ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Των καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
ΘΕΜΑ: ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ ΕΚΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ Δ.Ε. ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ Π.Ε.
Με την ψήφιση του νόμου 4172/2013 και συγκεκριμένα βάσει της παρ. 11 του άρθρου 82, εξουσιοδοτήθηκε ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, όπως προβεί σε υπολογισμό των αναγκών του εκπαιδευτικού συστήματος σε ανθρώπινο δυναμικό, προκειμένου να καταστεί εφικτή η ισορροπημένη κατανομή των καθηγητών στις εθνικές εκπαιδευτικές δομές.
Εν συνεχεία και βάσει της ίδιας διατάξεως, εξουσιοδοτήθηκε να μετακινήσει προσωπικό από περιοχές και υπηρεσίες στις οποίες πλεονάζει, σε εκείνες στις οποίες υπάρχουν ελλείψεις, με μία πρωτόγνωρη για τα ελληνικά δεδομένα διαδικασία μαζικών υποχρεωτικών μετατάξεων.
Σε εκτέλεση της ως άνω διάταξης του Ν. 4172/2013, εκδόθηκαν κατά σειρά:
· Η υπ’ αριθμόν 111966/Δ2/13-8-2013 Διαπιστωτική Πράξη του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
· Η υπ’ αριθμόν 111967/Δ2-13-8-2013 Υ.Α. (ΦΕΚ, 1977/τ.β’)
· Η υπ’ αριθμόν 119655/Δ1/30-8-2013 Υ.Α. (ΦΕΚ 986/τ. γ’)
· Η υπ’ αριθμόν 144049/Δ2/7-10-2013 Διαπιστωτική Πράξη του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων
· Η υπ’ αριθμόν 144051/Δ1/7-10-2013 Υ.Α. (ΦΕΚ 2531, τ. β’)
· Η υπ’ αριθμόν 148439/Δ1/11-10-2013 Υ.Α. (ΦΕΚ 1186, τ. γ’)
· Η υπ’ αριθμόν 14509/Δ1/3-2-2014 Υ.Α.
· Η υπ’ αριθμόν 14511/Δ1/3-2-2014 Υ.Α.
Με τις παραπάνω αποφάσεις, διαπιστώθηκαν τα κενά αλλά και το πλεονάζον προσωπικό ανά ειδικότητα και Διεύθυνση εκπαίδευσης και εν συνεχεία διεξήχθησαν οι υποχρεωτικές μετατάξεις των εκπαιδευτικών της Δ.Ε. σε θέσεις της Π.Ε.
Κατά τον τρόπο όμως αυτό και με τη διαδικασία που επέλεξε το Υπουργείο Παιδείας, επεφύλαξε σε εμάς, τους εκπαιδευτικούς της Π.Ε. μία εξαιρετικά άνιση και άδικη μεταχείριση, δεδομένου ότι οι υποχρεωτικές μετατάξεις των συναδέλφων μας από τη Δ.Ε., κατέλαβαν θέσεις και λειτουργικά κενά, σε Διευθύνσεις και περιοχές στις οποίες διατηρούμε προσωπικά, οικογενειακά, οικονομικά και κοινωνικά συμφέροντα και οι οποίες αποτελούσαν από την έναρξη της σταδιοδρομίας μας στην Εκπαίδευση, τους τόπους στους οποίους επιθυμούσαμε δικαίως, αξιοκρατικά και με υπομονή να μετατεθούμε.
Ουσιαστικά, με την εκτέλεση των υποχρεωτικών μετατάξεων των καθηγητών της Δ.Ε. σε θέσεις της Π.Ε., παρακάμφθηκε εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων τεχνηέντως, σκοπίμως και με πρωτοφανώς άδικο τρόπο, η αρχή της ισότητας βάσει της οποίας έπρεπε να αντιμετωπιστούν ΟΛΟΙ οι καθηγητές στην εκπαίδευση. Διότι για πολλούς εκ των συναδέλφων της Δ.Ε., οι μετατάξεις σήμαναν όχι απλώς αλλαγή κλάδου, αλλά και μετακίνησή τους στην περιοχή των συμφερόντων τους, καταλαμβάνοντας θέσεις οι οποίες θα μπορούσαν να διεκδικηθούν και από καθηγητές της Π.Ε., οι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις τις δικαιούνταν και αξιοκρατικά, καθώς διέθεταν περισσότερα μόρια από εκείνους που μετατάχθηκαν.
Ασφαλώς αυτό δεν αποτελεί μομφή κατά των συναδέλφων της Δ.Ε. οι οποίοι κινήθηκαν αναγκαστικά στο πλαίσιο που έθεσε το Υπουργείο, αλλά διαμαρτυρία εναντίον της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, διότι εν γνώσει της για τη σοβαρότατη αδικία που θα υφιστάμεθα, αποφάσισε να μας παγιδεύσει υπηρεσιακά, στερώντας μας πλέον κάθε ελπίδα για μετάθεση στους τόπους μας και κοντά στις οικογένειές μας, δεδομένου πως στην πλειοψηφία τους τα κενά και οι θέσεις τις οποίες διεκδικούσαμε επί πολλά χρόνια και καλύπταμε με το ημίμετρο των αποσπάσεων, έχουν καταληφθεί με τις μετατάξεις των καθηγητών της Δ.Ε.
Αξίζει να επισημάνουμε εδώ, πως ενστερνιζόμαστε και εμείς την αναγκαιότητα για εξορθολογισμό της κατανομής των υπηρετούντων στην εκπαίδευση και συνεπώς τη μετακίνηση προσωπικού από θέσεις στις οποίες αυτό πλεονάζει σε θέσεις όπου υπάρχουν ελλείψεις. Η δίκαιη ένστασή μας έγκειται στη διαδικασία την οποία επέλεξε το Υπουργείο, απαξιώνοντας ολοκληρωτικά και συνολικά την υπηρεσιακή θέση των καθηγητών της Π.Ε. και καθιστώντας μας αυθαίρετα υπαλλήλους δεύτερης κατηγορίας με μειωμένα δικαιώματα, διότι με την επίμαχη διαδικασία οι αποφάσεις ελήφθησαν όχι απλώς χωρίς διάλογο μαζί μας, αλλά χωρίς καν να ληφθεί υπόψη η ίδια μας η ύπαρξη στην εκπαίδευση.
Επιπλέον, η ανακολουθία του Υπουργείου Παιδείας, σχετικά με την ύπαρξη ή μη οργανικών θέσεων και λειτουργικών κενών ανά περιοχή, μας δημιουργεί βάσιμες υπόνοιες ότι υπέστημεν εμπαιγμό. Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Παιδείας απέρριψε τις αιτήσεις προτίμησης που υποβάλαμε το 2013 για μετάθεση στους τόπους μας, με την αιτιολογία της ανυπαρξίας οργανικών θέσεων, με την απόφαση υπ’ αρ. 80571/Δ1/12-06-2013/ΥΠΑΙΘΠΑ).
Ωστόσο μόλις 2 μήνες μετά, στις 13 Αυγούστου 2013, ως δια μαγείας και προς μεγάλη μας δυσάρεστη έκπληξη, το Υπουργείο Παιδείας διαπίστωσε ότι στις περιοχές και στις Διευθύνσεις στις οποίες μας είχε αρνηθεί το δικαίωμα μετάθεσης, δημιουργήθηκαν κενά, τα οποία και κάλυψε μέσω των παράνομων κατά την κρίση μας μετατάξεων. Μας στέρησε κατ’ αυτόν τον τρόπο και χωρίς νόμιμη και ηθική αιτία, τη δυνατότητα να διεκδικήσουμε κι εμείς αξιοκρατικά και επί ίσοις όροις αυτές τις θέσεις, για τις οποίες επί πάρα πολλά χρόνια προσδοκούσαμε αξιοκρατικά μετάθεση.
Στις 28-1-2014, το Υπουργείο Παιδείας, απαντώντας σε επιστολή καταγγελίας που του είχαμε υποβάλει ήδη από τις 10-9-2013, μας κοινοποίησε το υπ’ αρ. 11554/Δ1/28-1-2014 έγγραφο της Διεύθυνσης προσωπικού Α/ΘΜΙΑΣ εκπαίδευσης, δια του οποίου γίνεται ατυχής προσπάθεια να δικαιολογηθεί η απόφαση που ελήφθη σε βάρος μας, χωρίς να δίνεται όμως καμία ουσιαστική απάντηση για την κατάφωρη αδικία που υφιστάμεθα.
Επαναλαμβάνει δηλαδή, στην προσπάθειά του να εξηγήσει τον παραλογισμό, πως κατά τη στιγμή που απορρίφθηκαν οι αιτήσεις μας για μετάθεση δεν υπήρχαν οργανικά κενά, χωρίς φυσικά να μπορεί να πείσει, με ποιον ακριβώς τρόπο αμέσως μετά και εν τω μέσω του καλοκαιριού εμφανίστηκαν κενά, τα οποία βέβαια σκοπίμως δεν ονομάζει οργανικά, όμως σε βάρος μας επιφέρουν τις ίδιες ακριβώς συνέπειες.
Συμπληρωματικά, η απάντηση του Υπουργείου επικαλείται επί λέξει «την αναγκαιότητα λήψης επειγόντων για την οικονομική σταθερότητα της χώρας μέτρων, τα οποία οδήγησαν στην ανατροπή των δεδομένων της ακολουθίας των διαδικαστικών ενεργειών κινητικότητας των εκπαιδευτικών (μεταθέσεων και μετατάξεων)». Αναγνωρίζει δηλαδή σαφώς την αδικία που τελέστηκε σε βάρος μας, προσπαθεί ωστόσο να την αποδώσει στην οικονομική κατάσταση της χώρας και στα δημοσιονομικά μέτρα που εξαιτίας της έχουν επιβληθεί.
Αναρωτιόμαστε εύλογα εν προκειμένω, τι σχέση άραγε έχει η δημοσιονομική προσαρμογή της χώρας, με τη μη τήρηση της αξιοκρατίας και της ισότητας σε μία εσωτερική υπηρεσιακή διεργασία! Διότι όπως προείπαμε και το επαναλαμβάνουμε, δεν ήμαστε ούτε παραμένουμε αντίθετοι στην ισοκατανομή του εκπαιδευτικού προσωπικού και άρα στην αναγκαιότητα μετακινήσεων προς τον παραπάνω σκοπό. Διαμαρτυρόμαστε όμως έντονα και οργισμένα, διότι δε ληφθήκαμε υπόψη και ακολουθήθηκε μία διαδικασία η οποία δημιούργησε ανισότητα, αποκλεισμό μας από τα νόμιμα δικαιώματά μας για αξιοκρατικές μεταθέσεις και δριμεία απογοήτευση για το κράτος δικαίου στο οποίο έχουμε την πεποίθηση πως λειτουργούμε.
Θεωρούμε λοιπόν, πως εάν το Υπουργείο Παιδείας είχε ειλικρινή πρόθεση να μας αντιμετωπίσει όλους ισότιμα, υπήρχαν πολλές δίκαιες και αξιοκρατικές επιλογές, ώστε να πραγματοποιηθούν οι αναγκαίες μετακινήσεις προσωπικού, στις οποίες όμως θα είχαμε την αυτονόητη δυνατότητα να συμμετέχουμε ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ, όχι απαραίτητα κατά προτεραιότητα, αλλά τουλάχιστον ΙΣΟΤΙΜΑ! Και ασφαλώς με τέτοιο τρόπο που δε θα προκαλούσε καμία δημοσιονομική εμπλοκή και θα ήταν σύμφωνος με το πνεύμα του Ν. 4172/2013.
Θέτουμε εν κατακλείδι προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων τα παρακάτω βάσιμα ερωτήματα:
· Γιατί το Υπουργείο επικαλέστηκε την έλλειψη οργανικών κενών για τις μεταθέσεις μας, αλλά εκ των υστέρων τα «ανακάλυψε» ονομάζοντάς τα λειτουργικά προκειμένου να τα καλύψει με μετατάξεις;
· Γιατί το Υπουργείο δεν τήρησε την αρχή της ισότητας ως προς εμάς και τους συναδέλφους μας από τη Δ.Ε., καθιστώντας μας υπαλλήλους δεύτερης κατηγορίας;
· Γιατί δεν ελήφθησαν υπόψη τα μόρια ημών εν συγκρίσει με αυτά των συναδέλφων μας από τη Δ.Ε., προκειμένου να διεξαχθεί η κινητικότητα με αξιοκρατία;
· Γιατί δε φρόντισε εγκαίρως το Υπουργείο να διαπιστώσει τα κενά, τις ελλείψεις και το πλεονάζον προσωπικό και στις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης, αλλά προέβη σε αυτή τη διαδικασία οριακά στην έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς;
· Γιατί να καταστούμε εμείς εξιλαστήρια θύματα των αμφιλεγόμενων πολιτικών προσλήψεων και τοποθετήσεων του Υπουργείου στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης, οι οποίες δημιούργησαν μεγάλη ανισοκατανομή προσωπικού;
Κατόπιν όλων των ανωτέρω, και με δεδομένο πως de facto πρακτικά έχουμε απωλέσει την δυνατότητα και την προοπτική να μετατεθούμε στους τόπους μας και κοντά στις οικογένειές μας, θεωρούμε αναγκαίο και επιτακτικό, να οριστεί συνάντηση των εκπροσώπων μας με τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, προκειμένου να αναζητηθεί ένας αμοιβαία αποδεκτός και κυρίως δίκαιος και αξιοκρατικός τρόπος ώστε να ομαλοποιηθεί η κατάσταση και να γίνει η κατανομή των εκπαιδευτικών ανά Διεύθυνση και περιοχή όχι αυθαίρετα, αλλά με βάση τα μόρια του καθενός, που αποτελούν την ασφαλέστερη εγγύηση για την τήρηση της αρχής της ισότητας.
Με εκτίμηση
Εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη