Thumbnail
ΠΥΣΔΕ Καρδίτσας

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ για την 5η και 6η πράξη του ΠΥΣΔΕ Καρδίτσας

των αιρετών  Γεωργίας Αμπατζή και Χρήστου Καρακώστα,

εκπροσώπων της Εκπαιδευτικής Δράσης

Καρδίτσα 23/4/2014

Οι συνεδριάσεις 5 και 6 του ΠΥΣΔΕ Καρδίτσας για το ημερολογιακό έτος 2014 πραγματοποιήθηκαν πριν τις αργίες του Πάσχα. Πριν την έναρξη της συνεδρίασης, οι αιρετοί της Εκπαιδευτικής Δράσης καταθέσαμε το ψήφισμα – καταγγελία που επισυνάπτεται, δηλώνοντας πως η συμμετοχή μας στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο έχει σκοπό την τήρηση και την αποκατάσταση της νομιμότητας και του δικαίου των συναδέλφων και των μαθητών μας. Σε καμία περίπτωση δεν θα συνδιαχειριστούμε την καταστροφή του δημόσιου σχολείου που μεθοδεύεται.

Κατά τις συνεδριάσεις εξετάστηκαν τα παρακάτω θέματα ημερήσιας διάταξης:

1. Αιτήσεις για χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή εκπ/κών Δ.Ε. Καρδίτσας. Εξετάστηκαν έξι αιτήσεις συναδέλφων. Οι τέσσερις εγκρίθηκαν ομόφωνα, οι δύο είχαν ελλιπή δικαιολογητικά.

2. Γνωμοδότηση για τη συνάφεια Μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών εκπ/κών Δ.Ε. Καρδίτσας με το αντικείμενο απασχόλησής τους. Εξετάστηκαν δύο αιτήσεις. Η μία εγκρίθηκε ομόφωνα, η δεύτερη έμεινε σε εκκρεμότητα για αναζήτηση συνάφειας.

3. Aναγνώριση εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας ωρομισθίων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Αναγνωρίστηκαν ομόφωνα τρεις αιτήσεις. Για μία αίτηση δεν πάρθηκε απόφαση, λόγω του ότι αναμένεται απόφαση δικαστηρίου για συγκεκριμένη περίπτωση προϋπηρεσίας.

4. Ολική και μερική διάθεση εκπαιδευτικών στο ΣΕΚ Καρδίτσας.

5. Προσωρινές τοποθετήσεις εκπαιδευτικών από διάθεση ΠΥΣΔΕ σε λειτουργικά κενά Δ.Ε.  Καρδίτσας για το διδακτικό έτος 2013-2014. Λειτουργικά κενά που προέκυψαν από επαπειλούμενη κύηση και συνταξιοδότηση σε ειδικότητες θεολόγων, φιλολόγων και βιολόγων καλύφθηκαν από συναδέλφους που δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο. Το κενό βιολόγου σε γυμνάσιο της πόλης καλύφθηκε από δύο φυσικούς. Εδώ, τα υπόλοιπα μέλη του ΠΥΣΔΕ εξέτασαν τον κλάδο ΠΕ04 ενιαία, παρόλο που οι τοποθετήσεις σε όλες (σχεδόν) τις σχολικές μονάδες έγιναν κατά ειδικότητα. Να θυμίσουμε τη θέση μας: ο κλάδος ΠΕ04 πρέπει να εξετάζεται στα γυμνάσια ενιαία και στα λύκεια ανά ειδικότητα. Η θέση μας αυτή, όποτε τη διατυπώσαμε στο ΥΣ, απορρίφθηκε με 4-1. Γίνεται αποδεκτή, όμως, επιλεκτικά από τους τέσσερις του ΥΣ, όποτε «βολεύει». Αν την είχαν υιοθετήσει από την αρχή, θα έλυνε αρκετά προβλήματα και στην κατάρτιση ωρολογίων προγραμμάτων, αλλά και αρκετοί συνάδελφοι ΠΕ04 δεν θα μετακινούνταν σε πολλές σχολικές μονάδες προκειμένου να συμπληρώσουν το ωράριό τους.

        Υπάρχουν και περιπτώσεις λειτουργικών κενών όπου οι συνάδελφοι διατίθενται με δίμηνη εντολή του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας, χωρίς να έρχεται το θέμα στο ΠΥΣΔΕ.

6. Απόλυση  εκπαιδευτικού λόγω μη ιάσιμης νόσου. Η αίτηση συναδέλφου ΠΕ01 – Θεολόγων εγκρίθηκε ομόφωνα.

Συναδέλφισσες/συνάδελφοι,

            Είναι τουλάχιστον απαράδεκτη και υποκριτική η στάση του Υπουργείου Παιδείας που επιβάλει αναπλήρωση μαθημάτων λόγω μαθητικών καταλήψεων στη διάρκεια των αργιών του Πάσχα.
Για τις χιλιάδες, όμως, διδακτικές ώρες που χάθηκαν (και όσες εξακολουθούν να χάνονται ακόμη και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα) λόγω της δικής του αδιαφορίας, το Υπουργείο τηρεί σιγή ιχθύος! Είναι προφανές πως τα μαθήματα στις μέρες των πασχαλινών διακοπών για τα «άτακτα» σχολεία αποτελούν ποινή για μαθητές και εκπαιδευτικούς και προσπάθεια να δημιουργηθεί νέα «κουλτούρα» για το πώς θα αντιμετωπίζεται εφεξής όποιος επιχειρεί να αντιδράσει στα σχέδιά τους. Ορθώς τα σωματεία μας προκήρυξαν στάσεις εργασίας κατά τις ημέρες της αναπλήρωσης. Ο υφυπουργός Παιδείας, πέρα από τη γνωστή λασπολογία περί «αδιάφορων» και «τεμπέληδων» εκπαιδευτικών, έφτασε στο σημείο να απειλήσει με πειθαρχικές διώξεις όσους «τολμήσουν» να μην εμφανιστούν στα σχολεία τους. Το δικαίωμα στην απεργία είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο και οι εκβιαστικές δηλώσεις είναι άκρως επικίνδυνες για τη Δημοκρατία.

Συναδέλφισσες/συνάδελφοι,

Δημοσιεύτηκε τελικά η εγκύκλιος των μεταθέσεων (αρ.πρωτ.59747/Δ2/15-04-2014) σχολικού έτους 2013-14. Είχε προηγηθεί μια απίστευτη διαδικασία με «διαρροές» για σχεδιαζόμενες αλλαγές, πρωτοσέλιδα εφημερίδων, ερωτήσεις στη Βουλή και φυσικά αβεβαιότητα για ένα μεγάλο κομμάτι του κλάδου.  Η εγκύκλιος τελικά στηρίζεται στο υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο. Πολλές από τις ενδεχόμενες απορίες απαντώνται στο ενημερωτικό των αιρετών του ΚΥΣΔΕ, Κορδή Νεκτάριου και Βίκυς Αναγνώστη, που επισυνάπτεται.

Πολλοί συνάδελφοι φοβούνται ότι «ρισκάρουν» αν υποβάλουν αίτηση για μετάθεση. Επειδή όταν κάποιος μετακινείται σε άλλη περιοχή λόγω μετάθεσης, είναι ο τελευταίος που τοποθετείται οργανικά σε σχολική μονάδα, άρα και ο πρώτος που κρίνεται υπεράριθμος, πολλοί συνάδελφοι ρωτούν αν κινδυνεύουν με διαθεσιμότητα ή απόλυση λόγω της επιλογής τους να κάνουν αίτηση μετάθεσης. Κατά την άποψή μας τα πλεονεκτήματα μιας μετάθεσης είναι πολύ περισσότερα από τα πιθανά μειονεκτήματα. Ο συνάδελφος που μετατίθεται στον τόπο συμφερόντων του διασφαλίζεται από το άγχος της συνεχούς μετακίνησης και της απόσπασης. Εξάλλου, η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων μας που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα (και κάποιοι από αυτούς είναι ήδη απολυμένοι), κατείχε οργανική θέση. Κανείς και καμία απ’ αυτούς δεν κρίθηκε υπεράριθμος, δεν υποβιβάστηκε ή συγχωνεύτηκε η σχολική του μονάδα και οι συνάδελφοι αυτοί δίδασκαν στους πιο περιζήτητους τομείς της Τεχνικής Εκπαίδευσης. Ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του.

           Όσοι  συνάδελφοι  θέλουν να αλλάξουν οργανική  μέσα στην ίδια περιοχή (βελτίωση θέσης) ή είναι στη διάθεση ΠΥΣΔΕ και θέλουν να τοποθετηθούν οριστικά, πρέπει, μέσα στην ίδια προθεσμία, να υποβάλλουν αίτηση για βελτίωση ή για οριστική τοποθέτηση, αντίστοιχα, χωρίς να δηλώσουν προτιμήσεις συγκεκριμένων σχολικών μονάδων. Οι αιτήσεις τους παραμένουν στη Δευτεροβάθμια και οι συνάδελφοι κάνουν αργότερα δήλωση για σχολεία, μαζί με όλους τους συναδέλφους που θα μετατεθούν στο ΠΥΣΔΕ Καρδίτσας.

Γεωργία Αμπατζή

Αιρετό τακτικό μέλος ΠΥΣΔΕ

 Τηλ: 6945997748

ηλ.δ/νση: ([email protected])

Χρήστος Καρακώστας

Αιρετό αναπληρωματικό μέλος ΠΥΣΔΕ

 Τηλ: 6944473002

ηλ.δ/νση: ([email protected])

Εκπρόσωποι της Εκπαιδευτικής Δράσης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sholiki-taxi-humor.jpg
Τα προσόντα ενός προοδευτικού δασκάλου ή γιατί η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας.
Η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας. Η δουλειά μας είναι να διδάξουμε αυτά τα...
Τα προσόντα ενός προοδευτικού δασκάλου ή γιατί η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας.