ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Α΄ Συλλόγου Αθηνών Π.Ε.
-Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις ΠΕ-
Μα είναι τρελοί αυτοί οι Ρωμαίοι Αξιολογητές!
Θα θέλαμε πραγματικά να πούμε ένα μεγάλο ΕΥΓΕ στο φωτεινό μυαλό που είχε τη φαεινή ιδέα για την οργάνωση των σεμιναρίων των διευθυντών με το συγκεκριμένο τρόπο έτσι ώστε να έρθουν "κοντά" μας, στα σχολειά μας και εμείς να τα υποδεχτούμε καταλλήλως. Στο σύλλογό μας πραγματοποιήθηκε, έστω και σε διαφορετικά σημεία, μια από τις μεγαλύτερες κινητοποιήσεις ενάντια στην αξιολόγηση. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί σε όλο το λεκανοπέδιο έδωσαν τη μάχη μπροστά στις πύλες των σχολείων. Το success story του υπουργείου παιδείας δομήθηκε πάνω στην εκτίμηση που έλεγε ότι «πρόκειται για 100 συνδικαλιστές που αντιδρούν στην αξιολόγηση» επομένως αν οργανώσουμε σεμινάρια σε 55 διαφορετικά σημεία «δεν θα ξέρουν που να πρωτοπάνε».
Όμως, αλίμονο: οι 100 συνδικαλιστές αποδείχθηκε πως ήταν χιλιάδες εκπαιδευτικοί που με πείσμα, υπομονή και επιμονή οργάνωσαν την αντίστασή τους και έκλεισαν απ' έξω απ' τα σχολειά και τους επιμορφωτές αλλά και επίδοξους επιμορφούμενους. Λεπτομέρειες των γεγονότων που διαδραματίστηκαν τις μέρες αυτές, θυμίζουν τις καλύτερες στιγμές από τις κωμωδίες της δεκαετίας του ’60: τα μεσημεριάτικα τηλεφωνήματα στα κινητά των διευθυντών, οι διευθυντές που κρύφτηκαν στο μπαλκόνι (Σάμος) ή κλειδώθηκαν μαζί με το Διευθυντή εκπαίδευσης (Β΄ Αθήνας) προκειμένου να μη γίνουν αντιληπτοί από το σωματείο.
Φάνηκε ξεκάθαρα ότι οι εκπαιδευτικοί στη μεγάλη τους πλειοψηφία, όχι μόνο δεν θέλουν την αξιολόγηση, αλλά είναι αποφασισμένοι να σταθούν μπροστά στον αυριανό τους αξιολογητή, να τον κοιτάξουν στα μάτια και να του φράξουν το δρόμο !
Φάνηκε επίσης, ότι η πλειοψηφία των διευθυντών δεν θέλουν να μετατραπούν σε αξιολογητές, γυρνάνε την πλάτη στα σεμινάρια, δηλώνουν απεργοί και δεν συμμετέχουν.
Κι έτσι το μπλοκ της αξιολόγησης και οι κυβερνητικοί μηχανισμοί, γελοιοποιήθηκαν και εκτέθηκαν από τις μαζικές κινητοποιήσεις που ματαίωσαν τα σεμινάρια σε όλη την επικράτεια μετατρέποντας τη φαεινή ιδέα σε Βατερλό του υπουργείου. Αυτή η εξέλιξη αποτελεί σημαντική παρακαταθήκη για τη μεγάλη μάχη του Σεπτέμβρη.
Τύλιξαν την αξιολόγηση …σε μια κόλλα χαρτί
Όμως τα σεμινάρια πρέπει να «υλοποιηθούν» καθώς και χρήμα σχετικό υπάρχει που πρέπει να «απορροφηθεί» και προϋπόθεση αποτελούν για να μετατραπούν οι διευθυντές σε αξιολογητές. Έτσι, το υπουργείο μετά το πρωτοφανές στραπάτσο, προσανατολίζεται σε μεταμοντέρνες μεθόδους «επιμόρφωσης» (την ονομάζουν «ασύγχρονη εξ αποστάσεως επιμόρφωση»), με τηλε- διαγώνισμα στο οποίο καλούνται οι διευθυντές να υποβληθούν «εξ αποστάσεως» έως τις 30 Ιουνίου, αφού πρώτα «μελετήσουν» σε μια εβδομάδα καμιά 400ριά σελίδες από τις σοφίες που αντέγραψε η γνωστή ομάδα ακαδημαϊκών αντιγραφέων από δω και από κει. Ο κατήφορος της γελοιότητας των αξιολογητών δεν έχει όριο πλέον !
Ήδη, πριν δέκα ημέρες, οι διευθυντές κλήθηκαν στη Διεύθυνση, όπου με απόλυτη μυστικότητα, που θυμίζει ταινίες με μυστικούς πράκτορες, τους παραδόθηκε φάκελος για την ατομική αξιολόγηση και σχετικό dvd, τυλιγμένα μέσα σε μια κόλλα αναφοράς ώστε …να μη γίνουν αντιληπτά από κανένα δαιμόνιο συνδικαλιστή. Με τέτοια αυστηρότατα μέτρα ασφαλείας, θα ήταν βέβαια αδύνατο να φτάσει στα χέρια μας το σχετικό υλικό. Και όμως ! Να που το βρήκαμε και έντυπο (όχι παίζουμε) και στην πλήρη μορφή του στο διαδίκτυο. Αξίζει τον κόπο να παραθέσουμε εδώ 6 «μελέτες περίπτωσης» για να καταλάβει ο καθένας το επίπεδο σχιζοφρένειας που φιλοδοξούν να εμπεδώσουν στα σχολεία οι αξιολογητές. Επειδή τα αποσπάσματα ξεπερνούν κάθε όριο φαιδρότητας σε σημείο που να αμφισβητείται η αυθεντικότητά τους, παραπέμπουμε για τους δύσπιστους την ιστοσελίδα όπου τα αντλήσαμε.
http://www.esos.gr/uploads/kcfinder/file/EPIMORFOTIKO%20YLIKO_AXIOLOGISI_TELIKO_CD.pdf
Μελέτη περίπτωσης 1η : ο αυστηρός
«Εκπαιδευτικός στην Β’ Γυμνασίου αρχίζει με παρατηρήσεις του τύπου “Δεν βλέπετε ότι μπήκα στην τάξη; Πάλι στους ίδιους και τους ίδιους θα κάνω παρατήρηση; Δεν μπορούμε να κάνουμε ένα μάθημα της προκοπής εδώ μέσα! “ Όταν ησυχάσουν οι μαθητές τους ενημερώνει ότι θα συνεχίσει από εκεί που έμεινε την προηγούμενη εβδομάδα και τους ζητεί να ανοίξουν τα τετράδιά τους, να πάρουν τον γνώμονα και τον χάρακα και να σχεδιάσουν ό, τι σχεδιάζει στον πίνακα. Σχεδιάζει στον πίνακα και εξηγεί, ενώ οι μαθητές άλλοι τον παρακολουθούν και άλλοι μιλάνε και γελάνε. Κάποια στιγμή γυρνάει και δίνει την εντολή στους μαθητές να επιλύσουν την άσκηση που τους έβαλε στον πίνακα. Κάποιοι μαθητές συνομιλούν. Τους κάνει παρατήρηση. “Μα, κύριε, συζητάμε για το μάθημα”. Ο καθηγητής απαντά: “Να μη συζητάτε τίποτα για το μάθημα με τον διπλανό σας. Ό,τι θέλετε σ΄ εμένα. Ακούσατε;” Συνεχίζει λύνοντας ασκήσεις του βιβλίου στον πίνακα. Ένα τέταρτο πριν να ολοκληρωθεί η ώρα μοιράζει στους μαθητές φύλλο εργασίας με δικές του ασκήσεις. Κάποιες λύνονται στον πίνακα με τη συμβολή μεμονωμένων μαθητών. Άλλες τους ζητάει να τις λύσουν μόνοι τους. Στο τέλος μαζεύει το φύλλο εργασίας και λέει στους μαθητές ότι δεν θα βάλει βαθμό, απλά θέλει να δει τι κατάλαβαν από τη διδασκαλία».
Μελέτη περίπτωσης 2η : Ο εργατικός
«Εκπαιδευτικός ανακοινώνει στον σύλλογο διδασκόντων ότι θα επιθυμούσε να συμμετέχει σε δράσεις καθαριότητας και εξωραϊσμού του προαύλιου χώρου του σχολείου. Καταθέτει παράλληλα και σχέδιο δράσης με χρονοδιάγραμμα, συμμετοχή μαθητών και κόστος».
Μελέτη περίπτωσης 3η : ο φραπές
«Εκπαιδευτικός προσέρχεται στο σχολείο συνήθως με το κτύπημα του κουδουνιού αρκετές μάλιστα φορές και με καθυστέρηση. Πολύ
συχνά, ιδίως κατά την πρώτη ώρα, καθυστερεί και επικαλείται την αυξημένη κυκλοφορία. Παρά τις συστάσεις του διευθυντή, το φαινόμενο επαναλαμβάνεται συχνά. Κατά την εκτέλεση της εφημερίας καθυστερεί να προσέλθει στη θέση ευθύνης του και συχνά έχουν εκδηλωθεί διαπληκτισμοί μαθητών σχεδόν μπροστά του χωρίς ο ίδιος να αντιδρά. Κάποια στιγμή ο διευθυντής τον βρήκε στο Κυλικείο να φτιάχνει τον καφέ του. Σε σχετική παρατήρηση του διευθυντή απαντά «ε και τι έγινε, παιδιά είναι». Κατά την κατάθεση της βαθμολογίας τριμήνου καθυστέρησε αναιτιολόγητα επί πενθήμερο, ενώ ταυτόχρονα διαπιστώθηκε ότι ως υπεύθυνος τμήματος είχε κάνει πολλά λάθη κατά την καταχώριση των απουσιών».
Μελέτη περίπτωσης 4η : ο νευρικός
«Εκπαιδευτικός κατά τις προγραμματισμένες συναντήσεις με τους γονείς προβαίνει σε βιαστική ενημέρωση με στερεότυπο τρόπο, όπως:
«Θέλει περισσότερο διάβασμα» και «Δεν προσέχει στο μάθημα». Όταν οι γονείς προσπαθούν να δώσουν πληροφορίες στον εκπαιδευτικό για τον μαθητή, εκείνος απαντά «Αυτά είναι δικαιολογίες. Να κάτσει να διαβάσει περισσότερο». Κατά τις προγραμματισμένες συναντήσεις με τους γονείς συχνά προφασίζεται κώλυμα και δεν παρευρίσκεται. Στον διευθυντή λέει «όποιος γονιός θέλει ας έλθει την Τετάρτη την 3ηώρα που έχω κενό να τον ενημερώσω». Την Τετάρτη μετά την προγραμματισμένη ενημέρωση, στην οποία είχε απουσιάσει, είχαν έλθει πέντε γονείς για ενημέρωση. Ο εκπαιδευτικός βιαζόταν να τελειώσει. Σε σχετική παρατήρηση που δέχθηκε από γονέα αντέδρασε εριστικά λέγοντας «Μα είναι δυνατόν να μη μπορούμε να χαλαρώσουμε λίγο;» Αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθεί μικρής έκτασης επεισόδιο με έναν γονέα».
Μελέτη περίπτωσης 5η : ο υπναράς
«Εκπαιδευτικός καθυστερεί το πρωί και δυσανασχετεί όποτε του ανατίθενται από τον διευθυντή εργασίες γραμματειακής φύσεως.
Αντίθετα, όσον αφορά στην εργασία με τους μαθητές, δεν αρκείται σε ζητήματα που αφορούν στο γνωστικό μέρος αλλά είναι
ευαισθητοποιημένος και σε θέματα που αφορούν στον ψυχοσυναισθηματικό κόσμο των μαθητών, με τους οποίους έχει πολύ καλές διαπροσωπικές σχέσεις. Οργανώνει επισκέψεις σε μουσεία και την τοπική βιβλιοθήκη. Είναι συντονιστής προγράμματος Comenius και συμμετείχε με τους μαθητές της τάξης του στο πρόγραμμα ecomobility».
Απορία : Όποιος είναι υπεύθυνος Comenius και κάνει ecomobility μπορεί να πηγαίνει ότι ώρα του καπνίσει το πρωί στο σχολείο ;
Μελέτη περίπτωσης 6η : ο παραδοσιακός διευθυντής
«Δύο εκπαιδευτικοί μιας σχολικής μονάδας σε υποβαθμισμένη περιοχή συζητούν με τον διευθυντή και του προτείνουν με ενθουσιασμό τη συμμετοχή του σχολείου σε πρόγραμμα “ecomobility”. Ο διευθυντής προβληματισμένος τους απαντά λέγοντας « Μόνο τα ecomobilty μας έλειπαν. Αυτά (οι μαθητές) δεν ξέρουν να διαβάσουν και να γράψουν. Είμαστε για κλάματα, όχι για πανηγύρια. Μήπως καλύτερα να κοιτάξουμε όλοι τα μαθήματά μας και να αφήσουμε τις βόλτες;»
Απορία : Αν πράγματι δεν ξέρουν να γράφουν και να διαβάζουν θα ασχοληθούμε με το… ecomobility;
Τομέας αξιολόγησης :
Βελτίωση του κλίματος των σχέσεων μεταξύ των εκπαιδευτικών
Λίγο κρασί, λίγο θάλασσα και τ’ αγόρι μου…
Μήπως όμως είμαστε υπερβολικοί; Μήπως τελικά στα σχολεία που πιλοτικά εφάρμοσαν το πρόγραμμα της αυτοαξιολόγησης πέτυχαν πράγματι ποιοτική βελτίωση της εικόνας τους ; Μήπως έχουμε κάποια ιδέα να πάρουμε και από αυτή την εμπειρία ; Αντί άλλης απάντησης, αντιγράφουμε, με τη γνωστή στους αξιολογητές μας μέθοδο copy paste, ένα απόσπασμα από έκθεση αξιολόγησης σχολικής μονάδας (πρόκειται για ΕΠΑΛ) που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο :
«Σε ότι αφορά τις μεταξύ των εκπαιδευτικών κοινωνικές σχέσεις σημειώνουμε ότι:
Στην αρχή του έτους κόβουμε πίτα και ο Σύλλογος των καθηγητών μαζεύει χρήματα και προσφέρει στον τυχερό της νέας χρονιάς ένα δώρο.
Στο τέλος της σχολικής χρονιάς και σαν αποχαιρετισμός για το καλοκαίρι που έρχεται έχουμε βραδινή συνεστίαση σε ταβέρνα.
Πολλές φορές μετά από συνεδριάσεις του Συλλόγου, ομάδα καθηγητών συνεχίζει την παρέα με κουβέντα και μεζεδάκι.
Οι εκπαιδευτικοί που συνταξιοδοτούνται οργανώνουν κάθε χρόνο αποχαιρετιστήρια συνεστίαση».
(τα σχόλια δικά σας)
Όλες τις προηγούμενες εβδομάδες δόθηκε μια πολύ σκληρή μάχη στα σχολεία μας
Μια σφοδρή μάχη, σώμα με σώμα, σχολείο το σχολείο, σύλλογο το σύλλογο. Μάχη που έδωσαν οι συνάδελφοι χρησιμοποιώντας όλα τα όπλα που τους παρείχαν οι αποφάσεις των ΓΣ του Συλλόγου, για στάσεις εργασίας και μη κατάθεση κειμένου, ενιαίο κείμενο απάντησης. Με κύριο όπλο το τελευταίο, αναχαιτίστηκαν οι αξιολογητές. Δεν πέρασε η γραμμή της αυτοαξιολόγησης στη μεγάλη πλειοψηφία των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων μας. Δεν αυτοαξιολογήθηκαν τα σχολεία, δεν κατηγοριοποιήθηκαν, δεν κατέγραψαν τα «σημεία υπεροχής και αδυναμιών τους, δεν έδωσαν αναφορά για τη δουλειά τους, αντίθετα κατήγγειλαν την εκπαιδευτική πολιτική που ευθύνεται για την κατάσταση του δημόσιου σχολείου σήμερα. Ήταν μια πολύ δύσκολη μάχη, που απέκτησε από πολύ νωρίς φανατικούς αντιπάλους που με νύχια και δόντια πάλεψαν να περάσουν τη γραμμή του υπουργείου.
«Η αποστολή της φόρμας εκθέτει ανεπανόρθωτα όλες εκείνες τις δυνάμεις που, τόσο στο Δ.Σ. της ΔΟΕ (ΔΑΚΕ-ΠΑΣΚ) όσο και σε ορισμένους Συλλόγους (Πρόοδος, Α Αθήνας, όπου πλειοψηφία έχουν ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ-ΕΡΑ) έσπευσαν να βάλουν πλάτη στο σχεδιασμό του Υπουργείου, έσπευσαν άρον-άρον να καλέσουν τον κλάδο και τους Συλλόγους Διδασκόντων να απαντήσουν με βάση τους δείκτες».
ΠΑΜΕ, 13/6/2014
Ώστε βάλαμε πλάτη στο σχεδιασμό του Υπουργείου ! Μα τι άλλο θα ακούσουμε ! Μάλλον σε κάποια άλλα σχολεία κάποιας άλλης χώρας πηγαίνουν οι άνθρωποι. Γιατί αν είχαμε βάλει πλάτη στους σχεδιασμούς του υπουργείου με το κείμενο ενιαίας απάντησης, τότε όλοι εκείνοι που είναι φανατικοί οπαδοί της αξιολόγησης στα σχολεία θα το υποδέχονταν με πανηγυρισμούς, θα το ψήφιζαν με χέρια και πόδια και η φόρμα του υπουργείου θα ήταν κομμένη και ραμμένη σε αυτό το κείμενο. Το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει αλλά πολύ μικρή σημασία έχει η πραγματικότητα των σχολείων γι΄ αυτούς. Λυσσαλέο πόλεμο κήρυξαν όλοι όσοι επιθυμούν διακαώς τον 0.25 επιπλέον συντελεστή που προσφέρει η συμμετοχή στην αυτοαξιολόγηση. Πρωτοφανείς και πρωτάκουστες πραξικοπηματικές ενέργειες από διευθυντές αλλά και μια μερίδα «συναδέλφων» φτάνουν στα αυτιά μας από σχολεία άλλων συλλόγων προκειμένου να εμποδίσουν την πλειοψηφία να περάσει το ενιαίο κείμενο. Αυτό που «κάνει πλάτες στο Υπουργείο». Σύλλογοι ματαιώθηκαν, ψηφοφορίες ξανάγιναν, εκβιασμοί και λαθροχειρίες σημειώθηκαν, ψέματα του αίσχιστου είδους ακούστηκαν. Το υπουργείο παρέτεινε σιωπηρά την ημερομηνία συνεδρίασης των συλλόγων και για να αντιμετωπίσει τις αποφάσεις εκατοντάδων συλλόγων διδασκόντων που «του έκαναν πλάτες», έστειλε τη φόρμα έκθεσης αξιολόγησης με άλλες τέσσερις ενότητες με ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών αυτή τη φορά. Οποία γελοιότητα για το υπουργείο, οποία παραφροσύνη για όποιον ισχυρίζεται ότι το υπουργείο καταχάρηκε με τα κείμενα ενιαίας απάντησης. Μάλλον μας περνάνε για αγράμματους.
Στα σχολεία του Συλλόγου μας δεν έκαναν παρέλαση οι αξιολογητές. Και όπως αποδείχτηκε στην πράξη, η μορφή πάλης που αναχαίτισε αυτή την παρέλαση ήταν το ενιαίο κείμενο απάντησης.
Η μεγάλη πλειοψηφία των συναδέλφων ήταν εκείνη που έδωσε αυτή τη μάχη, κερδίζοντας τις πλειοψηφίες στα περισσότερα σχολεία, ή χάνοντας τις ψηφοφορίες, ακόμα και οριακά σε κάποιες περιπτώσεις. Αυτοί οι συνάδελφοι είναι που έδωσαν όλη τη χρονιά τη μάχη των υπογραφών, τη μάχη των πρακτικών μη συγκρότησης ομάδων, αυτοί ανέβηκαν στο υπουργείο και έφαγαν τα δακρυγόνα τοποθετώντας τα πανό κάθετα στο δρόμο για να μην περάσουν οι σύμβουλοι και όχι οριζόντια για να διαμαρτυρηθούν απλώς. Αυτοί οι συνάδελφοι επέλεξαν αυτό το μέσο πάλης για να αναχαιτίσουν την επίθεση. Και τα κατάφεραν. Κέρδισαν καθαρά την πλειοψηφία των σχολείων του συλλόγου. Τώρα, κατηγορούνται και αυτοί και εμείς, ότι «κάναμε πλάτες στο υπουργείο» !! Εμείς από την πλευρά μας, δεσμευόμαστε, ότι θα φροντίσουμε όλοι αυτοί οι συνάδελφοι να μάθουν ότι το ΠΑΜΕ θεωρεί ότι «κάναμε πλάτες στο υπουργείο» !
Είμαστε λοιπόν όλοι εμείς που «κάνουμε πλάτες στο υπουργείο» ;
Και στην τελική δεν καταλαβαίνουμε το εξής. Γιατί το ΠΑΜΕ που πρότεινε και πέρασε στη μαζική ΓΣ του Συλλόγου ΠΕ «Ν.Πλουμπίδης» της 16ης Ιούνη να συμπληρωθεί ο δείκτης 5.3 της ΦΟΡΜΑΣ της ΕΚΘΕΣΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (προτάσεις) με την απόφαση του Συλλόγου δίνει «με πείσμα τη μάχη» ενώ το ενιαίο κείμενο απάντησης του Α΄ Συλλόγου Αθηνών κάνει «πλάτες στο υπουργείο» όταν π.χ. απαντά στο δείκτη 7.1 της έκθεσης γενικής εκτίμησης, γράφοντας «Για να είναι αποτελεσματικές οι προσπάθειες που καταβάλλουμε στο εσωτερικό του σχολείου για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, πρέπει να συνοδευτούν από ευρύτερες αλλαγές στην εκπαιδευτική, κοινωνική και οικονομική πολιτική»!
Η δράση υποκαθιστά τα δάκρυα
Εμείς από την αρχή ξεκαθαρίσαμε ότι στόχος μας είναι να μπλοκάρουμε την αξιολόγηση. Δεν είναι ο στόχος μας «να βγάλουμε τα συμπεράσματά μας για να καταγγείλουμε τους διευθυντές, τη ΔΟΕ, τις άλλες παρατάξεις, τον καπιταλισμό» κλπ. Η πρώτη επιλογή είναι δύσκολη. Απαιτεί συμμαχίες, αγώνα για να πάρεις αποφάσεις και να υποχρεώσεις και τη ΔΟΕ να ακολουθήσει, εναλλαγή μορφών για να εξασφαλίζεις την απαραίτητη μαζικότητα, τσαμπουκά και αποφασιστικότητα μπροστά στους αξιολογητές, απαιτεί συγκρούσεις στα σχολεία, απαιτεί να διχάσεις και να γίνεις δυσάρεστος για να μπορείς να ενώσεις και ναι, καμιά φορά απαιτεί και τακτικές κινήσεις για να μπορέσεις να δώσεις τη μάχη με μαζικούς όρους. Η δεύτερη επιλογή είναι απλή – αναμένει καρτερικά την ήττα καταγγέλλοντας, γιατί «δεν μπορεί να έχεις κατακτήσεις». Κινείται σε επίπεδο γενικών διακηρύξεων, μπορεί άνετα να κερδίζει τις εντυπώσεις στο διαδίκτυο και στις κλειστές συνεδριάσεις των συνδικαλιστικών εκπροσώπων, άσχετα αν στην πραγματική ζωή των σχολείων γνωρίζει συντριπτικές ήττες. Όλα αυτά μας αφήνουν παγερά αδιάφορους - οι διακηρύξεις παραμένουν νεκρό γράμμα αν δεν αποκτούν υλική δύναμη και οι ήττες του κινήματος, στα μόνα συμπεράσματα που οδηγούν είναι η απογοήτευση και η αποστράτευση. Και όλα αυτά επιλέξαμε να τα κάνουμε δημόσια, όχι κάτω από το τραπέζι.
Πως συνεχίζουμε
Όλη τη χρονιά, εκατοντάδες συνάδελφοι στο σύλλογό μας συγκροτήσαμε ένα αρραγές μέτωπο και δώσαμε όλοι μαζί ένα σκληρό αγώνα :
- λιώσαμε τα παπούτσια μας για να συγκεντρωθούν οι 480 υπογραφές (91%) κατά της αξιολόγησης και να περάσουν τα πρακτικά μη συγκρότησης των ομάδων εργασίας σε όλα τα σχολεία του συλλόγου
- παλέψαμε μέχρι τέλους να οργανωθούν συγκεκριμένα οι στάσεις εργασίας ώστε να πάμε στην κατεύθυνση μη παραγωγής έργου και το πετύχαμε στο 1/3 των σχολείων του συλλόγου και επιπλέον εξασφαλίσαμε τη μαζική συμμετοχή στις στάσεις
- καταγράψαμε όπου ήταν δυνατόν σε πρακτικά των συλλόγων διδασκόντων με τα ονοματεπώνυμά μας ότι δεν καταθέτουμε και δεν εγκρίνουμε κανένα κείμενο για τη γενική εκτίμηση διότι διαφωνούμε συνολικά με την αξιολόγηση
- σταθήκαμε μπροστά στα ΜΑΤ στο υπουργείο υποχρεώνοντας τους αξιολογητές να μπουν με ταξί και πούλμαν υπό βροχή δακρυγόνων ενώ κάποιοι άλλοι έβαζαν τα πανό τους παράλληλα με το δρόμο για «να μην παρεμποδίσουν» !
- αποκλείσαμε τις εισόδους των σχολείων και μπλοκάραμε τα σεμινάρια (όσο μας αφορά, αρνηθήκαμε κατηγορηματικά τις προτάσεις του ΠΑΜΕ σε διάφορους Συλλόγους για «ανοιχτές πόρτες ώστε να…αποκαλυφθεί ο πραγματικός ρόλος κάποιων διευθυντών»!)
- προτείναμε και ψηφίσαμε στη ΓΣ την πρόταση για απεργιακό αγώνα διαρκείας – ανυπακοή – μαζικές παραιτήσεις διευθυντών μπροστά στην ατομική αξιολόγηση.
- Κερδίσαμε τις συνεδριάσεις σε 20 από τα 30 δημοτικά σχολεία και στα περισσότερα νηπιαγωγεία κλείνοντας το δρόμο στα κείμενα αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων.
Η ώρα της μεγάλης σύγκρουσης πλησιάζει
Ο Σεπτέμβρης είναι μπροστά μας. Για μας δεν υπάρχουν διλήμματα. Ορθώνεται μπροστά μας ο εφιάλτης της ατομικής αξιολόγησης, της απόλυσης, της διαθεσιμότητας, του σχολείου της αγοράς, ο εφιάλτης ενός σχολείου όπου οι διδακτικές επιλογές δεν καθορίζονται από τις ανάγκες των μαθητών αλλά καθοδηγούνται από τη σιδερένια φτέρνα του Παρατηρητήριου Αξιολόγησης και το αόρατο χέρι της εκπαιδευτικής Αγοράς.
Το μέλλον που μας ετοιμάζουν είναι πιο σκοτεινό και από την εποχή του επιθεωρητισμού. Γι’ αυτό οι εκπαιδευτικοί έχουν κάθε λόγο να το αποτρέψουν με τους αγώνες τους. Και ο δρόμος είναι ένας. Ο δρόμος της σύγκρουσης : με απεργία διαρκείας, μαζική ανυπακοή και μαζικές παραιτήσεις διευθυντών σε όλη την εκπαίδευση για να ανατραπεί η επέλαση της αξιολόγησης !
Ας μας επιτραπεί να παραφράσουμε μια από τις πιο γνωστές φράσεις του Λουντέμη.
«Χρειάστηκαν εκατομμύρια χρόνια για να γίνουν τα τέσσερα πόδια δύο».
Χρειάστηκαν εκατομμύρια χρόνια για να περπατήσει ο άνθρωπος στα δυο του πόδια και εκατό χρόνια αγώνων για να απαλλαγεί ο δάσκαλος από τον επιθεωρητή.
«Χρειάστηκαν λοιπόν εκατομμύρια χρόνια για να γίνουν τα τέσσερα πόδια δύο».
Δεν θα τα ξανακάνουμε εμείς τέσσερα !
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη