Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ Καρδίτσας

Θέμα: «Σχόλια για το νομοσχέδιο Ειδικής Αγωγής»

Το ν/σχ Ειδικής Αγωγής που βρίσκεται στην επικαιρότητα, φιλοδοξεί να αντιμετωπίσει (για άλλη μια φορά) τα πολλά προβλήματα του πολύπαθου αυτού κομματιού της εκπαίδευσης. Δυστυχώς, βασισμένο στο Ν. 3699, αντί να διορθώνει στρεβλώσεις, διολισθαίνει σε ακόμα χειρότερα ατοπήματα. Σε συνδυασμό με τις αλλαγές των εργασιακών σχέσεων με «επωφελούμενους» 5μηνων συμβάσεων, αναπληρωτών ΕΣΠΑ, μη μόνιμους διορισμούς, περικοπές κοινωνικών παροχών σε θεραπείες μαθητών με αναπηρία, «αναπηρική» ενταξιακή πολιτική με στοχοποίηση των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής για την πιθανή αποτυχία της ένταξης, τη συνέχιση αγοροπωλησίας επικερδών «επιμορφώσεων», κατορθώνει να διατηρήσει ένα θολό τοπίο στο πιο ευαίσθητο κομμάτι της κοινωνικοεκπαιδευτικής πραγματικότητας. Έτσι:

  • Κατακερματίζει τους εκπαιδευτικούς σε πίνακες, στρέφοντας την μια ομάδα ενάντια στην άλλη, παρ’ όλο που δίκαια προτάσσει τους απόφοιτους με βασικό πτυχίο στην ΕΑ (δύο ξεκάθαροι πίνακες με βάση το πτυχίο, ειδικής και γενικής αγωγής, είναι αρκετοί).
  • Νομιμοποιεί και μοριοδοτεί τα σεμινάρια της «ντροπής», δημιουργώντας πελάτες για εξαγορά επιμόρφωσης.
  • Πολτοποιεί τα κάθε είδους μεταπτυχιακά (αγορασμένα ή μη, αξιόπιστα ή μη).
  • Αντιφάσκει και αυτοαναιρείται με την παράλληλη στήριξη (θα δίνεται μόνο όπου δεν υπάρχει ΤΕ! δηλαδή όπου υπάρχει,  οι μισές ώρες θα απορροφούνται από την παράλληλη, ο μαθητής θα πρέπει να μπορεί να παρακολουθεί τουλάχιστον τις μισές ώρες μόνος του! και ο εκπαιδευτικός που δεν έχει επαγγελματικά δικαιώματα στη Γενική Αγωγή θα μπορεί να μοιραστεί τη διδασκαλία με τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό του τμήματος!).
  • Επικαιροποιεί τον εντελώς απαράδεκτο τρόπο μεταθέσεων και αποσπάσεων στην ΕΑ σε αντιδιαστολή με την γενική, χωρίς να παίρνει υπόψη του τον κοινωνικό χαρακτήρα των μεταβολών αυτών.
  • Επιμένει στις δυσλειτουργικές ΑΔΕΑΥ αντί για την αύξηση των ΚΕΔΔΥ και την στελέχωσή τους.
  • Διατηρεί 5μελή αξιολογική ομάδα στα ΚΕΔΔΥ, με κίνδυνο να είναι αίολες νομικά οι γνωματεύσεις τριμελών επιτροπών που είναι ο σημερινός κανόνας.
  • Συνεχίζουν να ισχύουν οι γνωματεύσεις ΙΠΔ άλλων Υπουργείων, χωρίς καν τη συμμετοχή εκπαιδευτικού ΕΑΕ σε αυτά.
  • Εντατικοποιεί τον ασφυκτικό έλεγχο, όπως π.χ. με την υποβολή τρίμηνων εκθέσεων από τα ΚΕΔΔΥ στις περιφερειακές διευθύνσεις.
  • Στοχοποιεί τους εκπαιδευτικούς για την πιθανή μη ένταξη, αφού θεωρεί πως τα προγράμματα σπουδών είναι εκείνα που παρουσιάζουν αναπηρίες και όχι οι μαθητές. Η μη αποδοχή της αναπηρίας ως πραγματικού γεγονότος, που δευτερογενώς επιβαρύνεται και από τους ταξικά προσδιορισμένους κοινωνικούς φραγμούς, οδηγεί στην υποβάθμιση της ανάγκης για κατάλληλα εκπαιδευτικά προγράμματα και πλαίσια και στοχεύει στην «εξεύρεση λύσης» για το μαθητικό αυτό πληθυσμό που θα είναι όσο το δυνατόν «φθηνότερη» για το κράτος.
  • Συνεχίζει να αγνοεί την επαναλειτουργία των Διδασκαλείων, και για τους καθηγητές, ως τη μόνη αξιόπιστη και δοκιμασμένη, δημόσια, δωρεάν, μετεκπαίδευση.

 

Έχοντας καταγράψει ορισμένες μόνο παρατηρήσεις επί του νομοσχεδίου, θεωρούμε μονόδρομο την απόσυρσή του.

Π Ρ Ο Τ Ε Ι Ν Ο Υ Μ Ε:

 

•           Αποκλειστικά δημόσια, δωρεάν και υποχρεωτική εκπαίδευση, επαγγελματική κατάρτιση και αποκατάσταση των ΑμΕΑ, σε σχολικές μονάδες του ΥΠΑΙΘ.

•           Γενναία αύξηση των δαπανών για: την έγκαιρη παρέμβαση, την ειδική εκπαίδευση, την ειδική επαγγελματική κατάρτιση, την αυτόνομη διαβίωση-την προστατευμένη εργασία. Η πολιτική της πρόληψης πρέπει να ξεκινά από τη γέννηση των παιδιών. Πλήρης ασφαλιστική κάλυψη της ειδικής εκπαίδευσης.

•           Έγκαιρη διάγνωση και καταγραφή των ατόμων με ειδικές ανάγκες. Ίδρυση δημόσιων ειδικών σχολείων όλων των βαθμίδων για να καλυφθούν οι ανάγκες όλων των ΑμΕΑ. Πλούσιος εξοπλισμός, εποπτικό υλικό στα υφιστάμενα και τα υπό ίδρυση ειδικά σχολεία.

•           Δημιουργία Τμημάτων Ένταξης σε κάθε σχολική μονάδα και βαθμίδα εκπαίδευσης. Στήριξή  με αναγκαία μέτρα με μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, επαναπροσδιορισμός περιεχομένου και μεθόδων διδασκαλίας, και μέσα (κατάλληλη υλικοτεχνική και κτιριακή υποδομή, πλούσιος εξοπλισμός, εκπαιδευτικό-εποπτικό υλικό, σύγχρονα μέσα τεχνολογίας-κατάλληλο εκπαιδευτικό λογισμικό, κ.α.).

•           Μαζικοί διορισμοί στην ειδική εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Καμία κατηγοριοποίηση, κατακερματισμό και διαχωρισμό των εκπαιδευτικών. Ενιαία κριτήρια μεταθέσεων, διορισμών σε όλη την εκπαίδευση. Διορισμοί με βάση το χρόνο λήψης του πτυχίου. Διορισμός όλων των αναπληρωτών και όσων έχουν υπογράψει έστω και μια σύμβαση στο δημόσιο σχολείο. Σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους. Όχι στην ελαστική εργασία.  Κατάργηση της ωρομισθίας, της αναπλήρωσης με μειωμένο ωράριο και του θεσμού του αναπληρωτή από ΕΣΠΑ.

•      Μεταβατικό στάδιο απορρόφησης των ήδη αποφοίτων ΕΑ, μετατροπή των πανεπιστημιακών σχολών ΕΑ σε Διδασκαλεία ΕΑ και από δω και πέρα η ειδίκευση στην ΕΑ να γίνεται στα Διδασκαλεία, μετά τον διορισμό και μετά από υποχρεωτική 5ετία στα σχολεία της γενικής εκπαίδευσης.

•           Στελέχωση των ειδικών σχολείων και νηπιαγωγείων με απαραίτητες ειδικότητες (ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, βοηθητικό προσωπικό κ.ά.) με μόνιμη σχέση εργασίας.

•           Κατοχύρωση παιδαγωγικής εκπαιδευτικής κατεύθυνσης των ΚΕΔΔΥ, άμεση στελέχωσή τους, μικρότερες περιοχές ευθύνης ανά δήμο, λιγότερες διοικητικές αρμοδιότητες, κινητές μονάδες που θα επισκέπτονται  τα σχολεία  και θα στηρίζουν εκπαιδευτικούς και μαθητές. Τα ΚΕΔΔΥ να υλοποιούν την υποστήριξη των μαθητών με ειδικές ανάγκες μέσα στα σχολεία. Διορισμοί εκπαιδευτικών σε όλα τα δημόσια ιατροπαιδαγωγικά κέντρα.

•           Αναβάθμιση των υπαρχόντων και ίδρυση νέων εκπαιδευτικών μονάδων δημόσιας και δωρεάν, ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης (ΕΕΕΕΚ), διεύρυνση του ρόλου τους με μονάδες αυτόνομης διαβίωσης, προστατευμένα εργαστήρια, νομοθετική κατοχύρωση των αποφοίτων τους. Ειδική εκπαίδευση εφόρου ζωής για τα άτομα με βαριές, πολλαπλές αναπηρίες και ίδρυση κέντρων αυτόνομης διαβίωσης.

•           Επαναλειτουργία των διδασκαλείων, καθιέρωση του θεσμού της μετεκπαίδευσης σε θέματα ειδικής αγωγής και στη β/βάθμια εκπαίδευση, περιοδική ουσιαστική επιμόρφωση με τη χρηματοδότηση του υπουργείου του προσωπικού όλων των ΣΜΕΑ, αλλά και των εκπαιδευτικών της γενικής εκπαίδευσης σε θέματα ειδικής αγωγής.

•           Κατάργηση των ν.2817, ν.3194/2003, ν.3699/2008, ν.4115/2013 άρθρο 39 που εμπορευματοποιούν την ειδική αγωγή, προωθούν την ιατροποίηση, κατηγοριοποιούν τους εκπαιδευτικούς και ανατρέπουν εργασιακά δικαιώματα στο χώρο της ειδικής αγωγής.

•           Μόνιμη σταθερή, προστατευμένη – υποστηριζόμενη εργασία για τα άτομα με ειδικές ανάγκες στο Δημόσιο και στον Ιδιωτικό Τομέα.


      

10Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 
ΓΑΜΒΕΤΑ & ΘΕΣΣΑΛΙΩΤΙΔΟΣ        43100   ΚΑΡΔΙΤΣΑ
ΤΗΛ.& FAX: 24410 26074
Email: [email protected]
                    Καρδίτσα    07-05-2014

     ΑΠ  65

  Προς:    ΥΠΑΙΘ

   Διεύθυνση Ειδ. Αγ.   
   ΔΟΕ 
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sholiki-taxi-humor.jpg
Τα προσόντα ενός προοδευτικού δασκάλου ή γιατί η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας.
Η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας. Η δουλειά μας είναι να διδάξουμε αυτά τα...
Τα προσόντα ενός προοδευτικού δασκάλου ή γιατί η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας.