Ανακοίνωση για τα έγγραφα της Δ.Δ.Ε. Δωδεκανήσου σχετικά με τις καταλήψεις στα σχολεία της Καλύμνου
Με δύο έγγραφα με αριθμούς πρωτοκόλλου 3715 και 3731 αντίστοιχα που έστειλε στα σχολεία της Καλύμνου στις 19/03/2014, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου επιχειρεί να παρέμβει στο φλέγον ζήτημα που απασχολεί την τοπική κοινωνία το οποίο δεν είναι άλλο από τις καταλήψεις σχολικών μονάδων. Αφού αρχικά φροντίζει να μας υπενθυμίσει τις υποχρεώσεις των διευθυντών και των συλλόγων διδασκόντων καθώς και τις πειθαρχικές κυρώσεις (για να μην ξεχνιόμαστε) που προκύπτουν από την μη τήρηση αυτών των υποχρεώσεων, στη συνέχεια προσπαθεί να τεκμηριώσει το φλέγον του θέματος εστιάζοντας σε ζητήματα αστικής ευθύνης.
Ας εστιάσουμε και εμείς λίγο σε αυτά. Ξεπερνώντας γρήγορα το θέμα των κλοπών, φθορών, καταστροφών και λοιπών βανδαλισμών της υλικοτεχνικής υποδομής απλούστατα διότι δεν υπήρξαν ποτέ, διαβάζουμε παρακάτω για ζημίες που προκύπτουν λόγω του υψηλότερου μισθολογικού κόστους! που θα συνοδεύει την αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών ωρών! Φυσικά αναφέρεται ότι αυτή η αναπλήρωση θα γίνει υπό προϋποθέσεις οι οποίες διευκρινίζονται στο έγγραφο με θέμα «αναπληρώσεις μαθημάτων λόγω καταλήψεων» και αφορούν την παράταση του διδακτικού έτους ή τη διεξαγωγή μαθημάτων τις μέρες του Πάσχα ανάλογα με τις ημέρες της κατάληψης.
Κατ’ αρχάς μια πρώτη παρατήρηση. Είναι πραγματικά προκλητικό μετά από τέσσερα χρόνια και ενώ οι μισθοί μας έχουν μετατραπεί σε επιδόματα και οι δαπάνες για την παιδεία καταρρέουν, να συνεχίζουμε να ακούμε για το μισθολογικό κόστος! Φυσικά κατανοούμε ότι αυτό είναι απόλυτα συμβατό με την προπαγάνδα της κυβέρνησης περί πρωτογενούς πλεονάσματος το οποίο δήθεν θα ανοίξει το δρόμο για να βγει η χώρα από την κρίση κτλ.
Στη συνέχεια όμως μπαίνει στο έγγραφο και ζήτημα χαμένων διδακτικών ωρών. Εδώ χρειάζεται μεγάλη προσοχή, διότι όπως είναι γνωστό χαμένες διδακτικές ώρες δεν προκύπτουν μόνο από τις καταλήψεις αλλά και από τα κενά στα σχολεία που ορισμένα καλύφθηκαν, όπως κάθε χρόνο, τα Χριστούγεννα. Αλήθεια με αυτές τις χαμένες διδακτικές ώρες τι θα γίνει; Θα αναπληρωθούν και αν ναι με ποιον τρόπο; Μήπως θα μας υποχρεώσουν να κάνουμε μάθημα όλο το Πάσχα και όλο το καλοκαίρι; Και σε αυτή την περίπτωση τι έχουν να μας πουν για το μισθολογικό κόστος; Φυσικά είναι αυτονόητο ότι από τη μεριά μας δεν προτείνουμε ένα τέτοιο άδικο και αντιπαιδαγωγικό μέτρο ως αντίβαρο στην καταστροφική πολιτική που εξαιτίας της χάνονται χιλιάδες διδακτικές ώρες κάθε χρόνο. Απλώς θέλουμε να τονίσουμε την επιλεκτική ευαισθησία όσον αφορά τις χαμένες διδακτικές ώρες που ενεργοποιείται όλως τυχαίως κάθε φορά που υπάρχουν αγώνες.
Συνεχίζοντας στα περί αστικής ευθύνης, το έγγραφο της διεύθυνσης αναφέρει τέλος, την τεράστια σημασία της ζημίας που υφίσταται η κοινωνική συνοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας καθώς και την υστέρηση του εκπαιδευτικού έργου! Με αφορμή την τελευταία παρατήρηση, οφείλουμε να δικαιολογηθούμε για την καθυστέρηση στην απάντηση μας, διότι στις 19/03 οπότε και στάλθηκαν στα σχολεία τα έγγραφα της διεύθυνσης και για τις επόμενες τρεις μέρες, ήμασταν στους δρόμους συμμετέχοντας στις απεργιακές κινητοποιήσεις συμπαράστασης μεταξύ άλλων και στους διαθέσιμους συναδέλφους των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ, επειδή η κυβέρνηση αποφάσισε πέρυσι το καλοκαίρι να τους πετάξει έξω από τα σχολεία και εκατοντάδες μεταξύ αυτών πρόσφατα και στην ανεργία στερώντας τους μεταξύ άλλων και τη δυνατότητα να συμμετέχουν στο εκπαιδευτικό έργο.
Όσον αφορά δε την κοινωνική συνοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον πως την αντιλαμβάνεται ο νομοθέτης όταν στην τελευταία παράγραφο αναφέρεται στις απουσίες των μαθητών λόγω της κατάληψης. Στα παιδιά που συμμετείχαν ενεργά μπαίνουν κανονικές απουσίες που δεν δικαιολογούνται, ενώ σε αυτά που όπως αναφέρεται “με οποιονδήποτε τρόπο εδήλωσαν την εμμονή τους στις μαθητικές υποχρεώσεις, δεν έλαβαν μέρος στην κατάληψη και συνεπώς εκδήλωσαν πρόθεση να ακολουθήσουν τη διδασκαλία των μαθημάτων” δεν λαμβάνονται υπόψη. Η μόνη εμμονή που φαίνεται εδώ αφορά στην προσπάθεια της κυβέρνησης να τσακίσει το μαθητικό κίνημα με οποιοδήποτε κόστος ακόμα και στοχοποιώντας ανοιχτά τα παιδιά που αγωνίζονται για το μέλλον τους. Είναι πραγματικά εξοργιστικό την ώρα που δεν τολμούν να αναμετρηθούν με τις άθλιες πολιτικές που πετάνε τα παιδιά έξω από το σχολείο, να διαχωρίζουν με τέτοιο τιμωρητικό τρόπο τους μαθητές. Και μετά έχουν το θράσος και μιλάνε για συνοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας. Μια συνοχή που θα επέλθει μέσω των πειθαρχικών, της αξιολόγησης, της απάθειας και της ολοκληρωτικής υποταγής στις πολιτικές που θέλουν να μας μετατρέψουν στους νέους σκλάβους του 21ου αιώνα. Τους την επιστρέφουμε. Η δική μας συνοχή θα πραγματοποιηθεί στα πλαίσια του ανυποχώρητου αγώνα ενάντια σε αυτές τις πολιτικές. Μέχρι την οριστική ανατροπή τους. Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων οι οποίοι όπως αναφέρεται και στο έγγραφο είναι και οι κατ᾿ εξοχήν αρμόδιοι να αποφανθούν για τα παραπάνω να σταθούν δίπλα σε όλα τα παιδιά και να μην επιτρέψουν την εφαρμογή αυτών των απαράδεκτων διαχωρισμών.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος Η Γραμματέας
Ρούσσος Μιχάλης Ρώϊμπα Φωτεινή
Β’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου
[email protected]
http://b-elme-dwd.blogspot.gr/
25/03/2014
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη