Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ "ο Αριστοτέλης"

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. «Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ»

1ου, 3ου, 4ου, 5ου

Γραφείων Π.Ε. Α΄ Αθήνας

Κόρακα και Παπαναστασίου

Τηλέφωνο - Φαξ: 2108319372    

[email protected]

http://www.sylaristotelis.com

Αθήνα, 9-6-2014

Προς: Τα μέλη του Συλλόγου, ΔΟΕ, Συλλόγους Εκπ/κών  Π.Ε.,  Αιρετούς Α΄ ΠΥΣΠΕ Αθήνας, Αιρετούς ΑΠΥΣΠΕ Αττικής, Αιρετούς ΚΥΣΠΕ, Α’ ΑΠΥΣΠΕ, συμβούλους σχολικής και προσχολικής αγωγής της περιοχής μας

Θέμα: Σχετικά με τις φόρμες της αυτοαξιολόγησης και τη συνδικαλιστική και νομική κάλυψη που οφείλει να παρέχει το  συνδικάτο στους συλλόγους που επέλεξαν να μην εγκρίνουν καμία έκθεση αυτοαξιολόγησης και να αρνηθούν τη συμμετοχή στις διαδικασίες της

Με την εγκύκλιο στις 4/6 δόθηκε πρόσβαση στα σχολεία μέσω του «My school» για να υποβάλλουν τις εκθέσεις αυτοαξιολόγησης (έκθεση αποτύπωσης).

Η φόρμα για την υποβολή της έκθεσης την οποία καλούνται να συμπληρώσουν τα σχολεία επιβεβαιώνει τις χειρότερες των προβλέψεων μας. Πέρα των ουσιαστικών προβλημάτων που προωθεί η αυτοαξιολόγηση στην εκπαίδευση (κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, προσαρμογή του σχολείου στις απαιτήσεις της αγοράς, άνοιγμα της ατομικής αξιολόγησης και των απολύσεων), αποτελεί και μηχανισμό προώθησης της ατομικής αξιολόγησης μια και η ερωτήσεις του πρώτου τμήματος εξυπηρετούν στην βαθμολόγηση του εκπαιδευτικού, του διευθυντή και της σχολικής μονάδας στο τμήμα εκείνο της αξιολόγησης που αφορά τη συμμετοχή τους στις διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης. Άλλωστε, το επιμορφωτικό υλικό που έχουν στα χέρια τους οι σύμβουλοι για να επιμορφώσουν τους διευθυντές δεν αφήνει καμία αμφιβολία!

Ταυτόχρονα, είναι αποκαλυπτικό ότι επιδιώκουν να χειραγωγήσουν απόλυτα την εκπαιδευτική δουλειά της σχολικής μονάδας, προσαρμόζοντάς τη στα στάνταρ που η κεντρική εκπαιδευτική πολιτική καθορίζει.  Θέλουν να επιβάλουν την αντίληψη ότι οι εκπαιδευτικοί και το σχολείο θα πρέπει να δίνει λόγο και να «αναφέρει» κάθε στιγμή το τι κάνει και πόσο υλοποιεί τις απαιτήσεις του Υπουργείου. Η παιδαγωγική ελευθερία εξαφανίζεται εντελώς! Αυτό θα αποτελέσει τη βάση για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας  αλλά και των εκπαιδευτικών! Είναι απόδειξη ασφυκτικού ελέγχου,  απόλυτης γραφειοκρατείας και χειραγώγησης της λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Καταρρέουν ραγδαία οι ισχυρισμοί για «ανώδυνη και απλή διαδικασία από την οποία δεν έχουν τίποτα να φοβηθούν οι εκπαιδευτικοί».

Οι ερωτήσεις για τον  «πόσο χρόνο λειτούργησε η κάθε ομάδα, τις μεθόδους εργασίας που ακολούθησε, τους συνεργάτες που χρησιμοποίησε» κ.λπ. ανοίγουν σοβαρά ζητήματα  και ερωτήματα που οφείλει το Υπουργείο να απαντήσει: Γιατί ζητάει να συμπληρωθεί πώς δούλεψαν οι ομάδες; Τι θα κάνει αυτά τα στοιχεία; Τι ακριβώς δρομολογεί σχετικά με την αυτοαξιολόγηση και την ατομική αξιολόγηση;

Επίσης θέλουν με προαπαιτούμενο αυτές τις διαδικασίες να εξασφαλίσουν την υποταγή των σχολείων στην έκθεση αυτοαξιολόγησης με τα δεδομένα του Παρατηρητήριου χωρίς καμία παρέκκλιση ή αμφισβήτηση εμποδίζοντας τους εκπαιδευτικούς να εκφράσουν την τοποθέτηση τους όπως την αποφάσισαν στο σύλλογο διδασκόντων.

Θεωρούμε ότι είναι διαδικασία επιβολής και αυταρχισμού.

Πιστεύουμε ότι η απάντηση πρέπει να είναι συλλογική και στη γραμμή της συνολικής αντιπαράθεσης με την πολιτική που κατηγοριοποιεί τα σχολεία, διαλύει τη δημόσια εκπαίδευση, μετασχηματίζει συνολικά το δημόσιο σχολείο και συνεπακόλουθα τη θέση των εκπαιδευτικών σε αυτό.

Η προσπάθεια να απαντήσουμε στο Υπουργείο με ένα κείμενο που ακολουθεί τους δείκτες είναι αδιέξοδη αφού μας οδηγεί ουσιαστικά στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και δίνει στο Υπουργείο τη δυνατότητα να προσθαφαιρεί δείκτες, παίζοντας στην ουσία με τις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων, δίνοντας στους διευθυντές/ντριες τη δυνατότητα να συμπληρώνουν τις φόρμες κατά το δοκούν ή το εντέλλεσθε.

Καλούμε λοιπόν τη ΔΟΕ, με βάση τις αποφάσεις της ΓΣ του συλλόγου μας

-          να επαναπροσδιορίσει τη στάση της και να πάρει αποφάσεις πραγματικής σύγκρουσης με το υπουργείο και τις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης, καλώντας τους εκπαιδευτικούς να αρνηθούν να εγκρίνουν και να παραδώσουν οποιαδήποτε έκθεση

-          να καλέσει διευθυντές/ριες σε άρνηση συμπλήρωσης των φορμών και μαζικές παραιτήσεις

Με ξεχωριστό τρόπο η ΓΣ εκτός των άλλων συζήτησε:

·                τη συνδικαλιστική κάλυψη από την Ομοσπονδία και υπήρξε απαίτηση από το σώμα της ΓΣ, το ΔΣ της ΔΟΕ να απαντήσει στο από καιρό αίτημά μας για πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη στους συναδέλφους/ισσες, συλλόγους διδασκόντων και συλλόγους Π.Ε. που έχουν ήδη επιλέξει τη στάση της άρνησης έγκρισης έκθεσης αυτοαξιολόγησης, συμμετέχοντας ή όχι στις στάσεις εργασίας, ακολουθώντας προηγούμενες αποφάσεις της ΔΟΕ

·                να καλύψει τις αρνήσεις έγκρισης  με τον ίδιο τρόπο που καλύπτει η ΑΔΕΔΥ τους υπόλοιπους δημοσίους υπαλλήλους, με την απεργιακή μορφή της αποχής από συγκεκριμένο έργο και να πάρει όλα τα απαραίτητα νομικά μέτρα για να το υπερασπίσει.  

·                Την καλούμε να εξαγγείλει ΓΣ και να προχωρήσει σε ολομέλεια προέδρων το αργότερο ως τις 18/6.

Η ανατροπή της αυτοαξιολόγησης και αξιολόγησης δεν μπορεί να γίνει με ημίμετρα, κείμενα και δείκτες παρά μόνο με αποφασιστικό αγώνα. Καλούμε τη ΔΟΕ με τις αποφάσεις της να μη διευκολύνει αλλά να αντιταχθεί στην εφαρμογή των καταστροφικών πολιτικών του Υπουργείου.

 

Η πρόεδρος

Ρέππα Ντίνα

Η γραμματέας

Γράφου Ματίνα

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ταξη
Τοποθέτηση νέων διευθυντών/ντριών σε κενές θέσεις σχολείων στη ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας
Ποιοι τοποθετήθηκαν διευθυντές σε σχολεία της ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας που είχαν συνταξιοδοτήσεις των διευθυντών τους
Τοποθέτηση νέων διευθυντών/ντριών σε κενές θέσεις σχολείων στη ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας