Thumbnail
    ΔΙΚΤΥΟ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΣΤΗΝ Α’ ΕΛΜΕ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

ΔΕΛΤΙΟ 2          ΑΠΡΙΛΗΣ 2014  

Βασικά Σημεία:

1. Νέο Λύκειο : Τράπεζα Θεμάτων ή Θυμάτων;

2. Πάμε Θέατρο με την ΕΛΜΕ;

3. Διαθεσιμότητες - Απολύσεις

4. Ο νέο-επιθεωρητισμός

5. Διόδια

Επικοινωνία:

Πάνος Ντούλας 6936374902 [email protected]

Σπύρος Σβερκούνος  6970515218 [email protected]

Ο δάσκαλος που θα υποχρεωθεί να καταπνίξει τη σκέψη του, θα γίνει διπλά σκλάβος ή θα καταντήσει ένας ψυχικά ανάπηρος άνθρωπος, ανίκανος να μορφώσει άλλους.”
                                                                                                                   Δημήτρης Γληνός

Νέο Λύκειο: Τράπεζα Θεμάτων ή Θυμάτων;

             Το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε το Μάρτη να προωθήσει τον αντιεκπαιδευτικό νόμο 4186/13 με τη δημιουργία της Τράπεζας Θεμάτων. Μια διαδικασία που θα μετατρέψει το Δημόσιο Σχολείο σε ένα καθολικό εξεταστικό κέντρο, θα υποχρεώσει τους μαθητές να μπουν σε μια κούρσα σκληρού ανταγωνισμού από την Α’ Λυκείου, καθώς θα εξετάζονται σε τουλάχιστον 39 μαθήματα που η βαθμολόγια τους θα συνυπολογίζεται στο βαθμό πρόσβασης σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Αποτέλεσμα: αύξηση της μαθητικής διαρροής και βίαιη μετακίνηση μαθητών στην πρόωρη άτυπη κατάρτιση μετά το γυμνάσιο και τη μαθητεία. Επίσης, θα μετατρέψει την εκπαιδευτική διαδικασία σε μια φροντιστηριακή εκγύμναση, ενισχύοντας τις τεχνικές απομνημόνευσης, το καλούπωμα στην «αποτελεσματική» για τις εξετάσεις μεθοδολογία και την αποστήθιση αποσπασματικών γνώσεων. Φυσικά, θα ενισχύσει κι άλλο την παραπαιδεία και την οικονομική αφαίμαξη της οικογένειας. Φαίνεται ότι το Υπουργείο δεν έχει διδαχθεί τίποτα από τα λάθη του παρελθόντος και προσπαθεί να επαναφέρει λογικές που απέτυχαν όπως ο ν.2525/97 (ή αλλιώς «νόμος Αρσένη») με πανελλαδικές εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα της Β’ και Γ’ Λυκείου. Με την επίκληση της ισότητας των ευκαιριών επιβάλλονται οι πιο ακραίες πολιτικές διαφοροποίησης: δημόσιο σχολείο για λίγους, φθηνή ψευτο-κατάρτιση για τους πολλούς. Στην Ελλάδα της κρίσης, των Μνημονίων, της ανεργίας του 60% στους νέους, της μαύρης, ανασφάλιστης, ευλύγιστης, κακοπληρωμένης εργασίας, το σχολείο είναι «υποχρεωμένο» να προετοιμάζει ένα μέρος των μαθητών για αυτήν την εργασιακή πραγματικότητα. Το σχολείο, προσαρμοσμένο στις «ανάγκες» της αγοράς, μετατρέπεται σε ιδεολογικό μηχανισμό δικαιολόγησης της οικονομικής - ταξικής διαίρεσης της κοινωνίας.

Καλούμε το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς, τους μαθητές μας, σε ένα κοινό πανεκπαιδευτικό μέτωπο αντίστασης ενάντια: στο «Νέο Λύκειο» και στις εξοντωτικές εξετάσεις, στον αποκλεισμό και τη μαθητική διαρροή, στην οικονομική αφαίμαξη στο βωμό της παραπαιδείας, στην ψευτο-κατάρτιση - μαθητεία.

Ο νόμος 4186/13 να μείνει στα χαρτιά !

Κερδίσαμε και στο παρελθόν - Μπορούμε και τώρα !                  


ΠΑΜΕ ΘΕΑΤΡΟ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΜΕ;

Με επιτυχία έγινε η δεύτερη θεατρική παράσταση στην οποία «πήγε» η ΕΛΜΕ φέτος. Αυτήν τη φορά δεν πήγαμε στην Αθήνα αλλά στο 4ο ΓΕΛ όπου φιλοξενήσαμε, μετά από πρόταση του ΔΙΚΤΥΟΥ και με έξοδα της Α’ ΕΛΜΕ, τη Θεατρική Ομάδα της Πολιτιστικής Λέσχης της ΟΛΜΕ στο έργο «Ο δρόμος για τον ουρανό» όπου, με όχημα το Ολοκαύτωμα, είδαμε κάθε μορφή φασισμού και φαλκίδευσης της πραγματικότητας. Επίκαιρο και χρήσιμο έργο!


Διαθεσιμότητες – Απολύσεις

 Η κυβέρνηση των απολύσεων, της φτώχειας και της εξαθλίω-σης, απόλυτα υποταγμένη στις νεοφιλελεύθερες ταξικές πολιτι-κές της Ε.Ε. και του Δ.Ν.Τ., απέλυσε στις 22 Μάρτη εκατο-ντάδες δημοσίους υπαλλήλους εκπαιδευτικούς, σχολικούς φύ-λακες και καθαρίστριες. Η συγ-κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ - ΝΔ, καταρ-γώντας μετά από 103 χρόνια τη μονιμότητα των δημοσίων υπαλ-λήλων, επιταχύνει τον αντιδημο-κρατικό και αντισυνταγματικό της κατήφορο. Για την εκπαιδευ-τική κοινότητα το θέμα δεν έχει λήξει. Με μαζικούς αγώνες, κινη-τοποιήσεις, αντίσταση, αποτρέ-ψαμε 2.300 απολύσεις: έτσι θα συνεχίσουμε ώστε ΟΛΟΙ οι συν-άδελφοί μας να γυρίσουν στα σχολεία. Κανένας εκπαιδευτικός δεν περισσεύει! Καλούμε την Ομοσπονδία να αναλάβει κάθε δυνατή πρωτοβουλία για την ηθική και οικονομική στήριξη των συναδέλφων μας. Καλούμε τους συναδέλφους στην ΕΛΜΕ μας και όλες τις άλλες παρατά-ξεις στην ΕΛΜΕ μας να συμφω-νήσουμε όλοι μαζί στην οικονο-μική στήριξη των 8 Κορίνθιων συναδέλφων μας οι οποίοι απολύονται.

 

ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ !


                    .

Το Υπουργείο Παιδείας των απολύσεων «ανακάλυψε» τον υπεύθυνο κάθε παθογένειας του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος: ο εκπαιδευτικός. Επίσης, «ανακάλυψε» και τη λύση στο πρόβλημα: Επιθεωρητισμός. Μια λύση που για 150 χρόνια βασάνισε το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, διαχέοντας τον φόβο, την υποταγή, τις πελατειακές σχέσεις και τη χειραγώγηση. 32 χρόνια μετά την ταφόπλακα στον Επιθεωρητισμό που έβαλε το προοδευτικό κίνημα της Μεταπολίτευσης, κάποιοι επιχειρούν να τον νεκραναστήσουν με άλλο όνομα: Αξιολόγηση

Υποκρινόμενοι ότι η «μεταρρύθμιση» γίνεται σε πολιτικό και κοινωνικό κενό,  προσπαθούν να επαναφέρουν στη ζωή το «υπέργηρο νεογνό» με κάθε τρόπο: με άγριο ξύλο και χημικά στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που διαδηλώνουν έξω από το Υπουργείο ενάντια στα σεμινάρια του νέο-επιθεωρητισμού. Με «διαρροές» ότι οι ποσοστώσεις δε θα ισχύσουν, ότι όλοι θα κριθούμε επαρκείς καθώς έχουμε πτυχίο, ότι οι αξιολογητές θα ασχοληθούν μόνο με κάποιες «ειδικές» περιπτώσεις, ότι το μέτρο θα είναι πιλοτικό για δύο χρόνια, ότι θα έχει εθελοντικό χαρακτήρα για όσους θέλουν να αξιολογηθούν και μόνο, ότι όσοι αξιολογηθούν θα εξελιχθούν μισθολογικά. Μάλιστα, σε αυτό το παιχνίδι συμμετέχουν, δυστυχώς, και Σχολικοί Σύμβουλοι. Σε αρκετές περιοχές, μάλιστα, οργανώνουν και δήθεν αθώα «σεμινάρια» τα οποία, όμως,  στην ουσία απλά προλειαίνουν το έδαφος για την καταστροφή. Αναρωτιόμαστε: αυτοί δε νιώθουν τύψεις που λένε ΨΕΜΑΤΑ;;

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να μην εφησυχάζουν, καθώς το νομικό πλαίσιο είναι ξεκάθαρο: το Π.Δ. 152 έχει στόχο τη μισθολογική - βαθμολογική στασιμότητα και την εργασιακή εφεδρεία. Συγκεκριμένα, στο άρ. 16, παρ. 4-5: «Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται ελλιπείς σε περισσότερα του ενός κριτήρια σε μία εκ των κατηγοριών χαρακτηρίζονται συνολικά ελλιπείς, ασχέτως συνολικής βαθμολογίας.» και «…οι υπάλληλοι που περιλαμβάνονται σε πίνακα μη προακτέων στερούνται του δικαιώματος για προαγωγή για τα επόμενα δύο έτη». Η αξιολόγηση γίνεται σε τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα και σε βαθμολογική κλίμακα από 0 έως 100 ως εξής: (ελλιπής: 0 έως 30 βαθμοί), (επαρκής: 31 έως 60 βαθμοί), (πολύ καλός: 61 έως 80 βαθμοί) και (εξαιρετικός: 81 έως 100 βαθμοί). Υπενθυμίζουμε την πρόσφατη δήλωση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κ. Μητσοτάκη: «Δεν μπορεί στην ίδια υπηρεσία να είναι όλοι άριστοι. Η αξιολόγηση είναι σύγκριση, μέτρηση και κατάταξη. Θα υπάρχουν ποσοστώσεις». Το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση στο δημόσιο καθορίζει με σαφήνεια ότι το 25% (το ανώτερο) μιας υπηρεσίας μπορεί να βαθμολογηθεί με άριστα, ενώ πρέπει οπωσδήποτε ένα 15% να βαθμολογηθεί κάτω από τη βάση. Η αλλαγή βαθμού έχει απαγορευτεί από το Μνημόνιο. Οι αυξήσεις και οι ωριμάνσεις απαγορεύονται στο δημόσιο τομέα μέχρι η ανεργία να πέσει κάτω από το 10% (ν.4046/2012,  άρ. 4). Ο ν. 3528/2007, στο άρ. 95 αναφέρει: «Υπάλληλος, ο οποίος εγγράφεται σε δύο διαδοχικούς πίνακες μη προακτέων στον ίδιο βαθμό, παραπέμπεται μέσα σε δύο (2) μήνες από την κύρωση του οικείου πίνακα υποχρεωτικώς προς κρίση στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο, το οποίο, με αιτιολογημένη απόφαση του και μετά από προηγούμενη κλήση αυτού για να παράσχει εγγράφως ή προφορικώς τις αναγκαίες διευκρινίσεις, μπορεί να τον απολύσει ή να τον υποβιβάσει κατά έναν βαθμό.»

Τώρα, κάποιοι (όπως πχ οι κατά τόπους εκπρόσωποι του παλαιοκομματισμού, όποια «ανεξάρτητη» προβιά κι αν φοράνε…) μας λένε ότι όλα τα παραπάνω δεν πρέπει να μας ανησυχούν, γιατί τάχα μου δε θα ισχύσουν! Ο μόνος τρόπος ώστε όλα αυτά να μείνουν στα χαρτιά είναι το οργανωμένο εκπαιδευτικό κίνημα να απορρίψει μαζικά και αυτό το Π.Δ. όπως έκανε και με όλα τα Π.Δ. αξιολόγησης που προσπάθησαν να περάσουν οι κυβερνήσεις τα τελευταία 30 χρόνια.


ΔΙΟΔΙΑ

Εκατοντάδες εργαζόμενοι και 10 εργατικά σωματεία του νομού μας ανταποκρίθηκαν στην πρωτοβουλία της Α’ ΕΛΜΕ Κορινθίας για παράσταση διαμαρτυρίας στα διόδια του Ισθμού ενάντια στις απαράδεκτες αυξήσεις. Την Κυριακή 30/03/2014 και την Τετάρτη 09/04/2014, μέρα Γενικής Απεργίας, οι μπάρες σηκώθηκαν για 2 ώρες και οι οδηγοί περνούσαν ελεύθερα. Μακάρι αυτός ο συντονισμός σωματείων να αποδειχθεί αποτελεσματικός και να συνεχιστεί και για άλλα ζητήματα!
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 7/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εκαβ
Τραγωδία στην Αμαλιάδα: Νεκρή 38χρονη δίπλα στο νεογέννητο βρέφος της
H 38χρονη άφησε την τελευταία της πνοή τα ξημερώματα, δίπλα στο νεογέννητο μωράκι της, που είχε φέρει στην ζωή λίγες μέρες πριν, την 1η Αυγούστου,...
Τραγωδία στην Αμαλιάδα: Νεκρή 38χρονη δίπλα στο νεογέννητο βρέφος της
απθ
Νομικό Συμβούλιο του Κράτους: Μια ιδιάζουσα περίπτωση μη νόμιμης συγκρότησης εκλεκτορικού σώματος σε ΑΕΙ για πλήρωση κενής θέσης ΔΕΠ
Μέλος ΔΕΠ του Τμήματος που συμμετείχε στη Συνέλευση κατά την οποία συγκροτήθηκε το Εκλεκτορικό Σώμα, συνδέεται με ιδιάζουσα σχέση με ένα εκ των...
Νομικό Συμβούλιο του Κράτους: Μια ιδιάζουσα περίπτωση μη νόμιμης συγκρότησης εκλεκτορικού σώματος σε ΑΕΙ για πλήρωση κενής θέσης ΔΕΠ