Ενημερωτικό του αιρετού στο ΚΥΣΔΕ
Νεκτάριου Κορδή
εκλεγμένου με το ψηφοδέλτιο των
Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων
Θέμα: Μεταθέσεις Εκπαιδευτικών – 22 Ιουλίου 2014
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Ολοκληρώθηκε τελικά σήμερα μετά από πολλές περιπέτειες η διαδικασία των γενικών μεταθέσεων εκπαιδευτικών Δ.Ε για το 2014. Από τις 8389 αιτήσεις ικανοποιήθηκαν τελικά 751 (ποσοστό 8,99%). Η αρχική εισήγηση του ΚΥΣΔΕ την Παρασκευή 18 Ιουλίου μιλούσε για 741 μεταθέσεις (ποσοστό 8,83%). Υπενθυμίζω ότι οι εκτιμήσεις των ΠΥΣΔΕ μιλούσαν για 1.717 κενά!
Οι μεταθέσεις πραγματοποιήθηκαν τελικά με βάση κάτι καινοφανές: να αποδεχτούν τις εκτιμήσεις των ΠΥΣΔΕ επιλεκτικά, εξαιρώντας τους κλάδους ΠΕ02, ΠΕ03 και ΠΕ04.01 για τους οποίους πήγαν στις εκτιμήσεις του συστήματος! Αποτέλεσμα της επιλογής αυτής ήταν από τις 1595 αιτήσεις των φιλολόγων να ικανοποιηθεί ένα ποσοστό γύρω στο 4%, από τις 646 αιτήσεις των μαθηματικών να ικανοποιηθεί ένα ποσοστό γύρω στο 11%, και από τις 526 αιτήσεις των Φυσικών να ικανοποιηθεί ένα ποσοστό γύρω στο 3,5%!
Καταψηφίσαμε τόσο τους πίνακες κενών και πλεονασμάτων, όσο και τους πίνακες μεταθέσεων με βάση τη Δήλωση που σας επισυνάπτουμε. Στο θέμα της αναπομπής η θέση μας ήταν: «Είναι απαράδεκτος ο τρόπος μεταχείρισης της λειτουργίας και πολύ περισσότερο των αποφάσεων του ΚΥΣΔΕ και ως εκ τούτου, για να προστατέψουμε το κύρος του οργάνου και την προσωπική μας αξιοπρέπεια και αξιοπιστία, επιβάλλεται να εμμείνουμε τουλάχιστον στις αρχικές αποφάσεις της Παρασκευής (με τις όποιες διαφωνίες είχαν διατυπωθεί). Σε κάθε άλλη περίπτωση το Συμβούλιο αυτοκαταργείται! Οι χθεσινές εξελίξεις δυστυχώς επιβεβαιώνουν την αρχική στάση μου να καταψηφίσω τους πίνακες κενών – πλεονασμάτων και μεταθέσεων. Είναι προφανές ότι παραμένουμε στην αρχική μας θέση ζητώντας να ικανοποιηθεί ο μέγιστος δυνατός αριθμός αιτήσεων μετάθεσης σύμφωνα με τις πάγιες θέσεις του κλάδου». Τελικά το συμβούλιο αποφάσισε ομόφωνα να εμμείνει στην αρχική εισήγηση της Παρασκευής και να μη δεχτεί καμιά παρέμβαση που θα μείωνε ακόμη περισσότερο τον ήδη δραματικά μικρό αριθμό των μεταθέσεων!
Τέλος να τονίσουμε ότι η διαδικασία των μεταθέσεων απαιτεί διαφάνεια και άμεση κοινοποίηση των αποφάσεων και των πινάκων μετάθεσης. Είναι απαράδεκτο να απαγορεύεται σε αιρετούς εκπροσώπους του κλάδου να μην ενημερώνουν για τις αποφάσεις των Υπηρεσιακών Συμβουλίων έγκαιρα σε τόσο σοβαρά ζητήματα που κρατούν σε αγωνία χιλιάδες συναδέλφους. Όπως εξαρχής έχουμε δηλώσει, ως εκπρόσωποι των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων «θα υπάρχει από την πλευρά μας πλήρης διαφάνεια, συνεχής ενημέρωση και στενή συνεργασία με την ΟΛΜΕ, τις ΕΛΜΕ και κάθε συνάδελφο για όλα τα θέματα. Είναι σταθερή η δέσμευσή μας να κινηθούμε στο ΚΥΣΔΕ με γνώμονα τις θέσεις και τις επιλογές του κλάδου μας για τις υπηρεσιακές μεταβολές και το εργασιακό μας καθεστώς. Αρχική δέσμευσή μας είναι να είμαστε το άγρυπνο μάτι του κλάδου, ελέγχοντας, αποκαλύπτοντας και καταγγέλλοντας κάθε πελατειακή πρακτική, κάθε αυθαιρεσία, κάθε αντισυναδελφική, αυταρχική και άδικη ενέργεια της Διοίκησης». Στη δέσμευση αυτή θα εμμείνουμε μέχρι τέλους.
Νεκτάριος Κορδής,
αιρετό τακτ. μέλος του ΚΥΣΔΕ
(τηλ.: 6977513534,
Βίκυ Αναγνώστη,
αιρετό αναπληρ. μέλος του ΚΥΣΔΕ
(τηλ.: 6979778287,
ΔΗΛΩΣΗ ΑΙΡΕΤΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΣΤΟ ΚΥΣΔΕ
ΓΙΑ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΚΕΝΩΝ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2014-2015.
O αιρετός εκπρόσωπος Κορδής Νεκτάριος στο ΚΥΣΔΕ δηλώνω ότι:
Η διαδικασία με την οποία καλούμαστε σαν Υπηρεσιακό Συμβούλιο να υπολογίσουμε κενά και πλεονάσματα του εκπαιδευτικού προσωπικού, όπως αναφέρει και η εγκύκλιος 97338/Δ2/24-06-2014, στηρίζεται στο ΠΔ 50/96, το οποίο ορίζει σαφώς στο άρθρο 4 παρ. 3, ότι οι εισηγήσεις των ΠΥΣΔΕ προς την Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου αποστέλλονται μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου και στο άρθρο 4 παρ. 1, ότι για την πραγματοποίηση των μεταθέσεων καταρτίζονται μέχρι τις 10 Μαρτίου κάθε σχολικού έτους πίνακες κενών οργανικών θέσεων κατά περιοχή μετάθεσης. Όλα αυτά καταστρατηγήθηκαν με ευθύνη της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας.
Η εγκύκλιος 97338/Δ2/24-06-2014 επικαλείται το άρθρο 7 του Ν. 3848/10, το οποίο αναφέρει ότι "για τον προσδιορισμό των κενών θέσεων και των λειτουργικών αναγκών υπολογίζεται η τυχόν 2η ειδικότητα, η δυνατότητα διδασκαλίας με 2η ανάθεση", ενώ για τις οργανικές θέσεις υπολογίζονται μόνο οι πρώτες αναθέσεις μαθημάτων, πράγμα που είναι ασύμβατο.
Η μέχρι σήμερα ακολουθούμενη διαδικασία και με όσα ορίζει το ΠΔ 50/96 άρθρο 4, ήταν να υπολογίζονται οι οργανικές θέσεις με βάση το ωρολόγιο πρόγραμμα κάθε σχολικής μονάδας και τις ώρες της ομάδας σχολείων στην οποία ανήκει η σχολική μονάδα. Σύμφωνα, όμως με την εγκύκλιο, τα κενά και πλεονάσματα υπολογίζονται με την ψυχρή λογιστική της διαίρεσης του συνολικού αριθμού των ωρών διδασκαλίας των αντίστοιχων μαθημάτων δια του συνολικού αριθμού ωρών υποχρεωτικού ωραρίου των «οργανικά ανηκόντων καθηγητών» σε κάθε περιοχή μετάθεσης. Η ενοποίηση των περιοχών μετάθεσης και των ομάδων σχολείων, σε συνδυασμό με το αυξημένο διδακτικό ωράριο, σκοπό έχει να δοθούν ελάχιστα κενά, προκειμένου να μην ικανοποιηθούν αιτήσεις συναδέλφων για μετάθεση και, παράλληλα, να δημιουργήσει διογκωμένα πλεονάσματα, για να οδηγηθούν σε νέες υποχρεωτικές μετατάξεις και μετακινήσεις χιλιάδες συνάδελφοι που θα χαρακτηριστούν «ολικά υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί».
Επίσης, πάγια θέση του εκπαιδευτικού κινήματος είναι ο αριθμός των μαθητών/μαθητριών στα τμήματα να μην υπερβαίνει τους 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια. Παράλληλα ζητάμε επαναφορά του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών (χωρίς την αύξηση των δυο ωρών), υπολογισμός στον αριθμό των τμημάτων των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία, λειτουργία όλων των υποστηρικτικών δομών (ΠΔΣ, ενισχυτική, βιβλιοθήκες, ΚΕΔΔΥ κ.λπ.), διορισμούς εκπαιδευτικών, τουλάχιστον όσες είναι οι συνταξιοδοτήσεις.
Καταγγέλλουμε την προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου με πολιτική παρέμβαση (αναπομπή πρότασης ΚΥΣΔΕ) να μειώσει ακόμα περισσότερο τον ήδη δραματικά μικρό αριθμό των μεταθέσεων, μη παίρνοντας υπόψη τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων σε εκπαιδευτικούς και τις ανάγκες των ανθρώπων που βρίσκονται για πολλά χρόνια μακριά από τις οικογένειές τους και τον τόπο συμφερόντων τους. Το Υπουργείο, αφού αύξησε πέρυσι κατά δύο ώρες το ωράριο των καθηγητών, συγχώνευσε - κατάργησε σχολεία, αύξησε τον αριθμό των μαθητών στα τμήματα, δεν πραγματοποίησε διορισμούς, προσπαθεί να εμφανίσει ελάχιστες κενές οργανικές θέσεις για μετάθεση, τη στιγμή που μόνο οι αποχωρήσεις από το καλοκαίρι του 2013 έως σήμερα ανέρχονται στις εφτά χιλιάδες.
Με βάση τα παραπάνω και επειδή οι εκπαιδευτικοί δεν είναι απρόσωπα νούμερα για την κάλυψη μνημονιακών δεσμεύσεων αλλά έχουν αξιοπρέπεια και η μετάθεση γι αυτούς αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα και όχι μια χαριστική παραχώρηση δεν θα επικυρώσω και δεν θα νομιμοποιήσω με την υπογραφή μου τους νέους πίνακες κενών-πλεονασμάτων και τους αντίστοιχους πίνακες μεταθέσεων, με βάση τους οποίους ικανοποιείται μόλις το 8,99% των αιτήσεων (751 σε σύνολο 8389), δηλώνοντας πως θα τους καταψηφίσω κατά τη διαδικασία της ψηφοφορίας.
Η θέση μου στο ΚΥΣΔΕ για το θέμα της αναπομπής ήταν η εξής: «Το ΚΥΣΔΕ ολοκλήρωσε την Παρασκευή το απόγευμα τη συζήτηση επί των γενικών μεταθέσεων και κατά πλειοψηφία (3-1) ενέκρινε τους πίνακες κενών και πλεονασμάτων και τους πίνακες μεταθέσεων. Καταψήφισα τόσο τους πίνακες κενών-πλεονασμάτων όσο και τους πίνακες μεταθέσεων με βάση το υπ΄ αριθμ. 6025/18-7-2014 υπόμνημα. Η πρόταση του συμβουλίου διαβιβάστηκε στον αρμόδιο υπουργό για υπογραφή και άμεση ανακοίνωση. Αντ΄αυτού ειδοποιηθήκαμε τη Δευτέρα 21 Ιουλίου ότι ο Υπουργός αναπέμπει τους πίνακες των μεταθέσεων και κληθήκαμε στις 22 Ιούλιου σε συνεδρίαση με θέμα: « ΕΠΙΚΥΡΩΣΗ ΚΕΝΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΕΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Δ.Ε. ΑΠΟ ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΕ ΠΕΡΙΟΧΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2014-2015 ( ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΝΑΠΟΜΠΗ)» Το γεγονός της αναπομπής των πινάκων συμβαίνει για πρώτη φορά στα χρονικά του ΚΥΣΔΕ. Οι πίνακες κενών και πλεονασμάτων και οι πίνακες μεταθέσεων συντάχθηκαν κατόπιν απόφασης της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου μετά από συσκέψεις που έγιναν την Παρασκευή 18 Ιουλίου. Είναι συνεπώς απαράδεκτος ο τρόπος μεταχείρισης της λειτουργίας και πολύ περισσότερο των αποφάσεων του ΚΥΣΔΕ και ως εκ τούτου, για να προστατέψουμε το κύρος του οργάνου και την προσωπική μας αξιοπρέπεια και αξιοπιστία , επιβάλλεται να εμμείνουμε τουλάχιστον στις αρχικές αποφάσεις της Παρασκευής (με τις όποιες διαφωνίες είχαν διατυπωθεί). Σε κάθε άλλη περίπτωση το Συμβούλιο αυτοκαταργείται! Είναι προφανές ότι παραμένουμε στην αρχική μας θέση ζητώντας να ικανοποιηθεί ο μέγιστος δυνατός αριθμός αιτήσεων μετάθεσης σύμφωνα με τις πάγιες θέσεις του κλάδου.
Τέλος να τονίσω ότι η διαδικασία των μεταθέσεων απαιτεί διαφάνεια και άμεση κοινοποίηση των αποφάσεων και των πινάκων μετάθεσης. Είναι απαράδεκτο να απαγορεύεται σε αιρετούς εκπροσώπους του κλάδου να μην ενημερώνουν για τις αποφάσεις των Υπηρεσιακών Συμβουλίων έγκαιρα σε τόσο σοβαρά ζητήματα που κρατούν σε αγωνία χιλιάδες συναδέλφους. Όπως εξαρχής έχουμε δηλώσει, ως εκπρόσωποι των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων «θα υπάρχει από την πλευρά μας πλήρης διαφάνεια, συνεχής ενημέρωση και στενή συνεργασία με την ΟΛΜΕ, τις ΕΛΜΕ και κάθε συνάδελφο για όλα τα θέματα. Είναι σταθερή η δέσμευσή μας να κινηθούμε στο ΚΥΣΔΕ με γνώμονα τις θέσεις και τις επιλογές του κλάδου μας για τις υπηρεσιακές μεταβολές και το εργασιακό μας καθεστώς. Αρχική δέσμευσή μας είναι να είμαστε το άγρυπνο μάτι του κλάδου, ελέγχοντας, αποκαλύπτοντας και καταγγέλλοντας κάθε πελατειακή πρακτική, κάθε αυθαιρεσία, κάθε αντισυναδελφική, αυταρχική και άδικη ενέργεια της Διοίκησης». Στη δέσμευση αυτή θα εμμείνουμε μέχρι τέλους.
Αθήνα 22/7/2014
Κορδής Νεκτάριος
Αιρετό μέλος του ΚΥΣΔΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη