ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ (Π.Ε.Σ.ΕΚ)
http://syntaxekpedeftikoi.blogspot.com/, mail: [email protected] Αθήνα 20.9.2014
Ενημερωτικό σημείωμα για τα ένδικα μέτρα για τις περικοπές συντάξεων και Εφάπαξ.
Επειδή πολλοί συνάδελφοι, εκφράζουν παράπονα- δικαιολογημένα σε μεγάλο βαθμό- γιατί δεν έχουμε καταφύγει ακόμη στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τις περικοπές των συντάξεων και του ΕΦΑΠΑΞ, σας παρουσιάζουμε αποσπάσματα από την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου επί της προσφυγής της ΑΔΕΔΥ. Η απόφαση απορρίπτει τις προσφυγές και υιοθετεί τις απόψεις της κυβέρνησης και της τρόικας. Σημειώνεται ότι εκκρεμεί η απόφαση του ΣΤΕ για τις περικοπές του Εφάπαξ. Μετά την έκδοση της απόφασης του ΣΤΕ, το Δ.Σ της Π.Ε.Σ.ΕΚ θα σας ενημερώσει για τα επόμενα βήματα που θα κάνει.
Απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων δικαιωμάτων
Της 9ης Μαΐου 2013 επί της προσφυγής της Ι.Κ, Ελληνίδας υπηκόου και της ΑΔΕΔΥ. Το Ευρωπαϊκό δικαστήριο δικαιολογεί τα μνημόνια.
- Οι ανωτέρω προσέφυγαν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο , η μεν πρώτη για τη μείωση του μισθού της και για την κατάργηση των δώρων της, ενώ η ΑΔΕΔΥ για τη μείωση μισθών και συντάξεων και για τη μείωση των δώρων ή την κατάργησή τους.
- Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο μνημονεύει στην απόφασή του ότι οι ανωτέρω στις 26 Ιουλίου 2010 κατέφυγαν στο ΣΤΕ και στις 20 Φεβρουαρίου 2012 η ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας( απόφαση 668/2012) αποφάνθηκε ότι «με τους νόμους 3833 και 3845/2010 ελήφθησαν διάφορα μέτρα, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και η περικοπή αποδοχών των εργαζομένων στο Δημόσιο (…) και συνταξιοδοτικών παροχών αφ’ ενός μεν για την άμεση αντιμετώπιση της διαπιστωθείσης από το νομοθέτη οξείας δημοσιονομικής κρίσεως, η οποία, κατ’ αυτόν, είχε καταστήσει αδύνατη την εξυπηρέτηση των δανειακών αναγκών της χώρας μέσω των διεθνών αγορών και πιθανό το ενδεχόμενο χρεοκοπίας της, και
αφ’ ετέρου για την εξυγίανση των δημοσίων οικονομικών και τη μείωση του δημοσιονομικού ελλείμματος… Συνεπώς αβασίμως προβάλλεται με την κρινόμενη
αίτηση ότι οι λόγοι ……δεν αρκούν για τη δικαιολόγηση, από της απόψεως αυτής, της
αναγκαιότητας λήψεως των επιμάχων μέτρων.»
- Ακολούθως το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο «υπενθυμίζει ότι τα συμβαλλόμενα Κράτη της Σύμβασης απολαμβάνουν μίας αρκετά ευρείας διακριτικής ευχέρειας όσον αφορά τον καθορισμό την κοινωνικής πολιτικής τους. Όσον αφορά τη θέσπιση νόμων για την επίτευξη ισορροπίας μεταξύ δημοσίων δαπανών και εσόδων, η οποία συνεπάγεται συνήθως μία εξέταση πολιτικών, οικονομικών και κοινωνικών ζητημάτων, το Δικαστήριο θεωρεί ότι οι εθνικές αρχές είναι καταρχήν περισσότερο κατάλληλες από ένα διεθνές δικαστήριο για να επιλέξουν τα πλέον πρόσφορα μέσα για την επίτευξη αυτού του σκοπού και σέβεται τις επιλογές τους, εφόσον αυτές δε στερούνται προδήλως εύλογης βάσης.»….. «Το Δικαστήριο θεωρεί ότι οι περιορισμοί που εισήγαγαν οι επίδικοι νόμοι δεν μπορούν να θεωρηθούν «στέρηση περιουσίας», όπως ισχυρίζονται οι προσφεύγουσες, αλλά επέμβαση στην απόλαυση του δικαιώματος στον σεβασμό της περιουσίας υπό την έννοια της πρώτης φράσης της πρώτης παραγράφου του άρθρου 1 του Πρωτοκόλλου αριθ.1 (Kjartan Asmundsson κατά Ισλανδίας, αριθ. 60669/00, § 40, CEDH 2004- IX, προαναφερόμενη απόφαση Wieczorek, § 61, Valkov και λοιποί κατά Βουλγαρίας, αριθ. 2033/04, 19125/04, 19475/04, 19490/04, 19495/04,
19497/04, 24729/04, 171/05 και 2041/05, § 88, 25 Οκτωβρίου 2011, καθώς και, mutatis mutandis, Maurice κατά Γαλλίας [GC], αριθ. 11810/03, §§ 67-
71 και 79, CEDH 2005-IX, Draon κατά Γαλλίας [GC], αριθ. 1513/03, §§
70-72, 6 Οκτωβρίου 2005 και Hasani κατά Κροατίας (déc.), αριθ. 20844/09,
30 Σεπτεμβρίου 2010).
- Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, «Προκειμένου να εκτιμήσει τον χαρακτήρα δημοσίας ωφελείας των επίδικων μέτρων, προσδίδει ιδιαίτερο βάρος στην εισαγωγική έκθεση του νόμου 3833/2010 καθώς και στο σκεπτικό της απόφασης αριθ. 668/2012 του Συμβουλίου της Επικρατείας.»
Λαμβανομένων υπόψη των ανωτέρω, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο δεν έχει λόγο να αμφισβητήσει ότι αποφασίζοντας τη μείωση των αποδοχών και συντάξεων των δημοσίων υπαλλήλων, ο νομοθέτης εξυπηρετούσε σκοπό δημοσίας ωφελείας.»
5. «Το Δικαστήριο καταλήγει λοιπόν ότι αυτό το τμήμα της προσφυγής είναι προδήλως αβάσιμο και πρέπει να απορριφθεί κατ’εφαρμογή του άρθρου 35 §§ 3α) και 4 της Σύμβασης.
Για τους λόγους αυτούς, το Δικαστήριο, ομόφωνα,
Συνενώνει τις προσφυγές,
Κηρύσσει τις προσφυγές απαράδεκτες.
André Wampach Isabelle Bello-Lefèvre
Αναπληρωτής Γραμματέας Πρόεδρος
Ακριβής μετάφραση του συνημμένου εγγράφου από τα γαλλικά.
Αθήνα, 3 Ιουνίου 2013
Ο μεταφραστής Αλέξανδρος Πετρουτσόπουλος»
Για την Π.Ε.Σ.ΕΚ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη