Thumbnail
ΕΛΜΕ Κ-Ι: Στρατηγικός προγραμματισμός- Για την νέα εγκύκλιο του υπ. Παιδείας για την αξιολόγηση

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ - ΙΘΑΚΗΣ (ΕΛΜΕ-ΚΙ)

e-mail: [email protected]

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Σχετικά με το «Στρατηγικό Προγραμματισμό» της Περιφερειακής Δ/νσης Ιονίων Νήσων.

Στο με Α.Π. 415/21-01-2014 έγγραφό με τίτλο «Στρατηγικός Προγραμματισμός Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων», η Περιφερειακή Δ/νση Α΄θμιας και Β΄θμιας Εκπ/σης Ιονίων Νήσων καλεί τους συναδέλφους να συμμετέχουν σε έναν αριθμό προτεινόμενων δράσεων. Η παρέμβαση του Περιφερειακού Διευθυντή επικαιροποιείται στο φόντο της νέας αυταρχικής τρομοκρατικής εγκυκλίου του Υπουργείου Παιδείας για τη συγκρότηση των ομάδων εργασίας από τους Διευθυντές των σχολείων.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ εκτιμά ότι στόχος της Περ/κής Δ/νσης είναι, μεταξύ των άλλων, να προωθήσει και με αυτή τη μέθοδο την αντιδραστική κρατική παρέμβαση, τη λεγόμενη «αυτοαξιολόγηση».

Αναφέρουμε ενδεικτικά ορισμένους από τους στόχους της Περ/κής Δ/νσης:

  1. «Ανάδειξη και παρουσίαση πρότασης για βελτίωση του ζητήματος Σχολικής Στέγης»: Η Περ/κή Δ/νση συνειδητά υποβαθμίζει τις διαχρονικές ευθύνες της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ και όλων των προηγουμένων κυβερνήσεων στον τομέα της σχολικής στέγης, ευθύνες που αποκαλύπτονται ξεκάθαρα μετά τον πρόσφατο σεισμό στην Κεφαλονιά. Τα ΣΔΙΤ και οι εργολαβίες που οι κυβερνήσεις και η Ε.Ε. προωθούν πιο επιτακτικά και στη σχολική στέγη, οδηγούν στο να είναι τα σχολικά συγκροτήματα ανασφαλή, να μην πληρούν τις σύγχρονες αντισεισμικές προδιαγραφές και να λειτουργούν με ενοίκιο από τους γονείς - μαθητές. Μάλιστα, η Περ/κή Δ/νση κρίνει σκόπιμο να υπάρξει σε αυτό το ζήτημα «σύγκλιση όλων των εμπλεκομένων τοπικών φορέων», αποδεικνύοντας στην πράξη ότι προωθεί την αυτοαξιολόγηση που μιλά ρητά για συνεργασία της εκπ/κής κοινότητας, του συλλόγου γονέων και των μαθητών με τους τοπικούς φορείς (βλ. επιχειρήσεις). Δεν είναι άσχετη η πρόταση Μαρινάκη για χρηματοδότηση των σχολείων με 500.000 ευρώ άσχετα αν στο ταμείο για τα σχολεία μέχρι σήμαρα έχουν κατατεθεί 421 ευρώ. Η σχολική στέγη είναι ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ του κράτους και όχι των εκπαιδευτικών και των όποιων κοινωνικών φορέων.
  2. «Εμπλοκή της Περιφερειακής Διεύθυνσης σε Προγράμματα ΕΣΠΑ». Η Περ/κή Δ/νση θα συμμετέχει στα προγράμματα ΕΣΠΑ, προγράμματα διαχείρισης και ανακύκλωσης της ανεργίας, προγράμματα που «ταΐζουν» τους ανέργους ελπίδες και κάνουν τη σταθερή και μόνιμη εργασία άπιαστο όνειρο. Η χρησιμοποίηση πόρων από το ΕΣΠΑ αποτελεί διακηρυγμένο στόχο του αντιδραστικού κρατικού ελέγχου, της «αυτοαξιολόγησης», επιτρέποντας έτσι στο κράτος να απαλλαγεί από την υποχρέωση για παροχή αποκλειστικά δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά. Μάλιστα το πρόγραμμα με τίτλο «ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΝ-21 Πολιτισμός, Αξίες, Ιστορία, Χρόνος, Νέες Τεχνολογίες, Ιδέες και Διδασκαλία στα Ιόνια Νησιά του 21ου αιώνα» ύψους 402.900€, αποτελεί πρώτης τάξεως παράδειγμα για το πώς θα κατατμηθεί ο ενιαίος χαρακτήρας της εκπαίδευσης. Είναι γνωστό ότι οι μεγαλοεπιχειρηματίες των Ιονίων δραστηριοποιούνται σε μεγάλο βαθμό στον εφοπλισμό και στον τουρισμό και είναι αυτονόητο ότι τέτοια «προγράμματα» αποτελούν πρώτης τάξεως ευκαιρία να προωθήσουν τους στόχους τους, καθιστώντας την εκπαίδευση παράρτημα των επιχειρήσεών τους, στόχο που άλλωστε υπόρρητα παραδέχεται η Περ/κή Δ/νση ότι υιοθετεί καμουφλάροντάς τον πίσω από την εύηχη φράση «τελικά συνδέει το σχολείο με τη σύγχρονη ζωή και την τοπική κοινωνία (http://ionion.pde.sch.gr)».
  3. «Ενεργοποίηση – Στελέχωση των Πάρκων Κυκλοφοριακής Αγωγής των Δήμων». Η Περ/κή Δ/νση στοχεύει «στην ενεργοποίηση και στελέχωση με εκπαιδευτικούς των Πάρκων Κυκλοφοριακής Αγωγής των Δήμων σε συνεργασία με το Ίδρυμα Οδικής Ασφάλειας ‘Πάνος Μυλωνάς’ για την εκπαίδευση μαθητών μας σε ποδήλατα και ηλεκτροκίνητα αμαξίδια στους συγκεκριμένους χώρους των Δήμων». Το ίδιο το «Ίδρυμα Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς» στην ιστοσελίδα του αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «Αποτελεί μη κερδοσκοπικό Οργανισμό με ιδρυτικά μέλη του Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, Επιχειρηματικούς φορείς, Ελεγκτική Εταιρεία και φυσικά πρόσωπα.» Αποδεικνύεται ξεκάθαρα ότι η εκπαίδευση θα συνδέεται με τα διάφορα ιδρύματα και ΜΚΟ, δε θα υπηρετεί τις ανάγκες των μαθητών αλλά πρώτιστα τις ανάγκες των μεγαλοεπιχειρηματιών. Το κράτος αποποιείται των ευθυνών του ακόμα και στον ευαίσθητο τομέα της οδικής ασφάλειας. Επιπλέον, οι εκπ/κοί συνδέονται ακόμα στενότερα με τους Δήμους και τις Περιφέρειες, με αβέβαιο τελικά το εργασιακό τους μέλλον.
  4. «Συνεργασία με τη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Κέρκυρας». Στο συγκεκριμένο άξονα εμπλέκεται το Μορφωτικό Τμήμα της Αμερικανικής Πρεσβείας. Αξίζει να σημειώσουμε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που γίνονται τέτοιου είδους παρεμβάσεις στην Εκπ/ση. Το Νοέμβρη του 2012, το ΝΑΤΟ επιδίωξε να χορηγήσει αναλώσιμα σε σχολεία των Χανίων ζητώντας απλώς (!) να στείλουν δημόσια ευχαριστήρια στο ΝΑΤΟ!
  5. «Διεξαγωγή Έρευνας επιτυχίας μαθητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση». Στον άξονα αυτό η Περ/κή Δ/νση επιδιώκει την πραγματοποίηση έρευνας «για την ανίχνευση των αιτιών που οι μαθητές των Ιονίων Νήσων υπολείπονται έναντι των μαθητών άλλων Περιφερειών σε ποσοστά επιτυχίας στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας… μέσω σταθμισμένων ερωτηματολογίων που θα κληθούν να απαντήσουν τα Στελέχη Εκπαίδευσης, οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα, οι γονείς των μαθητών και οι μαθητές των Β΄ και Γ΄ τάξεων των Λυκείων». Αποτελεί τουλάχιστον πρόκληση από αυτούς που έχουν οδηγήσει 1.500.000 ανθρώπους στην ανεργία να αναρωτιούνται για τις χαμηλές επιδόσεις των μαθητών.
  6.  «Πιστοποίηση - Αυτοαξιολόγηση της Περιφερειακής Διεύθυνσης» Με τον άξονα αυτό η Περ/κή Δ/νση «προτίθεται να εμπλακεί και να πραγματοποιήσει αυτοαξιολόγηση σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Εργαλείο Ποιότητας με την ονομασία «Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης» (Κ.Π.Α.).» Το  Το υπουργείο σχεδιάζει «υιοθέτηση του Common Assessment Framework in Education (Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης) ώστε να καθίσταται δυνατή η αυτοαξιολόγηση των δομών της εκπαίδευσης με ένα διεθνές εργαλείο αξιολόγησης». Το «Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης» είναι θεσμός της ΕΕ για αξιολόγηση της δημόσιας διοίκησης με συγκεκριμένα κριτήρια όπως: Διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού, εξωτερικές συνεργασίες και πόροι, αποτελέσματα προσανατολισμένα προς τον πολίτη/πελάτη, αποτελέσματα για το ανθρώπινο δυναμικό κ.ά.

Επιστέγασμα όλων αυτών είναι η ανάπτυξη Πληροφοριακών Συστημάτων στην Πρωτοβάθμια, τη Δευτεροβάθμια (My School) και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (νέοι οργανισμοί λειτουργίας), καθώς και στη Διά Βίου Μάθηση (My Vocational Center), με το υπουργείο να εκσυγχρονίζει τους μηχανισμούς του, δυναμώνοντας τον έλεγχο, την καταγραφή, την αξιολόγηση με τα δικά του κριτήρια.

Είναι ξεκάθαρο ότι η Περ/κή Δ/νση προωθεί τον αντιδραστικό κρατικό έλεγχο (την «αυτοαξιολόγηση») και παραπέρα συνολικά το θεσμό της αξιολόγησης με πλάγιο τρόπο, στη λογική των αναδιαρθρώσεων που επιθυμούν να περάσουν στην εκπαίδευση, αναδιαρθρώσεων που υπηρετούν τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ καλεί τους συλλόγους διδασκόντων να είναι σε διαρκή επαγρύπνηση για τυχόν ανάλογες πρωτοβουλίες εκ μέρους της Περ/κής Δ/νσης και των στελεχών εκπαίδευσης. Καλούμε επίσης τους συλλόγους να αγνοήσουν και να μη συμμετάσχουν σε «προγραμματισμούς» όπως αυτός της Περ/κής Δ/νσης. Να συνεχίσουν να δίνουν αγωνιστική απάντηση ενάντια στην αυτοαξιολόγηση των σχολείων και στη συγκρότηση ομάδων εργασίας. Μαζικά και συλλογικά διεκδικούμε ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ για όλα τα παιδιά, παιδεία που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες των μαθητών των λαϊκών οικογενειών.

Αργοστόλι 27/03/2014

Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ

Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Γεωργόπουλος Διονύσης Γαλιατσάτος Νικόλας


ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ - ΙΘΑΚΗΣ (ΕΛΜΕ-ΚΙ)

[email protected]

Ανακοίνωση

ΣΤΗ ΝΕΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΠΑΝΤΑΜΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε σε νέα εγκύκλιο για την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης. Με την εγκύκλιο αυτή, ουσιαστικά αναθέτει στους διευθυντές των σχολείων να συγκροτήσουν αυτοί τις ομάδες εργασίας ακόμα και ενάντια στη θέληση του Συλλόγου Διδασκόντων! Με στόχο τον εκφοβισμό και την τρομοκρατία ζητά από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να του αποστείλουν μέχρι τις 11/4/2014 τα σχολεία που δεν έχουν ολοκληρώσει τις ομάδες εργασίας.

Η συγκεκριμένη εγκύκλιος δείχνει τις δυσκολίες της κυβέρνησης να προωθήσει τον αντιδραστικό κρατικό έλεγχο, τη λεγόμενη αξιολόγηση. Μεγάλο κομμάτι των συναδέλφων και των Συλλόγων Διδασκόντων δε συναίνεσε, όπως επιθυμούσε το Υπουργείο, τον έχει καταδικάσει. Έχουν αποκαλυφθεί οι στόχοι της αξιολόγησης και το αντιδραστικό της περιεχόμενο. Οι απολύσεις στην εκπαίδευση και στο δημόσιο δεν αφήνουν περιθώριο για καμία αυταπάτη.

Γι’ αυτό και το Υπουργείο αφήνει το καρότο και πιάνει το μαστίγιο, αφού ο μοχλός της αξιολόγησης αποτελεί κρίσιμο ζήτημα για την προώθηση των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων, που ενιαία προωθούν κυβέρνηση-πλουτοκρατία-Ε.Ε. Επείγονται να προσαρμόσουν το σχολείο στις ανάγκες της καπιταλιστικής οικονομίας, που θα διαμορφώσει το φτηνό εργατικό δυναμικό, χωρίς δικαιώματα χωρίς απαιτήσεις, αξιοποιώντας την αδρή χρηματοδότηση της ΕΕ γι’ αυτή την επιλέξιμη δαπάνη.

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες, δεν θα φοβηθούμε! Δε μας τρομάζουν! Δε σκύβουμε το κεφάλι, δε συναινούμε, αντιστεκόμαστε! Είναι υποχρέωσή μας απέναντι στον παιδαγωγικό μας ρόλο, είναι υποχρέωση απέναντι στα παιδιά του λαού μας!

Κανένας συνάδελφος και κανένας Σύλλογος Διδασκόντων να μην κάνει πίσω!

  • Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να εμμείνουν στην απόφασή τους για μη συγκρότηση ομάδων εργασίας αλλά και να προστεθούν νέες στα σχολεία που δεν είχαν τοποθετηθεί μέχρι σήμερα.
  • Καλούμε τους συναδέλφους διευθυντές να πάρουν θέση. Είναι ώρα να συνταχθούν με τους συναδέλφους, να ακουμπήσουν στις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων και των σωματείων, να μη γίνουν βαστάζοι της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.
  • Σε κάθε περίπτωση, καλούμε τους συναδέλφους να κάνουν καθαρό ότι δεν επιθυμούν τη συμμετοχή τους σε ομάδες εργασίας. Ως εκπαιδευτικοί αντιλαμβανόμαστε ότι ο αντιδραστικός μηχανισμός της αξιολόγησης θα πετάξει έξω από το σχολείο εκπαιδευτικούς και μαθητές, γι’ αυτό στηρίζουμε τις συλλογικές αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων και των Σωματείων μας.
  • Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ θα δώσει όλες του τις δυνάμεις στην οργάνωση της πάλης ενάντια στην αξιολόγηση και τις αντιδραστικές αλλαγές στο σχολείο, που επιδιώκουν κυβέρνηση και ΕΕ.

Καλούμε σε σύσκεψη τους Συλλόγους Γονέων και τα μαθητικά συμβούλια για το θέμα αυτό αλλά και για το «νέο Λύκειο», την Τρίτη 1 Απρίλη και ώρα 7.00 μμ στα γραφεία της ΕΛΜΕ-ΚΙ (Νάπιερ).

Όλοι οι συνάδελφοι παίρνουμε μέρος στη

Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ-ΚΙ,

την Τρίτη 1 Απρίλη

και ώρα 8.30 μμ στα γραφεία μας.

Καλούμε τους συναδέλφους να δώσουν αποστομωτική απάντηση στην αξιολόγηση και τις απολύσεις, να παλέψουν για την επιτυχία της ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ στις 9 Απρίλη ενάντια στη νέα αντιλαϊκή λαίλαπα που ετοιμάζουν (βασικός μισθός 586 ευρώ για δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, νέο αντιασφαλιστικό, χτύπημα συνδικαλιστικού κινήματος και απεργίας, διαφοροποίηση σχολικής μονάδας και είσοδος επιχειρηματιών στο σχολείο κλπ).

ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ 9 ΑΠΡΙΛΗ

Αργοστόλι 28/03/2014

Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ

Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Γεωργόπουλος Διονύσης Γαλιατσάτος Νικόλας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foitites.jpg
Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη του φοιτητικού πληθυσμού: Νέος οδηγός αυτοβοήθειας
«Αντιμετωπίζω το άγχος στο Πανεπιστήμιο. Επιθυμία για γνώση και ακαδημαϊκή ζωή: Οδηγός για φοιτητές και φοιτήτριες»
Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη του φοιτητικού πληθυσμού: Νέος οδηγός αυτοβοήθειας
Δημοτικό σχολείο Στειρίου 1965
Είναι το Ataxia charter school;
Το Ataxia School δεν είναι charter school, καθώς οι σκοποί, η δομή, η φιλοσοφία, και οι τοπικές συνθήκες που το διαμορφώνουν διαφέρουν σημαντικά από...
Είναι το Ataxia charter school;