Δελτίο Τύπου από τη συνάντηση με τον Περιφερειακό Δ/ντη Εκπαίδευσης των συλλόγων ΠΕ: «Α’ Αθηνών», «Αθηνά», Αριστοτέλης, Καλλιθέα – Μοσχάτο, «Μακρυγιάννης», «Ο Παρθενώνας»
Την Τετάρτη, 04-06-2014, πραγματοποιήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας στην περιφερειακή διεύθυνση, όπου συμμετείχαν Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας, Ενώσεις και Σύλλογοι Γονέων, εκπρόσωποι της ΔΟΕ καθώς και πλήθος συναδέλφων.
Τα ΜΑΤ επενέβησαν για να σπρώξουν απλούς γονείς, μέλη συλλόγων γονέων, εκπαιδευτικούς και μέλη συμβουλίων εκπαιδευτικών, αφού ο περιφερειακός διευθυντής αποφάσισε οτι μπορεί να δεχθεί ένα ελάχιστο αριθμό αντιπροσώπων - μέχρι 10 - και οι άλλοι έπρεπε να αποχωρήσουν. Κανείς από τους παρευρισκόμενους δεν δέχτηκε να συναντηθεί με τον περιφερειακό διευθυντή, αν πρώτα δεν αποχωρούσαν τα ΜΑΤ. Μετά από πιέσεις, τα ΜΑΤ αποχώρησαν από την είσοδο και ο περιφερειακός διευθυντής αποδέχτηκε να γίνει η συνάντηση με τους φορείς που τελικά πραγματοποιήθηκε στο αίθριο του κτιρίου.
Από την πλευρά των φορέων που συμμετείχαν στη συνάντηση απαιτήθηκε η ακύρωση όλου του πακέτου των συγχωνεύσεων-καταργήσεων-υποβιβασμών γιατί δεν εξυπηρετούν τις μορφωτικές και παιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών μας αλλά αποτελούν ένα ακόμη επεισόδιο στην αντιεκπαιδευτική πολιτική όπως προωθείται από κυβέρνηση–ΕΕ–ΔΝΤ τα τελευταία 4 χρόνια με στόχο την αποδόμηση του δημόσιου δωρεάν σχολείου. Στη συνάντηση τέθηκαν τα εξής θέματα:
· Το 2011 είχαμε το πρώτο μεγάλο και σαρωτικό κύμα συγχωνεύσεων, υποβιβασμών και καταργήσεων σχολικών μονάδων και αυτό είναι το 2ο κύμα.
· Δεν ακολουθήθηκε η νόμιμη διαδικασία που προβλέπεται για τις υπηρεσιακές μεταβολές (προτάσεις διευθυντών εκπαίδευσης, αποφάσεις δημοτικών συμβουλίων).
· Τα σχολεία και τα παιδιά δεν είναι αριθμοί και οι όποιες μεταβολές θα έπρεπε να καθορίζονται από τις ανάγκες που υπάρχουν. Σημαντικό μέρος των μαθητών που φοιτούν στα σχολεία προέρχεται από χαμηλά κοινωνικο-οικονομικά στρώματα, είναι μετανάστες και ROMA. Είναι αναπόφευκτο η κρίση που διανύει η χώρα να επιδεινώνει τις συνθήκες διαβίωσής τους και να κάνει την ανάγκη στήριξής τους μεγαλύτερη.
· Οι μαθητές αντιμετωπίζουν προβλήματα σίτισης και ανεργίας των γονιών τους αλλά και άλλα κοινωνικά προβλήματα. Οι συγχωνεύσεις θα δημιουργήσουν ένταση των φαινομένων της ενδοσχολικής βίας, καθώς η μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών και η αύξηση του αριθμού των μαθητών θα σημαίνει διατάραξη σχέσεων μαθητών-δασκάλων που ήδη αποσοβούν τέτοια φαινόμενα ή τα εξομαλύνουν και θα διαλύσουν την ήδη υπάρχουσα οργανωμένη προσπάθεια εκπαιδευτικών και γονιών να βοηθήσουν με δράσεις αλληλεγγύης τους μαθητές που αντιμετωπίζουν οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα.
· Θα επιβαρυνθεί η ίδια η εκπαιδευτική διαδικασία και θα υποβαθμιστεί η διαδικασίας της μόρφωσης. Το απότελεσμα για τους μαθητές θα είναι αμορφωσιά και ημιμάθεια με λιγότερους εκπαιδευτικούς και λιγότερη χρηματοδότηση.
· Οι θέσεις εργασίας που θα χαθούν είναι πάρα πολλές. Εκπαιδευτικοί που είναι απαραίτητοι για τη λειτουργία των σχολείων. Το Σεπτέμβρη θα λείπει το απαραίτητο διδακτικό προσωπικό στα σχολεία, αφού σε πολλές περιπτώσεις τα τμήματα στα σχολεία είναι περισσότερα από τις νέες οργανικότητες των σχολείων. Οι συνάδελφοι που θα «περισσέψουν», θα διαμορφώσουν μια μεγάλη δεξαμενή που θα επιχειρήσουν το Σεπτέμβρη να τη μετακινήσουν σε άλλες περιοχές. Δημόσιο σχολείο όμως με εκπαιδευτικούς περιπλανώμενους και εξαθλιωμένους δεν νοείται.
· Το επόμενο βήμα είναι οι συμπτύξεις τμημάτων ξεκινώντας από τα νέα τμήματα της πρώτης τάξης του Σεπτεμβίου που το υπουργείο θα επιδιώξει να κλείσει 25άρια και 27άρια τμήματα για να ισορροπήσει τη νέα οργανικότητα με τη λειτουργικότητα των σχολείων. Έτσι όμως υποβαθμίζεται ακόμα περισσότερο η δημόσια εκπαίδευση και κινδυνεύει και η ασφάλεια και η υγεία των μαθητών.
· Σε πολλά σχολεία δεν υπάρχουν τμήματα ένταξης και δάσκαλοι για παράλληλη στήριξη για να καλύψουν τις ανάγκες των μαθητών.
· Υπάρχει ανάγκη ίδρυσης νέων σχολείων και όχι συγχώνευσης ή κατάργησης αυτών που υπάρχουν.
· Δεν πρόκειται να σταματήσουν οι κινητοποιήσεις, αν δεν παρθούν πίσω όλες οι συγχωνεύσεις και οι υποβιβασμοί.
Στη συνέχεια οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς ανέφεραν συγκεκριμένα παραδείγματα για τα σχολεία της περιοχής τους.
Με βάση τα παραπάνω ο Περιφερειακός Διευθυντής απάντησε:
· Στο αίτημα για συνολική ανάκληση των συγχωνεύσεων, θα επανεξετάσει κάποιες περιπτώσεις και όπου κρίνει αναγκαίο θα προτείνει την ανάκλησή τους. Ο μέγιστος αριθμός 350 μαθητών και τα διαφορετικά κτίρια και προαύλια φαίνεται ότι αποτελούν ένα κριτήριο.
· Έχει ήδη επισκεφθεί κάποια σχολεία που συγχωνεύονται για να ελέγξει αν πληρούν τις προϋποθέσεις για συγχώνευση και σκοπεύει να επισκεφθεί και άλλα.
· Η λογική των συγχωνεύσεων δεν είναι αθροιστική και δεν αντιλαμβάνεται κανένα πρόβλημα στις περιπτώσεις όπου τα σχολεία έχουν τα ίδια όρια, την ίδια αυλή και ως εκ τούτου δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή για τους μαθητές. Φυσικά, δεν απάντησε στις αιτιάσεις των φορέων ότι οι συγχωνεύσεις πάντα συνοδεύονται από συμπτύξεις ούτε και γιατί, σε αρκετές περιπτώσεις, μειώνεται η οργανικότητά των σχολείων σε σχέση τη σημερινή. Κυρίως όμως, δεν έδωσε καμία εξήγηση για ποιο λόγο γίνονται οι συγχωνεύσεις.
· Θα προτείνει να ακυρωθούν όλες οι συγχωνεύσεις που αφορούν σχολεία που τα χωρίζει ακόμα και ένας μαντρότοιχος και που υπάρχουν διαδικασίες για νέα κτήρια. Στη θέση τους δεν θα προτείνει νέες συγχωνεύσεις.
· Όσον αφορά τον αριθμό των μαθητών αναφέρθηκε στην τήρηση της νομοθεσίας. Του επισημάνθηκε ότι η νομοθεσία αναφέρεται σε 27-28 μαθητές ανά τμήμα και του ζητήθηκε δέσμευση ότι δε θα γίνουν συμπτύξεις και θα υπάρχει όλο το προσωπικό στα σχολεία με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Αρνήθηκε να δεσμευτεί και στα δύο ζητήματα και τοποθετήθηκε ότι όλα θα εξαρτηθούν από τις δυνατότητες που θα υπάρχουν εκείνη την περίοδο.
· Τα σχολεία που θα συγχωνευθούν δεν θα λειτουργήσουν αυτόματα ως ΕΑΕΠ, αλλά πρώτα θα ερωτηθούν οι σύλλογοι διδασκόντων. Στο ερώτημα των φορέων ότι ο κ. Κεδίκογλου είχε ενημερώσει τη ΔΟΕ σε συνάντηση που είχαν ότι πρόθεση του Υπουργείου είναι η μετατροπή όλων των σχολείων σε ΕΑΕΠ, δεν απάντησε.
· Δεν γνωρίζει τι χρονικός ορίζοντας υπάρχει για να καταθέσει τις προτάσεις του. Δεν πρόκειται να βιαστεί, θα συνεννοηθεί με το Υπουργείο και θα ζητήσει την ανοχή τους.
Για όλους αυτούς τους λόγους απαιτούμε να ακυρωθούν όλες οι συγχωνεύσεις-καταργήσεις-υποβιβασμοί, ανεξάρτητα από ιδιαιτερότητες γιατί καμία δεν εξυπηρετεί τις μορφωτικές και παιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών μας!
Είναι φανερό ότι το κύμα συγχωνεύσεων που αντιμετωπίζουμε αποτελεί ένα ακόμα επεισόδιο της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Οι συνεχείς πιέσεις, οι αγωνιστικές κινητοποιήσεις μαζί με τους γονείς σε τοπικό και κεντρικό επίπεδο μπορούν να έχουν αποτέλεσμα. Αγωνιζόμαστε για τη συνολική ανάκληση των συγχωνεύσεων.
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΑ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ
ΝΑ ΜΗ ΣΥΓΧΩΝΕΥΘΕΙ – ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ - ΥΠΟΒΙΒΑΣΘΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη