ΧΑΟΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εδώ και μήνες η Δημόσια Εκπαίδευση και ιδιαίτερα η Δημόσια Δευτεροβάθμια Τεχνική Εκπαίδευση βρίσκεται στο στόχαστρο. Μέσα στον Ιούλιο δέχεται ένα ισχυρό πλήγμα καθώς η κυβέρνηση βάζει σε εφαρμογή την πρώτη φάση της μνημονιακής συμφωνίας της κυβέρνησης με την τρόϊκα που αφορά στη διαθεσιμότητα συνολικά 25.000 δημοσίων υπαλλήλων μέχρι το τέλος του 2013.
Αρχίζοντας από την Τεχνική Εκπαίδευση επιβάλλει τις πρώτες διαθεσιμότητες – απολύσεις μέσω της κατάργησης οργανικών θέσεων. Στις 16/7/2013 ψηφίζει πολυνόμο στη Βουλή, με τον οποίο καταργεί ειδικότητες και ολόκληρους κλάδους. Συγκεκριμένα θέτει σε διαθεσιμότητα – απόλυση 2122 εκπαιδευτικούς 48 ειδικοτήτων της Τεχνικής Εκπαίδευσης των Τομέων Υγείας- Πρόνοιας και Εφαρμοσμένων Τεχνών των ΕΠΑΛ καθώς και τις ειδικότητες Αισθητικής, Κομμωτικής, των ΕΠΑΣ. Με την κατάργηση των ειδικοτήτων καταργούνται και οι αντίστοιχες οργανικές θέσεις. Η διαθεσιμότητα διαρκεί μέχρι 8 μήνες μετά την πάροδο των οποίων ο υπάλληλος απολύεται.
Στη συνέχεια το υπουργείο Παιδείας καταθέτει νομοσχέδιο το οποίο ψηφίζεται στη βουλή στις αρχές του Σεπτέμβρη για το νέο Λύκειο. Με αυτό καταργεί τις Επαγγελματικές Σχολές-ΕΠΑΣ και από τα νέα Επαγγελματικά Λύκεια που δημιουργεί, απουσιάζουν όλοι οι παραπάνω τομείς και ειδικότητες. Επομένως από εδώ και στο εξής για να σπουδάσει ένας νέος, μια από αυτές τις ειδικότητες, θα πρέπει να απευθυνθεί στα Δημόσια και Ιδιωτικά ΙΕΚ και ΣΕΚ. Η λειτουργία δε των Δημόσιων ΙΕΚ καθυστέρησε ιδιαίτερα πολύ και ενώ τα Ιδιωτικά είχαν ήδη ολοκληρώσει τις εγγραφές τους.
Ενάντια λοιπόν στο άρθρο 16 του συντάγματος χιλιάδες μαθητές σήμερα στερούνται του δικαιώματός τους να σπουδάσουν δωρεάν μέσα στο δημόσιο σχολείο την ειδικότητα της επιλογής τους.
Η άδικη, άκριτη, αιφνίδια αλλά και χωρίς κανέναν σχεδιασμό αυτή απόφαση είχε ως συνέπεια την επικράτηση του χάους και την εικόνα διάλυσης στην Τεχνική Εκπαίδευση. Δημιούργησε και δημιουργεί τεράστια προβλήματα στους μαθητές που ήδη φοιτούν σε αυτές τις ειδικότητες και θα πρέπει φέτος να αποφοιτήσουν. Όλα αυτά είχαν σαν αποτέλεσμα:
1. Οι εξετάσεις των μετεξεταστέων του Σεπτεμβρίου να ακυρωθούν δύο φορές από τον Υπουργό λόγω έλλειψης καθηγητών να τις διεξάγουν. Αποτέλεσμα πολλοί μαθητές να μην πάρουν το πτυχίο ή το απολυτήριο τους έγκαιρα.
2. Οι μαθητές της Β΄ τάξης ΕΠΑΛ εξωθήθηκαν στο να επιλέξουν άλλες ειδικότητες από αυτές που επιθυμούσαν. Παρότι προβλέπεται από τον Ν. 4172/13 στο άρθρο 82 μεταβατική περίοδος, ως είθισται σε κάθε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, να συνεχίσουν τις σπουδές τους ως το σχολικό έτος 2015 -2016. Στην έντονη αντίδραση των καθηγητών, ο Υπουργός ενημερώνει γονείς, μαθητές και διευθυντές στις 26 -9 -2013 ότι δεν μπορούν να εγγραφούν στον Τομέα Υγείας και Πρόνοιας που κατάργησε. Όμως στις 14 -10 – 2013 (ένα μήνα μετά τις εγγραφές) ο Υπουργός αποφασίζει ότι οι μαθητές του καταργούμενου Τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών έχουν το δικαίωμα να εγγραφούν στη Β΄ Τάξη και τους δίνει περιθώριο εγγραφής τους μια και μόνη μέρα δηλαδή ως τις 16- 10 – 2013. Τα κριτήρια της απόφασης αυτής που αφορά στην άνιση μεταχείριση των ειδικοτήτων επομένως και των υποψηφίων μαθητών τους παραμένουν αδιευκρίνιστα.
3. ΟΙ μαθητές της Γ ΄ΕΠΑΛ λόγω των τραγικών ελλείψεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό, δεν διδάσκονται τα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθημάτα αλλά και τα βασικά μαθήματα ειδικότητας. Οι μαθητές αυτοί, είτε δεν θα πάρουν ποτέ πτυχίο, είτε θα το λάβουν με υποβαθμισμένο το επίπεδο των γνώσεων. Είναι κατανοητό ότι οι όροι που θα διαγωνισθούν οι μαθητές αυτοί στις προσεχείς Πανελλαδικές εξετάσεις δεν θα είναι καθόλου ευνοικοί για αυτούς.
Σε όλο αυτό το χάος, που ο Υπουργός δημιούργησε και για να καλύψει τα κενά μας, αποφάσισε τον Σεπτέμβριο να τοποθετήσει ωρομισθίους καθηγητές αλλά επειδή αυτοί ήταν λίγοι, πέρασε τροπολογία με την οποία ξαναέστειλε στα ΕΠΑΛ ως καθηγητές, τους συναδέλφους μας που είχε εξαιρέσει και είχε μετατρέψει το καλοκαίρι σε διοικητικούς υπαλλήλους των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης!
Τα κενά πολλά και οι εξαιρεθέντες ολίγοι. Τι άλλο θα σκαρφιστεί ; Είδωμεν!!!
Όσοι συνειδητά επιλέξαμε να εργαστούμε σαν εκπαιδευτικοί στη Δημόσια Τεχνική Εκπαίδευση, γνωρίζαμε τις δυσκολίες, τις ιδιαιτερότητες και τις απαιτήσεις. Προσπαθήσαμε, κάποιοι από μας, πάνω από 20 χρόνια να οπλίσουμε τους μαθητές μας με εφόδια ικανά να ανταπεξέλθουν στον επαγγελματικό στίβο, να τους μεταδώσουμε αξίες και κοινωνική στάση ώστε να ενταχθούν στην κοινωνία μας ως πολίτες. Γι ’αυτούς τους μαθητές παραμένουμε όρθιοι, παρά την θλίψη της βίαιης εξόδου μας από τα σχολεία.
Έχουν περάσει ήδη τέσσερις μήνες από την αρχή της διαθεσιμότητάς μας και παρά τις διαβεβαιώσεις και εξαγγελίες του ίδιου του υπουργού Παιδείας, δεν έχει προχωρήσει καμία απολύτως διαδικασία ένταξής μας σε οργανικές θέσεις, σε δομές του Υπουργείου Παιδείας.
Με αγώνες προσπαθούμε να ενημερώσουμε τους πολίτες αυτής της χώρας αλλά και να αφυπνίσουμε την κοινωνία για τις προθέσεις της πολιτικής αυτής ηγεσίας που αφορά στην διάλυση της Δημόσιας Τεχνικής Εκπαίδευσης.
Καταγγέλουμε τις αντισυνταγματικές επιλογές και μεθοδεύσεις της ηγεσίας του Υπουργείου που οδηγούν στην συρρίκνωση της Δημόσιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
Απαιτούμε:
- Να επιστρέψουν όλοι οι εκπαιδευτικοί που είναι σε διαθεσιμότητα στα σχολεία.
- Να επαναλειτουργήσουν όλοι οι τομείς που καταργήθηκαν στο Νέο Επαγγελματικό Λύκειο.
Κανείς μαθητής, κανείς εκπαιδευτικός δεν περισσεύει.
Ελπίζουμε στην συμπαράστασή όλων των πολιτών στον αγώνα μας.
Προσδοκούμε τη στήριξη από όλους τους κοινωνικούς φορείς.
Το μέλλον και η ελπίδα για την αναγέννηση της χώρας είναι οι νέοι της.
Ας φροντίσουμε όλοι να διατηρηθεί η ελπίδα ζωντανή.
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΣΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ
ΨΗΦΙΣΜΑ –ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΣΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Διαμαρτυρόμαστε για την ξαφνική, άδικη, ακατανόητη, ατεκμηρίωτη και απαράδεκτη κατάργηση 49 ειδικοτήτων εκπαιδευτικών, σε εφαρμογή του άρθρου 82 του Ν. 4172/2013, που είχε σαν συνέπεια να τεθούν σε 8μηνη διαθεσιμότητα 2.500 εκπαιδευτικοί Τεχνικών Ειδικοτήτων και να διακοπεί η λειτουργία των τομέων υγείας και πρόνοιας, εφαρμοσμένων τεχνών,αισθητικής,κομμωτικής.
Ο ξαφνικός θάνατος των παραπάνω τομέων της δημόσιας τεχνικής εκπαίδευσης αφενός μέσω της διαθεσιμότητας- απόλυσης, ωθεί στην ανεργία τους εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων ειδικοτήτων και αφετέρου στερεί από χιλιάδες μαθητές φτωχών κυρίως οικογενειών τη δυνατότητα να σπουδάσουν αυτές τις ειδικότητες μέσα στο δημόσιο σχολείο.
Παρ όλες τις δηλώσεις και διαβεβαιώσεις του υπουργού για την άμεση αποκατάστασή μας τουλάχιστον μέχρι σήμερα δεν υπήρξε καμία εξέλιξη προς αυτή την κατεύθυνση. Αντίθετα κάθε μέρα που περνά η αγωνία μας αυξάνεται και νοιώθουμε όλο και πιο κοντά στην απόλυση.
Η αιφνίδια αλλά και χωρίς κανέναν σχεδιασμό αυτή απόφαση είχε ως συνέπεια την επικράτηση του χάους και την εικόνα διάλυσης στην Τεχνική Εκπαίδευση. Οι μαθητές των ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ είναι στον αέρα, μην ξέροντας αν θα πάρουν απολυτήριο, αν θα πάρουν πτυχίο ειδικότητας, αν θα καταφέρουν να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις. διότι σε αρκετά σχολεία δεν διδάσκονται τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα δεδομένου ότι δεν έχουν πάει στα σχολεία εκπαιδευτικοί από τις ειδικότητες που καταργήθηκαν.
Πιστεύουμε ότι κανένας καθηγητής και κανένας μαθητής δεν περισσεύει.
Κανένα σχολείο δεν πρέπει να κλείσει.
Ζητάμε από το Υπουργείο Παιδείας:
1. Την κατάργηση του άρθρου 82 του Ν. 4172/2013, την άμεση ανάκληση των 1992 διαθεσιμοτήτων, την πλήρη αποκατάστασή τους και την επάνοδό τους στις οργανικές τους θέσεις.
2. Την ένταξη και επαναλειτουργία όλων των τομέων και των ειδικοτήτων που καταργήθηκαν στο ΝΕΟ ΕΠΑΛ.
ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΣΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη