Το θέατρο σε βάρος των μαθητών, είναι η «λύση» που προτείνει το Υπουργείο και η ΔΙΔΕ… «για το καλό των παιδιών…»
Το σχολείο των Φούρνων, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά διανύει το σχολικό έτος σε κατάσταση αποσύνθεσης, με αποτέλεσμα οι μαθητές να οδηγούνται σε αδιέξοδο και όλο και περισσότεροι να το εγκαταλείπουν. Το Υπουργείο, σε μια πρόβα για το είδος της αξιολόγησης που προωθεί, εξακολουθεί να αναζητάει τις ευθύνες στους εκπαιδευτικούς και να τους πιέζει να παίξουν το άθλιο θέατρο του, σε βάρος των μαθητών τους.
Για μία ακόμη χρονιά, χρειάστηκε να περάσουν οι γιορτές των Χριστουγέννων, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η κάλυψη των βασικών αναγκών του σχολείου σε εκπαιδευτικούς.
Για μία ακόμη χρονιά οι μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου των Φούρνων ξεκίνησαν να διδάσκονται ακόμα και τώρα πολλά από τα μαθήματα, ενώ υπάρχουν και αυτά που παραπέμπονται για το …μέλλον.
Για μια ακόμη φορά, οι μαθητές των Φούρνων θα κληθούν με κάποιο μαγικό τρόπο να «γνωρίζουν» την ύλη μαθημάτων που δε διδάχθηκαν ποτέ στο Γυμνάσιο (όπως της Χημείας) για να προχωρήσουν στο Λύκειο.
Για μία ακόμη φορά, οι μαθητές των Φούρνων θα «μάθουν» σε τρεις μήνες όσα θα έπρεπε να διδαχθούν στη διάρκεια ενός σχολικού έτους.
Για πρώτη φορά, όσοι μαθητές της Γ’ Λυκείου δεν είχαν τη δυνατότητα να φύγουν από το νησί λόγω της κατάστασης που επικρατεί στο σχολείο, ανήμποροι να σηκώσουν το βάρος της εγκατάλειψης και της ανάλγητης κυβερνητικής πολιτικής, αποθαρρυμένοι, «αποσύρονται» από τη μάχη των πανελληνίων. Για πρώτη φορά, στο σχολείο των Φούρνων δε θα πραγματοποιηθούν πανελλαδικές εξετάσεις της Γ’ τάξης.
Για μια ακόμη χρονιά το Υπουργείο και η ΔΙΔΕ Σάμου σε ρόλο στυγνού αναμεταδότη της κυβερνητικής πολιτικής, αρνούνται να αναλάβουν τη παραμικρή ευθύνη για όλη αυτή τη κατάσταση. Αρκούνται στις απειλές και στην αναζήτηση των ευθυνών των εκπαιδευτικών. Η μόνη τους αγωνία είναι να τους υποχρεώσουν ξανά, να παίξουν το ίδιο θέατρο που οδήγησε στην αποσύνθεση του σχολείου, κάνοντας στο λίγο χρόνο που απομένει ένα «πασάλειμμα» της ύλης, ώστε να μην χαλάσει η βιτρίνα. Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται συνήθως και οι «παιδαγωγικές» κατευθύνσεις των συμβούλων, που δίνουν οδηγίες για το πώς θα διεκπεραιωθεί το κυβερνητικό θέατρο, με θύματα πάντα τους μαθητές. Τελευταία πράξη της τραγωδίας, ήταν η οδηγία (προφορική πάντα) του Υπουργείου προς τους εκπαιδευτικούς των Φούρνων, με βάση την οποία απαιτούν από το σύλλογο να ορίσει εκπαιδευτικό που θα αναλάβει να διδάξει, στο διάστημα που απομένει μέχρι τις εξετάσεις της Α’ λυκείου, μάθημα που σύμφωνα με το νόμο, δεν το έχει ως ανάθεση… «για το καλό των παιδιών» όπως πάντα καταλήγουν να λένε. Έτσι ορίζουν το καλό τους, αυτοί που ανά πάσα στιγμή μιλούν στο όνομα των μαθητών. Για το καλό τους θα πρέπει να δεχτούν να «διδαχθούν» στις λίγες εβδομάδες που απομένουν, ένα μάθημα που δεν έχουν ξαναδεί, από εκπαιδευτικό που δεν το γνωρίζει και δεν το έχει ξαναδιδάξει! Ίσα ίσα για να γραφτεί το βιβλίο ύλης δηλαδή και να έχει το άλλοθι το υπουργείο, ότι πρόσφερε και στους μαθητές των Φούρνων ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση…
Όμως αποτελεί πρόκληση να ισχυρίζεται κάποιος ότι, αυτό το θέατρο που χρόνια τώρα παίζεται στις πλάτες των μαθητών και των εκπαιδευτικών των Φούρνων και οδήγησε στην εκδίωξη των μαθητών από το σχολείο, μπορεί ταυτόχρονα να αποτελεί «μια προσωρινή έστω λύση». Γιατί πολύ απλά η αιτία του προβλήματος δεν μπορεί να είναι και η λύση του.
Απαιτούμε να υπαχθούν οι μαθητές του σχολείου των Φούρνων σε καθεστώς ειδικής ρύθμισης, ώστε να μην οδηγηθούν οι μαθητές της Α’ Λυκείου σε πανελλαδικές εξετάσεις (τράπεζα θεμάτων) υπό αυτές τις συνθήκες.
Καλούμε τη ΔΙΔΕ και τους σχολικούς συμβούλους να σταματήσουν να αναζητούν «λύσεις» σε τακτικές που απλά κουκουλώνουν το πρόβλημα και εξωραΐζουν την κυβερνητική πολιτική και να απαιτήσουν για τους μαθητές που έχουν υπ’ ευθύνη τους να εξεταστούν σε ενδοσχολικό επίπεδο.
Αυτά που συμβαίνουν στους Φούρνους, συμβαίνουν λιγότερο ή περισσότερο και σε άλλα μέρη της Ελλάδας και είναι ένας ακόμη λόγος για να προχωρήσουμε σε απεργιακές κινητοποιήσεις στο επόμενο διάστημα. Δεν έχουμε δικαίωμα να αδιαφορήσουμε για το άθλιο παιχνίδι που παίζει το υπουργείο σε βάρος των μαθητών μας.
Πλάι στο κυρίαρχο αίτημα για τις απολύσεις, θα πρέπει σε αυτή τη φάση η ομοσπονδία μας να παλέψει για την κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και των νέων πανελλαδικών-λαιμητόμο, στις οποίες οδηγούν τους μαθητές της Α’ Λυκείου.
Η Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ Ικαρίας Φούρνων
(Εύδηλος 25/2/2014)
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη