ΔΗΛΩΣΗ ΑΙΡΕΤΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΣΤΟ Υ.Σ.
ΓΙΑ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΚΕΝΩΝ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2014-2015.
Η αιρετή εκπρόσωπος Αμπατζή Γεωργία στο ΠΥΣΔΕ Καρδίτσας δηλώνω ότι:
Η διαδικασία με την οποία καλούμαστε σαν Υπηρεσιακό Συμβούλιο να υπολογίσουμε κενά και πλεονάσματα του εκπαιδευτικού προσωπικού, όπως αναφέρει και η εγκύκλιος 97338/Δ2/24-06-2014, στηρίζεται στο ΠΔ 50/96, το οποίο ορίζει σαφώς άρθρο 4 παρ. 3, ότι οι εισηγήσεις των ΠΥΣΔΕ προς την Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου αποστέλλονται μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου και άρθρο 4 παρ. 1, ότι για την πραγματοποίηση των μεταθέσεων καταρτίζονται μέχρι τις 10 Μαρτίου κάθε σχολικού έτους πίνακες κενών οργανικών θέσεων κατά περιοχή μετάθεσης.
Η εγκύκλιος 97338/Δ2/24-06-2014 επικαλείται το άρθρο 7 του Ν. 3848/10, το οποίο αναφέρει ότι "για τον προσδιορισμό των κενών θέσεων και των λειτουργικών αναγκών υπολογίζεται η τυχόν 2η ειδικότητα, η δυνατότητα διδασκαλίας με 2η ανάθεση", ενώ για τις οργανικές θέσεις υπολογίζονται μόνο οι πρώτες αναθέσεις μαθημάτων, πράγμα που είναι ασύμβατο.
Η μέχρι σήμερα ακολουθούμενη διαδικασία και με όσα ορίζει το ΠΔ 50/96 άρθρο 4, ήταν να υπολογίζονται οι οργανικές θέσεις με βάση το ωρολόγιο πρόγραμμα κάθε σχολικής μονάδας και τις ώρες της ομάδας σχολείων στην οποία ανήκει η σχολική μονάδα. Σύμφωνα, όμως με την εγκύκλιο, τα κενά και πλεονάσματα υπολογίζονται με την ψυχρή λογιστική της διαίρεσης του συνολικού αριθμού των ωρών διδασκαλίας των αντίστοιχων μαθημάτων δια του συνολικού αριθμού ωρών υποχρεωτικού ωραρίου των «οργανικά ανηκόντων καθηγητών» σε κάθε περιοχή μετάθεσης. Η ενοποίηση των περιοχών μετάθεσης και των ομάδων σχολείων, σε συνδυασμό με το αυξημένο διδακτικό ωράριο, σκοπό έχει να δοθούν ελάχιστα κενά, προκειμένου να μην ικανοποιηθούν αιτήσεις συναδέλφων για μετάθεση και, παράλληλα, να δημιουργήσει διογκωμένα πλεονάσματα, για να οδηγηθούν σε νέες υποχρεωτικές μετατάξεις και μετακινήσεις χιλιάδες συνάδελφοι που θα χαρακτηριστούν «ολικά υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί».
Επίσης, ο υπολογισμός των κενών δεν μπορεί να είναι αξιόπιστος για τη σχολική χρονιά 2014-2015, από τη στιγμή που δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη οι αναθέσεις μαθημάτων σε Β’ τάξη ΓΕΛ και Β’ τάξη ΕΠΑΛ.
Ακόμα, δεν έχουν πραγματοποιηθεί οι ειδικές μεταθέσεις σε ΣΜΕΑΕ-ΕΕΕΕΚ-ΚΕΔΔΥ, Μουσικά, Καλλιτεχνικά και Διαπολιτισμικά Σχολεία, καθώς και όσων εντάσσονται σε ειδικές κατηγορίες μετάθεσης.
Εξάλλου, η εμπειρία προηγούμενων ετών έχει αποδείξει πως οι εκτιμήσεις των Υπηρεσιακών Συμβουλίων δεν λαμβάνονται υπόψη από το Υπουργείο Παιδείας. Συγκεκριμένα, τα κενά που έδωσε το ΠΥΣΔΕ Καρδίτσας (αλλά και η συντριπτική πλειοψηφία των Υπηρεσιακών Συμβουλίων ανά την Ελλάδα) για το σχολικό έτος 2013-2014 ήταν στις ειδικότητες Ιατρών, Γραφικών Τεχνών, Αισθητικής, Κομμωτικής, Ιατρικών Εργαστηρίων κ.λπ. Το Υπουργείο, λοιπόν, αντί να προχωρήσει σε μεταθέσεις ή/και νέους διορισμούς στις ειδικότητες που εμφανίζονταν κενά, προέβη στην κατάργησή τους, έθεσε τελικά σε διαθεσιμότητα 1800 συναδέλφους μας και προχώρησε στις πρώτες 86 απολύσεις εκπαιδευτικών ύστερα από 103 χρόνια, αφήνοντας σκόπιμα αιωρούμενο τον αριθμό των τελικών απολύσεων.
Επιπλέον, οι ελάχιστες αιτήσεις μετάθεσης που τελικά ικανοποιήθηκαν κατά την προηγούμενη χρονιά, δεν αποτυπώνονταν στην πλειοψηφία τους από τους πίνακες που συνέταξαν τα ΠΥΣΔΕ, ως κενά. Αποτέλεσμα αυτού ήταν πολλές περιπτώσεις ενστάσεων, διότι εκπαιδευτικοί που κατείχαν οργανική θέση, βρέθηκαν σε περιοχή μετάθεσης χωρίς οργανική θέση, παραμένοντας στη διάθεση ΠΥΣΔΕ.
Με βάση τα παραπάνω και επειδή οι εκπαιδευτικοί δεν είναι απρόσωπα νούμερα που θα χρησιμοποιηθούν για να καλύψουν τις μνημονιακές δεσμεύσεις της κυβέρνησης για νέες μετακινήσεις και απολύσεις, δεν θα επικυρώσω και δεν θα νομιμοποιήσω με την υπογραφή μου τους πίνακες που θα συμπληρωθούν σύμφωνα με την εγκύκλιο 97338/Δ2/24-06-2014, δηλώνοντας πως θα τους καταψηφίσω κατά τη διαδικασία της ψηφοφορίας.
Καρδίτσα 30/6/2014
Η ΔΗΛΟΥΣΑ
ΑΜΠΑΤΖΗ ΓΕΩΡΓΙΑ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ για τα ΚΕΝΑ-ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ
των αιρετών του ΠΥΣΔΕ Καρδίτσας
Γεωργίας Αμπατζή και Χρήστου Καρακώστα,
εκπροσώπων της Εκπαιδευτικής Δράσης
Καρδίτσα 3/7/2014
Συναδέλφισσες,/συνάδελφοι,
Στην τελευταία συνεδρίαση το ΠΥΣΔΕ Καρδίτσας ασχολήθηκε με τον υπολογισμό κενών-πλεονασμάτων με βάση τα οποία θα (πρέπει να) πραγματοποιηθούν οι μεταθέσεις. Μετά την επεξεργασία των πινάκων Α’ και Β’ η εκτίμηση του συμβουλίου στον τελικό πίνακα Γ’, ανά κλάδο και ειδικότητα, είναι:
Α/Α | ΚΛΑΔΟΣ | ΟΜΑΔΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ | ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΠΥΣΔΕ |
1 | ΠΕ01 | ΘΕΟΛΟΓΟΙ | 15 |
2 | ΠΕ02 | ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ | 22 |
3 | ΠΕ03 | ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ | 14 |
4 | ΠΕ05 | ΓΑΛΛΙΚΗΣ | 13 |
5 | ΠΕ06 | ΑΓΓΛΙΚΗΣ | 13 |
6 | ΠΕ07 | ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ | 3 |
7 | ΠΕ08 | ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ | 1 |
8 | ΠΕ09 | ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΙ | 8 |
9 | ΠΕ10 | ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΙ | 0 |
10 | ΠΕ11 | ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ | 25 |
11 | ΠΕ12 | ΠΟΛΙΤ.ΜΗΧ.-ΑΡΧΙΤΕΚΤ.-ΤΟΠΟΓΡ. | 2 |
12 | ΠΕ12 | ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΙ-ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓ. & ΔΙΟΙΚΗΣ. - ΝΑΥΠΗΓΟΙ | 0 |
13 | ΠΕ12 | ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ | 0 |
14 | ΠΕ12 | ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ - ΦΥΣ. ΡΑΔΙΟΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ | 1 |
15 | ΠΕ13 | ΝΟΜΙΚΗΣ-ΠΟΛΙΤ. ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | 0 |
16 | ΠΕ32 | ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ | 1 |
17 | ΠΕ14 | ΓΕΩΠΟΝΟΙ-ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ & ΦΥΣ.ΠΕΡ/ΝΤΟΣ | 0 |
18 | ΠΕ15 | ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ | 1 |
19 | ΠΕ16 ΤΕ16 | ΜΟΥΣΙΚΗΣ | 6 |
20 | ΠΕ17 | ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ-ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΙ ΑΣΕΤΕΜ-ΤΕΙ-ΚΑΤΕΕ | 5 |
21 | ΠΕ17 | ΜΗΧ/ΛΟΓΟΙ-ΝΑΥΤ.ΕΜΠ.Ν. ΑΣΕΤΕΜ-ΤΕΙ-ΚΑΤΕΕ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ (ΜΕ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΥ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΥ)-ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΙ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ & ΦΥΣ. ΑΕΡΙΟΥ | 3 |
22 | ΠΕ17 | ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ-ΗΛΕΚΤΡΟΥΡΓΟΙ-ΜΗΧΑΝΟΥΡΓΟΙ ΑΣΕΤΕΜ-ΤΕΙ-ΚΑΤΕΕ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ (ΜΕ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΥ) | 7 |
23 | ΠΕ17 | ΗΛΕΚΡΟΝΙΚΟΙ ΑΣΕΤΕΜ-ΤΕΙ-ΚΑΤΕΕ | 1 |
24 | ΠΕ18 | ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ-ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ (MARKETING) | 0 |
25 | ΠΕ18 | ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ-ΖΩΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ-ΙΧΘΥΟΚΟΜΙΑΣ-ΑΛΙΕΙΑΣ-ΓΕΩΡΓ.ΜΗΧΑΝΩΝ & ΑΡΔΕΥΣΕΩΝ - ΔΑΣΟΠΟΝΙΑΣ-ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΓΕΩΡΓ. ΕΚΜΕΤΑΛ-ΘΕΡΜΟΚΗΠ. ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ & ΑΝΘ/ΜΙΑΣ | 0 |
26 | ΠΕ18 | ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΤΕΙ | 0 |
27 | ΠΕ18 | ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ-ΟΙΝΟΛΟΓΙΑΣ & ΤΕΧΝ. ΠΟΤΩΝ | 0 |
28 | ΠΕ19- ΠΕ20 | ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΑΕΙ-ΤΕΙ | 10 |
29 | ΤΕ01 | ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΙ | 0 |
30 | ΤΕ01 | ΜΗΧΑΝ. ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ | 0 |
31 | ΤΕ01 | ΨΥΚΤΙΚΟΙ | 0 |
32 | ΤΕ01 | ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ | 0 |
33 | ΤΕ01 | ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ | 1 |
34 | ΤΕ01 | ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕΣ Η/Υ | 0 |
35 | ΠΕ04.01 | ΦΥΣΙΚΟΙ | 5 |
36 | ΠΕ04.02 | ΧΗΜΙΚΟΙ | 5 |
37 | ΠΕ04.04 | ΒΙΟΛΟΓΟΙ | -3 |
38 | ΠΕ04.05 | ΓΕΩΛΟΓΟΙ | 0 |
Προκύπτουν συνολικά 162 πλεονάσματα και 3 κενά (σε βιολόγους).
Για τον υπολογισμό του πίνακα λήφθηκαν υπόψη τα παρακάτω:
1) Οι συνταξιοδοτήσεις μέχρι 30-5-2014 και οι αυτοδίκαιες απολύσεις μέχρι 31-8-2014.
2) Τα μαθήματα α’ ανάθεσης.
3) Τα μαθήματα που διδάσκονται σε α’ ανάθεση από εκπαιδευτικούς περισσότερων του ενός κλάδου (π.χ. των κλάδων ΠΕ10 και ΠΕ13, των κλάδων ΠΕ14 και ΠΕ18, των κλάδων ΠΕ12 και ΠΕ17 κλπ) κατανεμήθηκαν ισομερώς σε όλους τους κλάδους.
4) Η επιμέρους κατανομή σε ειδικότητες έγινε με γνώμονα την «ορθή διαχείριση» του διαθέσιμου εκπαιδευτικού προσωπικού. Με άλλα λόγια η «άνωθεν» οδηγία είναι να περιφρουρηθούν πάση θυσία τα «πλεονάσματα» και να εμφανίζονται μηδενικά κενά. Ακούστηκε και το επιχείρημα ότι: «αν δεν δώσουμε πλεόνασμα εγκλωβίζουμε τους συναδέλφους που θέλουν να πάρουν μετάθεση ή απόσπαση»!!! Η καταγραφή των «πλεονασμάτων» διευκολύνει την κινητικότητα, τις υποχρεωτικές μεταθέσεις, τις διαθεσιμότητες και τις απολύσεις. Για να πραγματοποιηθούν διορισμοί-μεταθέσεις-αποσπάσεις χρειάζεται μόνο η καταγραφή των ελλειμμάτων σε πανελλαδικό επίπεδο. Η δημιουργία «στρατιάς» δήθεν πλεοναζόντων εξυπηρετεί συγκεκριμένες μνημονιακές πολιτικές που όλοι, πλέον, γνωρίζουμε.
5) Στον βασικό αλγόριθμο δεν λήφθηκαν υπόψη οι ώρες μείωσης Διευθυντών και άλλων θέσεων ευθύνης. Οι ώρες project μόνο σημειώνονταν στους πίνακες. Πάρθηκαν, όμως, υπόψη στην εκτίμηση του ΠΥΣΔΕ και ελαττώθηκαν λίγο οι «πλεονάζοντες».
6) Τα κενά-πλεονάσματα προέκυψαν μετά τη διαίρεση των προβλεπόμενων ωρών διδασκαλίας ανά ειδικότητα με τις 20 ώρες (το μέσο υποχρεωτικό ωράριο)
7) Τα μαθήματα ανάθεσης σε Β’ τάξη ΓΕΛ και Β’ τάξη ΕΠΑΛ έγιναν κατ’ εκτίμηση του ΠΥΣΔΕ, αφού δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη οι αναθέσεις αυτές από το Υπουργείο Παιδείας.
Συναδέλφισσες/συνάδελφοι,
Επειδή οι εκπαιδευτικοί δεν είναι απρόσωπα νούμερα που θα χρησιμοποιηθούν για να καλύψουν τις μνημονιακές δεσμεύσεις της κυβέρνησης για νέες μετακινήσεις και απολύσεις, παρέμεινα σε όλη τη διάρκεια της συνεδρίασης και στο τέλος καταψήφισα τους πίνακες που συμπληρώθηκαν, σύμφωνα με τη δήλωση που σας επισυνάπτω.
Χρήστος Καρακώστας
Αιρετό αναπληρωματικό μέλος ΠΥΣΔΕ
Τηλ: 6944473002
ηλ.δ/νση: ([email protected])
Γεωργία Αμπατζή
Αιρετό τακτικό μέλος ΠΥΣΔΕ
Τηλ: 6945997748
ηλ.δ/νση: ([email protected])
Εκπρόσωποι της Εκπαιδευτικής Δράσης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη