Ενημερωτικό αιρετής
Νέες καταργήσεις οργανικών,
διαμόρφωση πλεονασμάτων που δεν ανταποκρίνονται την πραγματικότητα.
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες.
Ο προσδιορισμός των κενών και των πλεονασμάτων στο ΠΥΣΔΕ Κεφαλονιάς παρουσιάζει νέα χαρακτηριστικά: Για πρώτη φορά στο Νομό γίνεται χρήση - και μάλιστα κατά περίπτωση - της λεγόμενης «ρύθμισης υπεραριθμίας», με αποτέλεσμα να χάνονται επιπλέον οργανικές θέσεις. Για πρώτη φορά ακούγεται ξεκάθαρα από υπεύθυνα διοικητικά χείλη ότι «η οργανική θέση είναι κατ΄ έτος», εκφράζοντας τη γενική γραμμή ελαστικοποίησης. Και βεβαίως αυτά προστίθενται σε όσα έχουν «παγιωθεί», δηλαδή στα τμήματα με 27 μαθητές (1,5 τμ / μαθητή), στην αύξηση του ωραρίου, στην διεύρυνση του αριθμού των σχολείων που μπορεί να καλύψει ένας εκπαιδευτικός, στο γεγονός ότι οι οργανικές που χάνονται λόγω συνταξιοδοτήσεων ή μεταθέσεων δεν ξαναδίνονται κλπ. Μέσα από αυτή τη διαδικασία και με εκκρεμότητα της τελικής εικόνας που θα διαμορφωθεί στα σχολεία το Σεπτέμβρη (μείωση μαθητικού δυναμικού λόγω της τράπεζας θεμάτων) υπηρετείται η «κινητικότητα» των εκπαιδευτικών και διαμορφώνονται ψευδή πλεονάσματα και «αποθήκες» από τις οποίες θα αντληθούν οι νέες διαθεσιμότητες – απολύσεις και θα γίνει ελαχιστοποίηση των προσλήψεων αναπληρωτών.
Είναι ενδεικτικό ότι ο υπολογισμός κενών έγινε κατ’ αρχήν σε επίπεδο ομάδων σχολείων - ενώ για τις υπεραριθμίες / πλεονάσματα ο υπολογισμός έγινε κατά σχολείο. Με αυτό τον τρόπο υπολογισμού χάνονται οργανικά κενά (ιδιαίτερο πρόβλημα εμφανίζεται κυρίως σε Αργοστόλι). Τελικά τα περισσότερα οργανικά κενά που προκύψανε, υπολογίστηκαν ανά σχολική μονάδα, έγινε όμως η αρχή για καθιέρωση των «νέων» αλγορίθμων – αλχημειών. Επίσης είναι αποκαλυπτικό ότι ο αρχικός υπολογισμός για τη «ρύθμιση υπεραριθμίας» έβγαζε πάμπολλους οργανικά ανήκοντες στον αέρα. Το γεγονός ότι το ΠΥΣΔΕ δεν αποδέχτηκε το συνολικό αριθμό δεν αναιρεί το γεγονός ότι έγινε χρήση της ρύθμισης, ανοίγοντας το δρόμο που προαναφέραμε. Ακούστηκε , μάλιστα, το επιχείρημα ότι η υπεραριθμία βγαίνει «για το καλό του συναδέλφου», λες και δεν υπάρχουν σήμερα μετακινούμενοι με οργανική ή λες και δεν γνωρίζουμε ότι η πολιτική κυβέρνησης – ΕΕ το μόνο που εγγυάται είναι η εργασιακή αστάθεια. Έτσι, ναι μεν, αυτή τη χρονιά κάθε υπεράριθμος (4) τοποθετείται σε οργανική θέση (και τελικά φαίνεται ότι γίνεται μια μετακίνηση οργανικής θέσης από ένα σχολείο σε άλλο), πλήττεται, όμως, η μεγάλη μάζα συναδέλφων που είναι στη διάθεση, αφού καταργούνται οι λίγες θέσεις στις οποίες αναμένει να τοποθετηθεί κάθε χρονιά. Επιπλέον, η κατά περίπτωση εφαρμογή ανοίγει δρόμο για καταχρηστική χρήση της «ρύθμισης υπεραριθμίας» και υπερκέραση των μορίων.
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες.
Το ΠΥΣΔΕ δε μπορεί παρά να ακολουθήσει το γενικό δρόμο που χαράζει η κεντρική κυβερνητική πολιτική. Αυτό συμβαίνει. Καταψήφισα προφανώς τα αποτελέσματα που προέρχονται από αυτή τη διαδικασία. Ο όποιος έλεγχος και η όποια παρέμβαση στο πλαίσιό του είναι ανεπαρκής. Μόνο η οργάνωση και η πάλη για τη ανατροπή αυτής της πολιτικής και για το δικαίωμα σε μόνιμη σταθερή εργασία για όλους μέσα από το συνδικάτο μας, μπορεί να βάλει φραγμό στην αυθαιρεσία και να εγγυηθεί ουσιαστικά αποτελέσματα.
Αργοστόλι 29/7/14
Σοφία Ποταμιάνου,
αιρετή στο ΠΥΣΔΕ Κεφαλονιάς – Ιθάκης
εκλεγμένη με το ψηφοδέλτιο της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών
που στηρίζει το ΠΑΜΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη