ΑΠ 77/ 6-6-14
Προς: τα μέλη, ΔΟΕ
ΟΙ ΦΟΡΜΕΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ : ΠΡΩΤΟ ΒΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΔΕΝ ΤΙΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ
Με την εγκύκλιο στις 4/6 δόθηκε πρόσβαση στα σχολεία μέσω του “My school” για να υποβάλλουν τις εκθέσεις αυτοαξιολόγησης (έκθεση αποτύπωσης).
Η φόρμα για την υποβολή της έκθεσης την οποία καλούνται να συμπληρώσουν τα σχολεία επιβεβαιώνει τις χειρότερες των προβλέψεων μας. Πέρα των ουσιαστικών προβλημάτων που προωθεί η αυτοιαξιολόγηση στην εκπαίδευση (κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, προσαρμογή του σχολείου στις απαιτήσεις της αγοράς, άνοιγμα της ατομικής αξιολόγησης και των απολύσεων), αποτελεί και ένα μηχανισμό της απόλυτης γραφειοκρατείας, ασφυκτικού ελέγχου και δέσμευσης λειτουργίας και διεξαγωγής της σε συγκεκριμένα πλαίσια και προσανατολισμό που δεν επιτρέπει καμία λειτουργία προς όφελος της σχολικής μονάδας και του έργου των εκπαιδευτικών. Καταρρέουν ραγδαία οι ισχυρισμοί για “ανώδυνη και απλή διαδικασία από την οποία δεν έχουν τίποτα να φοβηθούν οι εκπαιδευτικοί”.
Οι ερωτήσεις για τον ”πόσο χρόνο λειτούργησε η κάθε ομάδα, τις μεθόδους εργασίας που ακολούθησε, τους συνεργάτες που χρησιμοποίησε ”κλπ ανοίγουν σοβαρά ζητήματα και ερωτήματα που οφείλει το Υπουργείο να απαντήσει : Γιατί ζητάει να συμπληρωθεί πώς δούλεψαν οι ομάδες; Τι θα κάνει αυτά τα στοιχεία; Τι ακριβώς δρομολογεί σχετικά με την αυτοαξιολόγηση και την ατομική αξιολόγηση;
Είναι φανερό ότι μέσα από αυτή τη διαδικασία θέλουν να επιβάλουν την αντίληψη ότι οι εκπαιδευτικοί και το σχολείο θα πρέπει να δίνει λόγο και να “αναφέρει” κάθε στιγμή το τι κάνει και πόσο υλοποιεί τις απαιτήσεις του Υπουργείου. Αυτό θα αποτελέσει τη βάση για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας αλλά και των εκπαιδευτικών!
Επίσης θέλουν με προαπαιτούμενο αυτές τις διαδικασίες να εξασφαλίσουν την υποταγή των σχολείων στην έκθεση αυτοαξιολόγησης με τα δεδομένα του Παρατηρητήριου χωρίς καμία παρέκκλιση ή αμφισβήτηση εμποδίζοντας τους εκπαιδευτικούς να εκφράσουν την τοποθέτηση τους, όπως την αποφάσισαν στο σύλλογο διδασκόντων.
Θεωρούμε ότι αυτή η διαδικασία είναι απαράδεκτη από κάθε άποψη και προσβάλει τους εκπαιδευτικούς .
Με βάση αυτή την εξέλιξη :
Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να επανεξετάσουν τη συνολική τους τοποθέτηση σε σχέση με την αυτοαξιολόγηση και να αποφασίσουν ότι δεν εγκρίνουν καμία έκθεση προς κατάθεση.
Σε κάθε περίπτωση, αν θέλουν να καταθέσουν την όποια απόφαση του συλλόγου διδασκόντων.
1. Καλούμε τους δ/ντές και τους συλλόγους διδασκόντων να ΜΗΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΟΥΝ τη φόρμα με τα ερωτήματα που αφορούν τη λειτουργία των ομάδων εργασίας.
Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι υποχρεωμένοι και ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να αποδεχτούν και να διευκολύνουν την ραγδαία μετατροπή του σχολείου σε λειτουργία υπό το “κράτος” του big Brother και να κάνουν το πρώτο βήμα για την ατομική αξιολόγηση.
Διευκρινίζουμε ότι από πουθενά δεν προκύπτει υπηρεσιακή υποχρέωση των εκπαιδευτικών να δώσουν στοιχεία για τη διάρκεια και τον τρόπο λειτουργίας των ομάδων εργασίας. Τόσο ή εγκύκλιος (η τελευταία δεν αναφέρεται καθόλου στους εκπαιδευτικούς για τη συμπλήρωση των στοιχείων – δεν τους υποχρεώνει ούτε τυπικά) όσο και η ανάθεση του δ/ντή αναφέρονται στην επεξεργασία συγκεκριμένων δεικτών για την αυτοαξιολόγηση και σε τίποτα άλλο.
Οι δ/ντές δεν πρέπει να συμπληρώσουν τη φόρμα καθώς και δεν είναι υποχρεωμένοι και δεν μπορούν να ξέρουν όλα αυτά τα στοιχεία για τη λειτουργία των ομάδων και δεν έχουν την συναίνεση του συλλόγου διδασκόντων.
2. Επίσης αν η απόφαση του συλλόγου διδασκόντων δεν αναφέρει ποσοτικούς δείκτες κανένας δεν έχει δικαίωμα να τους συμπληρώσει.
Αν το σύστημα δεν επιτρέπει την υποβολή της απόφασης του συλλόγου διδασκόντων (κείμενο τοποθέτησης επί της εκπαιδευτικής πολιτικής και τις συνέπειες της στα σχολεία, ή κείμενο υπόδειγμα της ΔΟΕ) είτε λόγω της φόρμας είτε λόγω των ποσοτικών δεικτών δηλώνουμε ότι:
Kανένας δεν νομιμοποιείται να παραχαράξει την απόφαση των συλλόγων διδασκόντων και να τους εκβιάσει να αλλάξουν / αλλοιώσουν την απόφασή τους, με όποιο τρόπο. Ο δντής οφείλει να ενημερώσει υπηρεσιακά για την απόφαση του συλλόγου διδασκόντων και να στείλει (αν υπάρχει σχετική απόφαση) το όποιο κείμενο κατάθεσης, με κάθε άλλο πρόσφορο τρόπο (πχ με αλληγλογραφία) χωρίς να λογοκρίνει ή να αλλοιώσει (προσθέσει ή αφαιρέσει) την απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, έμμεσα ή άμεσα.
3.Καλούμε τη ΔΟΕ να πάρει άμεσα – χωρίς άλλη καθυστέρηση - ανάλογη απόφαση που να καλύπτει συνδικαλιστικά τους συναδέλφους και να τους καλεί να ακολουθήσουν αυτή την κατεύθυνση. Να οργανώσει τον αγώνα έτσι ώστε ο κλάδος να πετύχει την ακύρωση της αυταξιολόγησης και των αποκρουστικών σχεδίων του Υπουργείου.
Η αυτοαξιολόγηση δεν έχει την συναίνεση μας / η αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση δε θα περάσει !
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΤΗ ΝΙΚΗ
Διευκρινiσεις σχετικά με τη διαδικασία των συνεδριάσεων των συλλόγων διδασκόντων:
Σύμφωνα με διαμαρτυρίες συναδέλφων, ορισμένοι δ/ντές αμφισβητούν την υποχρέωσή τους να φέρουν στην ολομέλεια του συλλόγου διδασκόντων την έγκριση του κάθε δείκτη και της έκθεσης αυτοαξιολόγησης, συνολικά.
Για να σταματήσουν οποιεσδήποτε αυθαιρεσίες και παραβιάσεις της δημοκρατικής λειτουργίας του συλλόγου διδασκόντων οι οποίες στρέφονται ακόμα και ενάντια στην προβλεπόμενη διαδικασία, παραθέτουμε το σχετικό απόσπασμα της 190089/Γ1/10. 12. 2013 εγκυκλίου του Κεδίκογλου (τρίτη σελίδα) :
“ 2. Η έναρξη των διαδικασιών της ΑΕΕ στο σχολείο γίνεται με τον καθορισμό των ομάδων εργασίας και ολοκληρώνεται στο τέλος του σχολικού έτους με την έγκριση των αποτελεσμάτων σε τακτικές ή έκτακτες ολομέλειες του συλλόγου διδασκόντων, σύμφωνα με το Ν. 1566/85 (ΦΕΚ 167/30-09-1985, τ. Α΄,Άρθρο 11, παρ. ΣΤ) και το Άρθρο 37 της με αριθμ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 (ΦΕΚ 1340, τ. Β΄) Υπ. Απόφασης.”
1. Eίναι φανερό ότι το πόρισμα της κάθε ομάδας εργασίας έρχεται σε συζήτηση στην ολομέλεια του συλλόγου διδασκόντων και πρέπει να εξασφαλίσει την έγκρισή του, δηλαδή την πλειοψηφία. Η κατάθεση του πορίσματος της ομάδας εργασίας δε σημαίνει ότι αυτό αποτελεί και κομμάτι της έκθεσης αυτοαξιολόγησης αν δεν τύχει της έγκρισης του συλλόγου διδασκόντων.
2. Όταν η ομάδα έχει δύο προτάσεις τότε έρχονται και οι δύο (πλειοψηφική και μειοψηφική) στην ολομέλεια και αποφασίζει ο σύλλογος διδασκόντων. Θα εγκρίνει τη μία από τις δύο ή μπορεί να απορρίψει και τις δύο. Οι προτάσεις, σ΄ αυτή την περίπτωση, καταγράφονται στο πρακτικό ως μειοψηφούσες αλλά δεν αποτελούν κομμάτι της έκθεσης του σχολείου.
3. Ο σύλλογος διδασκόντων μπορεί να μην εγκρίνει κανένα επιμέρους δείκτη, αν αυτός δεν τον εκφράζει όπως και ο σύλλογος διδασκόντων μπορεί να αποφασίσει υπέρ μιας συνολικής, ενιαίας πρότασης για την έκθεση αυτοαξιολόγησης. Ακόμα και αν μια ομάδα καταθέσει κείμενο, η ολομέλεια μπορεί αν αποφασίσει ότι δεν το εγκρίνει ή ότι εγκρίνει κάποιο άλλο που θα κατατεθεί στη συνεδρίαση.
4. Αν ο σύλλογος αποφασίσει ότι δεν μπαίνει στη διαδικασία έγκρισης εισηγήσεων-εκθέσεων, τότε οι όποιες εισηγήσεις-προτάσεις κατατεθούν μπορούν να καταγραφούν στο πρακτικό ως άποψη αυτού που την καταθέτει, αλλά δεν μπορεί ν’ αποτελέσουν έκθεση του σχολείου.
5. Δεν μπορεί να βγει έκθεση χωρίς αναλυτική συζήτηση και πλειοψηφική απόφαση του συλλόγου διδασκόντων. Στο πρακτικό του συλλόγου δεν καταγράφεται ονομαστικά η ψήφος των εκπαιδευτικών ή η τοποθέτησή τους, παρά μόνον εφόσον οι ίδιοι το ζητήσουν.
Για οποιοδήποτε πρόβλημα προκύπτει καλούνται οι συνάδελφοι να επικοινωνούν με τα μέλη του Δ.Σ.
Το ΔΣ επισυνάπτει τα κείμενα που κατατέθηκαν στο σύλλογο και αποτελούν σχέδια
1. Για την μη έγκριση σχεδίου για έκθεση αυτοαξιολόγησης (παραθέτουμε 3 σχέδια – απόφαση χωρίς αιτιολογία, απόφαση με αιτιολογία με βάση την κριτική στην αυτοαξιολόγηση και την εκπαιδευτική πολιτική και σχέδιο με βάση τυπικούς διαδικαστικούς λόγους που δεν επέτρεψαν τη λειτουργία και το αποτέλεσμα στις ομάδες εργασίας)
2. σχέδιο κειμένου που προτάθηκε για εισαγωγικό κείμενο στο κείμενο έκθεση της ΔΟΕ που στοχεύει στην καλύτερη ενοποίηση της απάντησης του συλλόγου διδασκόντων.
Φυσικά ο κάθε σύλλογος διδασκόντων έχει τη δυνατότητα να πάρει όποια στοιχεία θεωρεί χρήσιμα από τα παραπάνω κείμενα και να τα χρησιμοποιήσει στην απόφασή του.
Ο Πρόεδρος
Κώστας Τουλγαρίδης
Ο Γραμματέας
Ιωάννης Ρούπας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη