Thumbnail
ΣΥΡΙΖΑ

ΕΡΩΤΗΣΗ

25.7.2014

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ

ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Θέμα: «Χορήγηση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε αποφοίτους των ΕΠΑ.Σ.»

Σύμφωνα με το άρθρο 12 του Νόμου 3475/2006 που δημοσιεύθηκε στο φύλλο της κυβέρνησης ΦΕΚ 146 Α/13-7-2006, οι απόφοιτοι-πτυχιούχοι των ΕΠΑ.Σ. και ΕΠΑ.Λ. αποκτούν επαγγελματικά δικαιώματα που καθορίζονται από τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 6 του Ν. 2009/1992. Το συγκεκριμένο άρθρο ορίζει ότι  τα επαγγελματικά δικαιώματα των κατόχων τίτλων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης ορίζονται ανά ειδικότητα, με Προεδρικά διατάγματα που εκδίδονται με πρόταση του Υπουργείου Παιδείας & θρησκευμάτων.

Επτά χρόνια μετά από την ίδρυση και λειτουργία των ΕΠΑΣ δεν έχουν κατοχυρωθεί επαγγελματικά δικαιώματα για χιλιάδες πτυχιούχους των ανωτέρω σχολών. Υπάρχουν ειδικότητες όπως π.χ. η ειδικότητα του Βοηθού Φαρμακείων των ΕΠΑ.Σ. που δεν έχει επαγγελματικά δικαιώματα. Αυτό επιβεβαιώνεται και από το Συνήγορο του Πολίτη ο οποίος μετά από διαμαρτυρίες πολιτών έχει ζητήσει από το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει σε νομοθετικές πρωτοβουλίες, για να αντιμετωπισθεί το ζήτημα της χορήγησης επαγγελματικών δικαιωμάτων στους πτυχιούχους ΕΠΑΣ και ΕΠΑΛ, το συντομότερο δυνατόν. Επίσης ο Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π., αρμόδιος οργανισμός για τον καθορισμό των επαγγελματικών δικαιωμάτων σύμφωνα με το  ν.4115/2013, με έγγραφό του, αρ. πρωτ. 4934/8-11-2013, σε σχετικό ερώτημα απαντά ότι εκκρεμεί η έκδοση θεσμικού πλαισίου σχετικά με τη χορήγηση επαγγελματικών δικαιωμάτων στην ειδικότητα «Βοηθός Φαρμακείων».

 Το Υπουργείο Παιδείας,  με το υπ’ αριθμόν 62559/Γ2/01-06-2011 έγγραφο του, υποστήριζε ότι ρύθμισε τα επαγγελματικά δικαιώματα των ειδικοτήτων των αποφοίτων ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ. Όμως εκ των υστέρων αποδείχτηκε ότι η ρύθμιση αυτή είχε εξαιρετικά περιορισμένη εφαρμογή, αφού χορηγούσε επαγγελματικά δικαιώματα μόνο σε 18 από τις 52 υπάρχουσες ειδικότητες των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ.

Επειδή η παροχή δημόσιας και δωρεάν παιδείας πρέπει να είναι αδιαπραγμάτευτη υποχρέωση της ελληνικής πολιτείας,

Επειδή, με την εκπαιδευτική πολιτική και τις παλινωδίες από τις ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας τα τελευταία χρόνια δημιουργήθηκαν προσδοκίες στους αποφοίτους της για δήθεν κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα,

Επειδή, δεν είναι δυνατόν να υποβαθμίζεται περεταίρω η ήδη υποβαθμισμένη τεχνική εκπαίδευση και χιλιάδες απόφοιτοι τεχνικών σχολών να βρίσκονται όμηροι.

Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1.   Προτίθεται το Υπουργείο να προχωρήσει σε νομοθετικές πρωτοβουλίες ώστε να εκδοθούν τα Προεδρικά Διατάγματα που θα καθορίζουν τα επαγγελματικά δικαιώματα για τις ειδικότητες εκείνες που δεν έχει διαπιστωθεί αντιστοιχία του γνωστικού αντικειμένου με εκείνο των αποφοίτων ΤΕΕ Β κύκλου;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Πετράκος Αθανάσιος

Κουράκης Αναστάσιος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

super-artificial-intelligence-texniti-noimosyni.jpg
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
Η Ελλάδα θα εκμεταλλευθεί την τεράστια υπολογιστική δύναμη του Δαίδαλου, για να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό οικοσύστημα καινοτομίας στο ΑΙ. Σκοπός...
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
γυμναστική.jpg
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Εξαγγελίες προσώρας κενές, για επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση & Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
peripoliko_astynomia.jpg
Για ποιο λόγο οι αστυνομικοί αγγίζουν το αυτοκίνητο όταν κάνουν έλεγχο;
Υπάρχουν περισσότερες από μία εξηγήσεις γι΄ αυτή την κίνησή τους, που είναι μέρος της διαδικασίας ελέγχου ενός αυτοκινήτου
Για ποιο λόγο οι αστυνομικοί αγγίζουν το αυτοκίνητο όταν κάνουν έλεγχο;