Κ.κ. Σχολικοί Σύμβουλοι,
σταματήστε τώρα, από την πλευρά σας, κάθε πίεση για τη δρομολόγηση της αυτοαξιολόγησης. Στα σχολεία μας δεν υπάρχει κανένα έρεισμα !
Να τελειώσει εδώ,
το promotion της αξιολόγησης!
0ι 861 υπογραφές στο σύλλογο «Αθηνά»
και η καθολική απροθυμία συγκρότησης των ομάδων εργασίας αποτελούν την
ηχηρή
και θαραλλέα συλλογική απάντηση
που απονομιμοποίησε τα σχέδια της κυβέρνησης και κάθε επίδοξου αξιολογητή.
Κυρίες και κύριοι σχολικοί σύμβουλοι,
Οκτακόσιοι εξήντα ένας συνάδελφοι, το 95% των υπηρετούντων στο σύλλογο Αθηνά, κάθε φυσικής και υπηρεσιακής ηλικίας, κάθε εργασιακής σχέσης, κάθε θέσης στη σχολική μονάδα υπέγραψαν ενάντια στην αξιολόγηση και απονομιμοποίησαν την έωλη προπαγάνδα για το πιο σκοταδιστικό επιθεωρητικό μοντέλο αξιολόγησης που φτιάχτηκε ποτέ στη Δ. Ευρώπη. Διάλεξαν την όχθη της δημοκρατικής και μαχόμενης εκπαίδευσης την ώρα του μεγάλου διωγμού που εξαπολύει η αδίστακτη κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας.
Την ίδια στιγμή όμως, εσείς κατά βάση παίρνετε όλο και μεγαλύτερες αποστάσεις από αυτή την όχθη, επιδεικνύετε ελιτισμό απέναντι στο κατασυκοφαντημένο «λαό» της εκπαίδευσης, κάνετε πως δεν τον ακούτε - κι ας είναι χιλιάδες οι φωνές, δείχνετε εξουσιαστική αντίληψη σα να θέλετε να επιβεβαιώσετε την άποψη πως γι αυτό επιλεγήκατε, για να διεκπεραιώσετε δια πυρός και σιδήρου μια τέτοια μετάλλαξη του σχολείου, που όμοιά της δε έχουμε ξαναδεί. Στις αιτιάσεις σηκώνετε αδιάφορα τους ώμους και ατενίζετε τον προσωπικό σας ορίζοντα - την ώρα που όλος ο κλάδος απειλείται με επαγγελματικό αφανισμό, όταν κάθε σχολείο θα μεταλλάσσεται σε ζούγκλα ανταγωνισμού για ένα δέκατο στη βαθμολογία, όταν η γνώση αντί να απελευθερώνει, θα διαχωρίζει ανθρώπους, θα κατατάσσει και θα κλείνει σχολεία, θα μετακινεί, θα απολύει εκπαιδευτικούς, θα τους καθηλώνει στη φτώχεια και τη μισθολογική στασιμότητα!
Τι θα απαντούσατε εσείς ως δάσκαλοι στο σύμβουλο, εάν σας μετέφερε την εντολή να βαθμολογήσετε στο επόμενο τρίμηνο το 40 % των μαθητών σας με βαθμό 6 στη Γλώσσα; Γιατί εμείς, θα του απαντούσαμε ότι σε ένα δημοκρατικό σχολείο, για το οποίο αγωνιζόμαστε, αυτά τα φασιστικής έμπνευσης συστήματα αξιολόγησης θα τσακιστούν! Δεν αναγνωρίζετε στο παράδειγμά μας την αντίστοιχη ποσοστιαία προκατασκευή ανεπαρκών εκπαιδευτικών στο Π.Δ 152/2013 για την αξιολόγηση; Λυπούμαστε, μα στέκεστε ως «άβουλοι και μοιραίοι», απέναντι σε τέτοιες φασιστικού τύπου προκατασκευές της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, ποσοστώσεις, «ξαφνικούς θανάτους», λογιστικές στοχοποιήσεις, αν δεν τις σιγοντάρετε κιόλας έχοντας ιδεοληπτικά προκατασκευάσει και το δικό σας ποσοστό ελλιπών-ανεπαρκών συναδέλφων. Όποιος λοιπόν σήμερα πλασάρει επιστημονικά την αξιολόγηση ή έστω στέκεται απέναντί της με μια «υπαλληλική ουδετερότητα» είναι το λιγότερο συνένοχος!
Δεν διαπιστώνετε την καθολική αποτυχία των κυβερνητικών επιλογών στις ίδιες τις επιστημονικές επαγγελίες τους; Έτσι δε λεν ακόμα και αυτοί που σχεδιάζουν τα συστήματα αξιολόγησης, ότι για να πετύχουν πρέπει να έχουν τη συναίνεση των αξιολογούμενων; Πού την είδατε τέτοια συναίνεση; Γιατί παρά ταύτα εσείς εξαγγέλετε σεμινάρια, γνωρίζοντας πως θα ακυρωθούν, ταχυδρομείτε ηλεκτρονικά την επιμόρφωση ως Πόντιοι Πιλάτοι, δηλώνετε πρόθυμοι να ενημερώσετε κατ ιδίαν τους Διευθυντές ή τους συλλόγους διδασκόντων, αν σας ζητηθεί; Πιστεύετε ότι δεν έχουν πειστεί επαρκώς οι εκπαιδευτικοί για την πανθομολογούμενη οργανική σύνδεση και την αλληλεξάρτηση αυτοαξιολόγησης–αξιολόγησης, που τη διακηρύσσουν ακόμα και και οι εγκύκλιοι του Υπουργείου κι εσείς θα αναλάβετε να τους αποδείξετε το αντίθετο, ότι η αυτοαξιολόγηση είναι η «γη της επαγγελίας»; Γιατί αρνείστε να αναγνωρίσετε την ετυμηγορία των μάχιμων εκπαιδευτικών; Γιατί υποτιμάτε την κρίση τους; Πιστεύετε ότι δεν ξέρουν που βάζουν την υπογραφή τους; Γιατί δεν προστρέχετε στις αποφάσεις όλων των συλλόγων διδασκόντων του 2010 για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, που συνεδρίασαν λίγες μέρες μετά το Μνημόνιο; Κυρίαρχος δεν ήταν ο κλάδος που πήρε θέση; Ή πιστεύετε ότι την αξιολόγηση δεν την κρίναμε πάντα μέσα στο κοινωνικό και πολιτικό πλαίσιο που συντελείται; Μήπως άλλαξε αυτό το πλαίσιο επί τα βελτίω από τότε;
Ψάχνετε για ανθρώπους που θα συναινέσουν στα σχολεία να υλοποιήσουν την αυτοαξιολόγηση, που θα αγνοήσουν τις συλλογικές θέσεις, τις συλλογικές δεσμεύσεις, τις συλλογικές αποφάσεις, τις υπογραφές της συντριπτικής πλειοψηφίας των συναδέλφων που αναπνέουν κιμωλία δίπλα δίπλα και αγωνίζονται για δημοκρατία στο σχολείο και εργασιακή αξιοπρέπεια; Αν ναι, σας το λέμε: Ματαιοπονείτε! Αλλά ακόμα κι αν υποτεθεί πως κάτω από αφόρητες διοικητικές πιέσεις και εκφοβισμούς βρεθούν σποραδικά στα σχολεία κάποιοι αδύναμοι κρίκοι, θα είστε ικανοποιημένοι; Τελικά, κύριοι σύμβουλοι, μπορείτε στα σοβαρά να δρομολογήσετε κάποιας μορφής αυτοαξιολόγησης στα σχολεία με την συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών να εκφράζει την απροθυμία της; Κι αν η κυβέρνηση, αδίστακτη ούσα, αποφάσιζε να μας «σύρει αλυσοδεμένους» στην αυτοαξιολόγηση (δηλαδή να μας εκβιάσει, απειλήσει, τρομοκρατήσει), εσείς τι θα κάνατε; Είστε έτοιμοι να φορέσετε το πηλίκιο της καταστολής;
Κύριοι σύμβουλοι, στο σύλλογο Αθηνά οι 861 υπογραφές και η καθολική απροθυμία συγκρότησης των ομάδων εργασίας δε χωρούν παρερμηνείες. Παρόμοιο σκηνικό καταγράφεται ευρύτερα. Ας πάψει λοιπόν από την πλευρά σας κάθε ρητή και άρρητη πίεση για την αυτοαξιολόγηση. Οι εκπαιδευτικοί μίλησαν, εκφράστηκαν, οργανώθηκαν, συσπειρώθηκαν γύρω από το συλλόγους τους, αντιστάθηκαν σθεναρά. Η νίκη τους είναι ηθική και πολιτική. Δεν χρήζει άλλης αναγνώρισης! Σταματήστε εδώ! Δεν υπάρχει στα σχολειά μας κανένα έρεισμα για τη δρομολόγησή της! Αν παρά ταύτα επιλέξετε το ρόλο του πολιορκητικού κριού, απέναντι στο μέτωπο αντίστασης που συγκροτούμε, τονίζουμε ξανά από την πλευρά μας πως είμαστε ενωμένοι και αποφασισμένοι να υπερασπίσουμε τη δημοκρατία στο σχολείο και την εργασιακή μας αξιοπρέπεια. Έκαστος εφ ω ετάχθη!
Όταν κρίνεται η ζωή και το μέλλον μας, καμιά μάχη δεν υποτιμάμε, σε κανέναν δε χαριζόμαστε! Η μαχόμενη εκπαίδευση και οι αγώνες της για ένα σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών-χωρίς μνημόνια, επιθεωρητές, γραφειοκράτες ελεγκτές και αξιολογητές αποτελούν το νέο εκπαιδευτικό διαφωτισμό κι έχουν τον πολιτισμό, το ήθος, τη συνείδηση και τη δύναμη να νικήσουν!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη