Thumbnail
Μια απόλυση εκπαιδευτικού αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς, βαραίνει όλους μας.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ  - ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ «ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑΣ»

ΠΑΣΚ Δ.Ε. - ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ

για το αγωνιστικό πρόγραμμα του κλάδου

Το πρωτόγνωρο γεγονός της διαθεσιμότητας και των απολύσεων εκπαιδευτικών υπό το βάρος της κρίσης έχει αλλάξει το εκπαιδευτικό τοπίο. Και αυτό δεν είναι καθόλου απλό ζήτημα, συνδέεται με το επαγγελματικό μέλλον χιλιάδων εκπαιδευτικών και με την ίδια τους τη ζωή.

Το κλίμα ανασφάλειας και αβεβαιότητας που έχει δημιουργηθεί στους κόλπους της εκπαιδευτικής κοινότητας επιδρά στη γενικότερη λειτουργία των σχολείων μας. Δεν είναι ένα απλό εκπαιδευτικό συμβάν, δεν αφορά μόνον κάποιους εκπαιδευτικούς. Μια απόλυση εκπαιδευτικού αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς, βαραίνει όλους μας.

Η δράση του κινήματός μας οφείλει τώρα να είναι καλά σχεδιασμένη και οργανωμένη.

Η πρόταση αγωνιστικής δράσης έχει το βαρύ φορτίο της αποτελεσματικότητας  και αυτό όχι για ένα επιμέρους οικονομικό στοιχείο - όπως συνέβαινε στο παρελθόν - αλλά για το μέλλον της Τεχνολογικής Επαγγελματικής εκπαίδευσης, για το περιεχόμενο του Γενικού Λυκείου αλλά και για την ίδια την εργασία χιλιάδων συναδέλφων.

Ως εκ τούτου οφείλει να συσπειρώνει το σύνολο των εκπαιδευτικών με τρόπο σχεδόν απόλυτο.

Ο αγώνας μας είναι αγώνας διαρκείας.

Ο αγώνας μας δεν είναι αγώνας εφόδου.

Η μορφή δράσης και ο απεργιακός μας αγώνας πρέπει να είναι υπό διαρκή καθοδήγηση από τα συνδικαλιστικά μας όργανα.

Η ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ της ΠΑΣΚ  και των Δημοκρατικών Εκπαιδευτικών Δυνάμεων,  με αίσθημα ευθύνης πρότεινε Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ στις 09-13/09 και Γενική Συνέλευση Προέδρων στις 14/09 με πρόταση για κήρυξη 48ωρης απεργιακής κινητοποίησης στις 18-19/09 και στη συνέχεια μια δεύτερη 48 ωρη στις 25-26/09 με προοπτική την περαιτέρω κλιμάκωση μέσα από νέες Γενικές Συνελεύσεις.

Κεντρικά μας αιτήματα είναι:

- καμιά απόλυση εκπαιδευτικού

- καμιά υποχρεωτική μετάταξη-διαθεσιμότητα

Αυτό σημαίνει ότι δεν προκηρύσσουμε μια απεργία διάρκειας και απλώς την παρακολουθούμε όπως έχει συμβεί σε όλες τις απεργίες διάρκειας και οι οποίες εξ αυτού του γεγονότος δεν είχαν τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα.

Η λογική μιας απεργίας διάρκειας της μορφής «επαναλαμβανόμενα πενθήμερα» δεν μπορεί να συσπειρώσει τον κλάδο, διότι:

 α) θέτει τις οικονομικές αντοχές των εκπαιδευτικών εξ αρχής σε σκληρή δοκιμασία,

β) εισάγεται η λογική του αυτόματου πιλότου, και ομολογείται η αδυναμία ανάληψης ευθύνης, αφού μετά το μόνο που θα κάνει ο οργανωμένος κλάδος είναι να παρακολουθεί την όλη πορεία και

γ) αντιμετωπίζεται πολύ πιο εύκολα από την κυβέρνηση.

Παράλληλα, είναι αναγκαία η ανάπτυξη αγώνων σε γενικότερο κινηματικό πλαίσιο.

Απαιτείται δηλαδή η όλο και πιο ευρεία συνεργασία με τις άλλες εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες αλλά και με άλλους κλάδους εργαζομένων στο Δημόσιο, ενώ παράλληλα οφείλουμε να είμαστε σε διαρκή κινητικότητα και με την ΑΔΕΔΥ για τη διαμόρφωση κλίματος γενίκευσης του αγώνα.

Αλλά σε κάθε περίπτωση, απαιτείται συνεχής και συστηματική ενημέρωση όλων των εργαζομένων για τις επιπτώσεις της μείωσης των σημαντικών πεδίων της Τεχνολογικής Επαγγελματικής εκπαίδευσης και για το μετασχηματισμό του Γενικού Λυκείου από θεσμό ισχυρής γενικής παιδείας με παράλληλη διαμόρφωση επαρκούς «εκπαιδευτικού υποστρώματος» στους μαθητές / στις μαθήτριες για τη δημιουργική εξέλιξή τους στη Τριτοβάθμια εκπαίδευση σε θεσμό που θα προσανατολίζεται πρωτίστως στο σύστημα πρόσβασης και θα είναι συγκροτημένος με ένα ισχυρό εξεταστικό πλέγμα οδηγώντας μαθητές και μαθήτριες στα φροντιστήρια σε εποχές οικονομικής δυσπραγίας για την ελληνική οικογένεια.

Ο σημερινός αγώνας είναι δύσκολος, αφορά το μέλλον και τη ζωή χιλιάδων συναδέλφων με τρόπο δραματικό, είναι αγώνας καθόλα ιστορικός.

Αφορά όλους και όλες τους / τις εκπαιδευτικούς.

Δεν  είναι αγώνας μιας δήθεν φωτισμένης πρωτοπορίας ούτε αγώνας ακτιβισμού.

Είναι αγώνας συλλογικός που φέρνει στην επιφάνεια το ζήτημα της Δημόσιας Εκπαίδευσης και της ποιότητας του περιεχομένου του ελληνικού σχολείου.

Είναι αγώνας συσπείρωσης στα συνδικαλιστικά μας όργανα.

 Δεν είναι ο συνήθης αγώνας σύνθεσης παραταξιακών και μόνο αντιλήψεων και πρακτικών.

Είναι αγώνας πανεκπαιδευτικός.

Είναι αγώνας για το μέλλον της ελληνικής εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού μας επαγγέλματος.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Η λίστα με τις 16 παραλίες σε Αττική και Εύβοια που πρέπει να αποφύγετε

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio_kleisto_198490608_6.jpg
Γερασμένα, υποσυντηρημένα και επικίνδυνα σχολεία: Τι καταγγέλλουν γονείς μαθητών στα Γιάννενα
«Το πρόβλημα των σχολικών υποδομών δεν αντιμετωπίζεται με “μπαλώματα”» λένε οι γονείς
Γερασμένα, υποσυντηρημένα και επικίνδυνα σχολεία: Τι καταγγέλλουν γονείς μαθητών στα Γιάννενα