2ο Ενημερωτικό Σεπτεμβρίου
Ρέθυμνο, 12 Σεπτεμβρίου 2014
Γιώργος Τρούλης
Αιρετός ΠΥΣΠΕ Ρεθύμνου
Τηλ. 6936841955
Email: [email protected]
Προς τους Συναδέλφους μου
Αγαπητοί Συνάδελφοι
Θέμα: «Απαράδεκτες διαδικασίες στις αποσπάσεις εκπαιδευτικών και τοποθετήσεων αναπληρωτών στο ΠΥΣΠΕ Ρεθύμνου»
Την Τρίτη 9 και την Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου συνεδρίασε το ΠΥΣΠΕ Ρεθύμνου για να τοποθετήσει τους αποσπασμένους συναδέλφους, να πραγματοποιήσει τις εσωτερικές αποσπάσεις και να αναδείξει τα κενά για τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών.
«Σε επιλεγμένα κενά έγιναν οι αποσπάσεις και οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών κι όχι σε όλα τα πραγματικά λειτουργικά κενά»
Τι συνέβη όμως σε αυτές τις συνεδριάσεις; Δυστυχώς επικράτησε ο παραλογισμός!!! Με πρόταση του Διευθυντή Εκπαίδευσης Ρεθύμνου αποφασίστηκε, κατά πλειοψηφία, από το ΠΥΣΠΕ (ως αιρετός διαφώνησα και καταψήφισα τις αποσπάσεις όλων των ειδικοτήτων έναντι των υπόλοιπων 4 μελών του ΠΥΣΠΕ), να γίνουν όλες οι αποσπάσεις όχι στα πραγματικά λειτουργικά κενά που υπήρχαν σε κάθε κατηγορία εκπαιδευτικών αλλά σε “επιλογή” αυτών. Είναι η πρώτη φορά που φαίνεται ξεκάθαρα ότι το ΠΥΣΠΕ Ρεθύμνου αποφασίζει, με αυτόν τον τρόπο, να κάνει αποσπάσεις σε μέρος των λειτουργικών κενών κι όχι στο σύνολό τους. Αυτό έχει ως συνέπεια σήμερα να υπάρχουν (και δεν ξέρουμε μέχρι πότε!!!) σχολικές μονάδες του Ρεθύμνου που θα έχουν 26, 27 και 28 μαθητές (τον αριθμό αυτό των μαθητών ανά τμήμα τον καταψηφίσαμε και οι δύο αιρετοί), πολλές σχολικές μονάδες της πόλης δεν θα έχουν ολοήμερο τμήμα (δεν υπάρχει εκπαιδευτικός ούτε όμως και πλεονάζουσες ώρες υπάρχουν) ενώ άλλες σχολικές μονάδες είναι πλήρης στο πρωινό πρόγραμμα (υπάρχει δάσκαλος στο ολοήμερο). Επίσης ξεκινάνε σχολεία αποδεκατισμένα (υπάρχουν 4 δημοτικά διθέσια που θα ξεκινήσουν ως μονοθέσια ενώ τα νηπιαγωγεία Αξού, 2ο Ανωγείων και ειδικό νηπιαγωγείο παραμένουν κλειστά).
Συνέπειες όμως της επιλογής των κενών από το ΠΥΣΠΕ είχαν και οι εκπαιδευτικοί. Πολλοί μόνιμοι συνάδελφοι δεν πήραν απόσπαση ενώ είχαν δηλώσει σχολεία που έχουν λειτουργικά κενά και μπορούσαν να αποσπαστούν. Φυσικά το πρόβλημα επεκτάθηκε και στα κενά των αναπληρωτών, όπου τους δόθηκαν συγκεκριμένα για να φαίνονται ανοιχτά τα σχολεία. Δυστυχώς το να ανοίγει η πόρτα ενός σχολείου κάθε πρωί δε σημαίνει ότι λειτουργεί κιόλας. Μια σχολική μονάδα με ελλείψεις 2 και 3 δασκάλων στο πρωινό πως μπορεί να λειτουργήσει σωστά; Ποιοί θα υποστούν τις συνέπειες; Μήπως οι μαθητές μας; Ας το καταλάβουν όσοι είναι υπεύθυνοι για αυτή την τραγελαφική κατάσταση.
Παράλληλα υπήρχε 1 απόσπαση συναδέλφισσας στο Πανεπιστήμιο όπου ο Διευθυντής εκπαίδευσης δεν αποδέχθηκε την αποδέσμευσή της ενώ τις αποσπάσεις σε βουλευτικά γραφεία, υπουργεία και σε φορείς τις έκαναν άμεσα αποδεκτές. Επίσης δεν μπορεί σε μία συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ να βγαίνουν συγκεκριμένα κενά σχολείων και την επόμενη μέρα να αλλάζουν σχεδόν στο σύνολό τους. Εύλογα αναρωτιόνται οι εκπαιδευτικοί τι μεσολάβησε;;; Ποιες πιέσεις ασκήθηκαν και γιατί η διοίκηση της Πρωτοβάθμιας του Ρεθύμνου υποκύπτει σε αυτές;
«Καταγγελία για τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν»
Ως αιρετός παρακολουθώντας όλες αυτές τις απαράδεκτες ενέργειες εντοπίζοντας, σύμφωνα με τα παραπάνω, διαβλητότητα της διαδικασίας και υπέρβαση της κείμενης νομοθεσίας των αποσπάσεων και των τοποθετήσεων αναπληρωτών, την καταγγέλλω σε όλους τους τόνους και καλώ άμεσα το ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευση Ρεθύμνου αλλά και τη ΔΟΕ να προβεί σε δραστικές ενέργειες για να μην διαμορφωθεί προηγούμενο στο ΠΥΣΠΕ Ρεθύμνου και όπου αλλού έχει συμβεί στην Ελλάδα. Επίσης τα ΔΣ των συλλόγων της χώρας και της ΔΟΕ, κεντρικά, να δουν σοβαρά το ζήτημα της κατηγοριοποίησης των εκπαιδευτικών αναπληρωτών σε τακτικού και ΕΣΠΑ (διαφορετική ημέρα πρόσληψης φέτος, διαφορετικές περιοχές πρόσληψης ανά κατηγορία κλπ), αλλά και το πρόβλημα που δημιουργείται στην κατηγοριοποίηση των κενών που επηρεάζει τις υπηρεσιακές μεταβολές των μόνιμων εκπαιδευτικών.
Δυστυχώς κάποιοι θεωρούν ορθή διαχείριση προσωπικού τον αποδεκατισμό των σχολείων αφήνοντάς τα να ξεκινήσουν χωρίς το απαραίτητο προσωπικό. Κανένας δεν μπορεί να επιλέγει ποια παιδιά πρέπει να έχουν δασκάλους και ποια όχι, ποια σχολεία θα ανοίγουν και ποια όχι. Είναι τουλάχιστον αντιδεοντολογικό, αν όχι ανήθικο, να επιλέγεις συνειδητά τον υποβιβασμό σχολείων, την αύξηση μαθητών ανά τμήμα και να ζούμε το παράδοξο να στέλνονται εκπαιδευτικοί, μέσω ΕΣΠΑ, σε σχολεία για το ολοήμερο και να μην υπάρχουν δάσκαλοι στα πρωινά τμήματα.
«Ζητάμε αποκατάσταση των αδικιών!!!»
Επιτακτική ανάγκη για β φάση αποσπάσεων και βελτιώσεων θέσης στους αναπληρωτές α φάσης
Για τις αποφάσεις αυτές όμως οι εκπαιδευτικοί δεν φέρουν καμία ευθύνη. Την ευθύνη φέρουν η διοίκηση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Κρήτης και το Υπουργείο Παιδείας. Επειδή, λοιπόν, οι αποσπάσεις δεν έγιναν στα πραγματικά κενά ούτε όμως και οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών, οφείλει η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, για καθαρά ηθικούς, δεοντολογικούς και ανθρώπινους λόγους, να προχωρήσει στην ικανοποίηση των αιτήσεων για β φάση αποσπάσεων των μόνιμων και βελτίωσης θέσης των αναπληρωτών α φάσης. Δημιουργούνται τεράστιες αντιφάσεις και αδικίες, εάν δεν γίνει β φάση αποσπάσεων. Θα παρατηρηθεί το φαινόμενο στην επόμενη φάση αναπληρωτών, οι συνάδελφοι αναπληρωτές να υπηρετήσουν σε σχολεία πλησίον της πόλης και μόνιμοι συνάδελφοι με πολλά χρόνια υπηρεσίας με κοινωνικές και οικογενειακές υποχρεώσεις και αντίστοιχα και οι αναπληρωτές της α φάσης να μην μπορούν να υπηρετήσουν στα σχολεία που έχουν τις υποχρεώσεις τους.
Επίσης επειδή παρατηρήθηκε το φαινόμενο να αρνείται ΠΡΟΦΟΡΙΚΑ η διεύθυνση εκπαίδευσης να παραλάβει τις όποιες αιτήσεις των συναδέλφων (συμπληρωματικές αιτήσεις αποσπάσεων, αιτήσεις απόσπασης β φάσης κλπ), διευκρινίζω ότι υπερβαίνει την αρμοδιότητα μιας υπηρεσίας να μην παραλαμβάνει τις αιτήσεις των υπαλλήλων της. Αποτελεί υποχρέωση της υπηρεσίας να παραλαμβάνει και να πρωτοκολλεί όλα τα αιτήματα των συναδέλφων μου και αυτά να έρχονται, ΟΛΑ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ, προς εξέταση στο αρμόδιο διοικητικό όργανο δηλ το ΠΥΣΠΕ. Στα πλαίσια αυτά καλώ όλους τους συναδέλφους που δεν πήραν απόσπαση καθώς και τους συναδέλφους αναπληρωτές της α φάσης που ενδιαφέρονται, να κάνουν αίτηση στην Πρωτοβάθμια του Ρεθύμνου για β φάση αποσπάσεων και βελτίωσης θέσης αντίστοιχα. Η υπηρεσία οφείλει επομένως να αποκαταστήσει τις αδικίες που δημιούργησε στους συναδέλφους μου, μη δίδοντας όλα τα κενά, και να προχωρήσει σε εξέταση και αποδοχή των αιτήσεων βελτίωσης και β φάσης απόσπασης. Και νόμιμο είναι και ηθικά σωστό!!!
«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο»
Αδαμάντιος Κοραής
Με Συναδελφικούς Χαιρετισμούς
Γιώργος Τρούλης
Αιρετός ΠΥΣΠΕ Ρεθύμνου
*Υ.Γ. Όσοι συνάδελφοι επιθυμούν να λαμβάνουν τα ενημερωτικά και τα άρθρα που στέλνω στα σχολεία στο προσωπικό τους ηλεκτρονικό ταχυδρομείο να μου στείλουν e-mail στο: [email protected]. Επίσης έχω δημιουργήσει σελίδα στο Facebook μέσω του οποίου μπορούμε να επικοινωνούμε άμεσα (το όνομα χρήστη είναι Giorgos Troulis).
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη