Ενημερωτικό Σεπτεμβρίου
Ρέθυμνο, 12 Σεπτεμβρίου 2013
Γιώργος Τρούλης
Αιρετός ΠΥΣΠΕ Ρεθύμνου
Τηλ. 6945802754
Προς τους Συναδέλφους μου
Αγαπητοί Συνάδελφοι
Θέμα 1ο: «Αποσπάσεις και τοποθετήσεις αναπληρωτών νηπιαγωγών - Κλείσιμο νηπιαγωγείων στο Ρέθυμνο»
Σήμερα, 12 Σεπτεμβρίου, συνεδρίασε το ΠΥΣΠΕ Ρεθύμνου για τις αποσπάσεις των νηπιαγωγών και τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών νηπιαγωγών του νομού μας. Στο ΠΥΣΠΕ συμμετείχε ο αναπληρωματικός μου, αιρετός Κώστας Παπαδομανωλάκης.
Μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα αναμονής και μάλιστα μετά το πρώτο κουδούνι της χρονιάς πραγματοποιούνται οι μεταβολές και τοποθετήσεις των νηπιαγωγών. Το αποτέλεσμα της διαδικασίας απογοητευτικό!!! Πολλά νηπιαγωγεία να υπολειτουργούν και 5 νηπιαγωγεία να κλείνουν τη δεύτερη μέρα του αγιασμού. Μετά τις αποσπάσεις και τις τοποθετήσεις προκύπτουν 19 κενά σε νηπιαγωγεία.
Τα νηπιαγωγεία που από τη Δευτέρα δεν θα λειτουργούν είναι:
Νηπιαγωγείο Αξού
Νηπιαγωγείο 2ο Ανωγείων
Νηπιαγωγείο Μύρθιου
Νηπιαγωγείο Σισσών
Νηπιαγωγείο Αποστόλων
Επίσης 9 συνάδελφοι νηπιαγωγοί ενώ ικανοποιήθηκε το αίτημά τους για απόσπαση παραμένουν στις θέσεις τους μέχρι να αντικατασταθούν από νέους αναπληρωτές. Είναι ξεκάθαρο ότι η αναλγησία του υπουργείου παιδείας οδηγεί στη συρρίκνωση, στην υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου. Αν δεν γίνουν προσλήψεις αναπληρωτών τα περισσότερα σχολεία θα βρίσκονται υποστελεχωμένα και ορισμένα δεν θα ανοίξουν φέτος!!! Ποιος ενδιαφέρεται τελικά για την εκπαίδευση των παιδιών μας; Ποιος νοιάζεται αν αύριο πολλά νήπια και προνήπια του νομού μας, αλλά και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας, θα βρεθούν στα σπίτια τους; Το υπουργείο παιδείας θα γίνει επιτέλους υπουργείο για την παιδεία;
Οι γονείς των περιοχών που έχουν κλειστά σχολεία ή υπολειτουργούν να συγκεντρωθούν με τους τοπικούς συλλόγους εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και να προχωρήσουν σε διαμαρτυρία στις διευθύνσεις εκπαίδευσης και τις περιφερειακές διευθύνσεις της χώρας. Επίσης απαιτείται ενημέρωση των τοπικών αυτοδιοικήσεων-τοπικών κοινωνιών και άμεση αντίδραση για να περισώσουμε ότι μπορούμε από τα σχολειά μας!!!
Θέμα 2ο: «Υπεραριθμίες δασκάλων»
Σήμερα στην ίδια συνεδρίαση ορίστηκαν τα κενά των σχολικών μονάδων και οι υπεραριθμίες που προκύπτουν. Για να καταλήξει το ΠΥΣΠΕ έγιναν 3 διαφορετικές συνεδριάσεις με 3 διαφορετικά αποτελέσματα. Ενώ είχαμε ολοκληρώσει τη διαδικασία των υπεραριθμιών και των κενών ανά σχολική μονάδα τη Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου, την επόμενη μέρα υπήρξε από τη διοίκηση αναστολή της διαδικασίας με την εμφάνιση της οδηγίας από τον υπουργό παιδείας για την αύξηση 10% των μαθητών ανά τμήμα και κατάργηση του δασκάλου του ολοημέρου.
Η δεύτερη συνεδρίαση ήταν θυελλώδης μιας και οι δύο αιρετοί διαφωνήσαμε για την αύξηση των μαθητών στις τάξεις κατά 10%. Ενημέρωσα το ΠΥΣΠΕ ότι αν προβεί σε εφαρμογή της οδηγίας είναι έκθετο και οι αποφάσεις του προσβάλλονται μιας και η οδηγία ήταν και είναι νομικά ανυπόσταση. Την ίδια ακριβώς θέση είχα και για τα ολοήμερα. Ενημέρωσα το ΠΥΣΠΕ ότι σε ότι με αφορά δεν θα συμμετείχα εάν το ΠΥΣΠΕ αποφάσιζε να νομιμοποιήσει μια παράνομη οδηγία. Η απόσυρση της τροπολογίας από το νομοσχέδιο, η καταγγελία του τοπικού συλλόγου και της ΔΟΕ δεν ήταν ικανά να σταματήσουν αρχικά την προσπάθεια αλλαγής της εικόνας των υπεραριθμιών και των κενών από τα μέλη της διοίκησης. Μετά από μαραθώνια συνεδρίαση το ΠΥΣΠΕ αποφάσισε να μην πάρει απόφαση και να συνεχίσει τη συνεδρίαση την επόμενη μέρα για να ξανά δει το θέμα εκ νέου.
Σήμερα η απόφαση του ΠΥΣΠΕ ήταν διαφορετική όχι όμως ικανοποιητική. Τελικά το 10% δεν ίσχυσε σε καμία περίπτωση, δόθηκαν τα κενά των δασκάλων για τα ολοήμερα των μη ΕΑΕΠ σχολείων αλλά δεν δόθηκαν τα κενά των δασκάλων για τα ολοήμερα των ΕΑΕΠ. Με μια απόφαση κατά πλειοψηφία (διαφώνησε ο αναπληρωματικός αιρετός Κώστας Παπαδομανωλάκης) στα ΕΑΕΠ σχολεία δεν θα υπάρχει δάσκαλος για το ολοήμερο αλλά η κάλυψη θα γίνεται από τα πλεονάσματα των συναδέλφων όπου κι αν υπάρχουν.
Συνάδελφοι αυτό είναι πέρα για πέρα παράνομο αφού δεν προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία. Ορίζεται ρητά ότι απαιτείται υπεύθυνος ολοημέρου κάτι που καταστρατηγείται σε αυτή την περίπτωση. Η απόφαση επομένως του ΠΥΣΠΕ για το ζήτημα αυτό δεν είναι καθόλα νόμιμη με ότι αυτό συνεπάγεται. Μετά από τη νέα διαδικασία προέκυψαν 24 υπεραριθμίες.
Προκύπτουν υπεραριθμίες στις παρακάτω σχολικές μονάδες:
ΔΣ Πλατάνου 1
ΔΣ Φουρφουρά 1
ΔΣ Αγίας Γαλήνης 1
ΔΣ Γωνιάς 1
2ο ΔΣ Ατσιποπούλου 1
ΔΣ Πλακιά 3
15ο ΔΣ Ρεθύμνου 1
ΔΣ Αλφά 1
ΔΣ Ρουμελίου 1
ΔΣ Γαράζου 1
ΔΣ Σισών 2
ΔΣ Μαργαριτών 2
ΔΣ Μπαλίου 3
ΔΣ Απλαδιανών 2
1ο ΔΣ Περάματος 2
ΣΥΝΟΛΟ 24
Μερικές πληροφορίες σχετικά με τις υπεραριθμίες:
Σε κάθε σχολική μονάδα που υπάρχει υπεραριθμία δηλώνουν οι συνάδελφοι εάν επιθυμούν ή όχι να βγουν υπεράριθμοι. Αμέσως μετά χαρακτηρίζονται οι υπεράριθμοι ως εξής: α) αν δεν επιθυμεί κανένας τότε ορίζεται υπεράριθμος ο τελευταίος τοποθετηθής στη σχολική μονάδα, β) αν επιθυμούν περισσότεροι συνάδελφοι από τις υπεράριθμες θέσεις τότε ορίζεται υπεράριθμος ο αρχαιότερος στη σχολική μονάδα.
Μετά τον χαρακτηρισμό των υπεράριθμων καλούνται να δηλώσουν σχολικές μονάδες από την ίδια ομάδα σχολείων ή τα όμορα σχολεία, κατά προτεραιότητα, εάν επιθυμούν. Εάν δεν επιθυμούν τότε συμμετέχουν υποχρεωτικά στις γενικές αποσπάσεις συγκρινόμενοι με τους υπόλοιπους συναδέλφους σύμφωνα με τα μόριά τους.
Θέμα 3ο: «Λειτουργικά κενά δασκάλων ανά σχολική μονάδα»
Μετά τη διαδικασία των υπεραριθμιών προκύπτουν τα λειτουργικά κενά ανά σχολική μονάδα. Το ΠΥΣΠΕ με τη σημερινή του απόφαση ορίζει τα κενά σε 54 σε όλο το νομό δίχως να υπολογίζει δάσκαλο ολοημέρου στα ΕΑΕΠ. Τα κενά που δίδει η διεύθυνση αλλά και τα πραγματικά είναι ανά σχολική μονάδα τα εξής:
Α/Α | ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ |
ΕΠΙΣΗΜΑ ΚΕΝΑ του ΠΥΣΠΕ (χωρίς δάσκαλο ολοήμερου ΕΑΕΠ) |
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΕΝΑ |
1 | 8/θ Δ.Σ. Σταυρωμένου | 3 | 3 |
2 | 12/θ Δ.Σ. Άδελε | 6 | 7 |
3 | 6ο 12/θ Δ.Σ. Ρεθύμνου | 3 | 4 |
4 | 8ο 12/θ Δ.Σ. Ρεθύμνου | 1 | 2 |
5 | 3ο 12/θ Δ.Σ. Ρεθύμνου | 2 | 2 |
6 | 7ο 12/θ Δ.Σ. Ρεθύμνου | 1 | 2 |
7 | 2ο 12/θ Δ.Σ. Ρεθύμνου | 5 | 6 |
8 | 5ο 12/θ Δ.Σ. Ρεθύμνου | 3 | 4 |
9 | 10ο 10/θ Δ.Σ. Ρεθύμνου | 2 | 2 |
10 | 2ο 8/θ Δ.Σ. Περάματος | 1 | 1 |
11 | 1ο 10/θ Δ.Σ. Ανωγείων | 1 | 1 |
12 | 14ο 12/θ Δ.Σ. Ρεθύμνου | 5 | 6 |
13 | 5/θ Δ.Σ. Γερανίου | 1 | 1 |
14 | 6/θ Δ.Σ. Αρμένων | 2 | 2 |
15 | 6/θ Δ.Σ. Σπηλίου | 1 | 1 |
16 | 6/θ Δ.Σ. Ζωνιανών | 2 | 2 |
17 | 6/θ Δ.Σ. Λιβαδίων | 1 | 1 |
18 | 6/θ Δ.Σ. Αγ. Νικολάου | 1 | 1 |
19 | 4/θ Δ.Σ. Πανόρμου | 1 | 1 |
20 | 3/θ Δ.Σ. Αγγελιανών | 1 | 1 |
21 | 6/θ Δ.Σ. Αποστόλων | 3 | 3 |
22 | 16ο 6/θ Δ.Σ. Ρεθύμνου | 1 | 1 |
23 | 2/θ Δ.Σ. Αξού | 1 | 1 |
24 | 6/θ Δ.Σ. Επισκοπής | 1 | 1 |
25 |
4/θ Δ.Σ. Ρουσσοσπιτίου | 3 | 3 |
26 | 1/θ Δ.Σ. Καλύβου | 1 | 1 |
27 | 1/θ Δ.Σ. Μυριοκεφάλων | 1 | 1 |
28 | 1ο 12/Θ Δ.Σ. Περάματος | 0 | 1 (δηλ -1 υπεραριθμία) |
29 | 1ο 12/Θ Δ.Σ. Πλακιά | 0 | 1 (δηλ -1 υπεραριθμία) |
30 | 9ο 12/Θ Δ.Σ. Ρεθύμνου | 0 |
1 |
31 | 13ο 12/Θ Δ.Σ. Ρεθύμνου | 0 | 1 |
32 | 15 ο 12/Θ Δ.Σ. Ρεθύμνου | 0 | 1 (δηλ -1 υπεραριθμία) |
ΣΥΝΟΛΟ : |
54 |
66 |
Όπως φαίνεται από τα παραπάνω στοιχεία αν και η διεύθυνση δίνει επίσημα 54 κενά τα πραγματικά κενά σε δασκάλους είναι 66 δηλ 12 επιπλέον όσα και τα ΕΑΕΠ (χωρίς να αφαιρέσουμε όσους πρέπει να τοποθετηθούν).
Τις επόμενες μέρες θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες απόσπασης και τοποθέτησης των αναπληρωτών, των αποσπασμένων και όσων είναι στη διάθεση του ΠΥΣΠΕ. Συνολικά υπολογίζεται από τα 66 κενά αν αφαιρεθούν οι υπεράριθμοι, οι αναπληρωτές και οι αποσπασμένοι-διάθεση ΠΥΣΠΕ, τα κενά σε δασκάλους προσδιορίζονται για το νομό μας σε 25 περίπου εκτός των ολοήμερων δημοτικών που έχουν προταθεί να λειτουργήσουν και φέτος όπως π.χ. ΔΣ Πανόρμου, Αγγελιανών, Μπαλί κ.λ.π. Αν προσθέσουμε σήμερα κι αυτές τις θέσει τότε ανεβαίνουν τα κενά του νομού μας πάνω από 30.
ΖΗΤΑΜΕ και ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ να λειτουργήσουν τα σχολεία μας σύμφωνα με όλα τα πραγματικά κενά, να υπάρχει ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ εκπαίδευση κι όχι υποτυπώδης. Δυστυχώς οι πολιτικές που ακολουθούνται οδηγούν τα δημόσια σχολεία στην υποβάθμιση, να διαμορφωθούν πλασματικές εικόνες πλεονασμάτων εκεί όπου υπάρχουν τεράστια κενά με στόχο την κατάργηση οργανικών θέσεων πρώτα από όλα των ολοημέρων. Δεν μπορούμε να συμβάλλουμε στον αφανισμό του ολοήμερου τμήματος, το επόμενο θύμα μετά το ολοήμερο θα είναι η ειδική αγωγή και γενικότερα η αντισταθμιστική αγωγή. Θα μας συμπαρασύρει ο κατήφορος αυτός σε δυσχερείς ατραπούς χωρίς επιστροφή. Μαζί με το σχολείο θα αρχίσει να καταρρέει και η κοινωνία μας. Δεν θα το επιτρέψουμε!!!
Να κρατήσουμε οι αιρετοί το κεφάλι μας ψηλά, να γίνουμε μια γροθιά απέναντι σε όσους συνηγορούν στην διάλυση του σχολείου, να εμπλακούμε όλοι οι συνάδελφοι και οι γονείς στον αγώνα αυτό. Η υπόθεση αυτή δεν αφορά το διπλανό μας, μας αφορά όλους ως εργαζόμενους, ως γονείς, ως ανθρώπους.
Σας αποστέλλω:
· Τις αποσπάσεις εντός ΠΥΣΠΕ των νηπιαγωγών:
http://dipe.reth.sch.gr/index.php?option=com_attachments&task=download&id=2237
· Τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών νηπιαγωγών:
http://dipe.reth.sch.gr/index.php?option=com_attachments&task=download&id=2239
«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία,
είναι οικοδομή πάνω στην άμμο»
Αδαμάντιος Κοραής
Με Συναδελφικούς Χαιρετισμούς
Γιώργος Τρούλης
Αιρετός ΠΥΣΠΕ Ρεθύμνου
*Υ.Γ. Όσοι συνάδελφοι επιθυμούν να λαμβάνουν τα ενημερωτικά και τα άρθρα που στέλνω στα σχολεία στο προσωπικό τους ηλεκτρονικό ταχυδρομείο να μου στείλουν e-mail στο: giorgiot@edc.uoc.gr. Επίσης έχω δημιουργήσει σελίδα στο Facebook μέσω του οποίου μπορούμε να επικοινωνούμε άμεσα (το όνομα χρήστη είναι Giorgos Troulis).
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη