτων αυτών, την πρόσκληση, τη φοίτηση και τις υποχρεώσεις των επιμορφούμενων εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις, που ισχύουν για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με μέριμνα , όπου είναι δυνατόν, για τις ιδιαιτερότητες της θεματολογίας και τους διδάσκοντες για κάθε κλάδο.»
 
Η συγκεκριμένη πρόβλεψη, λίγο ως πολύ και επί της ουσίας ισχύει και σήμερα που μιλάμε για το κομμάτι των Π.Ε.Κ, καθόσον το Ε.Ε.Π συμμετέχει στα Επιμορφωτικά Προγράμματα που αυτά διοργανώνουν.
 
Εκεί που δεν προβλέπεται η συμμετοχή του και δεν προβλέπεται ούτε στην τωρινή ρύθμιση που επιχειρείται, είναι κυρίως στα Προγράμματα Β Επιπέδου ΤΠΕ(Υπολογιστών), αλλά και σε άλλα που εκπορεύονται από το Υπουργείο Παιδείας
 
Γ) Η ΡΥΘΜΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΩΝ Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π
Όσον αφορά στη ρύθμιση που επιχειρείται στη παράγραφο 4, του σχεδίου νόμου για τη σύνθεση των Π.Υ.Σ.Ε.Π:
 
«Στις περιφερειακές Δ/νσεις Εκπ/σης συγκροτείται το Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΠΥΣΕΕΠ), το οποίο είναι πενταμελές και αποτελείται από έναν σύμβουλο ΕΑΕ ως πρόεδρο, δύο Δ/ντές Εκπ/σης κατά προτίμηση με σπουδές ή εμπειρία στην Ειδική Αγωγή, και δύο αιρετά μέλη ΕΕΠ αναπληρούμενα από αναπληρωματικά μέλη ΕΕΠ…»
βλέπουμε πως επανέρχεται ο Σύμβουλος Ε.Α.Ε και μάλιστα ως Πρόεδρος στη σύνθεση των Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π, καταργώντας τη ρύθμιση του 3699/2008, η οποία προέβλεπε Σύμβουλο Ε.Ε.Π με αναπλήρωση μέλος του Ε.Ε.Π.
 
Χάνει με άλλα λόγια το Ε.Ε.Π τη δυνατότητα να έχει και σ αυτά τα Υπηρεσιακά Συμβούλια(προηγήθηκε το Υ.Σ.Ε.Ε.Π - Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π), τα δικά του Υπηρεσιακά Συμβούλια, 3 μέλη στη σύνθεσή τους.
 
Δ) ΑΛΛΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
Επίσης, καλό θα ήταν, να μην ξεφύγουν της προσοχής μας οι εξής παράγραφοι του άρθρου 27, του σχεδίου νόμου για το Νέο Λύκειο:
 
Παράγραφος 2α: « Τα ισχύοντα στη Γενική Εκπαίδευση για τις προσλήψεις, τους διορισμούς, τις μεταθέσεις, τις αποσπάσεις και τις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης καθώς και για τους τομείς, τις ειδικότητες, τους κλάδους τις αναθέσεις μαθημάτων, τα προγράμματα σπουδών και τα ωρολόγια προγράμματα στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, ισχύουν από της δημοσίευσης του παρόντος νόμου και για την Ειδική Αγωγή. Επιμέρους διαφοροποιήσεις όλων των παραπάνω, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών στην Ειδική Αγωγή, θα καθορίζονται με Υπουργικές Αποφάσεις που θα εκδίδονται κατόπιν εισήγησης της Δ/νσης Ειδικής Αγωγής του ΥΠΑΙΘ.»
 
ΣΧΟΛΙΟ: Δηλαδή ότι ισχύει στη Γενική Εκπαίδευση το αυτό θα ισχύει και για την Ειδική Αγωγή …πλην όσα με Υπουργική Απόφαση θα διαφοροποιούνται…
 
Παράγραφος 2β: «Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων συγκροτείται στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, (ΚΥΣΕΕΠ)…»
ΣΧΟΛΙΟ: Αφού είναι κεντρικό συμβούλιο το χρειαζόταν το «Κ» μπροστά
 
Παράγραφος 2γ: «…Στην Υπουργική Απόφαση της προηγούμενης παραγράφου θα καθορίζονται τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις επιλογής Προϊσταμένων των ΚΕΔΔΥ με θητεία…» 
ΣΧΟΛΙΟ: Μα δεν καθορίζει τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις ο 3848/2010;
 
Παράγραφος 6: «Όπου απαιτείται πτυχίο ΑΣΠΑΙΤΕ για την πιστοποίηση της παιδαγωγικής επάρκειας του ΕΕΠ, αυτό καλύπτεται και με πτυχίο παιδαγωγικού τμήματος Δημοσίου Πανεπιστημίου της ημεδαπής ή της αλλοδαπής αναγνωρισμένο από τους αρμόδιους φορείς.» 
ΣΧΟΛΙΟ: Προς τη σωστή κατεύθυνση
 
Παράγραφος 12: « Στο ΙΕΠ συστήνεται επιστημονική επιτροπή η οποία θα εξετάζει τις συνάφειες των μεταπτυχιακών-διδακτορικών τίτλων στην ΕΑΕ. Η σύνθεση και η λειτουργία της ανωτέρω Επιτροπής θα καθοριστεί με Υπουργική Απόφαση.» 
ΣΧΟΛΙΟ: Μήπως μπει μια σειρά στο χάος… 
 
Παράγραφος 13: « Στη παρ. 1 του άρθρου 20 του ν. 3848/2010, προστίθεται δεύτερο εδάφιο ως εξής: «Για την επιλογή προϊσταμένων ΚΕΔΔΥ προσμετράται και η θητεία των αναπληρωτών προϊσταμένων ΚΕΔΔΥ.» 
ΣΧΟΛΙΟ: Αίρεται μια αδικία… 
 
Παράγραφος 20: « Η παρ. 1 του άρθρου 15 του ν..3699/2008 αντικαθίσταται ως εξής : «Το τμήμα Διοικητικού της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής του ΥΠΑΙΘ μετονομάζεται σε Τμήμα Προσωπικού (Τ.Π.). Το Τ.Π., του οποίου προΐσταται διοικητικός ή αποσπασμένος εκπαιδευτικός στο ΥΠΑΙΘ, είναι αρμόδιο για το χειρισμό θεμάτων διορισμού, μεταθέσεων, αποσπάσεων, υπηρεσιακών μεταβολών του ΕΕΠ και ΕΒΠ των ΚΕΔΔΥ και των ΣΜΕΑΕ, καθώς και για το Διοικητικό Προσωπικό των ΚΕΔΔΥ, των οδηγών αυτοκινήτων και των συνοδών των μαθητών των ΣΜΕΑΕ καθώς και για την εισήγηση θεμάτων, που αφορούν το ΚΥΣΕΕΠ. Οι προσλήψεις αναπληρωτών ΕΕΠ και ΕΒΠ μέχρι τη δημιουργία ενιαίου πίνακα στο ΥΠΑΙΘ γίνονται από τους υπάρχοντες πίνακες των περιφερειακών Διευθύνσεων.» 
ΣΧΟΛΙΟ: Δεν ήρθε η ώρα φαίνεται του Ενιαίου Πίνακα και για το Ε.Ε.Π/Ε.Β.Π
 
Παράγραφος 22: « Το πρώτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 4 του ν. 3699/2008, τροποποιείται ως εξής: «Τα ΙΠΔ άλλων Υπουργείων συνιστούν αναγνωρισμένο διαγνωστικό και αξιολογικό φορέα και οι γνωματεύσεις τους ισχύουν ακόμη και όταν δεν καθίσταται εφικτή η συμμετοχή σε αυτά εκπαιδευτικού ΕΑΕ.» 
 
 ΣΧΟΛΙΟ: Χωρίς σχόλιο
 
Παράγραφος 23: « Στη παρ. 1 του άρθρου 4 του ν. 3699/2008, προστίθεται πέμπτο εδάφιο ως εξής: «Τα ΚΕΔΔΥ υποχρεούνται να γνωματεύουν εντός διμήνου από την υποβολή σχετικής αίτησης. Σε περίπτωση που για αντικειμενικούς λόγους υπάρχει ανάγκη παράτασης της ανωτέρω προθεσμίας, η παράταση αυτή πρέπει να είναι απολύτως αιτιολογημένη.»
 
ΣΧΟΛΙΟ: Για να εφαρμοσθεί το «Δίμηνο» χρειάζεται προσωπικό και όχι νομοθετικές ρυθμίσεις
 
 
Αυτά προς το παρόν και θα επανέλθουμε...
 
Βασίλης Βούγιας
10/8/2013 
 
Υ.Γ: Ρύθμιση για σύσταση θέσεων  Συμβούλων  Ε.Ε.Π δεν είδαμε και σε αυτό το ν/σ του Υ.ΠΑΙ.Θ...
 
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τάξη, έδρα, πίνακας, μαυροπίνακας, τετράδια
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ
Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής, αξιολόγησης και εισαγωγής του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία της χώρας -...
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ