Thumbnail
ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ  ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Πανεπιστημίου (Ελευθερίου Βενιζέλου) 34
106 79   ΑΘΗΝΑ
Τηλ. 3616532 - 3617784 - Fax: 3641025
www.hms.gr
GREEK MATHEMATICAL SOCIETY
34, Panepistimiou (Εleftheriou Venizelou) Street
GR.  106 79 - Athens - HELLAS
Tel. 3616532 - 3617784 - Fax: 3641025

www.hms.grΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, από το έτος ίδρυσής της (1918), με τις θέσεις, τις προτάσεις και το έργο της έχει συμβάλει και έχει στηρίξει με συνέπεια τις προσπάθειες που έχουν γίνει για τη βελτίωση της Εκπαίδευσης στη χώρα μας. Εξάλλου, η βελτίωση της Παιδείας στη χώρα μας αποτελεί σημαντικό σκοπό της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, αναφέρεται ρητώς στο καταστατικό της και εντάσσεται στους πρωτεύοντες στόχους της.

 

Όλα αυτά τα 95 χρόνια ζωής και δράσης της η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία στάθηκε δίπλα στον Εκπαιδευτικό, στους Φοιτητές, στους Μαθητές και στη Νέα Γενιά, για το λόγο αυτό θεωρεί υποχρέωσή της να τοποθετηθεί στα σημερινά τεκταινόμενα στο χώρο της παιδείας.

 

Διαπίστωση μας είναι ότι υπάρχει ανάγκη για ένα τεκμηριωμένο εξορθολογισμό του Εκπαιδευτικού Συστήματος, ο οποίος θα ενισχύει το Δημόσιο χαρακτήρα της Εκπαίδευσης. Το σημερινό σχολείο θα πρέπει να έχει σύγχρονα Αναλυτικά Προγράμματα, κατευθύνσεις που θα έχουν αντιστοίχηση με τις ανάγκες της Ελληνικής κοινωνίας και ενημερωμένο και ικανό να ανταποκριθεί στις σημερινές απαιτήσεις εκπαιδευτικό προσωπικό. Επιπλέον είναι ανάγκη σήμερα να διασφαλισθεί η ποιότητα του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου στα πλαίσια ενός συνολικού εκπαιδευτικού σχεδιασμού της Παιδείας στη χώρα μας.

 

Σήμερα ο εκπαιδευτικός κόσμος είναι ιδιαίτερα ανήσυχος, γιατί ο προτεινόμενος από την Κυβέρνηση εξορθολογισμός για την αναδιάρθρωση του εκπαιδευτικού συστήματος δεν είναι επαρκώς σαφής, ώστε να φανεί πώς ανταποκρίνεται στα σύγχρονα προβλήματα της Εκπαίδευσης.

 

Επιπλέον ο μη τεκμηριωμένος σχεδιασμός δημιουργεί αντιφάσεις τις οποίες θέλουμε να τονίσουμε:

 

  • Ενώ υποστηρίζει την ουσιαστική συμμετοχή των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας, στην πραγματικότητα αυτοί αγνοήθηκαν πλήρως. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία και οι άλλες αρμόδιες Επιστημονικές Ενώσεις δεν κλήθηκαν στη Βουλή για να διατυπώσουν τις απόψεις τους για το σχέδιο νόμου που αφορά στο Λύκειο.
  •  Ενώ υποστηρίζει τη διαδικασία ελέγχου της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου, στην πραγματικότητα την ακυρώνει με την πράξη της διαθεσιμότητας να πλανάται πάνω από την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
  • Ενώ υποστηρίζει τη διεύρυνση της Γενικής Παιδείας με τα προτεινόμενα μέτρα, οδηγεί τους οικονομικά αδύναμους μαθητές σε αναγκαστική διακοπή των σπουδών τους. 
  • Ενώ υποστηρίζει την τεχνική εκπαίδευση, στην πραγματικότητα μειώνει τις ευκαιρίες των μαθητών να φοιτήσουν σε αυτή (φέτος χιλιάδες μαθητές θα βρεθούν εκτός τεχνικής εκπαίδευσης) με την κατάργηση πολύ σημαντικών τομέων και ειδικοτήτων, καθώς και με την απόλυση των αντιστοίχων εκπαιδευτικών. Η συρρίκνωση των Μαθηματικών είναι ακόμη πιο εμφανής με τη δραματική μείωση των ωρών των Μαθηματικών και ιδιαίτερα της Γεωμετρίας, καθώς και με τον πλήρη εξοβελισμό του υποστηρικτικού μαθήματος των Μαθηματικών.
  • Ενώ υποστηρίζει το ρόλο των Μαθηματικών ως το σημαντικότερο εργαλείο για την απόκτηση λογικής σκέψης, αφενός αφαιρεί τα Μαθηματικά ως εξεταστέο μάθημα στο επιστημονικό πεδίο των επιστημών υγείας και αφετέρου διατηρεί ανεπαρκή ωράρια Μαθηματικών στο Γυμνάσιο, το Λύκειο και την Τεχνική Εκπαίδευση με αποτέλεσμα τη μη ποιοτική ολοκλήρωση  της ύλης των Μαθηματικών ειδικότερα στην Τεχνική Εκπαίδευση.

 

Δεν είναι δυνατό να λειτουργήσει ένα «Νέο Σχολείο»:

 

α) με τρομοκρατημένους και αβέβαιους για το μέλλον τους εκπαιδευτικούς με το φόβο των υποχρεωτικών μετατάξεων και μετακινήσεων, της διαθεσιμότητας και της απόλυσης, χωρίς κανένα προγραμματισμό,

 

β) με ελλείψεις μεγάλες σε προσωπικό, εφόσον και οι απαραίτητοι αναπληρωτές (αρκετοί των οποίων θα υποβιβαστούν σε ωρομίσθιους) θα προσληφθούν σε πολύ μικρότερο ποσοστό σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης,

 

γ) με μαθητές που έχουν υποστεί καίρια πλήγματα στα  μορφωτικά τους δικαιώματα και τις επιλογές σπουδών.

 

Εκφράζουμε σύσσωμοι ως μαθηματική κοινότητα τη ριζική μας αντίθεση στην αντισυνταγματική πράξη της απόλυσης και της διαθεσιμότητας των εκπαιδευτικών, στην πολιτική της εξαθλίωσης του λαού μας, τη συντριβή των κοινωνικών δικαιωμάτων και της απαξίωσης της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης.

 

 

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

Ο Πρόεδρος

Γεώργιος Δημάκος

Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών

Ο Γενικός Γραμματέας

Εμμανουήλ Κρητικός

Λέκτορας Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paidia-me-diaxytes-anaptyksiakes-diataraxes.jpg
Παιδιά: Γιατί βαριούνται στο σχολείο, δεν έχουν υπομονή και απογοητεύονται εύκολα;
Τα σημερινά παιδιά έρχονται στο σχολείο συναισθηματικά ανώριμα για μάθηση και υπάρχουν πολλοί παράγοντες στο μοντέρνο τρόπο ζωής μας που συμβάλουν σε...
Παιδιά: Γιατί βαριούνται στο σχολείο, δεν έχουν υπομονή και απογοητεύονται εύκολα;
Δημήτρης Παπαγεωργίου Πρύτανης Πανεπιστημίου Αιγαίου
Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αιγαίου στο alfavita.gr: Δυνατότητα συμπλήρωσης δεύτερου Μηχανογραφικού μετά τη διαπίστωση κενών θέσεων σε τμήματα ΑΕΙ
Ο Δημήτρης Παπαγεωργίου συνομιλεί με τον Νίκο Μάστορα για το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, τη νησιωτικότητα, τα μη κρατικά ΑΕΙ, την ΕΒΕ και τις κενές θέσεις,...
Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αιγαίου στο alfavita.gr: Δυνατότητα συμπλήρωσης δεύτερου Μηχανογραφικού μετά τη διαπίστωση κενών θέσεων σε τμήματα ΑΕΙ
mathites-diamartyria-sygxoneuseis
Συγχωνεύσεις σχολείων: Στα «κάγκελα» γονείς και εκπαιδευτικοί στο Αιγάλεω, ξεκινούν κινητοποιήσεις
Ξεσηκωμός: ΤΡΙΤΗ 26 ΝΟΕΜΒΡΗ: ΟΛΟΙ/ΕΣ στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ του Δήμου Αιγάλεω, 8.15 μ.μ.- ΠΕΜΠΤΗ 28 ΝΟΕΜΒΡΗ: ΟΛΟΙ/ΕΣ στην παράσταση διαμαρτυρίας στη...
Συγχωνεύσεις σχολείων: Στα «κάγκελα» γονείς και εκπαιδευτικοί στο Αιγάλεω, ξεκινούν κινητοποιήσεις
προνηπια
Νηπιαγωγεία: Θέσπισαν δίχρονη προσχολική αγωγή, αλλά ...«ξέχασαν» τις οργανικές θέσεις - Αναμένονται 1800 οργανικά κενά το 2025
Εκτιμάται πως στο τέλος αυτής της χρονιάς, τα οργανικά κενά από τη δίχρονη προσχολική υποχρεωτική εκπαίδευση και τις νέες συντάξεις θα αγγίξουν τις...
Νηπιαγωγεία: Θέσπισαν δίχρονη προσχολική αγωγή, αλλά ...«ξέχασαν» τις οργανικές θέσεις - Αναμένονται 1800 οργανικά κενά το 2025