ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ - ΙΘΑΚΗΣ (ΕΛΜΕ-ΚΙ)
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Χωροταξική κατανομή και ο καθορισμός τομέων για τα σχολεία του Νομού!!!
Όχι σε πρακτικές που κατηγοριοποιούν σχολεία
και βάζουν πλάτη σε καταργήσεις – υποβαθμίσεις σχολείων
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ, με αφορμή τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν φέτος στην κατανομή του μαθητικού δυναμικού στα Γυμνάσια και τα Λύκεια, επικαιροποιεί τη θέση του για τη γεωγραφική κατανομή των σχολείων του Νομού. Η χωροταξική κατανομή και ο καθορισμός τομέων στην Α΄Βάθμια Εκπαίδευση πρέπει να αντιμετωπιστεί ενιαία και σε φιλολαϊκή – φιλεκπαιδευτική βάση σε Α΄Βάθμια και Β΄βάθμια.
Επιχειρείται μεθοδευμένα από την κυβέρνηση, με τη στήριξη της τοπικής διοίκησης και των μηχανισμών που υπηρετούν την κυρίαρχη πολιτική, να αξιοποιηθεί ο επαναπροσδιορισμός των τομέων για την κατανομή του μαθητικού δυναμικού στην κατεύθυνση της περαιτέρω μείωσης της οργανικότητας των σχολείων. Αντικειμενικά, έτσι, διευκολύνονται νέες καταργήσεις συγχωνεύσεις σχολείων και μαζικό πέταγμα μαθητών στο δρόμο. Καταγγέλλουμε, επίσης, ότι η συζήτηση που ανοίγει έχει να κάνει με την προσπάθεια περιορισμού του αριθμού των μεταφερόμενων μαθητών και όχι με την αντιμετώπιση των υπαρκτών προβλημάτων στους τομείς, κάτι που έχουμε επανειλημμένα θέσει. Εξάλλου, το νέο σχολείο, με το διαφοροποιημένο πρόγραμμα, τον ανταγωνισμό και την κατηγοριοποίηση μεταξύ των σχολικών μονάδων, είναι εξ' ορισμού σε διαμετρική κατεύθυνση με την τήρηση της γεωγραφικής κατανομής των μαθητών.
Εκτιμάμε πως συχνά καταστρατηγούνται οι διατάξεις που προβλέπουν την τήρηση για γεωγραφική κατανομή από το Δημοτικά σχολεία στα Γυμνάσια και από τα Γυμνάσια στα Λύκεια του Νομού. Η καταστρατήγηση αυτή εντάσσεται στην πολιτική της «ελεύθερης» επιλογής των σχολείων που, από δω και πέρα, θα συνδυάζεται με τις διαδικασίες αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών, όπως επιβάλλει η ΕΕ.
Η γεωγραφική κατανομή, που μέχρι τώρα διασφάλιζε, σε κάποιο βαθμό, τον περιορισμό στην όξυνση της κατηγοριοποίησης των σχολείων, έχει προ πολλού παραβιαστεί μεθοδευμένα στο Νομό. Τονίζουμε πως η «ελεύθερη» επιλογή σχολείων θα τινάξει στον αέρα τις οργανικές θέσεις και θα δυναμιτίσει κάθε έννοια προγραμματισμού στη λειτουργία τους, κάτι που θα αποβεί σε βάρος των μαθητών από τα λαϊκά στρώματα. Με το πρόσχημα της «ελεύθερης επιλογής» επιδιώκεται μια εκπαίδευση για λίγους και εκλεχτούς, χτύπημα στον όποιο ενιαίο χαρακτήρα έχει απομείνει, χτύπημα στη δωρεάν μεταφορά των μαθητών, χτύπημα της όποιας εργασιακής σταθερότητας. Οι «οργανικές» θέσεις θα επαναπροσδιορίζονται ανά έτος και θα καλύπτονται από ελαστικά απασχολούμενους – φθηνούς εκπαιδευτικούς, ακόμη και μέσο ΜΚΟ. Ανοίγει έτσι ο δρόμος για ένα τσουνάμι νέων καταργήσεων – συγχωνεύσεων και ιδιωτικοοικονομικής λειτουργίας σχολείων, όπως απαιτούν τα μονοπώλια και προβλέπουν οι δανειακές συμβάσεις και τα μνημόνια που θα υλοποιήσει η τρικομματική συγκυβέρνηση. Μέσα από αυτά θα υπάρξει συμβολή στις χιλιάδες απολύσεις εκπαιδευτικών που ετοιμάζουν.
Καμία συναίνεση στη γραμμή της ιδιωτικοποίησης και της επιχειρηματικότητας. Να μην περάσει η ανταγωνιστική λειτουργία της εκπαίδευσης. Να διασφαλιστεί τώρα η κάλυψη των κενών και η αναγκαία χρηματοδότηση σε όλα τα σχολεία του Νομού, με προτεραιότητα τα περιφερειακά. Να αντιμετωπιστεί η δωρεάν μεταφορά όλων των μαθητών στα σχολεία.
Η θέση μας είναι ότι γεωγραφική κατανομή (με σωστά καθορισμένους τομείς κ.ο.κ.) στα χωριά και στα αστικά κέντρα μπορεί και πρέπει να υπηρετεί την διαμόρφωση ισότιμων μεταξύ τους σχολείων, με ισάριθμους μαθητές καθώς και οργανικά ανήκοντες εκπαιδευτικούς, σε σύγχρονες – ασφαλείς- επαρκείς δημόσιες υποδομές. Η ισοτιμία αυτή πρέπει να ξεκινάει από την Α΄βάθμια και να συνεχίζεται στη Β΄βάθμια εκπαίδευση. Όπου η ισοτιμία των σχολείων παραβιάζεται να γίνεται γεωγραφική ανακατανομή. Άμεσα οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τα αρμόδια όργανα της τοπικής διοίκησης πρέπει να καθορίσουν την αντιστοιχία από Δημοτικά σε Γυμνάσια, που ουσιαστικά εκκρεμεί για το Αργοστόλι και το Ληξούρι. Εννοείται ότι εμμένουμε στη θέση μας όσο αφορά τα χωριά που πρέπει να καλύπτουν Δημοτικά των οποίων η οργανικότητα βάλλεται συστηματικά (π.χ. Δειλινάτα, Χιονάτα, Αγία Θέκλη), ώστε να κατοχυρώνονται στους τομείς που τα αφορούν μια σειρά από χωριά που δεν έχουν ενταχθεί (ακόμη και όμορα!!!).
Ειδικά για το Ληξούρι χρειάζεται γεωγραφική ανακατανομή με στόχο τρία ισότιμα Δημοτικά σχολεία (δύο στην πόλη του Ληξουρίου και ένα στην Αγία Θέκλη). Έτσι θα αποσυμφορηθούν τα Δημοτικά της πόλης του Ληξουρίου και θα σταματήσει το φαινόμενο να στοιβάζονται μαθητές, με περιορισμό των προαύλιων χώρων. Η αυστηρή τήρηση της γεωγραφικής κατανομής στη συνέχεια από τα Δημοτικά στα Γυμνάσια, δηλαδή η εγγραφή και φοίτηση όλων, χωρίς εξαίρεση, των αποφοίτων του Δημοτικού της Αγίας Θέκλης στο αντίστοιχο Γυμνάσιο και των υπόλοιπων στο Γυμνάσιο Ληξουρίου, θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση του Γυμνασίου Ληξουρίου και στη στήριξη του Γυμνασίου της Αγίας Θέκλης.
Παλέψαμε και επαγρυπνούμε για την τήρηση της κατανομής από τα Γυμνάσια στα Λύκεια του Αργοστολίου.
Λέμε όχι στις ανεξέλεγκτες μετεγγραφές που στην πράξη εισάγουν την «ελεύθερη επιλογή» από το παράθυρο.
Αυτές είναι οι θέσεις μας. Κριτήριο είναι η βελτίωση των όρων της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Λέμε όχι στην αξιοποίηση της γεωγραφικής κατανομής σαν «όπλο» για περικοπές στις μεταφορές, που επιβάλλει η κυβέρνηση. Τις θέσεις αυτές θα εισηγηθούμε ξανά στη νέα Δημοτική Επιτροπή Παιδείας του Δήμου Κεφαλονιάς.
Παγκεφαλληνιακό συλλαλητήριο για την παιδεία
Πέμπτη 16 Οκτώβρη 11 πμ, μπροστά στην πρώην Νομαρχία.
Όλα τα σχολεία: γονείς – μαθητές – εκπαιδευτικοί στο δρόμο!!!
Αργοστόλι 03 Οκτώβρη 2014
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙΟ Πρόεδρος
Ο Γενικός Γραμματέας
Γεωργόπουλος Διονύσης
Γαλιατσάτος Νικόλας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη