Thumbnail
Παρέμβαση της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. στους πολιτικούς φορείς για το άρθρο 27

Παρέμβαση της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. στους πολιτικούς φορείς για το άρθρο 27

Η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. με σκοπό την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των συναδέλφων και την βελτίωση της κατάστασης στην ειδική αγωγή πραγματοποιεί καθημερινά παρεμβάσεις και ενημερώσεις σε πολιτικούς και υπηρεσιακούς παράγοντες και φορείς (συνδικαλιστικοί φορείς, ενώσεις γονέων και αναπήρων, κόμματα, βουλευτές, υπηρεσιακοί παράγοντες).

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

(Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α)

Βερανζέρου 14, 5ος όρ. Τ.Κ.10432, Αθήνα,  tel: 6974487408,

[email protected]  - www.poseepea.blogspot.gr/

Αρ. πρωτ. 301

Αθήνα 27 Αυγούστου 2013

Προς

  1. 1. Τα Πολιτικά Κόμματα
  2. 2. κ.κ. Βουλευτές

Αξιότιμοι  κύριοι

               Η Ομοσπονδία μας, που εκπροσωπεί το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) - δηλ. ειδικούς όπως ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, σχολικοί νοσηλευτές, φυσιοθεραπευτές, ειδικοί στην κινητικότητα τυφλών, κ.ά.-  και το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) που εργάζεται στις ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ (ειδικά σχολεία και κέντρα αξιολόγησης και υποστήριξης των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών μαθητών), σε κατάλληλο χρόνο κατέθεσε  τις «ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΟΣΕΕΠΕΑ» για το άρθρο 27 του σχεδίου νόμου «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων», που αφορά θέματα ειδικής αγωγής και κατατέθηκε αυτές τις μέρες για συζήτηση στο Ελληνικό Κοινοβούλιο.

               Γενική είναι η εκτίμηση ότι τα προβλήματα της ειδικής αγωγής δεν αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά με αποσπασματικές νομοθετικές πρωτοβουλίες αλλά πιστεύουμε ότι είναι απαραίτητο να προηγηθεί αξιολόγηση και προβληματισμός πάνω στην εφαρμογή  και αξιοποίηση των νόμων που ισχύουν σήμερα για την ειδική αγωγή και εκπαίδευση.

               Παρ όλα αυτά θεωρούμε απαραίτητο να ρυθμιστούν με λειτουργικό τρόπο ζητήματα βελτίωσης υπηρεσιών όπως η διάγνωση και αξιολόγηση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών στα πλαίσια της διεπιστημονικότητας, που μπορούν να εξασφαλίσουν μόνο επαρκώς στελεχωμένα ΚΕΔΔΥ, αλλά και η νόμιμη  λειτουργία των υπηρεσιακών συμβουλίων, που τόσα χρόνια τώρα λειτουργούν με παράτυπη σύνθεση λόγω της έλλειψης πολιτικής βούλησης για ορισμό Συμβούλων ΕΕΠ (όπως προβλέπει ο 3699/2008).

               Δυστυχώς οι προβλέψεις του σχεδίου νόμου και στις δύο περιπτώσεις είναι κατά τη γνώμη μας ατελέσφορες και αναποτελεσματικές γι αυτό προτείνουμε τις σχετικές τροποποιήσεις (βλ. συνημμένα).

               Το ίδιο συμβαίνει και στην περίπτωση της επίλυσης του χρόνιου προβλήματος της ισότιμης υπηρεσιακής εξέλιξης του ΕΕΠ σε θέσεις ευθύνης και γι αυτό προτείνουμε επίσης τις ανάλογες τροποποιήσεις.

               Από την άλλη μεριά θεωρούμε απαράδεκτη την πρόβλεψη για λειτουργία ιδιωτικών ΙΕΚ ειδικής αγωγής (!) και την θεσμοθέτηση της ιδιωτικής  στήριξης στα γενικά σχολεία (κερκόπορτα για την κατάργηση της δωρεάν αυτής παροχής προς τους μαθητές με αναπηρία ;) και προτείνουμε την απάλειψη των σχετικών αναφορών.

               Οι θέσεις μας αυτές κατατέθηκαν έγκαιρα , στη δημόσια διαβούλευση αλλά και στάλθηκαν προς φορείς και συλλόγους συναδέλφων εκπαιδευτικών (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΣΑΤΕΑ, ΕΝΕΛΕΑ, ΠΕΕΠ, ΠΕΣΕΑ) και του αναπηρικού κινήματος (ΕΣΑμεΑ, ΠΟΣΓΚΑμεΑ) και ειδικής αγωγής (ΔΕΣ) καθώς και σε άλλους συλλογικούς φορείς με την παράκληση για ανταλλαγή απόψεων και συνεργασία.

               Σήμερα αποστέλλουμε τις «ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΟΣΕΕΠΕΑ» και στους πολιτικούς φορείς και θεωρούμε ότι είναι σημαντικό παρά την εσπευσμένη κατάθεση του σχεδίου νόμου να πραγματοποιηθεί ένας ουσιαστικός διάλογος για να αποφευχθούν νέα προβλήματα στον πολύπαθο χώρο της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

               Ο χώρος αυτός είναι γνωστό ότι πλήττεται εδώ και δεκαετίες από την υποστελέχωση και την έλλειψη αποτελεσματικού σχεδιασμού και διεπιστημονικής αντιμετώπισης που εμποδίζει την κατάλληλη αντιμετώπιση των προβλημάτων σχολικής και κοινωνικής προσαρμογής που αντιμετωπίζουν οι μαθητές και οι οικογένειες τους.  

               Καλούμε όλους τους πολιτικούς φορείς σε συνεργασία για την επίλυση των σημαντικών προβλημάτων της ΕΑΕ και είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση και εποικοδομητική ανταλλαγή απόψεων.

Υ.Γ. Συνημμένα σας αποστέλλουμε τις «ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΟΣΕΕΠΕΑ»

Με εκτίμηση

 για το Δ.Σ. της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.

Ο Πρόεδρος                                    Ο Γ. Γραμματέας

 

 

Στ. Καρπενησιώτης                              Δ. Αρβανίτης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpaideytikoi
Διορισμοί εκπαιδευτικών: Αλήθεια τι σημαίνει αυτή η ξαφνική "γαλαντομία" του υπουργείου Παιδείας;
Οι διορισμοί αυτοί είναι το τίμημα που πρέπει να πληρωθεί για να ξεδιπλώσει το υπουργείο Παιδείας με λιγότερες δυσκολίες τη νέα του κίνηση που...
Διορισμοί εκπαιδευτικών: Αλήθεια τι σημαίνει αυτή η ξαφνική "γαλαντομία" του υπουργείου Παιδείας;