ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ για τη μη εφαρμογή του άρθρου πέμπτου (Μεταβατικές διατάξεις) του ν. 3839/2010, σε συνδυασμό με το άρθρο 10 του νόμου 4024/2011, για την επιλογή Προϊσταμένων οργανικών μονάδων, κατά το μεταβατικό στάδιο πριν την οριστική επιλογή σύμφωνα με το νέο νόμο 4275/2014
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Παρά τα επανειλημμένα αιτήματά μας, έγγραφα και προφορικά, δεν έχετε ακόμη κάνει την τιμή στην Ομοσπονδία των εργαζομένων του Υπουργείου σας να συναντηθείτε μαζί τους, παρότι αυτό αποτελεί και θεσμική σας υποχρέωση που απορρέει από τις διατάξεις του Ν.1264/82. Κατά συνέπεια, αποτελεί μονόδρομο για εμάς να επικοινωνούμε μαζί σας δημοσίως και εγγράφως για όλα τα ζητήματα που απασχολούν τους υπαλλήλους του Υπουργείου Παιδείας και, εν προκειμένω, για τη μη εφαρμογή του Ν. 3839/2010 στις υπηρεσίες του Υ.ΠΑΙ.Θ..
Οι μεταβατικές διατάξεις του άρθρου πέμπτου του Ν. 3839/2010 έχουν τεθεί σε ισχύ από τις 29 Μαρτίου 2010 και αφορούν τη συγκρότηση υπηρεσιακών συμβουλίων σε κάθε δημόσια υπηρεσία και Ν.Π.Δ.Δ., με στόχο την επιλογή προϊσταμένων Διευθύνσεων, Τμημάτων, αυτοτελών γραφείων και αντιστοίχου επιπέδου οργανικών μονάδων, βάσει αξιοκρατικών στοιχείων επιλογής και σύμφωνα με τα προσόντα των υποψηφίων.
Η εντελώς αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην εφαρμογή των μεταβατικών διατάξεων του Νόμου 3839/2010, που πρακτικά συνιστά άρνηση εφαρμογής του, είναι ηθικά και νομικά απαράδεκτη και έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την ουσία των διατάξεων του Υ.Κ., που καθιερώνουν κατάληψη των θέσεων ευθύνης όλων των υπηρεσιών μετά από κρίση και επιλογή.
Βέβαια η εφαρμογή του ανωτέρω νόμου για την Κεντρική Υπηρεσία του ΥΠΑΙΘ και τις εντασσόμενες σε αυτή Γραμματείες, μετά την έκδοση του Π.Δ. 114/2014 (Οργανισμός Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων), δεν έχει πλέον εφαρμογή, διότι εκεί θα προχωρήσετε τελικά σε επιλογή και τοποθέτηση από τους Προϊσταμένους που ασκούσαν τα καθήκοντα τους είτε κατόπιν επιλογής, είτε με αναπλήρωση, που ήταν και ο γενικός κανόνας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι αυτό που για το υπόλοιπο Δημόσιο αποτελεί εξαίρεση, δηλαδή η αναπλήρωση Προϊσταμένων όλων των επιπέδων –και μάλιστα για περιορισμένο χρονικό διάστημα-, στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, τόσο στην Κεντρική Υπηρεσία όσο και στις Περιφερειακές Υπηρεσίες του, αποτελεί καθολική πρακτική, όπως και η σιωπηρή αποδοχή και η σκανδαλώδης ανοχή όλων των πολιτικών ηγεσιών στη μη τήρηση της νομιμότητας, από το 2010 που έπρεπε να εφαρμοστεί ο νόμος έως και σήμερα, παρά τα υπομνήματα και τις οχλήσεις μας και παρότι όλα αυτά τα χρόνια έχουμε ενεργά Υπηρεσιακά Συμβούλια. Δύσκολα, λοιπόν, μπορεί κανείς να αποσυνδέσει την ανοχή αυτή από την ύπαρξη ενός κομματικού κρατικού μηχανισμού, ο οποίος φαίνεται ότι στο Υπουργείο μας είναι κυρίαρχος.
Επιπρόσθετα σας επισημαίνουμε ότι, ανεξάρτητα από τις εγκυκλίους του αρμόδιου τότε Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης για την εφαρμογή του Ν. 3839/2010 και το σχετικό χρονοδιάγραμμα, που είχαν το χαρακτήρα της έντονης υπόδειξης, οι εν λόγω διατάξεις είχαν υποχρεωτικό χαρακτήρα και η αναιτιολόγητη καθυστέρηση θα μπορούσε να στοιχειοθετήσει το πειθαρχικό παράπτωμα της άρνησης ή της παρέλκυσης εκτέλεσης υπηρεσίας, το οποίο τιμωρείται σύμφωνα με τις διατάξεις και του προϊσχύοντος και του σημερινού πειθαρχικού δικαίου.
Τέλος σας γνωρίζουμε ότι, τουλάχιστον για τις Περιφερειακές Υπηρεσίες, από το 2010 είχε εκδοθεί από την αρμόδια Διεύθυνση Διοικητικού του Υπουργείου μας η αριθμ. 153896/Η/09-12-2010 οδηγία προς τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης για την άμεση εφαρμογή των μεταβατικών διατάξεων του ν.3839/2010, όπως όριζε η εγκύκλιος του υπουργείου Εσωτερικών και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΔΙΔΑΔ/Φ.35.26/1436/οικ.24440/24-11-2010).
Η διάταξη του νόμου, η προαναφερθείσα οδηγία και οι σχετικές εγκύκλιοι δεν εφαρμόστηκαν ποτέ. Όλα αυτά τα χρόνια οι κενούμενες θέσεις προϊσταμένων στις υπηρεσίες μας, οι οποίες πλέον αντιπροσωπεύουν τη συντριπτική πλειοψηφία του συνολικού αριθμού, καλύπτονται με αναπλήρωση και όχι με επιλογή. Μάλιστα, η γενίκευση αυτής της πρακτικής σε μερικές περιπτώσεις Περιφερειακών Υπηρεσιών αγγίζει τα όρια της φαιδρότητας, αφού έχουν φτάσει να ορίζονται από ορισμένους Διευθυντές Εκπαίδευσης και Αναπληρωτές των Αναπληρωτών Προϊσταμένων.
Κε Υπουργέ,
Σας καλούμε να προωθήσετε, επιτέλους, στις Περιφερειακές Υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με το άρθρο 6, παρ. 3, του ν. 4275/2014 για την επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων, την άμεση εφαρμογή των διατάξεων του πέμπτου άρθρου του Ν. 3839/2010 σε συνδυασμό με το αρ. 10 του Ν. 4024/2011, καλώντας τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης να εκδώσουν εντός του μήνα Οκτωβρίου τις σχετικές προκηρύξεις.
Η εφαρμογή τους, έστω και τώρα, αποτελεί μονόδρομο για την στοιχειώδη αποκατάσταση της νομιμότητας, καθώς και ένα αργοπορημένο πρώτο βήμα για την αξιοκρατική στελέχωση των υπηρεσιών, έστω και κατά το μεταβατικό στάδιο, όπως ορίζεται σχετικά, μέχρι την οριστική επιλογή νέων προϊσταμένων σύμφωνα με το νέο νόμο 4275/2014.
Για την Κεντρική Υπηρεσία επιφυλασσόμαστε να τοποθετηθούμε συνολικά μετά την έκδοση των αποφάσεών σας.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Π.Ο.Σ.Υ.Π.
Ανδρέα Παπανδρέου 37, 151 80 ΜΑΡΟΥΣΙ Τηλ.-FAX: 210 -344 3776 e-mail:[email protected]
ΜΑΡΟΥΣΙ: 20-10-2014
Αρ. Πρωτ.: 46
Προς: Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
κο Ανδρέα Λοβέρδο
Κοιν.: 1. Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
κο Α. Δερμεντζόπουλο
2. Γ.Γ. Υπουργείου Παιδείας
κο Α. Κυριαζή
3. Υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κο Κ. Μητσοτάκη
4. Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης κο Λ. Ρακιντζή
5. Σώμα Ελεγκτών- Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη