Thumbnail
ΕΛΜΕ Χανίων

ΕΛΜΕ Χανίων

Αναπληρώσεις μαθημάτων

1.                  Η κυβέρνηση προωθεί στην εκπαίδευση σειρά αυταρχικών /αντιδημοκρατικών μέτρων:
    Πλήττει τον πυρήνα της δημοκρατικής λειτουργίας του σχολείου και τον παιδαγωγικό του χαρακτήρα, καθώς παιδαγωγικές αρμοδιότητες, που ασκούσε ο Σύλλογος Διδασκόντων τώρα μεταβιβάζονται σε άλλα (υψηλότερα) διοικητικά επίπεδα, σαφώς λιγότερο –ή καθόλου– κατάλληλα να επιλαμβάνονται τέτοιων παιδαγωγικών θεμάτων. Παράδειγμα αντιδημοκρατικής–αντιπαιδαγωγικής νοοτροπίας είναι η απόσυρση του ισχύοντος πλαισίου με το οποίο ο Σύλλογος Διδασκόντων αποφάσιζε τον τρόπο αναπλήρωσης χαμένων ωρών. Φέτος, για πρώτη φορά, η αναπλήρωση γίνεται με απόφαση υπουργού και με οριζόντιο τρόπο (δηλαδή αδιαφορώντας για τις ιδιαίτερες συνθήκες στα κατά τόπους σχολεία).
    Εισάγει το στοιχείο του εξαναγκασμού, αφού το υπουργείο, βλέποντας τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην θέλουν να συμβάλουν στην διάλυση και στις απολύσεις μέσω της «αυτοαξιολόγησης», αναθέτει –παράνομα– στους Διευθυντές σχολείων να ορίσουν ομάδες εργασίας και να εξαναγκάσουν συναδέλφους να συμμετέχουν σ’ αυτές.
    Εισάγει κλίμα φόβου κι ανασφάλειας. Με δηλώσεις του, ο υφυπουργός παιδείας Κεδίκογλου απείλησε με πειθαρχικές διώξεις (βλ. απολύσεις) όσους εκπαιδευτικούς κάνουν απεργία.
    Χρησιμοποιεί την Αστυνομία σε ρόλο "μετόχου" ή "υλοποιητή" της εκπαιδευτικής πολιτικής. Ως εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε από πρώτο χέρι το πώς προωθούνται οι (αντι)εκπαιδευτικές πολιτικές: Θυμόμαστε τα περιπολικά που όργωναν επί τρεις μέρες την Ελλάδα για να μας βρουν στα σπίτια μας και να μας επιδώσουν το χαρτί της επιστράτευσής μας για μια απεργία που δεν είχαμε καν προλάβει να αποφασίσουμε. Θυμόμαστε την αλγεινή εικόνα, εκπαιδευτικοί, διαμαρτυρόμενοι για τις απολύσεις που σχεδιάζονται μέσω της αυτοαξιολόγησης και της αξιολόγησης, να τρώνε ξύλο από τις δυνάμεις των ΜΑΤ και όλο αυτό να γίνεται υπό τα αδιάφορα βλέμματα των προϊσταμένων που προσέρχονταν υπό την προστασία της αστυνομικής ασπίδας στο χώρο για να επιμορφωθούν στο πώς θα μας απολύσουν.
Κι όμως! Η αντιδημοκρατική νοοτροπία, για μια κυβέρνηση σαν τη σημερινή, φαίνεται πως δεν βρίσκει την ολοκλήρωσή της παρά μόνον μέσα από την εκτροπή. Γιατί πώς αλλιώς μπορεί να χαρακτηριστεί το συμβάν που σημειώθηκε προ ημερών όταν αστυνομικές δυνάμεις, κατά τις τρεις ημέρες των αναπληρώσεων τριγύριζαν έξω από τα σχολεία (ή και μέσα, μερικές φορές) σε ρόλο ελεγκτή του Υπουργείου Παιδείας;

2.                  Η κυβέρνηση επιστρατεύει ανακρίβειες και ψέματα για να θολώσει την εικόνα και να κρύψει τα αποτελέσματα των πολιτικών της. Με αστείρευτο κυνισμό διαστρέφει την πραγματικότητα για το νέο Λύκειο και τις αλλαγές στη δομή της εκπαίδευσης (βλ. σχετικό τηλεοπτικό σποτ). Με απίστευτα συκοφαντικό, για τους εκπαιδευτικούς, τρόπο, κάνει το άσπρο μαύρο όταν ισχυρίζεται ότι τάχα αντιτίθενται στις αναπληρώσεις μαθημάτων. Οι εκπαιδευτικοί δεν είμαστε αντίθετοι στην αναπλήρωση χαμένων ωρών αλλά απλώς προσπαθήσαμε να επισημάνουν τα εξής:
α) ότι το ενδιαφέρον του Υπουργείου για τις χαμένες ώρες είναι υποκριτικό αφού στο μεγαλύτερο μέρος τους αυτές προκλήθηκαν απ’ τις πολιτικές του (απολύσεις διαθεσιμότητες, καθυστέρηση στην τοποθέτηση προσωπικού κ.λπ.) κι όχι απ’ τις καταλήψεις.
β) ότι το υπουργείο κακώς απέσυρε το υφιστάμενο πλαίσιο διότι αυτό επέτρεπε μια πιο αποτελεσματική και παιδαγωγικά πιο ορθή δυνατότητα αναπλήρωσης. Αντί να επιβάλει τον εξαναγκαστικό (ουσιαστικά τιμωρητικού χαρακτήρα) τρόπο αναπλήρωσης μέσα στις διακοπές, το υπουργείο μπορούσε να ζητήσει από τους συλλόγους σε συνεργασία με γονείς και μαθητές, να ορίσουν τον κατάλληλο τρόπο αναπλήρωσης βασισμένοι στις ανάγκες και τις ιδιαίτερες συνθήκες του εκάστοτε σχολείου.

3.                  Η αναπλήρωση όπως έγινε, απέτυχε πλήρως αφού τα περισσότερα σχολεία είτε δεν λειτούργησαν (λόγω καταλήψεων), είτε υπολειτούργησαν (λόγω μικρής προσέλευσης μαθητών).

Με την πεποίθηση πως όσα εκθέσαμε παραπάνω δεν ταιριάζουν στις δημοκρατικές και παιδαγωγικές αρχές που πρέπει να διέπουν τη λειτουργία των σχολείων, καλούμε την ΔΔΕ Χανίων να πάρει θέση δημόσια, ιδιαιτέρως για το αν θεωρεί παιδαγωγικά σωστό και δημοκρατικά αποδεκτό αστυνομικοί (μπαίνοντας μέσα στα σχολεία) να ρωτούν τους διευθυντές για θέματα που αφορούν τη λειτουργία του σχολείου. Θέλουμε να πιστεύουμε το αυτονόητο: ότι η ΔΔΕ δε συμφωνεί με τη συγκεκριμένη κίνηση της αστυνομίας. Όμως, σε μια τέτοια περίπτωση, και επειδή το περιστατικό είναι δημοσίως γνωστό θα πρέπει, κατά τη γνώμη μας, για του λόγου το αληθές να δημοσιοποιήσει στην κοινωνία των Χανίων το σχετικό διάβημα προς την προϊστάμενη Αρχή.

Εκ μέρους τους ΔΣ της ΕΛΜΕ Χανίων

                   ο  Πρόεδρος                                                           ο  Γ. Γραμματέας
                   Άρης  Ρέττος                                                         Γιάννης  Νικολάου

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολεία
Κλειστά σχολεία: Σε αυτές τις περιοχές μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν θα κάνουν μάθημα την Δευτέρα και την Τρίτη
Σε ποιες περιοχές δεν θα λειτουργήσουν τα σχολεία Δευτέρα και Τρίτη
Κλειστά σχολεία: Σε αυτές τις περιοχές μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν θα κάνουν μάθημα την Δευτέρα και την Τρίτη