Thumbnail
Ας μη τους αφήσουμε να μας οδηγήσουν σε ακόμα μεγαλύτερα αδιέξοδα!

Οι   εκπαιδευτικοί , ως  βασικοί  παράγοντες  του  εκπαιδευτικού  συστήματος, βιώνοντας  καθημερινά  την  εκπαιδευτική  διαδικασία  στην  πράξη , σχηματίζουμε  άποψη  την  οποία  και  οφείλουμε  να  καταθέτουμε , ως  ελάχιστη  συνεισφορά  στο  σχετικό   προβληματισμό  που  αναπτύσσεται , στα  πλαίσια  της  ελληνικής  κοινωνίας . Μ’  αυτό  το  σκεπτικό  παραθέτονται και  οι  παρακάτω σκέψεις .

     Οι  διαδικασίες  αξιολόγησης  που  θεσμοθέτησε  και  υλοποιεί  το  Υπουργείο Παιδείας , οδηγούν  σε  υποβάθμιση  της  ποιότητας  της  δημόσιας  εκπαίδευσης διότι  δεν  αντιμετωπίζουν  κανένα  από  τα  χρόνια , πραγματικά  προβλήματά  της , (υποχρηματοδότηση , έλλειψη  μακροπρόθεσμου  σχεδιασμού  και  σταθερού πλαισίου , σχολική  αποτυχία , ακαδημαϊκός  αποκλεισμός , αναντιστοιχία ανάμεσα  στην εκπαίδευση  και  στις  κοινωνικές  ανάγκες  κ.τ.λ.) , αλλά   και διότι  δεν  έχουν  τη  συναίνεση  της  εκπαιδευτικής  κοινότητας.

Αν  μάλιστα  λάβουμε  υπόψη  μας  και  άλλες  παράλληλες  πρωτοβουλίες του  Υπουργείου, τότε  πιθανολογούμε  ότι  βαθμιαία  θα οδηγηθούμε (άμεσα  ή  έμμεσα) , σε  παραπέρα  ιδιωτικοποίηση  της  δημόσιας  εκπαίδευσης, άρα  σε αποκλεισμό μεγάλων τμημάτων  των  λαϊκών  στρωμάτων  από το  εκπαιδευτικό  μας  σύστημα.

Η  αξιολόγηση  των  εκπαιδευτικών  από  μονοπρόσωπα  όργανα  και  η  προσπάθεια  ποσοτικοποίησης  διαφόρων  θεωρητικών  και  αφηρημένων δεικτών , χωρίς  μάλιστα  να  λαμβάνονται  υπόψη  κοινωνικοί  παράγοντες , θα  οδηγήσουν  στη  γιγάντωση  και  στη  θεσμική  κατοχύρωση  των πελατειακών δικτύων  και  της  διαφθοράς  , αλλά  και  στη  συρρίκνωση  κάθε  έννοιας παιδαγωγικής  ελευθερίας ,αξιοκρατίας   και   δημοκρατικής  λειτουργίας  της  σχολικής  μονάδας , στοιχεία  ιδιαίτερα  απαραίτητα  για  την  εύρυθμη  και  ομαλή  λειτουργία  τους .

Έτσι  θα  διαμορφωθεί  μια  νέα , αναχρονιστική  , ανορθολογική ,στρεβλή  και επιφανειακή  πραγματικότητα  στα  εκπαιδευτικά  μας   πράγματα .

Ο  πολλαπλασιασμός  των  λεγόμενων  «πειραματικών»  ή  «πρότυπων» σχολείων , θα  οδηγήσει  με  μαθηματική  ακρίβεια , σε  σχολεία  πολλών ταχυτήτων  και  σε  διάσπαση  του  ενιαίου , ισότιμου  και  δημοκρατικού χαρακτήρα  της  εκπαιδευτικής  διαδικασίας , σε  βάρος  των  μαθητών που  προέρχονται  από  τα  λιγότερο  ευνοημένα  κοινωνικά  στρώματα .

Η  πίεση  που  θα   ασκηθεί  μέσω  της  αξιολογικής  διαδικασίας , είναι  σίγουρο  ότι  άμεσα  ή  έμμεσα  , θα  μεταφερθεί  και  στους  μαθητές , με  αρνητικές  συνέπειες  για  την  πρόοδο  και  την  ομαλή  ψυχοσωματική ανάπτυξή  τους .

Όλο  αυτό  το  συντηρητικό  πλαίσιο  θα  οδηγήσει  στην  αύξηση  της  σχολικής  αποτυχίας  και  του  σχολικού  αποκλεισμού . 

Η  εκπαίδευση  θα  προσανατολιστεί  από  το  «είναι»  στο   «φαίνεσθε» . 

Η  ακύρωση  της  δημόσιας  εκπαίδευσης  ως  δημοκρατικού  μηχανισμού κοινωνικής  κινητικότητας , θα  οδηγήσει  σε  ακόμα  μεγαλύτερη  ταξική στεγανοποίηση , σε  ακόμα  μεγαλύτερη  κοινωνική  αδικία , σε  ακόμα μεγαλύτερη  διάρρηξη  της  κοινωνικής  συνοχής .

Είναι  επιτέλους  καιρός , να  αρχίσει  ένας  σοβαρός , υπερκομματικός διάλογος  για  τη  δημόσια  εκπαίδευση  πριν  να  είναι  αργά .

Ιστορικά , η  δημόσια  εκπαίδευση  ήταν , τις  προηγούμενες  τουλάχιστον δεκαετίες , ένας  από  τους  ελάχιστους  τομείς  της  δημόσιας  διοίκησης που  λειτούργησε  αρκετά  αποτελεσματικά  , σε  σχέση  βέβαια  και  με τις  επενδύσεις  που  έγιναν . Καταπολεμήθηκε  ο  αναλφαβητισμός και  μειώθηκε  το  εκπαιδευτικό/μορφωτικό  χάσμα  ανάμεσα  σε  πλούσιους  και  φτωχούς , ανάμεσα  στις   μεγάλες  πόλεις  και  στην  επαρχία .

Βοήθησε  επίσης  σε  σημαντικό  βαθμό  στην  ανάπτυξη  της  ελληνικής κοινωνίας  συνολικά  , σε  όλους  τους  τομείς  και  στη  μείωση της  απόστασης  που  μας  χώριζε  από  τις  άλλες   αναπτυγμένες κοινωνίες  της  Ευρώπης  και  της  Αμερικής .

Η  δημόσια  εκπαίδευση , με  τα  όποια  προβλήματά  της , κάλυψε   το  σύνολο  της  ελληνικής  νεολαίας  την  περίοδο  της  μεταπολίτευσης .

 Ήταν  λαϊκή  απαίτηση  που  κατακτήθηκε  με  αγώνες  και  συνέβαλλε  αποφασιστικά  στη  υπέρβαση  της  μετεμφυλιακής  μιζέριας   .

Έτσι  και  σήμερα  χρειάζεται  σχέδιο ,αποφασιστικότητα  και  αγώνες  για  την  προάσπιση   και  τη  βελτίωσή  της .

Δυστυχώς  φαίνεται  ότι  για  κάποιους  αποτελεί  περιττή  καταναλωτική  δαπάνη .

Ας μη τους αφήσουμε να μας οδηγήσουν σε ακόμα μεγαλύτερα αδιέξοδα!

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Καρκίνος
Kαρκίνος: Το «θαυματουργό» βότανο που βάζει φρένο στον πολλαπλασιασμό των καρκινικών κυττάρων
Το βότανο που βάζει φρένο στον πολλαπλασιασμό των καρκινικών κυττάρων
Kαρκίνος: Το «θαυματουργό» βότανο που βάζει φρένο στον πολλαπλασιασμό των καρκινικών κυττάρων
synedrio_olme
21ο Συνέδριο ΟΛΜΕ: ΔΑΚΕ – ΣΥΝΕΚ μπήκαν στον λάκκο που έσκαψαν για τον «εσωτερικό εχθρό»!
Το 21ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ στιγματίστηκε από την αποχώρηση της ΔΑΚΕ και των ΣΥΝΕΚ που οδήγησε στη διάλυση του Συνεδρίου λόγω έλλειψης απαρτίας
21ο Συνέδριο ΟΛΜΕ: ΔΑΚΕ – ΣΥΝΕΚ μπήκαν στον λάκκο που έσκαψαν για τον «εσωτερικό εχθρό»!
Κανέλα - Μπαχαρικά
Αυτά τα τρία αντιφλεγμονώδη μπαχαρικά ρίχνουν σάκχαρο και χοληστερόλη
Η πιστοποιημένη διαιτολόγος Shyla Cadogan αναφέρει ότι από τη διατροφή της, δεν λείπουν τρία εξαιρετικά θρεπτικά συστατικά
Αυτά τα τρία αντιφλεγμονώδη μπαχαρικά ρίχνουν σάκχαρο και χοληστερόλη