Thumbnail
Τι ειπώθηκε στη Βουλή

Η «μεγαλοψυχία» των βουλευτών της ΝΔΟ υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος, ανακοίνωσε σήμερα στη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ότι ανακοίνωσε ότι αύριο θα κατατεθεί στην Βουλή τροπολογία η οποία θα προβλέπει:

1.Την αλλαγή του πειθαρχικού δικαίου των εκπαιδευτικών προκειμένου να τίθενται αυτοδίκαια σε αργία ο εκπαιδευτικός κατά του οποίου ασκείται ποινική δίωξη για οποιοδήποτε έγκλημα κατά της γενετήσιας ελευθερίας ή για οποιοδήποτε έγκλημα οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής, αντίθετα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο με το οποίο απαιτείται αμετάκλητη παραπομπή σε δίκη.

2.Οι εν λόγω πράξεις θα χαρακτηρίζονται ευθέως στον πειθαρχικό δίκαιο ως «εγκλήματα κατά της γενετήσιας ελευθερίας και οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής» και όχι ως
«αναξιοπρεπής συμπεριφορά προς την Υπηρεσία» όπως χαρακτηρίζεται σήμερα.

ΤΙ ΕΙΠΩΘΗΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
 

Α.  ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Επιπλέον, επειδή μας ενημέρωσε ότι υπάρχουν σε εξέλιξη περιπτώσεις παιδοφιλίας και αφορούν ανθρώπους που είναι στο εκπαιδευτικό σύστημα, πήραμε ακαριαίες πρωτοβουλίες και τους πετάξαμε έξω, όχι χωρίς διαμαρτυρίες από την πλευρά των στελεχών της εκπαίδευσης.
υρίες και κύριοι Βουλευτές, υπάρχει ένα μπλέξιμο - όχι μόνο για τις περιπτώσεις αυτές - όταν εμπλέκεται το δημόσιο, το πειθαρχικό δίκαιο και η εφαρμογή του και το ποινικό δίκαιο και η εφαρμογή του. Η επιείκεια για αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει.
Παρεμβήκαμε νομοθετικά, αφού ενημερώσαμε την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων στο τελευταίο σχέδιο νόμου και ορίσαμε ότι για να είναι κάποιος αναπληρωτής ή ωρομίσθιος εκπαιδευτικούς, πρέπει να του ζητήσουμε πιστοποιητικό και να το καταθέσει από την εισαγγελία πρωτοδικών του τόπου κατοικίας και του τόπου όπου υπηρέτησε, ότι δεν διώκεται για τέτοιο αδίκημα. Για παράδειγμα, μια δασκάλα στα Χανιά, η οποία είχε αποπλανήσει κατ' επανάληψη μαθητή ανήλικο της έκτης δημοτικού, την διορίσαμε φέτος αναπληρώτρια στο γραφείο, διότι, ο φάκελος δεν αναφέρει κάτι σχετικό, αλλά και στην περίπτωση που αναφέρει, λέει «ανάξια περί την υπηρεσία συμπεριφορά».
Αυτό όμως μπορεί να σημαίνει ότι καθυστερείς να πας ή να φεύγεις νωρίτερα. Επομένως, είπαμε ότι θα πρέπει να προσκομίζεται πιστοποιητικό ότι δεν υπάρχουν πειθαρχικές ή ποινικές εκκρεμότητες. Επιπλέον, αλληλογραφήσαμε με όλες τις εισαγγελίες της χώρας και μάθαμε ότι έχουν εκκρεμείς υποθέσεις. Όσους βρίσκουμε τους πετάμε έξω, πάλι χωρίς ευκολίες.
Επιπλέον, με το νόμο που ψηφίσαμε καλύψαμε και τις περιπτώσεις των εκπαιδευτικών στην ιδιωτική εκπαίδευση, γιατί ήταν απέξω και δεν είχαμε αρμοδιότητα για αυτούς. Στο σχέδιο νόμου που κατατέθηκε και συζητάμε εδώ αύριο, θα κάνουμε δύο ακόμα παρεμβάσεις. Έχουμε τη σύμφωνη γνώμη του κ. Μητσοτάκη και συνεργάστηκα μαζί του για το ευρύτερο θέμα της πειθαρχικής ευθύνης των εκπαιδευτικών.
Επίσης, του είπα ότι θα πρέπει να ξεχωρίσει η περίπτωση των αδικημάτων αυτών από την ανάξια περί την υπηρεσία συμπεριφορά, δηλαδή, να ονοματίζονται ευθέως και αμέσως χωρίς μεσολαβήσεις άλλων εννοιολογικών κατηγοριών. Συμφωνήσαμε ότι θα το κάνουμε και θα υπογράψουμε σχετική τροπολογία στο σχέδιο νόμου που έχουμε εδώ.
Επιπλέον, θα αλλάξουμε το πειθαρχικό δίκαιο των εκπαιδευτικών σε ένα ακόμη σημείο του και θα τίθεται σε αργία ο εκπαιδευτικός κατά του οποίου ασκεί την οποιαδήποτε ποινική δίωξη, για οιοδήποτε έγκλημα κατά της γενετήσιας ελευθερίας ή για οποιοδήποτε έγκλημα οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής, αντίθετα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, με το οποίο απαιτείται αμετάκλητη παραπομπή σε δίκη για τη θέση σε αυτοδίκαιη αργία.
Και ακόμη, έστω και μια μέρα ποινικής καταδίκης για τέτοιου είδους αδίκημα ή η ελάχιστη ακόμα ποινή, πειθαρχική ποινή, για τέτοιο αδίκημα τον θέτει εκτός εκπαιδευτικού συστήματος. Δεν θα ξαναγυρίσει ούτε στην εκπαίδευση ούτε στην διοίκηση της εκπαίδευσης. Το κάνω αυτό το τρίτο, γιατί με πράξη δική μου έωλη, το ομολογώ, και του λέω του ενδιαφερομένου διοικουμένου, ας πάει στο Συμβούλιο της  Επικρατείας, ας πάει στον Πάπα, ας πάει όπου θέλει. Με εμάς δεν θα είναι. Θέλω να νομιμοποιήσω αυτή την συμπεριφορά.
Δηλαδή, την συμπεριφορά της διοίκησης.
Θα σας δώσω ένα παράδειγμα. Μας έτυχε, σε μια πόλη της Θεσσαλίας, ένας τύπος, ο οποίος κατέβαζε σε ένα ίντερνετ καφέ, δίπλα από το σχολείο, πορνογραφικό υλικό, τιμωρήθηκε και μετά ξαναγύρισε κοτσονάτος στο σχολείο. Μου έφερε η διοίκηση, ένα χαρτάκι να τον τοποθετήσω. Είπα εγώ στις υπηρεσίες μου, δεν τον τοποθετώ. Η συμπεριφορά του δεν συμβιβάζεται με την ιδιότητά του ως διοικητικού υπαλλήλου σε δημοτικό σχολείο. Η διοίκηση, πήρε το έγγραφο και σε δέκα ημέρες μου το ξανάφερε. Προσέξτε το αυτό. Σε δέκα ημέρες μου το ξανάφερε μην τυχόν και βάλω την υπογραφή της ρουτίνας. Το εντόπισε ο νομικός μου σύμβουλος, το έσκισε μπροστά τους και έδωσε μια γραμμή πλεύσης, ότι είμαστε υπεύθυνοι για την ασφάλεια αυτών των παιδιών. Δεν είμαστε αστυνομικοί και ούτε θέλουμε να γίνουμε. Άλλο το ένα άλλο το άλλο. Μας βοηθάει το πρόγραμμα αυτό, όσον αφορά στην πλοήγηση, αλλά από εκεί και πέρα, σε ότι αφορά την δική μας ευθύνη, θα είμαστε παρόντες σε μια προσπάθεια προστασίας των παιδιών, απέναντι σε εκπαιδευτικούς που έχουν αυτή την συμπεριφορά.
Εάν κάποιος έχει τιμωρηθεί με λίγες ημέρες φυλάκιση, για ένα τέτοιο αδίκημα, δεν λέω ότι πρέπει να απολυθεί αλλά ας πάει κάπου αλλού, στην διοίκηση να εργασθεί. Δεν θα ξαναγυρίσει στα σχολεία ή στην διοίκηση των σχολείων. Δεν μπορεί, να τρως τρία χρόνια φυλακή, 50 χιλιάδες πρόστιμο, για τέτοιο αδίκημα και να ξαναμπείς σε τάξη ή να βγάζεις βαθμούς ή να κάνεις διοικητική δουλειά στο σχολείο. Δεν διανοείται να πλησιάσεις σε κτίριο. Δε νομίζω, ότι θα υπάρξει Βουλευτής που θα πει όχι σε αυτά. Εμείς, θα δούμε με συμπάθεια κάτι αυστηρότερο από την πλευρά της Βουλής. Κάτι επιεικέστερο δεν μπορούμε να το καταλάβουμε.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΤΖΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας): Κατ’ αρχάς να σας πω ότι ήταν αναλυτικός και ο Υπουργός και ο κ. Σφακιανάκης, έχω να συμπληρώσω δύο πράγματα.
Πρώτον. Επειδή οι μηχανισμοί των Υπουργείων και της διοίκησης, είναι λίγο αργοί, συμπληρώνοντας τον Υπουργό θέλω να πω, ότι έχουμε δώσει εντολή σε όλους τους περιφερικούς διευθυντές της εκπαίδευσης, όταν πέφτει στην αντίληψή τους, οποιοδήποτε τέτοιο θέμα, να ενημερωνόμαστε άμεσα για να κινητοποιήσουμε και εμείς άμεσα τις υπηρεσίες του Υπουργείου, έτσι ώστε να καταλήγει στο γραφείο του Υπουργού, το σχετικό έγγραφο ή να το προκαλούμε εμείς για να κλείνει οριστικά και αμετάκλητα και κυρίως άμεσα αυτή η υπόθεση.
ΤΑΣΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ: Δεν έχουμε καμία αντίρρηση να πάρουμε όλα τα μέτρα για τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι πραγματικά διολισθαίνουν σε αυτό το αδίκημα αλλά, από το σημείο αυτό μέχρι το σημείο ένας γονιός να καταγγέλλει τον εκπαιδευτικό για 100 λόγους, υπαρκτούς ή φανταστικούς, για μια αμφιλεγόμενη απρεπή χειρονομία να κινείται διαδικασία ως οφείλει ο διευθυντής πειθαρχικού. Και αυτό ενδεχομένως, να οδηγεί σε μια δυσφήμιση, απομάκρυνση, θα πρέπει να περιγράφονται με μεγάλη σαφήνεια γιατί έχουν σπιλωθεί προσωπικότητες εκπαιδευτικών, από ανθρώπους που εξυπηρετούν άλλους σκοπούς και δεν μιλάω μόνο για περιπτώσεις λάθους.
Ξέρω περιπτώσεις ανά την Ελλάδα, που έχουν διωχθεί άνθρωποι μόνο και μόνο από κακόβουλες καταγγελίες, που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Πάντως, θα έλεγα ότι ο νόμος αυτός, θα πρέπει να λέει ότι για την εκδίκαση αυτών των υποθέσεων με τελεσίδικες αποφάσεις, θα πρέπει να επισπεύδονται όσο γίνεται περισσότερο ώστε αυτοί οι άνθρωποι, να μην παραμένουν δικαίως ή αδίκως σε μια δημόσια κατακραυγή και απομάκρυνση από την εκπαιδευτική λειτουργία, πριν τελειώσει αυτή η υπόθεση.
Ορθώς είπατε και έγινε σχολιασμός και από άλλους συναδέλφους, δεν μπορεί μια υπόθεση να διαρκεί 5-6 χρόνια, γιατί τι κάνει αυτό το διάστημα ο άνθρωπός αυτός, αν όντως είναι παιδόφιλος τον κρατάμε στην υπηρεσία; Εγώ θα έλεγα να εκδικαστεί όσο γίνεται πιο γρήγορα, ώστε να μην έχουμε περιπτώσεις κυρίως αθώων, αλλά και περιπτώσεις ανθρώπων οι οποίοι δεν πρέπει να είναι στο σχολείο. Είπατε ότι θα δεχθείτε επί το αυστηρότερο, όμως το αυστηρότερο είναι απλή καταγγελία έξω από το σχολείο, και δεν μιλώ γενικώς για κράτος δικαίου. Εννοώ ότι θα πρέπει να προστατευθεί η κυνική η υπόληψη ανθρώπων από κακόβουλες ενέργειες και τα ξέρουμε πολύ καλά. Δεν έβαλε καλό βαθμό στο παιδί και κατηγορείται ο εκπαιδευτικός ότι το χάιδεψε με έναν απρεπή τρόπο. Όχι τέτοια.

Δηλαδή, θα πρέπει να προστατευτούν και οι εκπαιδευτικοί και να μην αισθάνονται ότι είναι έρμαια οποιουδήποτε κακόβουλου γονιού, ο όποιος θέλει να εξυπηρετήσει άλλους σκοπούς. Άρα, χρειάζεται μια πολύ μεγάλη προσοχή στο κομμάτι της ορθής απόδοσης της δικαιοσύνης, αλλά και του σκοπού που επιδιώκεται, δηλαδή εκπαιδευτικοί οι οποίοι αποδεδειγμένα είναι παιδόφιλοι προφανώς, δεν έχουν θέση στο κτίριο και όχι μόνο στην τάξη.
ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ (Υπουργός Παιδείας και θρησκευμάτων): Πάντως, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η διάκριση, με βάση την τοποθέτηση που κάνει ο κ. Κουράκης, είναι δύσκολη για το πότε ένας γονιός λειτουργεί και πότε υπάρχει θέμα και είναι συνολικότερο το πρόβλημα. Με την ευκαιρία του κ. Κουράκη, είναι πολύ εύστοχη η παρατήρηση, κύριε Πρόεδρε και θα συμφωνήσουμε στο γενικότερο θέμα, για το οποίο και θα παρέμβουμε νομοθετικά και το έχουμε πει εδώ, που αφορά την πειθαρχική ευθύνη των εκπαιδευτικών, όπου λέμε ότι είναι άλλο τι κάνεις μέσα στο σχολείο ή κατά την άσκηση των καθηκόντων σου και άλλο τι κάνεις στο δρόμο, αν, για παράδειγμα, προπηλακίζεις ενώ προπηλακίζεσαι σε ένα φανάρι. Είναι άλλο το ένα και άλλο το άλλο.
Ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, ο κ. Μητσοτάκης, είπε ότι αυτό είναι καλό να το κάνουμε και να το επεκτείνουμε σε όλο το δημοσιοϋπαλληλικό δίκαιο. Είναι σωστό και θα δούμε την ΑΔΕΔΥ, όμως ας δούμε μια περίπτωση με τη δύναμη του πρακτικού παραδείγματος. Ένας γονιός είναι θυμωμένος γιατί βαθμολογήθηκε κακά το παιδί του και εκδικείται. Θα σας πω μια περίπτωση που αντιμετωπίσαμε τώρα. Πριν την παρέλαση στήνει δέκα κοριτσάκια και τα φτιάχνει πώς θα ανοίξουν το πουκάμισο κ.λπ.. Αυτό το παιδί πηγαίνει και το λέει στον πατέρα του και αυτός καταγγέλλει ότι έτσι έγινε. Πώς θα τραβήξεις τη γραμμή; Πώς θα δεις αν είναι η περίπτωση Κουράκη ή η περίπτωση της πραγματικής ζωής στη Βόρειο Ελλάδα που σας μεταφέρω εδώ. Δεν θα έχουμε εύκολη δουλειά και θα καταλάβω τη κριτική από τη σκοπιά του νομικού γιατί είμαι νομικός. Θα καταλάβω την κριτική που λέει ότι εδώ κάνεις μια παρέμβαση αυστηρή, αλλά αφήνεις περιθώρια αδικίας
Να καταλάβω την κριτική που λέει «εδώ κάνεις μία παρέμβαση αυστηρή, αλλά αφήνεις περιθώρια αδικίας».
Δεν μπορώ, κύριε Κουράκη, να βρω όσο και αν ο κ. Μπαντάς λέει να βρούμε συγκριτικά παραδείγματα, να χαράξουμε σωστά την γραμμή και να αποκλείουμε τις αδικίες. Θα μου πείτε τι σταθμίζεται περισσότερο, βαρύτερα. Το αγαθό της προστασίας αυτών των παιδιών ή της μη άδικης συμπεριφοράς κατά εκπαιδευτικού. Θα μου πεις, μα δεν υπάρχει η γραμμή εκείνη να τα χαράξει σωστά; Όχι, δεν υπάρχει και όπως λέτε σωστό είναι, αντί να παίρνεις μέτρα αυστηρά και μπορεί και άδικα να πεις στους δικαστές να πάνε γρήγορα. Μα, στους δικαστές λέμε να πάνε γρήγορα για όλα. Δεν λέμε να πάνε γρήγορα για τα σκάνδαλα; Δεν λέμε να πάνε γρήγορα για το οργανωμένο έγκλημα; Δεν λέμε να πάνε γρήγορα για περιπτώσεις, α’, β’, γ’ οι οποίες κατά καιρούς φθάνουν δυναμικά στην Βουλή, μας σηκώνεται η τρίχα και λέμε να πάνε  οι δικαστές γρήγορα.
Οι δικαστές σου απαντούν ότι θέλεις για όλα να πάνε γρήγορα και πώς θα πάω γρήγορα για όλα που δεν έχω εκείνο, δεν έχω εκείνο, δεν έχω εκείνο;
Άρα, είναι καλή η συμβουλή αυτή να γίνονται γρήγορα όλα ούτως ώστε να μην είμαστε και εμείς άδικοι. Μα, όπως θα συζητήσουμε αύριο και τις επόμενες ημέρες με βάση την τροπολογία, δεν υπάρχει δυνατότητα ούτε την δικαιοσύνη να «πιέσεις» να πάει γρήγορα διότι θα σου πει όσο μπορώ το κάνω, ούτε να της πεις ξεχώρισε αυτό το αδίκημα, διότι θα σου πει όλα μου ζητάς να τα ξεχωρίσω κατά καιρούς, ούτε από την άλλη να τραβήξουμε μία γραμμή τόσο δίκαιη που να σώζει περιπτώσεις σαν και αυτές που ανέφερε ο συνάδελφος πάρα πολύ σωστά.
Δεν τους αφήνει, είναι έκφραση για να καλύψει την πρακτική. Παραπέμπεται και στην συνέχεια η άσκηση της δίωξης, πάμε ακροατήριο, είναι μακρόσυρτες διαδικασίες αυτές και θέλω να δώσει χαρακτηριστικά παραδείγματα.
ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΧΑΛΒΑΤΖΗΣ:  Μία παράμετρος που πρέπει να αντιμετωπίσει και η υπηρεσία και το Υπουργείο και βεβαίως γενικότερα το κίνημα είναι ότι η σχολική κοινότητα, μαθητές, εκπαιδευτικοί, σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων θα πρέπει να αντιμετωπίσουν ενιαία και συλλογικά το πρόβλημα και τους κινδύνους οι οποίοι προέρχονται από την χρήση του διαδικτύου στα πλαίσια της παιδοφιλίας και ότι αυτή συνεπάγεται.

  Υπάρχει το πρόβλημα της δικαιοσύνης. Σήμερα όλοι γνωρίζουμε ότι άνω των 500.000 υποθέσεων εκκρεμούν στα δικαστήρια. Πολλές από αυτές τις υποθέσεις κινδυνεύουν να παραγραφούν και κινδυνεύουν να παραγραφούν, διότι υπάρχουν συγκεκριμένες ελλείψεις και κενά σε διοικητικό και άλλο προσωπικό, καθώς και σε υποδομές στον χώρο της δικαιοσύνης. Όλα τα πράγματα είναι αλυσίδα. Το ένα συνδέεται με το άλλο και ασφαλώς υπάρχει ανάγκη μία σειρά υποθέσεις να εκδικαστούν και μάλιστα άμεσα. Είχαμε την περίπτωση της Λίστας Λαγκάρντ 2054 υποθέσεις, μας απασχόλησε μήνες στην Επιτροπή και τελικά ελέγχθησαν μέχρι σήμερα 25 υποθέσεις.
Υπάρχουν άλλες λίστες που ούτε καν μπήκαν σε μια διαδικασία. Με αυτή την έννοια δημιουργούνται προβλήματα και αντικειμενικά είναι πολύ δύσκολο να ολοκληρώνονται δικαστικές διαδικασίες  για την αντιμετώπιση των περιπτώσεων παιδοφιλίας σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, ωστόσο είναι ανάγκη πάντα να εξετάζεται όσο γίνεται πιο εξαντλητικά κάθε περίπτωση, διότι οι κίνδυνοι αυθαιρεσίας υπάρχουν και βέβαια όταν λειτουργεί συλλογικά και θέλω να κλείσω με αυτό, όταν το πρόβλημα αντιμετωπίζεται συλλογικά και είναι μαθητές, γονείς και καθηγητές μπορεί καλύτερα να αντιμετωπίζονται και βεβαίως τα όποια, ας μου επιτραπεί η φράση, δικαστικά τερτίπια οι δυνατότητες που δίνουν αυτές οι δικονομικές διαδικασίες να παραπέμπονται έως και  στις καλένδες, πρέπει να αντιμετωπίζονται διότι ο άλλος, εάν αποδεδειγμένα έχει αυτή την δραστηριότητα πρέπει να αντιμετωπίζεται και με κάποια μέτρα όσο γίνεται συλλογικά μεν και όχι ατομικά, να αντιμετωπίζονται διότι δεν μπορεί να παραμένει στη σχολική μονάδα αυτός που αποδεδειγμένα έχει διαπράξει αυτό το έγκλημα της παιδοφιλίας ή αυτά που αναφέρονται τώρα με δραστηριότητες εκπαιδευτικών ή άλλων.
Τα ακούμε καμιά φορά κύριε Πρόεδρε που λένε ένας ευυπόληπτος πολίτης και υπεράνω πάσης υποψίας και δεν υπάρχει κανένας υπεράνω πάσης υποψίας, όταν αντιμετωπίζουμε αυτά τα ζητήματα, αλλά από την άλλη να μην αρχίζουμε να κόβουμε πολλά χλωρά μαζί με πολλά ξερά. Ευχαριστώ.

ΕΛΕΝΑ ΡΑΠΤΗ:Θα ήθελα να απευθυνθώ στον Υπουργό και να τον ρωτήσω τι προβλέπει αυτή η τροπολογία  που είναι να έρθει, κατά πόσο ικανοποιεί τα αιτήματα της δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος, γιατί σε πρόσφατο νόμο που ήρθε στη Βουλή το καλοκαίρι, σε μια ευρωπαϊκή Οδηγία, στην οποία εναρμονίστηκε η ελληνική νομοθεσία, θυμάμαι ότι οι υποδείξεις  του κ. Σφακιανάκη ήταν καθοριστικές, γιατί πλέον έχουμε τη δυνατότητα απόφασης εισαγγελέα να αποκαλύπτουμε στην δημοσιότητα τα στοιχεία των παιδεραστών, κάτι που όπως αντιλαμβάνεστε είναι πολύτιμο και για να γνωρίζει το περιβάλλον του παιδεραστή και βεβαίως να προστατεύσουμε περισσότερα παιδιά. Σας ευχαριστώ.
ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Με βάση την παρέμβαση της κυρίας Ράπτη θέλω κάτι να υπογραμμίσω. Κατ’ αρχάς να πω σε ό,τι αφορά τη δημοσιοποίηση των ονομάτων  βάσει αυτής της τελευταίας νομοθετικής παρέμβασης  αρμόδια είναι η δικαιοσύνη, οπωσδήποτε και το Υπουργείο Παιδείας, αλλά δεν το κάνει κανένα άλλο Υπουργείο.
Σε ό,τι αφορά αυτό καθεαυτό  το αδίκημα της παιδεραστίας, παιδοφιλίας -έχει μεγάλη ανάλυση μετά τι είναι αυτό κατά της γενετήσιας ελευθερίας, οικονομικές πράξεις που σχετίζονται με τη γενετήσια ελευθερία, μια ολόκληρη κουβέντα- εμείς κάναμε μια πολύ σοβαρή νομοθετική παρέμβαση με τροπολογία πριν από μια βδομάδα και ρυθμίσαμε  μια πτυχή.
Είπαμε, λοιπόν -επειδή μου έτυχε περιστατικό να διορίσω αναπληρώτρια καθηγήτρια μία  η οποία είχε αποπλανήσει ανήλικο πριν από δύο χρόνια, αλλά το βιογραφικό της δεν το έχει, γιατί εκκρεμεί η δίκη ακόμη- ότι  κάθε ένας που θέλει να διοριστεί να επισυνάπτει στο αίτημά του όχι μόνο το ποινικό μητρώο, αλλά μια βεβαίωση  ότι δεν εκκρεμεί κάτι σε βάρος του ποινικό ή πειθαρχικό για να μπορούμε να ξέρουμε ποιόν διορίζουμε που.
Είπαμε ότι θα κάνουμε τρεις νομοθετικές παρεμβάσεις. Θα κάνουμε μια τροπολογία αύριο, θα την καταθέσουμε, αλλά θα έχει τρεις πτυχές. Εκ προοιμίου σκέφτομαι ότι δεν είναι σχετικό με αυτό που λέτε που ενσωματώθηκε στο ελληνικό δίκαιο ως Κοινοτική Οδηγία. Να σας πω τι έχουμε σκεφτεί: αλλάζουμε το πειθαρχικό δίκαιο και έτσι τίθεται σε αυτοδίκαιη αργία ο εκπαιδευτικός, όταν ασκείται εναντίον του για τέτοια αδικήματα πειθαρχική δίωξη και όχι  όταν έχει  αμετάκλητα παραπεμφθεί σε δίκη, δηλαδή πάμε ένα στάδιο πιο πριν. Αλλαγή του πειθαρχικού δικαίου των εκπαιδευτικών,  προκειμένου να τίθενται αυτοδίκαια σε αργία εκείνοι οι εκπαιδευτικοί κατά των οποίων ασκείται ποινική δίωξη. Σε αντίθεση με το σήμερα όπου απαιτείται αμετάκλητη παραπομπή σε δίκη. Είναι ένα στάδιο μετά η παραπομπή σε δίκη ενώ η δίωξη ένα στάδιο πριν, για να εκτιμήσει η εισαγγελία αν πρέπει να ασκηθεί ποινική δίωξη.

Δεύτερον, όταν ασκείται πειθαρχική δίωξη κατά εκπαιδευτικού για εγκλήματα κατά της γενετήσιας ελευθερίας ή για οποιοδήποτε έγκλημα οικονομικής εκμετάλλευσης γενετήσιας ζωής θα χαρακτηρίζεται η πράξη ευθέως και αμέσως ως τέτοια και όχι όπως σήμερα αναξιοπρεπής συμπεριφορά περί την υπηρεσία.
Έχουμε συμφωνήσει με τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης σε αυτό, γιατί όταν γράφει το βιογραφικό σου αυτό το αδίκημα, μπορεί να είναι όπως είπα στην αρχή η αργοπορία σου το πρωί ή το ότι φεύγεις νωρίτερα ή ότι δεν διαχειρίζεστε καλά τα κονδύλια του σχολείου. Πρέπει να ονοματιστεί με την απαξία που έχει ο όρος που χαρακτηρίζει αυτή τη συμπεριφορά.
Τρίτον, εάν σε εκπαιδευτικό και διοικητικό υπάλληλο του συστήματος εκπαίδευσης επιβληθεί και η ελάχιστη πειθαρχική ποινή για τέτοιο αδίκημα, μία μέρα ή η ελάχιστη ποινική κύρωση, τότε αυτός δεν μπορεί να παραμείνει στο εκπαιδευτικό σύστημα, είτε ως εκπαιδευτικός, είτε ως διοικητικός υπάλληλος. Εάν είναι πολύ μικρή η ποινή του, πειθαρχική ή ποινική, μετατάσσεται σε άλλη υπηρεσία του δημοσίου, εάν είναι μεγάλη, φυσικά ακολουθούνται οι διαδικασίες οριστικής του παύσης, όπως και σήμερα γίνεται, εδώ δεν υπάρχει συγκεκριμένο κενό. Αυτά, κ. Σφακιανάκη σας δημιουργούν προβλήματα; Εμπλέκονται με τα δικά σας; Σε καμία περίπτωση.
Αν σε εκπαιδευτικό ή διοικητικό υπάλληλο σχολείου επιβληθεί οποιαδήποτε πειθαρχική ποινή –πλην της οριστικής παύσης- για εγκλήματα κατά της γενετήσιας ελευθερίας και οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής και σε ότι αφορά το ποινικό σκέλος της υπόθεσης δεν ασκηθεί ποινική δίωξη ή το αδίκημα παραγραφεί ή τεθεί στο αρχείο, ο εκπαιδευτικός μετατάσσεται υποχρεωτικά σε θέση εκτός σχολείου. Αν από το ποινικό δικαστήριο επιβληθεί η οποιαδήποτε ποινή για τα προαναφερθέντα εγκλήματα ο εκπαιδευτικός απολύεται όταν καταστεί αμετάκλητη η καταδίκη του.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foitites.jpg
Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη του φοιτητικού πληθυσμού: Νέος οδηγός αυτοβοήθειας
«Αντιμετωπίζω το άγχος στο Πανεπιστήμιο. Επιθυμία για γνώση και ακαδημαϊκή ζωή: Οδηγός για φοιτητές και φοιτήτριες»
Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη του φοιτητικού πληθυσμού: Νέος οδηγός αυτοβοήθειας
Δημοτικό σχολείο Στειρίου 1965
Είναι το Ataxia charter school;
Το Ataxia School δεν είναι charter school, καθώς οι σκοποί, η δομή, η φιλοσοφία, και οι τοπικές συνθήκες που το διαμορφώνουν διαφέρουν σημαντικά από...
Είναι το Ataxia charter school;