Thumbnail
Αδικαιολόγητη η κατάργηση των μαθημάτων Γραμμικού, Ελεύθερου και Αρχιτεκτονικού σχεδίου στο νέο Γενικό Λύκειο

ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΗ  Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΡΑΜΜΙΚΟΥ – ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΚΑΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΣΤΟ ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ

   Με μεγάλη απορία και απογοήτευση, διαπιστώσαμε την αδικαιολόγητη και απαράδεκτη κατάργηση των μαθημάτων Γραμμικού και  Ελεύθερου  
Σχεδίου της     Β΄ Τάξης ,καθώς και του Αρχιτεκτονικού Σχεδίου της Γ΄  
Τάξης του Γενικού Λυκείου.
   Μαθήματα  επιλογής για όλες τις κατευθύνσεις  , πανελλαδικώς εξεταζόμενα , που επί πολλά έτη διδάσκονταν  στους  μαθητές όλων των  
κατευθύνσεων του  Γενικού Λυκείου , δίνοντας σημαντικά εφόδια   
τεχνικών , καλλιτεχνικών γνώσεων και δεξιοτήτων, κυρίως  δε σε αυτούς   
των τεχνολογικών κατευθύνσεων.
    Είναι γνωστό ότι τα μαθήματα των σχεδίων, αποτελούν μία βασική γλώσσα επικοινωνίας του τεχνικού , καλλιτεχνικού και όχι μόνο κόσμου .  
Συνδυάζοντας βασικές γνώσεις μαθηματικών και γεωμετρίας  και  με την χρήση  γεωμετρικών οργάνων ,  έδιναν στα παιδιά δυνατότητες δημιουργίας απλών και σύνθετων σχημάτων , εμπλουτίζοντας τις γνώσεις και δεξιότητες τους.
    Μαθήματα εντελώς πρακτικά , ξεκούραστα , δημιουργικά και απαλλαγμένα από λανθασμένες πρακτικές αποστήθισης και παπαγαλίας.
     Μαθήματα που διδάσκονται και στα άλλα Λύκεια ευρωπαϊκών χωρών , προβάλλοντας τέχνες και πολιτισμούς και αποτρέποντας τα παιδιά να καταφεύγουν σε φροντιστηριακές λύσεις , ιδιωτικής εκπαίδευσης.
    Επιβάλλεται  λοιπόν η  επαναφορά των παραπάνω πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων και συγκεκριμένα :
1. Γραμμικό σχέδιο , 2ώρες την εβδομάδα στην Β΄ Τάξη ως επιλεγόμενο  
μάθημα, μαζί με τα μαθήματα: Φιλοσοφίας, και Αρχές περιβαλλοντικών επιστημών.
2. Ελεύθερο σχέδιο , 2ώρες την εβδομάδα στην Β΄ Τάξη ως επιλεγόμενο  
μάθημα, μαζί με τα μαθήματα: Φιλοσοφίας, και Αρχές περιβαλλοντικών επιστημών.
3. Αρχιτεκτονικό  σχέδιο , 2ώρες την εβδομάδα στην  Γ΄ Τάξη ως  
επιλεγόμενο μάθημα  μαζί με Ιστορία Τέχνης και Διαχείριση Φυσικών Πόρων.
    Και για τους μαθητές που πρόκειται να επιλέξουν  Πολυτεχνικές   
σχολές  ή σχολές που απαιτούν προς εξέταση , κάποιο ειδικό μάθημα σχεδίου, να αποτελεί προαπαιτούμενο  η διδασκαλία τους σε αυτά τα μαθήματα.
 
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ  ΓΙΑ  ΤΟ  ΝΕΟ  ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ  ΛΥΚΕΙΟ
Τα μαθήματα στην Α΄ Τάξη του προσανατολισμού τεχνολογικών εφαρμογών , θα πρέπει να είναι αντιπροσωπευτικά όλων των τομέων. Το προτεινόμενο πρόγραμμα μεροληπτεί υπέρ των τομέων μηχανολογίας και ηλεκτρολογίας-ηλεκτρονικής, και αδικεί τους τομείς δομικών έργων και περιβάλλοντος.
Πρόταση  κατανομής  των  μαθημάτων :
1. Αρχές  μηχανολογίας  2 ώρες
2. Αρχές  ηλεκτρολογίας - ηλεκτρονικής  2 ώρες.
3. Τεχνικό  σχέδιο  2 ώρες.
4. Αρχές Πολεοδομίας  2 ώρες.
5. Ανακύκλωση και περιβάλλον  1 ώρα.
6. Τεχνολογίες  πληροφορίας και επικοινωνιών  2 ώρες.
7. Σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός – Περιβάλλον εργασίας –   
Υγιεινή  και  ασφάλεια  2 ώρες.
Επί πλέον θα πρέπει να επεκταθεί ο τομέας Δομικών και πέρα από την  
ειδικότητα του σχεδιαστή  Δομικών  Έργων και Γεωπληροφορικής   και με  
άλλες σύγχρονες ειδικότητες  σύμφωνα και με την πρόταση ομάδας εργασίας τεχνολόγων εκπαιδευτικών  μελών της ΕΤΕ  όπως λ.χ.
-Τεχνικός Βιοκλιματικών Κτηριακών Έργων
-Τεχνικός Συντήρησης ,Ανακαίνισης  και Αποκατάστασης Κτηρίων
- Τεχνικός Έργων Υποδομής
-Τεχνικός Περιβαλλοντικού Σχεδιασμού
Ζητάμε την δικιά σας παρέμβαση για την υλοποίηση των ανωτέρω  προς όφελος των μαθητών  και για την οικονομική προστασία  της ελληνικής οικογένειας
 
Οι   Εκπαιδευτικοί Μηχανικοί Καβάλας Δράμας Ξάνθης
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pierrakakis
Πιερρακάκης: «Να αναδειχθεί η Ελλάδα σε περιφερειακό κέντρο γνώσης, έρευνας και καινοτομίας»
Με αφορμή την ολοκλήρωση των εργασιών της 106ης Συνόδου, που διοργανώθηκε από το Πανεπιστήμιο Πατρών.
Πιερρακάκης: «Να αναδειχθεί η Ελλάδα σε περιφερειακό κέντρο γνώσης, έρευνας και καινοτομίας»