Thumbnail
ΔΗΑΡΜΕ

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ

ΑΡΙΣΤΕΡΗ

ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ  Εκπαιδευτικών ΠΕ-ΔΕ 

Αθήνα 12/01/2014

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 

 Η τελευταία ανακοίνωση του Δ.Σ της ΟΛΜΕ σχετικά με την αξιολόγηση σηματοδοτεί την μετατροπή του συνδικαλιστικού φορέα σε κομματικό υποκείμενο και φερέφωνο πολιτικών σχεδιασμών. Απουσιάζουν προτάσεις που θα δίνουν ένα μεταρρυθμιστικό σχέδιο διεξόδου από το τέλμα που βρίσκεται η εκπαίδευση χρόνια τώρα, και δημιουργούν αναστάτωση στον κλάδο τη στιγμή που χρειάζεται διάλογο με όλους τους φορείς για να δρομολογηθούν λύσεις προς όφελος της εκπαίδευσης.

Η  ΔΗΑΡΜΕ ήταν η πρώτη συνδικαλιστική παράταξη που στήριξε το θεσμό της αξιολόγησης ως ανατροφοδοτική  διαδικασία, απολύτως αποσυνδεδεμένη από τη μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών και ταυτόχρονα συνδεδεμένη με μια σειρά από αλλαγές σε διοικητικό και νομοθετικό επίπεδο.

Συγκεκριμένα:

1)        Η υλοποίηση της αξιολόγησης στην Εκπαίδευση για να έχει θετικές επιδράσεις στην ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου απαιτεί την παράλληλη δημιουργία και στήριξη ενός διευρυμένου δικτύου συνεχούς επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Μόνο έτσι το εγχείρημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών αποκτά νόημα και επιδρά θετικά στο προσφερόμενο εκπαιδευτικό έργο.

2)        Ως προς το τελικό Π.Δ και τα ζητήματα που συνδέονται με αυτό η ΔΗΑΡΜΕ εκτιμά ότι αντί να επιλύει προβλήματα δημιουργεί περισσότερη σύγχυση ενώ  είναι εξαιρετικά λεπτομερές σε κάποια δευτερευούσης σημασίας θέματα (π.χ ρουμπρίκες) που θα δημιουργήσουν προβλήματα στο μέλλον, και δεν ρυθμίζει επαρκώς άλλα σε σχέση με την ισχύουσα νομοθεσία.( π.χ με ποια διαδικασία και σύνθεση οργάνων θα γίνεται η προαγωγή των εκπαιδευτικών κλπ)

3)        Πάγια θέση της ΔΗΑΡΜΕ ήταν κατάργηση των ποσοστώσεων προαγωγής από βαθμό σε βαθμό (έως τον Β) του Ν.4024/11 και η απεμπλοκή της αξιολόγησης από την προαγωγή.

4)        Η εφαρμογή στην πράξη ενός μικτού εθνικού συστήματος αξιολόγησης της Εκπαίδευσης, του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών απαιτεί ρύθμιση σε επίπεδο ενιαίου νόμου ώστε να αντιμετωπισθούν ζητήματα από αντιφάσεις και παραλήψεις.

5)        Αξιολόγηση χωρίς τη συγκρότηση ενός επιμορφωτικού δικτύου ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης με συνεχή λειτουργία και ανανέωση με βάση τις προτάσεις και ανάγκες των εκπαιδευτικών δεν είναι δυνατό να υλοποιηθεί. Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε αυτές του είδους τις επιμορφώσεις πρέπει να πραγματοποιείται με κόστος του συστήματος ( επιμορφωτικά επιδόματα κλπ) μέσα στον εργασιακό χρόνο των εκπαιδευτικών και σαφή καθορισμό των φορέων επιμόρφωσης.

6)        Το όλο σύστημα Αξιολόγησης στην Εκπαίδευση πρέπει να διαπερνάται από το πνεύμα της Αυτοαξιολόγησης που στην πράξη δηλώνει την πίστη της Πολιτείας στο υψηλό επιστημονικό επίπεδο των Ελλήνων εκπαιδευτικών και στο ισχυρό αίσθημα ευθύνης τους.

7)        Τέλος η υλοποίηση των διαδικασιών αξιολόγησης στην εκπαίδευση θέτουν άμεσα και επιτακτικά το ζήτημα της οργανο-διοικητικής αναδιάρθρωσης του συνόλου των διοικητικών υπηρεσιών του Υπουργείου και κυρίως της λειτουργίας των σχολικών μονάδων στην κατεύθυνση της αύξησης της αυτονομίας τους.

                                 Για  το Συντονιστικό της ΔΗΑΡΜΕ

                                           Τάσος Δαρσινός

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Ξηροί καρποί
Αδυνάτισμα: Το παρεξηγημένο σνακ που προκαλεί κορεσμό και διευκολύνει την απώλεια βάρους
Ποιο είναι το παρεξηγημένο σνακ που προκαλεί κορεσμό και διευκολύνει την απώλεια βάρους
Αδυνάτισμα: Το παρεξηγημένο σνακ που προκαλεί κορεσμό και διευκολύνει την απώλεια βάρους
ilikiomeni
Μοναξιά: Πώς και πόσο αυξάνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου
Οι ερευνητές τοποθέτησαν τους συμμετέχοντες σε μία από τις τέσσερις ομάδες ανάλογα με τις βαθμολογίες μοναξιάς τους στις δύο χρονικές στιγμές
Μοναξιά: Πώς και πόσο αυξάνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου