ΑΠ 101/7-10-2014
Προς: Σχ.συμβ. 54ης περιφέρειας, σχ. Συμβούλους, ΔΟΕ, μέλη
Καταγγελία για τον Σχ. Σύμβουλο της 54ης Περιφέρειας Αν. Αττικής
Δυστυχώς ο σχ. Σύμβουλος της 54ης Περιφέρειας Αν. Αττικής, αποδεικνύεται βασιλικότερος του βασιλέως σε ό,τι αφορά την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας αλλά τις προπαρασκευαστικές ενέργειές του για την αξιολόγηση των Συναδέλφων. Αύτο έκανε άλλωστε και πέρσι με την επιμονή του, να μην ακυρώσει το σεμινάριο των διευθυντών για την αξιολόγηση (όπως έκαναν οι άλλοι σχ. Σύμβουλοι), με αποτέλεσμα να το μπλοκάρουμε στην πράξη.
Συγκεκριμένα, 1ον: Ζητά από τους Δ/ντές των Σχολείων ευθύνης του να συμπληρώσουν ένα αναλυτικό έντυπο «Σχεδιασμού Εκπαιδευτικού Έργου Σχολικής Μονάδας 2014-15», έκτασης 18 σελίδων, όπου ζητείται με κάθε λεπτομέρεια κάθε τι που αφορά τη λειτουργία του σχολείου και των δραστηριοτήτων των Συναδέλφων (επισυνάπτεται το κείμενο και μπορείτε να βγάλετε τα συμπεράσματά σας) και 2ον: Επιχειρεί να προχωρήσει στη «Δημιουργία αποθετηρίου καλών διδακτικών πρακτικών», και καλεί τους συναδέλφους “να υποβάλλουν λεπτομερή σενάρια διδασκαλίας, (στόχους, πορεία διδασκαλίας, μέσα διδασκαλίας, φύλλα εργασίας, link, δραστηριότητες κατ΄ οίκον εργασίες, αξιολόγηση κ.α.) αναγνωστικό αντικείμενο κάθε τάξης” ενώ καλεί τους Δ/ντές να προχωρήσουν στη συγκέντρωση αυτών, από όσους συναδέλφους το επιθυμούν, και να τις καταθέσουν στο γραφείο του έως τις 24 Οκτωβρίου.
Σχετικά με τον «Σχεδιασμό Εκπαιδευτικού Έργου Σχολικής Μονάδας»
1. Το σχέδιο για τον «Σχεδιασμό Εκπαιδευτικού ‘Εργου» αφορά α) θέματα για τα οποία και σήμερα ενημερώνονται οι σχ. Σύμβουλοι (Δυναμολόγιο, πρόγραμμα, κ.α.), οπότε προσθέτει, χωρίς λόγο; επιπλέον γραφειοκρατεικό φόρτο εργασίας στα σχολεία που ήδη στενάζουν σ’ αυτό το πεδίο και β) μια σειρά από άλλα θέματα (προγραμματισμός συνεδριάσεων συλλόγων διδασκόντων, ενημερώσεις των γονέων, εκκλησιασμοί και σχολικές γιορτές και ο υπεύθυνος ομιλητής(!), κ.α.) για τα οποία τα σχολεία, ποτέ μέχρι τώρα δεν ενημέρωναν το σύμβουλο.
2. Διαπιστώνεται ότι η συνολική έκθεση δεν αποτελεί επινόηση του σχ. Συμβούλου αλλά είναι βασισμένη στο πρότυπο της “Ετήσιας έκθεσης προγραμματισμού της σχολικής μονάδας” όπως αυτή αποτυπώνεται στο πλαίσιο της ΑΕΕ. Αποτελεί το σχέδιο που επιδιώκουν να υλοποιηθεί σε κάθε σχολείο αλλά λόγω των αντιδράσεων δεν το παρουσιάζουν ολοκληρωμένα παρά επιχειρούν να το συγκαλύψουν, πίσω από τον προγραμματισμό που, ως τώρα, έκαναν οι σύλλογοι διδασκόντων σύμφωνα με το 201/98 ΠΔ.
3. Ο σχ. Σύμβουλος καλεί τους δ/ντές να στείλουν συμπληρωμένη το φόρμα αυτή ηλεκτρονικά είτε αντί αυτής να στείλουν αντίγραφο του προγραμματισμού σχολ. Έτους 2014-2015 που θα αποστείλουν στο πλαίσιο της ΑΕΕ. Διεκδικεί με τον τρόπο αυτό τον ρόλο του επόπτη των σχολικών μονάδων, ή μήπως τον διαμεσολαβητή μεταξύ αυτών και του ΙΕΠ ; Ταυτόχρονα με τη φόρμα επιδιώκει να επιβάλει την άμεση και πλήρη συμμετοχή των σχολείων στην ΑΕΕ.
Επισημαίνουμε:
Ø ‘Οτι τόσο οι δ/ντές όσο και τα σχολεία δεν έχουν καμία υποχρέωση και δεν πρέπει να απαντήσουν στο έγγραφο του σχολικού συμβούλου.
Ø Δε συμπληρώνουμε καμία έκθεση ετήσιου προγραμματισμού. ΣΥΜΜΕΤΈΧΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΊΑ – ΑΠΟΧΉ ΑΠΌ ΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΊΕΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ που έχει προκηρύξει τόσο η ΔΟΕ όσο και η ΑΔΕΔΥ, και παρέχουν πλήρη συνδικαλιστική και νομική κάλυψη γι’ αυτό.
Σε ό, τι αφορά το «Αποθετήριο καλών πρακτικών»
Ας μην κρυβόμαστε, πίσω από κάθε τέτοια προσπάθεια «συγκέντρωσης» στοιχείων και «απόθεσης» διδακτικών πρακτικών προωθείται η δημιουργία μας ευρείας βάσης δεδομένων, ώστε στο άμεσο ή απώτερο μέλλον να υπηρετήσει τη διαδικασία αξιολόγησης των Συναδέλφων. Προετοιμάζει το έδαφος για τη λειτουργία του portfolio του κάθε εκπαιδευτικού όπου θα καλούνται υποχρεωτικά όλοι να συγκεντρώνουν τα “αναλυτικά σενάρια διδασκαλίας” και κάθε είδους δραστηριότητά τους για την ατομική τους αξιολόγηση. Θέλει να συνηθίσουν οι εκπαιδευτικοί να δίνουν λόγο στον σχ. Σύμβουλο, με τον πιο αναλυτικό γραφειοκρατικό τρόπο. Θέλει να προωθήσει τον ανταγωνισμό μεταξύ τους και να πετύχει τη δημιουργία “προθύμων” και την υποταγή όλων στα σχέδια της αξιολόγησης. Αυτό είναι σκηνή από το μέλλον όπως το φαντάζεται ο σύμβουλος και οι οι εμπνευστές της αξιολόγησης, για τον εκπαιδευτικό και το σχολείο.
Το έγγραφό του είναι τόσο αθώο που κοινοποιείται στην περιφερειακή δ/νση Αττικής και το Τμήμα Ε.Π. Καθοδήγησης της περιφέρειας!!! προκειμένου να φουσκώσει το φάκελο του σχ. Συμβούλου στην πλάτη των εκπαιδευτικών.
Έχουμε πιάσει μήνα Οκτώβρη και η κατάσταση στα σχολεία είναι απερίγραπτη. Αλήθεια μέσα σε αυτόν τον κυκεώνα των προβλημάτων και της υποβάθμισης της δημόσιας παιδείας οι καλές πρακτικές μας λείπουν και η περεταίρω επιβάρυνση των Συναδέλφων με γραφειοκρατία, η οποία στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν είναι καθόλου αθώα;
Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι,
Κανείς να μην πέσει στην παγίδα να μπει σε αυτή τη διαδικασίας της «απόθεσης διδακτικών πρακτικών», τις καλές πρακτικές τις καταθέτουμε κάθε μέρα στα σχολεία μας ζωντανά, αλληλεπιδρώντας κυρίως με τους μαθητές μας και με ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα.
ΝΑ ΜΗΝ ΒΡΕΘΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΘΕΛΟΝΤΗΣ – ΚΑΝΕΝΑΣ ΠΡΟΘΥΜΟΣ για την αποστολή σενάριων διδασκαλίας στον σχ. Σύμβουλο και να ανοίξει έτσι την πόρτα για την κατηγοριοποίηση και την αξιολόγηση.
ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΘΑ ΑΠΟΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥΣ
· Καλούμε το συγκεκριμένο αλλά και όλους τους σχολικούς συμβούλους να ΜΗΝ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ να παίζουν τον εύκολο ρόλο της υψηλής εποπτείας και του πολλαπλασιαστή της πολτικής αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, της αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης και να μην εξαντλούνται σε εντολές και κάθε είδους καθήκοντα και απαιτήσεις, μέσα από τα γραφεία, που μόνο επιπρόσθετα προβλήματα δημιουργούν στους εκπαιδευτικούς που χάρη στο μεράκι τους λειτουργούν τα σχολεία. Να μη σταθούν απέναντι αλλά να επιλέξουν να στηρίξουν τους συναδέλφους που καταθέτουν κάθε μέρα το πνεύμα τους και την ψυχή τους μέσα στις σχολικές τάξεις. Που καθημερινά προσπαθούν για το καλύτερο κάτω από δύσκολες συνθήκες και παλεύουν να ξεπεράσουν τόσο τα τεράστια προσωπικά προβλήματα από την ραγδαία χειροτέρευση της εργασιακής τους θέσης και του επιπέδου ζωής τους όσο και των τεράστιων προβλημάτων που δημιουργεί η αντιεκπαιδευτική πολιτική και η απερίγραπτη κατάσταση που βιώνουμε ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς με τα κενά, τα υπεράριθμα τμήματα των 26 και 27 μαθητών, τις συνεχείς μετακινήσεις συναδέλφων, τα προγράμματα που “δε βγαίνουν” αλλά και τον όγκο της ύλης, τα προβλήματα συγγραφής που εμφανίζουν στην πλειοψηφία τους τα βιβλία χωρίς να μιλήσουμε για την ένταση των κοινωνικών προβλημάτων που μεταφέρουν οι μαθητές μας στην τάξη.
· Aπαιτούμε να σταματήσει, ο σχ. σύμβουλος να προτρέχει στην εφαρμογή της αξιολόγησης, δημιουργώντας επιπρόσθετες δυσκολίες και εμπόδια στη δουλειά των εκπαιδευτικών. Να ξεκαθαρίσουμε ότι αυτές οι ενέργειες δε θα γίνουν ανεκτές από τους συλλόγους και τους εκπαιδευτικούς.
· Ενημερώνουμε τη ΔΟΕ για την πρακτική του συγκεκριμένου σχ. Συμβούλου προκειμένου να αναδείξει το θέμα και να προετοιμαστούμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ για την αντιμετώπιση ανάλογων πρακτικών και σε άλλες Δ/νσεις.
Για τον σύλλογο «Κ. Σωτηρίου» Για τον σύλλογο «Αλ. Δελμούζος»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη