Ε΄ ΕΛΜΕ –Θ
Ανακοίνωση
Συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση
και την πολιτική Κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ
Εδώ και ένα μήνα βρίσκεται σε εξέλιξη η προσπάθεια του ΥΠΑΙΘ να ξεκινήσει τις διαδικασίες αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού, ξεκινώντας από την Αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι αυτά συμβαίνουν τη στιγμή που οι εκπαιδευτικοί βρισκόμαστε μέσα στον αγώνα για να αποτρέψουμε τις διαθεσιμότητες – απολύσεις και να εξασφαλίσουμε για τους μαθητές ότι το σχολικό έτος θα ολοκληρωθεί με την κάλυψη όλων των κενών, ειδικά από τις καταργημένες ειδικότητες των ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ, και θα αντιμετωπιστούν όλα τα προβλήματα που προκύπτουν από την εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής κυβέρνησης – ΕΕ – ΟΟΣΑ.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ με ανακοίνωσή του (08/01/2014), η οποία επικυρώθηκε και από τη ΓΣ των προέδρων στις 25/01/2014, έχει δηλώσει την αντίθεσή του στην απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, να επιβάλλει σε όλα τα σχολεία, τον αντιδραστικό θεσμό της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, να την συνδέσει με την ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και υποδεικνύει τον τρόπο της αντίδρασής μας.
Θεωρούμε ότι, με την αξιολόγηση εργαλείο κατηγοριοποίησης σχολείων και εκπαιδευτικών και καλλιέργειας φόβου και υποταγής και με τις σημερινές συνθήκες, της καπιταλιστικής κρίσης και της αποδόμησης και διαφοροποίησης του δημόσιου σχολείου, επιχειρείται να αθωωθούν οι κυβερνητικές ευθύνες για τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές αφού η αξιολόγηση επιχειρεί να μεταφέρει τα ταξικά αποτελέσματα της πολιτικής της Ε.Ε.-επιχειρήσεων-κυβέρνησης στο μαθητή, στον εκπαιδευτικό, στο γονιό, στη σχολική μονάδα.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ χαιρετίζει όλους τους εκπαιδευτικούς και τους Συλλόγους Διδασκόντων που μέχρι σήμερα έχουν συζητήσει και απορρίψει την επιχειρούμενη επιβολή της αξιολόγησης. Χαιρετίζει και τους Διευθυντές που λειτουργώντας ως μέλη των συλλόγων διδασκόντων συμπαρατάχθηκαν με τις αποφάσεις της ΟΛΜΕ και της ΕΛΜΕ. Θεωρεί ότι Διευθυντές που διέψευσαν ως ανύπαρκτες αποφάσεις των συλλόγων τους, ενώ κατά πλειοψηφία οι σύλλογοι των σχολείων τους απέρριψαν την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης υπέρ του σχεδίου της ΟΛΜΕ, δε συμβάλλουν στον αγώνα. Ενημερώνει τον κλάδο ότι μόνο τρία σχολεία από αυτά που ανήκουν στη δύναμη της ΕΛΜΕ προχωρούν στη συγκρότηση ομάδων. Στα σχολεία αυτά η συγκρότηση ομάδων γίνεται με την ιδιαίτερη προτροπή των Διευθυντών τους, οι οποίοι όφειλαν τουλάχιστον για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα πριν τις αποφάσεις τους να περιμένουν την ενημέρωση από την ΕΛΜΕ, όπως τους είχε ζητηθεί. Το Δ.Σ. θα καταγγείλει προσπάθειες Διευθυντών και Συμβούλων που επιδεικνύοντας υπερβάλλοντα ζήλο στην υλοποίηση της εγκυκλίου επιδιώκουν την εφαρμογή της επισείοντας μόνο απειλές. Ακόμη καλεί όλους τους συναδέλφους να συνεχίσουν την προσπάθεια για την συνολική απόκρουση της αντιεκπαιδευτικής κυβερνητικής πολιτικής.
Δυναμώνοντας τη συσπείρωσή μας, θα συνεχίσουμε τον αγώνα για να μην περάσει η αξιολόγηση και θα την ακυρώσουμε στην πράξη, στηριγμένοι στη συλλογική δράση και στις συλλογικές αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων και του κλάδου.
Μετά και τις τελευταίες δηλώσεις του υπουργού Παιδείας ότι «η συντριπτική πλειοψηφία του κλάδου είναι υπέρ της αξιολόγησης» και ότι οι αντιδράσεις που σημειώνονται είναι ο «επιθανάτιος ρόγχος του συντεχνιακού συνδικαλισμού» είναι φανερό ότι η διοίκηση θα εξαντλήσει τις πιέσεις και τους εκβιασμούς, παίζοντας με το φόβο, για να επιβάλλει τις επιλογές της.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ καλεί τους συναδέλφους, στα πλαίσια των κατευθύνσεων που έχουν δοθεί, σε συνεργασία όλων των καθηγητών, με όλους τους πρόσφορους τρόπους να αποτρέψουν τη συγκρότηση ομάδων εργασίας, με συλλογική δράση μέσα στους συλλόγους διδασκόντων.
Πιο συγκεκριμένα
1] Να υιοθετηθεί από τους συλλόγους διδασκόντων το κείμενο της ΟΛΜΕ. 2) Σε κάθε περίπτωση να μη συμμετάσχουν οι συνάδελφοι σε ομάδες εργασίας. Αυτή η υποχρέωση δεν αναφέρεται πουθενά και αν η διοίκηση θέλει να υποχρεώσει κάποιον, οφείλει να επικαλεστεί συγκεκριμένες διατάξεις. 3) Σε περίπτωση που επιχειρηθεί παρά τη θέληση του συλλόγου διδασκόντων η εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης (πχ. συνεδρίαση για τη συγκρότηση ομάδων εργασίας), να ενημερωθεί η ΕΛΜΕ ώστε να παρέμβει με όλους τους πρόσφορους τρόπους (στάση εργασίας, παράσταση διαμαρτυρίας κλπ).
Ιδιαίτερα πρέπει να ξεκαθαριστεί ότι από πουθενά δεν προκύπτει ότι είμαστε υποχρεωμένοι να συγκροτήσουμε ομάδες εργασίας ή να συμμετέχουμε σ’ αυτές. Όπως και αν έχουν τα πράγματα απαιτούμε κάθε εντολή ή απόφαση που λαμβάνει η διοίκηση να δίνεται γραπτά και να αναφέρονται οι νόμοι και οι διατάξεις στις οποίες στηρίζονται οι εντολές αυτές.
Όπως είναι εξ αρχής φανερό, η απόκρουση της εφαρμογής της αξιολόγησης με όποια μορφή και αν εμφανίζεται σε κάθε φάση, είναι κυρίως συνδικαλιστική και πολιτική διαδικασία, στηρίζεται στον συλλογικό και ενιαίο αγώνα μας, που είναι και η μόνη εγγύηση για την επιτυχία της. Συζητάμε πλατειά στο σχολείο, με τους μαθητές μας και τους γονείς τους, συγκροτούμε ένα μεγάλο μέτωπο υποστήριξης του δημόσιου σχολείου, ανοίγουμε το δρόμο για την εγκαθίδρυση του σχολείου των αναγκών της νεολαίας και του λαού μας.
Η αξιολόγηση δεν θα περάσει με τον ενιαίο συλλογικό μας αγώνα.
Παλεύουμε για ένα ενιαίο, δωδεκάχρονο, δημόσιο και δωρεάν σχολείο αντίστοιχο των αναγκών και των ονείρων της νεολαίας
Είμαστε ενάντια στο σχολείο της αγοράς και των επιχειρήσεων, της απόρριψης, της μαθητείας και της απλήρωτης εργασίας.
Κανένας μαθητής , κανένας εκπαιδευτικός δεν περισσεύει.
Πάνω απ' όλα η συσπείρωση στο σωματείο και η επικοινωνία με τις ΕΛΜΕ είναι το όπλο μας. Με συλλογικό αγώνα η αξιολόγηση δε θα περάσει! ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΠΕΤΥΧΕΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ, ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΕΠΙΤΥΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ!
ΠΑΡΑΘΕΤΟΥΜΕ ΤΗ ΣΧΕΤΙΚΗ ΜΕ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ
Ν. 1566/85, άρθρο 11 Όργανα, επιλογή, τοποθέτηση, υπηρεσιακή κατάσταση, καθήκοντα. ΣΤ’ Σύλλογοι διδασκόντων.
«1. Ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολείου αποτελείται από όλους τους διδάσκοντες στο σχολείο με οποιαδήποτε σχέση εργασίας και έχει ως πρόεδρο το διευθυντή του σχολείου2. Ο σύλλογος των διδασκόντων συνεδριάζει, ύστερα από πρόσκληση του προέδρου το………., ή το ζητήσει εγγράφως για συγκεκριμένα θέματα τουλάχιστον το ένα τρίτο των μελών του. Οι συνεδριάσεις γίνονται μέσα στο ωράριο εργασίας και σε καμιά περίπτωση σε ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων. 3. Ο σύλλογος διδασκόντων αποτελεί συλλογικό όργανο για τη χάραξη κατευθύνσεων για την καλύτερη εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής και την καλύτερη λειτουργία του σχολείου. Έχει την ευθύνη για την εφαρμογή του ωρολογίου και αναλυτικού προγράμματος, την υγεία και προστασία των μαθητών, την καθαριότητα των σχολικών χώρων και την οργάνωση της σχολικής ζωής. Ιεραρχεί τις σχολικές ανάγκες και φροντίζει για την αντιμετώπιση τους. Αξιοποιεί τις δυνατότητες συνεργασίας ανάμεσα στο διδακτικό προσωπικό και τους κοινωνικούς φορείς του τόπου. Μπορεί να αποφασίσει το χωρισμό των μελών του σε τομείς γνώσεων, με στόχο τον καλύτερο συντονισμό της διδασκαλίας και της εφαρμογής των εκπαιδευτικών μεθόδων.
----------------------------------------------
Παρατήρηση 1η .: Ο σύλλογος διδασκόντων δεν υποχρεούται «να αποφασίσει χωρισμό των μελών του σε τομείς» ή αλλιώς «ομάδων εργασίας» σε κανένα άλλο ζήτημα εκτός «σε τομείς γνώσεων», «καλύτερο συντονισμό της διδασκαλίας» και «εφαρμογής των εκπαιδευτικών μεθόδων». Οι ομάδες εργασίας σε άλλα θέματα, όπως για «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας κλπ, ευρίσκονται πέραν του Νόμου πλαισίου, ενώ οι ΥΑ είναι κατώτερες των Νόμων, αλλά και των ΠΔ. Μόνο αν αυτοχειριαστεί ένας σύλλογος μπορεί να το κάνει. Μπορεί όμως η Διοίκηση, Σύμβουλος Παιδαγωγικής Ευθύνης, ο Δ/ντής του σχολείου ή ακόμα και πλειοψηφικά ο Σύλλογος Διδασκόντων να υποχρεώσει συλλογικά ή ατομικά μέλη του να κάνουν πράγματα που δεν επιβάλλει ο Νόμος (πλαίσιο) χωρίς να κάνουν «παράβαση καθήκοντος»;
Παρατήρηση 2η.: Ο σύλλογος διδασκόντων δεν μπορεί ο ίδιος να συνεδριάσει έξω από το ωράρια εργασίας το οποίο δεν μπορεί να υπερβεί τις 6 ώρες. Π.χ. Εάν ένα σχολείο αρχίζει την πρωινή αναφορά στις 8.00 πμ δεν μπορεί να υποχρεωτικά να συνεχίσει πέραν των 2..00μμ ή αν αρχίζει 8.15 πμ, δεν μπορεί πέραν των 2.15μμ, αφού «…οι συνεδριάσεις γίνονται μέσα στο ωράριο εργασίας και σε καμιά περίπτωση σε ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων». Πόσο μάλλον να ορίσει συμμετοχή μελών του υποχρεωτικά και μάλιστα μη σύννομες (σ’ αυτή τουλάχιστον τη φάση) και για τις οποίες δεν ορίζεται υπερωριακή αμοιβή (όπως π.χ. στις πανελλαδικές εξετάσεις): «… μπορεί να συνεδριάσει και σε ώρες που ο ίδιος θεωρεί κατάλληλες, εκτός ωραρίου εργασίας…».
Παρατήρηση 3η: Με ποια επιστημονική μέθοδο θα χωριστούν οι ομάδες της «Εγκυκλίου Σ. Κεδίκογλου», δηλ. της υπ. αρ. πρωτ. 190089/Γ1/10-12-2013) ; Ποιος θα ορίσει την μέθοδο; Ποιοι τους σκοπούς; Πόσο χρόνο θα εργαστούν;
Για το Δ.Σ.
Ο πρόεδρος Η γραμματέας
Ζαγανίδης Χ. Παπαδοπούλου Φ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη