Thumbnail
Γυρίζουν τα σχολεία και τα μορφωτικά δικαιώματα πολλά χρόνια πίσω!

Του αιρετού Κώστα Τουλγαρίδη 6977002645, [email protected], και αναπληρωτή αιρετού Μαρκάκη Γιάννη, 6946389589, [email protected]

εκλεγμένων με το ΕΝΩΤΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ από:

τους ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΟΧΘΗΣ σύλλογος «ΣΩΚΡΑΤΗΣ»

την ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ σύλλογος «Κ. ΣΩΤΗΡΙΟΥ»

την ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ-ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ σύλλογος «Α. Δελμούζος»

τη ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑ σύλλογος Γλυφάδας/ Βάρης/ Βούλας/ Βουλιαγμένης

και ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ

Υποβαθμίζουν 3 σχολεία και καταργούν τμήματα για να εξοικονομήσουν δασκάλους και να καλύψουν τα κενά στην Αν Αττική. Γυρίζουν τα σχολεία και τα μορφωτικά δικαιώματα

πολλά χρόνια πίσω!

Ενημερωτικό συνεδρίασης ΠΥΣΠΕ στις 1/11/2013

Με μια πρωτοφανή και αιφνιδιαστική απόφαση στις 31/10, η δ/νρια εκπαίδευσης Αν. Αττικής προχώρησε στην υποβάθμιση της λειτουργικότητας 3 σχολείων (ΔΣ Βαρυμπόμπης από 6θέσιο σε 4θέσιο!, και ΔΣ Αγ. Αποστόλων και ΔΣ Μαλακάσας από 5θέσια λειτουργικά σε 4θέσια), δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς! Με την απόφαση αυτή εξοικονομεί 5 δασκάλους για να καλύψει μέρος των 15 κενών ΠΕ70 που υπάρχουν (χωρίς να μετράνε τους δασκάλους στα ολοήμερα που έκοψαν).

Ο ισχυρισμός της δ/νσης είναι ότι η λειτουργία των σχολείων δεν συνάδει με το νόμο που προβλέπει τη λειτουργία 4θέσιου από 46-100 μαθητές και με δεδομένο ότι οι μαθητές δεν ξεπερνούν τους 100 (κυμαίνονται από 52 έως 62). Επίσης, παρά τις ενέργειές της για έγκριση της λειτουργίας για ειδικούς λόγους, τόσο η περιφέρεια όσο και το Υπουργείο δεν ενέκριναν αυτή τη λειτουργία και έτσι «υποχρεούται να τηρήσει το νόμο»!!!, άλλωστε «παραμονεύουν» και οι ελεγκτές δημόσιας διοίκησης!!!

Η υποβάθμιση και το κλείσιμο των τμημάτων έχει ως συνέπεια το κλείσιμο τάξεων με 10 μαθητές – καθώς αυτό θεωρείται περιττή πολυτέλεια – και τη λειτουργία τμημάτων με 18 – 23 μαθητές από δύο τάξεις!!! (Γ και Δ μαζί , Ε΄και ΣΤ΄ μαζί).

Χαρακτηριστικότερη είναι η περίπτωση των Αγ. Αποστόλων όπου η Ε΄και ΣΤ τάξη φτάνει τους 23 μαθητές εκ των οποίων οι 17 είναι αλλοδαποί!!!, δηλαδή εξαιρετικά ιδιαίτερες συνθήκες που καλύπτονται από ειδικές προβλέψεις για τον αριθμό μαθητών.

Τα σχολεία αυτά και η παρεχόμενη εκπαίδευση γυρίζει πολλά χρόνια πίσω στα ολιγοθέσια, ακυρώνοντας όλα τα βήματα και την προσπάθεια να εξισωθούν και να δυναμώσουν τα σχολεία. Αντίθετα προετοιμάζουν την παραπέρα συρρίκνωση και το κλείσιμο σχολείων όπως κατά κόρον είδαμε σε διάφορες περιοχές τα τελευταία χρόνια, γεγονός με ευρύτερες κοινωνικές συνέπειες την υποβάθμιση και ερήμωση των περιφερειακών και απομακρυσμένων περιοχών.

Είναι φανερό ότι το Υπουργείο Παιδείας και η περιφέρεια επιβάλλουν, άμεσα είτε έμμεσα, μέσω της υποτιθέμενης εφαρμογής των νόμων(!), τις δραστικές περικοπές, στα πλαίσια της εφαρμογής των Μνημονίων και στη δημόσια εκπαίδευση. Επιδιώκουν όλο και φθηνότερο δημόσιο σχολείο και για τη μετατροπή του δικαιώματος στη μόρφωση όλων των παιδιών σε ατομική ευθύνη των γονέων και επιβάρυνση τους με το κόστος γι αυτό. Συρρικνώνουν, απαξιώνουν και διαλύουν το δημόσιο σχολείο. Σοβαρή ευθύνη φέρει και η δ/νση η οποία υλοποιεί αυτές τις αντιεκπαιδευτικές επιλογές.

Ωστόσο αυτοί που διεξάγουν αυτό το έγκλημα σε βάρος των παιδιών και του δημόσιου σχολείου στο όνομα της τήρησης της νομιμότητας είναι αυτοί που παραβιάζουν κατάφορα το θεσμικό πλαίσιο το οποίο επικαλούνται επιλεκτικά και όταν αυτό δεν τους βολεύει αυθαιρετούν, αδιαφορώντας για την εκπαίδευση των παιδιών.

·         Είναι άλλο πράγμα η οργανικότητα του σχολείο η οποία πράγματι καθορίζεται από το νόμο που επικαλείται η διοίκηση και άλλο η λειτουργικότητα του σχολείου ή οποία μπορεί να διαφοροποιείται για διάφορους λόγους (παιδαγωγικούς, κοινωνικούς κλπ) τους οποίους προβλέπει συγκεκριμένα, το νομικό πλαίσιο και συνειδητά το αγνοούν.

·         Τα σχολεία λειτούργησαν είτε από τα προηγούμενα χρόνια (μάλιστα το ΔΣ Μαλακάσας λειτουργούσε 6θέσιο και υποβαθμίστηκε σε 5θέσιο στην αρχή της χρονιάς) είτε από φέτος με τα τμήματα αυτά και δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς διακόπτεται η λειτουργία τους. Αυτό το γεγονός, εκτός των άλλων, παραβιάζει το νόμο που προβλέπει ότι καμία κατάργηση τμήματος δεν μπορεί να γίνει κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

·         Παραγνωρίζονται όλοι οι ειδικοί λόγοι για τη λειτουργία των σχολείων ως έχουν : είναι σε απομακρυσμένες περιοχές με μεγάλες αποστάσεις και πρέπει να εξασφαλιστεί ισότιμη  εκπαίδευση και γι αυτά τα παιδιά. Η λειτουργία των σχολείων σε ανεπτυγμένη μορφή η οποία αντικειμενικά θα γίνει με μικρότερο αριθμό μαθητών, αποτελεί όρο για την παραμονή κατοίκων στις απομακρυσμένες περιοχές και αυτό χαρακτηρίζει τις περισσότερες περιπτώσεις ολιγοθεσίων.

·         Υπάρχει μεγάλος αριθμός αλλοδαπών μαθητών (Αγ. Αποστόλους) που δικαιολογεί, σύμφωνα με τη νομοθεσία, μικρότερο αριθμό μαθητών στο τμήμα σε μία τάξη – πόσο μάλλον σε Ε΄- ΣΤ΄ μαζί που θα έχει 23 μαθητές με 17 αλλοδαπούς!!!

·         Η αλλαγή των εκπαιδευτικών λόγω της απομάκρυνσης των υπεραρίθμων θα έχει και παράπλευρες επιπτώσεις όπως η αλλαγή δασκάλας στη Β΄ τάξη των Αγ. Αποστόλων όπου υπάρχει παιδί με  εγκεκριμένη παράλληλη στήριξη που ποτέ δεν ήρθε και τώρα θα αλλάξει και η δασκάλα του τμήματος, με την οποία έχει συνδεθεί!!!

Τέλος, ποια είναι η στάση και του σχολικού συμβούλου και γιατί δεν τοποθετείται στα σοβαρά παιδαγωγικά προβλήματα που η πράξη της διοίκησης δημιουργεί;

Όμως ποια διαδικασία ακολούθησε η Δ/νση που επικαλείται τη νομιμότητα και στη διαδικασία υπεραρίθμων ;

Η διαπίστωση του αριθμού των υπεραριθμιών στα σχολεία αυτά (σύμφωνα με το ΠΔ 50 και το ΠΔ 100) πρέπει να γίνει από το ΠΥΣΠΕ και να σταλεί στη συνέχεια πρόσκληση στους εκπαιδευτικούς του οικείου σχολείου να δηλώσουν μέσα σε 3 μέρες αν επιθυμούν να κριθούν υπεράριθμοι. Το θέμα των υπεραριθμιών δεν ήρθε ποτέ στο ΠΥΣΠΕ αλλά αντίθετα η δ/ντρια με δική της απόφαση ανακοίνωσε την υπεραριθμία και ζήτησε τη δήλωση των συναδέλφων. Κατά συνέπεια η διαδικασία είναι παράνομη και κανένας συνάδελφος δεν υποχρεούται να δηλώσει οτιδήποτε γιατί αυτό θα σημαίνει τον οικιοθελή χαρακτηρισμό του ως υπεράριθμο. Το αίτημα της δ/νσης οφείλει να ακυρωθεί και να έρθει το θέμα στο ΠΥΣΠΕ για να αποφασίσει αν και πόσες υπεραριθμίες υπάρχουν.

Στη συνέχεια και μόνο εφ όσον το ΠΥΣΠΕ αποφασίσει ότι υπάρχει υπεραριθμία θα μπορούν να δηλώσουν την επιθυμία τους σε 3 μέρες οι συνάδελφοι που επιθυμούν και μετά το ΠΥΣΠΕ να αποφασίσει ποιοι είναι οι υπεράριθμοι ονομαστικά και να τους καλέσει να δηλώσουν κενά. – ΚΑΝΕΝΑΣ συνάδελφος ΔΕΝ ΥΠΟΧΡΕΟΥΤΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΗΛΩΣΕΙ ΚΕΝΑ χωρίς να έχει προηγηθεί η παραπάνω διαδικασία που προβλέπει ο νόμος.

ΟΙ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ.

-  Οι γονείς με τους συλλόγους τους να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους και να ΜΗΝ αποδεχτούν με κανένα τρόπο την υποβάθμιση των σχολείων και της μόρφωσης των παιδιών τους.

-  Οι συνάδελφοι των σχολείων να αντιδράσουν, κινηματικά και υπηρεσιακά και να μην αποδεχτούν καμία παράνομη διαδικασία.

-  Οι σύλλογοι της Αν Αττικής και οι γονείς να παρέμβουν στο ΠΥΣΠΕ και να απαιτήσουν μαζί με τους αιρετούς να μην προχωρήσει η διαδικασία λειτουργικής υποβάθμισης των σχολείων απαιτώντας και από τα διορισμένα μέλη να μην συναινέσουν στις αντιεκπαιδευτικές επιλογές.

-  Να στηρίξουμε γονείς και οι σύλλογοι της Αν Αττικής, τη συγκέντρωση στην περιφέρεια την Τετάρτη 6/11/13, στις 8.30πμ  που καλεί ο σύλλογος «Σωκράτης».

Σχετικά με τη συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ στις 1/11/2013

Στη συνεδρίαση έθεσα ξανά το θέμα της τροποποίησης των τοποθετήσεων συναδέλφων που μετακινούνται ακόμα και σε 6 και 7 σχολεία (ξενόγλωσσοι) για να συμπληρώσουν όλο ή σχεδόν όλο το ωράριο τους, καθώς αυτό είναι εξοντωτικό.

Δεδομένης και της τροπολογίας που ψηφίστηκε και προβλέπει τη δυνατότητα να συμπληρώνεται το ωράριο με ενισχυτική διδασκαλία, διοικητικό έργοκλπ ζήτησα:

·         να ξανασυζητήσει το ΠΥΣΠΕ τα κενά δασκάλων και να ζητήσει κενά για όλα τα ολοήμερα (ΕΑΕΠ) τα οποία στη συντριπτική τους πλειοψηφία λειτουργούν χωρίς ένα υπεύθυνο δάσκαλο και σε πολλές περιπτώσεις έχουν μέρες χωρίς καθόλου ώρες μελέτης. Επίσης επισήμανα τα σημαντικά προβλήματα ασφάλειας των μαθητών που εγκυμονεί η εναλλαγή του υπεύθυνου κάθε μέρα.

Με τοποθέτηση υπεύθυνου ολοημέρου θα μπορεί να ξαναλειτουργήσει η κατηργημένη ενισχυτική διδασκαλία  με τους συναδέλφους δασκάλους να παραμένουν στο πρωί και να βοηθούν τους μαθητές της τάξης τους.

Η δ/ντρια απέρριψε το θέμα με τη δικαιολογία ότι δεν μπορεί να συζητηθεί καθώς δεν έχει έρθει η τροπολογία επίσημα με ΦΕΚ και εγκύκλιο.

Στην ίδια κατεύθυνση και με δεδομένο ότι ήρθαν επιπλέον συνάδελφοι ΠΕ05 με απόσπαση από ΔΕ και δεν υπήρχαν ώρες να διατεθούν :

·         επανέφερα την πρόταση να δοθούν από λιγότερες ώρες και λιγότερα σχολεία ώστε να καλυφθούν όλες οι συνάδελφοι με ένα βασικό ωράριο διδασκαλίας και να συμπληρώσουν το ωράριό τους με διοικητικό έργο. Αυτό τελικά συμφωνήθηκε.

     Στη συνέχεια επειδή έπρεπε να γυρίσω στο σχολείο μου αποχώρησα από τη συνεδρίαση η οποία συνεχίστηκε προκειμένου να τοποθετήσουν τις συναδέλφους ΠΕ05 προκειμένου να δηλωθούν στο survey. Τα υπόλοιπα θέματα (αιτήσεις επανατοποθέτησης και συμπλήρωσης ωραρίου ειδικοτήτων κλπ) θα συζητηθούν τη Δευτέρα οπότε θα συνεχιστεί η συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ. 

Τα θέματα που συζήτησε το ΠΥΣΠΕ : 

1  Έγινε ορισμός υποδ/ντριας σύμφωνα με την απόφαση του συλλόγου διδασκόντων.

2. Έγιναν ορισμοί υποδ/ντων –υπεύθυνων ολοημέρων σε 10 σχολεία.

3. Εγκρίθηκε η συνάφεια ενός μεταπτυχιακού.

4. Εγκρίθηκε η άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου σε 4 συναδέλφους.

5. Επικυρώθηκαν οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών που έιχε κάνει η δ/ντρια. Οι δύο αιρετοί δεν συμμετείχαμε στο θέμα αυτό γιατί δεν θέλουμε να νομιμοποιήσουμε τη διαδικασία των μονοπρόσωπων τοποθετήσεων που επιλέγονται τόσο από το Υπουργείο όσο και από τη Δ/νση ακυρώνοντας το ρόλο του ΠΥΣΠΕ.

6. Εξετάστηκαν οι αιτήσεις μετακινήσεις συναδέλφων ΠΕ70.

7. Πραγματοποιήθηκαν δύο με αίτηση τους ενώ απορρίφτηκε μία γιατί δεν υπήρχε κενό εκεί που ζητούσε.

8. Πραγματοποιήθηκαν 4 αμοιβαίες μετακινήσεις ενώ μία δεν εγκρίθηκε καθώς η μία συνάδελφος ήταν αναπληρώτρια για ολοήμερο και δεν υπήρχε αντίστοιχη θέση. Φαίνεται για άλλη μια φορά τα προβλήματα που εισάγουν οι τοποθετήσεις μέσω των προγραμμάτων ΕΣΠΑ.

9. Έγιναν κάποιες τροποποιήσεις τοποθέτησης ΠΕ06, μετά από αίτησή τους.

 

Σημείωση : Όσοι συνάδελφοι επιθυμούν να λαμβάνουν ενημέρωση από τον αιρετό στο προσωπικό του e-mail, να στείλουν μήνυμα στην ηλεκτρονική δ/νση.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

anaplirotes
Σκέψεις με αφορμή τη μονιμοποίηση, χωρίς αξιολόγηση, των 45 εκπαιδευτικών!
«Σε όλη τη χώρα υπάρχουν, και πάλι παρά τις ψευδείς δηλώσεις κυβέρνησης- ΥΠΑΙΘΑ, χιλιάδες νεοδιόριστοι αλλά και μόνιμοι εκπαιδευτικοί που δίνουν,...
Σκέψεις με αφορμή τη μονιμοποίηση, χωρίς αξιολόγηση, των 45 εκπαιδευτικών!
ακτι
ΕΛΜΕ Ζακύνθου: Καταδικάζει τις απαράδεκτες δηλώσεις του βουλευτή Ζακύνθου της ΝΔ Διονύσιου Ακτύπη
Δε δίστασε άλλωστε να δηλώσει δημοσίως ότι «πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί απέναντι σε αυτούς που διαφεντεύουν τα σχολεία στη Ζάκυνθο»,...
ΕΛΜΕ Ζακύνθου: Καταδικάζει τις απαράδεκτες δηλώσεις του βουλευτή Ζακύνθου της ΝΔ Διονύσιου Ακτύπη
PAIDEIAS
Να αυξήσει τους μισθούς και να ανοίξει τους Πίνακες του ΑΣΕΠ το υπουργείο Παιδείας και να αφήσει τις ασκήσεις "καταστρατήγησης" του
Πρόκειται για μια κίνηση που έχει "ουρά" σχεδιασμών από πίσω της και αφορά στον προσανατολισμό του υπουργείου Παιδείας για "αναδιάρθρωση" του τρόπου...
Να αυξήσει τους μισθούς και να ανοίξει τους Πίνακες του ΑΣΕΠ το υπουργείο Παιδείας και να αφήσει τις ασκήσεις "καταστρατήγησης" του