Thumbnail
...περίσσεψε η ρητορική περί «ίσων δικαιωμάτων» και «ένταξης» όλων των παιδιών σε «ένα σχολείο για όλους».

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

-Π.Ε.Σ.Ε.Α.-

Πειραιάς,13-9-2013

Αρ. Απόφ.: 1482/1999 Πρωτοδικείου Αθηνών                             

Γούναρη 21 - 23, 18531  Πειραιάς

Τηλ.: 2651048830, 2105731768, 2104954478

2105324323, 2102235478, 2310633868

Κινητά: 6977244295, 6944126716, 6977743862

Fax: 2651048830, 2105743966

[email protected]

http://www.pesea.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η Ε.Α.Ε. βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή. Τα διαχρονικά προβλήματα που αντιμετωπίζει (κτιριακή και υλικοτεχνική υποδομής, ανυπαρξία αναλυτικών προγραμμάτων, υποστελέχωση σε διδακτικό και σε υποστηρικτικό προσωπικό, μεταφορά μαθητών κ.ά.) φανερώνουν ότι από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, περίσσεψε η ρητορική περί «ίσων δικαιωμάτων» και «ένταξης» όλων των παιδιών σε «ένα σχολείο για όλους».

Το Υπουργείο Παιδείας μετά την ψήφιση νομοθετικών διατάξεων, διάσπαρτων σε διάφορους νόμους - συγκυριακές θεσμικές πλατφόρμες προκειμένου να απορροφηθούν κονδύλια από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ - (   άρθ. 56 του  Ν.3966/2011, άρθ. 39 του ν. 4115/2013) με κύριο χαρακτηριστικό την έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο για την Ε.Α.Ε., δεν προτάσσουν και ούτε προσδοκούν την καθολική και ποιοτική σχολική ένταξη και κοινωνική ενσωμάτωση των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

 Η σημερινή πραγματικότητα χαρακτηρίζεται από το γεγονός ότι λόγω της οικονομικής κρίσης και της  εφαρμοζόμενης εκπαιδευτικής πολιτικής, τη σχολική χρονιά 2013-14 οι σχολικές δομές της ειδικής αγωγής αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα λειτουργίας λόγω των μη μόνιμων διορισμών αλλά και του περιορισμένων διορισμών των αναπληρωτών. Αυτό κάνει ακόμη πιο δύσκολη την κατάσταση στην ΕΑΕ. Στο χώρο της διάγνωσης, η υποστελέχωση των ΚΕΔΔΥ οδηγεί σε αναγκαστικό λειτουργικό κλείσιμο (κατάργηση!) αυτών των υπηρεσιών, όπως διαφαίνεται από την πολιτική που «προωθεί την ορθολογική αναδιάρθρωση του δημόσιου τομέα στην κατεύθυνση του περιορισμού του εύρους του (μέσω καταργήσεων ή συγχωνεύσεων)».

 Το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε μέσω αποφάσεων Περιφερειαρχών (Φθιώτιδος) σε αναγκαστική μετακίνηση των δασκάλων των Τμημάτων Ένταξης προκειμένου να καλύψει τα κενά στα Ειδικά σχολεία και προσανατολίζεται στη γενίκευση του μέτρου με σχετική εγκύκλιο και στην ΑΝΑΣΤΟΛΗ Λειτουργίας των Τμημάτων Ένταξης στα οποία  δεν υπηρετεί δάσκαλος με Οργανική Θέση!!!

Για να δικαιολογήσει τα παραπάνω χρησιμοποιεί  το έωλο επιχείρημα ότι θα τοποθετήσει στα Τμήματα Ένταξης Αναπληρωτές (ωρομίσθιους χωρίς ασφάλιση των 440 ευρώ…). Με αυτό τον τρόπο κτυπά τα Τμήματα Ένταξης, το κύτταρο της ενταξιακής προσπάθειας για χιλιάδες παιδιά με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επίσης εφαρμόζει τις νέες ρυθμίσεις για την κινητικότητα των εργαζομένων, ανοίγοντας το δρόμο για γενίκευση του μέτρου και στην εκπαίδευση. Στην ουσία, πρόκειται για κατάργηση των οργανικών θέσεων και τη «θεσμοθέτηση» του «δικαιώματος» της Διοίκησης να μετακινεί το «προσωπικό» όπου αυτή θέλει.

Το παραπάνω μέτρο φανερώνει πως για το Υπουργείο Παιδείας, η ειδική αγωγή και εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες εξακολουθεί να αντιμετωπίζεται ως ο πλέον πρόσφορος χώρος για πολιτική, οικονομική, επιστημονική και ηθική εκμετάλλευση. Η ειδική αγωγή και εκπαίδευση χρησιμοποιείται ως κερκόπορτα άλωσης της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης.

Το Δ.Σ.  του Π.Ε.Σ.Ε.Α.  ζητά:  

·         Την άμεση ανάκληση των παραπάνω αναγκαστικών μετακινήσεων των δασκάλων των Τμημάτων Ένταξης

·         να στελεχωθούν άμεσα όλα τα  Τμήματα Ένταξης και στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση

·         να στελεχωθούν όλα τα ειδικά σχολεία με εκπαιδευτικούς, ειδικό εκπαιδευτικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό

·         να στελεχωθούν τα Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. με προσωπικό όλων των ειδικοτήτων ( για να υλοποιηθεί η πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση για γνωματεύσεις εντός 45 ημερών!!! )

·         να διοριστούν μόνιμοι εκπαιδευτικοί στην Ε.Α.Ε.

·         να γίνει ουσιαστική διαπραγμάτευση με ξεκάθαρους πολιτικούς, επιστημονικούς, εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς όρους για την ΕΑΕ που θα οδηγήσει σε ένα νέο Νόμο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.

 

Ο Πρόεδρος          Ο Γενικός Γραμματέας

Μηνάς Ευσταθίου  Λευτέρης Ρατσιάτος

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολειο
«Λουκέτο» σε ιδιωτικό σχολείο λόγω παρενόχλησης μαθητριών: Ο εκπαιδευτικός που κατηγορείται και ο Διευθυντής είχαν ... απαλλαγεί στην ΕΔΕ!
Προκύπτει ζήτημα και για τον ΔΙΔΕ Πειραιά, που έθεσε στο αρχείο μια τόσο σοβαρή υπόθεση. Μάλιστα, πρόκειται για τον ίδιο Διευθυντή Δ.Ε ο οποίος έχει...
«Λουκέτο» σε ιδιωτικό σχολείο λόγω παρενόχλησης μαθητριών: Ο εκπαιδευτικός που κατηγορείται και ο Διευθυντής είχαν ... απαλλαγεί στην ΕΔΕ!