Κοινή ανακοίνωση
8-1-14
Προς: τα μέλη, σχ. συμβούλους, Δ/νση ΠΕ Αν. Αττ. Συλλόγους, ΔΟΕ,
Θέμα : Τι έγινε στη συνάντηση με τους σχολικούς συμβούλους
Την Πέμπτη 19/12, με επίκεντρο το θέμα της αξιολόγησης, πραγματοποιήθηκε συνάντηση των Δ.Σ. των Συλλόγων «Κ. Σωτηρίου» (με συμμετοχή όλων των μελών του ) και «Αλ. Δελμούζος», με τους σχολικούς συμβούλους των περιοχών ευθύνης των δύο Συλλόγων (κ.κ. Μανδρίκας Αχ., Χαλάτσης Π., Μπαμπαρούτσης Χ., Κουνέλη Ε., Ρογάρη Γ. και την σχ. σύμβουλο νηπιαγωγών κ. Σαλαγιάννη Μ.). Στη συνάντηση δε συμμετείχαν οι σχ. σύμβουλοι κ.κ. Παυλίδης και Καρβούνης (δεν ενημέρωσαν για κάποιο συγκεκριμένο λόγο για την απουσία τους).
Οι δύο Σύλλογοι γνωστοποιήσαμε τις θέσεις μας και τις αποφάσεις που έχουμε πάρει τόσο στις Γ.Σ. όσο και τις αποφάσεις της ΔΟΕ ενάντια στην αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση και την κατηγορηματική μας απόφαση να ακυρώσουμε στην πράξη την εφαρμογή τους. Εξηγήσαμε ότι η αυτοαξιολόγηση είναι άμεσα συνδεδεμένη με την αξιολόγηση (προπομπός της) και πως αποτελεί πρόκληση η προσπάθεια εφαρμογής της στα σχολεία τα οποία βρίσκονται στη χειρότερη θέση από άποψη λειτουργίας. Η πολιτική που εφαρμόζει το Υπουργείο Παιδείας με την κατάργηση των διορισμών, την υποχρηματοδότηση των σχολικών μονάδων, την αύξηση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα, την επιβάρυνση του έργου των εκπαιδευτικών με επιπλέον υποχρεώσεις γραφειοκρατικού τύπου, την αγνόηση του συνδικαλιστικού μας κινήματος, είναι υπεύθυνη για την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία. Καλούμαστε να διαχειριστούμε τα προβλήματα που μια σκόπιμη πολιτική διάλυσης συνθλίβει το περιεχόμενο και την ουσία του Δημόσιου σχολείου. Αυτό που επιχειρείται τώρα είναι η μεταφορά της ευθύνης για όλες τις δυσκολίες και τις ανεπάρκειες που έχουν συσσωρευτεί στην πλάτη του εκπαιδευτικού, η προώθηση του «νέου» επιχειρηματικού σχολείου της αγοράς και η προώθηση του σχεδίου για τις διαθεσιμότητες και απολύσεις.
Παρουσιάσαμε την εικόνα της καθολικής αντίδρασης του κλάδου σε όλη τη χώρα – εκφράζεται με την αποτροπή-μπλοκάρισμα σεμιναρίων διευθυντών και τις υπογραφές (και στον Σύλλογό «Κ. Σωτηρίου», εκτός από τις συλλογικές αποφάσεις, μέσα σε μία εβδομάδα έχουν συγκεντρωθεί πάνω από 300 υπογραφές σε λιγότερα από τα μισά σχολεία του Συλλόγου και σε 8 σχολεία έχουμε καθολική 100% υπογραφή από όλους τους συναδέλφους μαζί και τους δ/ντές και θα συνεχίσουμε την ολοκλήρωση της συγκέντρωσης των υπογραφών και μετά τις γιορτές).
Ξεκαθαρίσαμε ότι ανάλογη στάση θα ακολουθήσουν και οι δύο Σύλλογοι, αν και όποτε προγραμματιστούν τέτοια σεμινάρια. Θα τα αποτρέψουμε και θα τα μπλοκάρουμε στην πράξη.
Επισημάναμε την ικανοποίησή μας για το γεγονός ότι έχουν εκφραστεί και δημόσιες δηλώσεις σχ. συμβούλων ενάντια στην αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση και καλέσαμε τους σχ. συμβούλους να ταχθούν με τη μεριά του κλάδου και να μη συμμετέχουν στην όλη διαδικασία. Να μην οργανώσουν αντίστοιχα σεμινάρια και φυσικά σε καμιά περίπτωση να μην επιχειρήσουν τον αιφνιδιασμό και τις θλιβερές τακτικές για σεμινάρια μαϊμού ή με παραλλαγές που προσβάλλουν την εκπαιδευτική κοινότητα (σεμινάρια στην αίθουσα της Μητρόπολης (Σύρος), αλλαγή τόπων σεμιναρίου, σεμινάρια - μαϊμού με ραντεβού με υποτιθέμενο «άλλο» περιεχόμενο )
Κατόπιν αυτών καλέσαμε τους σχ. συμβούλους να πάρουν θέση.
Οι σύμβουλοι δήλωσαν καταρχήν ότι εκφράζουν προσωπικές απόψεις και δεν έχουν αποφασίσει να εκφραστούν με ενιαίο τρόπο πάνω στο θέμα:
Ως κοινή άποψη :
- Δεσμεύτηκαν ότι δε θα αιφνιδιάσουν και θα ενημερώσουν για τις ενέργειες τους στο θέμα των σεμιναρίων.
- Υποστήριξαν ότι οι ίδιοι δεν έχουν την κύρια ευθύνη για την υλοποίηση της αυτοαξιολόγησης και το θέμα αφορά τους διευθυντές και τους συλλόγους διδασκόντων. Ωστόσο, όποια σχ. μονάδα ζητήσει βοήθεια θα την παρέχουν και θα διευκολύνουν από τη μεριά τους τις διαδικασίες.
- Διαχωρίζουν πλήρως την αυτοαξιολόγηση εκπ. έργου (ΑΕΕ) από την αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού. Τη δεύτερη θεωρούν προβληματική, καθώς είναι μονοπρόσωπη, συνδέεται με ποσοστώσεις και χρησιμοποιείται σ’ αυτή 100βάθμια κλίμακα βαθμολόγησης, ενώ εκτίμησαν ότι θα καθυστερήσει – δε θα αρχίσει από φέτος. Ορισμένοι άφησαν ανοιχτό ακόμα και το ενδεχόμενο της παραίτησης τους, προκειμένου να μην την υλοποιήσουν, αν και όταν αυτή επιβληθεί ως έχει στο ΦΕΚ.
- Σχετικά με την Αυτοαξιολόγηση ισχυρίστηκαν ότι δεν έχει σχέση με την Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού, ότι θα είναι απλή διαδικασία και μπορεί να βοηθήσει να γίνουν γνωστά τα προβλήματα των σχολείων και οι ελλείψεις της πολιτείας, δημοσιοποιώντας τα στο παρατηρητήριο ΑΕΕ.
- Επίσης επισήμαναν ότι είναι ένα καλό μέτρο που «θα καεί» καθώς έρχεται σε μια αρνητική συγκυρία και με αρνητικό περιβάλλον.
Δεν απάντησαν βέβαια σε ζητήματα που τέθηκαν όπως:
· Γιατί τόσο με τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της Ευρ. Ενωσης, όσο και όπου εφαρμόζεται η αυτοαξιολόγηση, προβλέπεται και είναι αλληλένδετη με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού αλλά και με την εξωτερική αξιολόγηση (στη χώρα μας η δημιουργία της Αρχής διασφάλισης της ποιότητας στην εκπαίδευση) καθώς και ότι το ίδιο το ΦΕΚ της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού προβλέπει, ότι για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού λαμβάνεται υπόψη η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας.
· Σε τι βοηθήθηκαν στην αντιμετώπιση των προβλημάτων τους τα σχολεία που συμμετείχαν στην πιλοτική φάση της αυτοαξιολόγησης; και το πρόβλημα δεν είναι ότι δεν ξέρουν τα προβλήματα αλλά η ίδια η αντιεκπαιδευτική πολιτική και η αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση έρχεται να την προωθήσει και να τα εντείνει.
· Στο ότι υπάρχουν συγκεκριμένες φόρμες και δείκτες στην αυτοαξιολόγηση και όποιος πάρει μέρος είναι υποχρεωμένος να απαντήσει σ΄ αυτές με επιπλέον γραφειοκρατική επιβάρυνση και εργασία εκτός εργασιακού ωραρίου, ενώ η έκθεση – όπως επιβεβαίωσαν και οι σχ. σύμβουλοι – θα αναρτάται στο παρατηρητήριο και θα γνωστοποιείται στους γονείς και στην τοπική κοινωνία.
Σχετικά με τα σεμινάρια :Φάνηκε ότι παίρνουν σοβαρά υπόψη τους τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών καθώς στο θέμα της υλοποίησης των σεμιναρίων εκφράστηκε από πλήρης αντίθεση έως σκεπτικισμός με πολλές διαφορετικές δηλώσεις. Κάποιοι δήλωσαν ότι δεν προτίθενται να διοργανώσουν σεμινάρια δ/ντών (Σχολική σύμβουλος δήλωσε ότι έχει προτεραιότητα να αντιμετωπίσει πολύ σοβαρά προβλήματα στις σχολικές μονάδες ευθύνης της, άλλος ότι θα αποστείλει στα σχολεία τις παραπομπές με τις πηγές ενημέρωσης (ηλεκτρονικά) από το παρατηρητήριο αυτοαξιολόγησης ) Δύο σχ. σύμβουλοι άφησαν ανοιχτό το θέμα της προσπάθειας πραγματοποίησης σεμιναρίου καθώς ο ένας δήλωσε ότι σκέφτεται να καλέσει, αλλά αν υπάρχουν αντιδράσεις από τους εκπαιδευτικούς δε θα επιμείνει στην πραγματοποίηση του, ενώ ο δεύτερος δήλωσε ότι δεν έχει αποφασίσει ακόμα τη στάση του στο θέμα αυτό.
- Εντύπωση προκάλεσε η τοποθέτηση σχολικού συμβούλου ότι καλλιεργείται κλίμα φόβου και πίεσης, από τη μεριά των Συλλόγων, προκειμένου να τοποθετηθούν οι συνάδελφοι ενάντια στην αυτοαξιολόγηση και χρησιμοποιείται βία για την ακύρωση των σεμιναρίων!!!
Στη διάρκεια της συζήτησης έγιναν τοποθετήσεις πολλών μελών των Δ.Σ. των Συλλόγων που ενίσχυσαν τα επιχειρήματα και αντέκρουσαν απόψεις των σχ. Συμβούλων.
Επαναλάβαμε την έκκλησή μας στους σχολικούς συμβούλους να μη σταθούν απέναντι από τον
Κλάδο και να μην προχωρήσουν τις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης καθώς και την αταλάντευτη θέση μας να ΜΗΝ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ των σεμιναρίων και των διαδικασιών αυτοαξιολόγησης. Ακόμη υπενθυμίσαμε τη θέση των Συλλόγων αλλά και της ΔΟΕ για διαγραφή από το σωματείο όποιων στηρίξουν ή αναλάβουν ρόλο αξιολογητή.
Ξεκαθαρίσαμε ότι ΒΙΑ ασκεί το υπουργείο και η διοίκηση και εμείς θα αντιπαραθέσουμε στη βία τους τη συλλογική αποφασιστική μας στάση και ΔΕ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ να προχωρήσουν τα καταστροφικά για την δημόσια εκπαίδευση και τη δουλειά μας σχέδιά τους. Έχουμε το δίκαιο και δε θα αφήσουμε κανένα να παίξει με τις ζωές μας.
Επίσης τέθηκε το θέμα των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, της «υποχρεωτικότητας» αυτών και της πίεσης για την υλοποίηση τους που έχει ασκηθεί στους συναδέλφους το τελευταίο διάστημα και με τη δική τους έμμεση (μέσω δ/ντών) η άμεση πίεση στο ζήτημα.
Οι σχολικοί σύμβουλοι υπεραμύνθηκαν της σπουδαιότητας της ευέλικτης ζώνης χωρίς βέβαια τη δέσμευση υποχρεωτικής κατάθεσης καινοτόμων προγραμμάτων ενώ δεν αντίκρουσαν τη θέση μας ότι όσο καταστροφικό είναι να φορτώνεις τους μαθητές μόνο με γλώσσα - μαθηματικά άλλο τόσο κακό είναι και η διεξαγωγή προγραμμάτων «κονσέρβα», καθώς και ο χορός των εκατομμυρίων που στήνεται γύρω από αυτά με τα προγράμματα ΕΣΠΑ και τους χορηγούς και δηλώσαμε ότι δε θα καταθέτουμε τα προγράμματα στους συμβούλους. Σχολική σύμβουλος τοποθετήθηκε υπέρ της κατάργησης των βεβαιώσεων για τα καινοτόμα προγράμματα, ώστε να σταματήσει το κυνήγι των «χαρτιών» και να επικεντρωθεί η προσοχή των συναδέλφων στην πραγματική εκπαιδευτική τους λειτουργία.
Με βάση και τα παραπάνω καλούμε όλους τους συναδέλφους:
- Να συνεχίσουν και να ολοκληρώσουν τη συλλογή των υπογραφών ενάντια στην αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση σε όλα τα σχολεία, τις επόμενες μέρες. Αντιπροσωπεία του Δ.Σ. θα πάει σε όλα τα σχολεία.
- Τους δ/ντές να ειδοποιήσουν άμεσα το Δ.Σ. σε περίπτωση που σχολικός σύμβουλος, παρόλα τα παραπάνω, καλέσει σε σεμινάριο. Σ’ αυτή την περίπτωση θεωρείται αυτονόητη η άμεση ενεργοποίηση της απόφασης της ΔΟΕ για στάση εργασίας και προκήρυξη επιπλέον στάσης εργασίας από τον Σύλλογο, αν χρειάζεται, και συγκέντρωση στον χώρο του σεμιναρίου. Επίσης καλεί τους δ/ντές να μη συμμετέχουν στο σεμινάριο καλυπτόμενοι από τη στάση εργασίας.
- Τους συλλόγους διδασκόντων να επαναβεβαιώσουν τους λόγους αντίθεσης στην αυτοαξιολόγηση και να μην προχωρήσουν στη συγκρότηση ομάδων εργασίας για την αυτοαξιολόγηση, που σύμφωνα με την εγκύκλιο είναι αποκλειστική αρμοδιότητα των συλλόγων διδασκόντων. Κανένας συνάδελφος – συναδέλφισσα να ΜΗΝ αποδεχτεί τη συμμετοχή του σ΄ αυτές. Επίσης να μην αποδεχτούν να συμμετέχουν σε καμία περίπτωση σε συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων εκτός ωρών λειτουργίας του σχολείου, (όπως παράνομα ορίζει η εγκύκλιος – δηλαδή το απόγευμα μετά τη λειτουργία του ολοήμερου!!!).
- Ανάλογες είναι οι διαδικασίες που καλούμε να κάνουν και τα νηπιαγωγεία με δεδομένο μάλιστα ότι προβλέπεται από την εγκύκλιο ότι η διαδικασία γι αυτά είναι προαιρετική.
- Το ΔΣ θα καλέσει σε συζήτηση τους δ/ντές των σχολείων σε συνάντηση που θα καθαρίσει στην επόμενη συνεδρίαση.
Για το σύλλογο «Κ. Σωτηρίου» Για το σύλλογο «Αλ. Δελμούζο»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη