ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΚΑΙ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ
Απ’ το 2010, χρονιά εφαρμογής των μνημονιακών πολιτικών απ’ τις Ελληνικές κυβερνήσεις και τους εντολοδόχους της (ΕΕ, ΔΝΤ), που επέφεραν μεταξύ άλλων την διάλυση των κοινωνικών δομών, η κρατική χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων της Δημόσιας Εκπαίδευσης μειώθηκε κατά 60% έως 70%.
Η κατάσταση έφτασε σε τέτοιο σημείο ανέχειας, αφού υπάρχουν σχολεία που «ζητιανεύουν» ακόμη και το χαρτί.
Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να μείνουμε στην αντικειμενική και διαφανή διαχείριση της φτώχειας που μας έχουν επιβάλει οι πολιτικές της ακραίας λιτότητας, αλλά να διεκδικήσουμε την ομαλή λειτουργία των σχολείων της Δημόσιας εκπαίδευσης με άμεση χρηματοδότηση των οικονομικών τους αναγκών απ’ τη πολιτεία.
Τα λιγοστά χρήματα της κρατικής χρηματοδότησης για τη λειτουργία των σχολείων, διοχετεύονται μέσω των Δημοτικών Αρχών, που έχουν και τη τελική ευθύνη για τη λειτουργία τη συντήρηση και την επισκευή των σχολικών μονάδων.
Με τη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί η μη απόδοση, από Δημοτικές Αρχές, της κρατικής επιχορήγησης «επίδομα» στις σχολικές μονάδες , αποτελεί από μόνη της σκάνδαλο, πέραν του ότι είναι και προδήλως παράνομη.
Αυτό συνέβαινε στο δήμο Μεγάρων – Νέας Περάμου απ’ τη προηγούμενη Δημοτική Αρχή.
Εκτός από κακοδιαχείριση σε Σχολική Επιτροπή, που η νέα Δημοτική Αρχή την οδήγησε στη Δικαιοσύνη, η προηγούμενη Δημοτική Αρχή δεν απέδωσε στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ποσά κρατικής επιχορήγησης που φτάνουν τα 300.000 ΕΥΡΩ.
Η κατάσταση των σχολείων στον συγκεκριμένο δήμο έφτασε σε απελπιστική κατάσταση και τα χρέη τους απ’ τα προηγούμενα χρόνια ξεπερνούν τα 60.000 ΕΥΡΩ.
Η νέα Δημοτική Αρχή προσπαθεί να καλύψει το πρόβλημα του χρέους που έχει δημιουργηθεί από προηγούμενες χρήσεις, με τα χρήματα της φετινής κρατικής χρηματοδότησης, συνεχίζοντας με τον τρόπο αυτό τον οικονομικό στραγγαλισμό των σχολικών μονάδων.
Το ΔΣ της Α’ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής συναντήθηκε με τον νέο Δήμαρχο Μεγάρων – Νέας Περάμου και απαίτησε απ’ τη νέα Δημοτική Αρχή, μεταξύ άλλων, την κάλυψη αυτού του χρέους που έχει δημιουργηθεί απ’ τη χρήση των προηγούμενων ετών, με άμεση επιστροφή του ποσού απ’ τα χρήματα της κρατικής χρηματοδότησης για τις σχολικές μονάδες, που δεν αποδόθηκαν με ευθύνη της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής.
Τονίσαμε ιδιαίτερα, ότι οι Δημοτικές Αρχές πρέπει να συμβάλουν με επιπλέον χρήματα και πόρους στη λειτουργία των σχολικών μονάδων, με βάση τις οικονομικές τους δυνατότητες, και όχι να χρησιμοποιούν παρανόμως την κρατική χρηματοδότηση των Δημόσιων Σχολείων, σε άλλες ανάγκες του δήμου.
Παράλληλα τονίσαμε για την οργάνωση και λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών:
- Την σύνταξη προϋπολογισμού αναγκών από κάθε σχολική μονάδα, με βάση τις πραγματικές ανάγκες για τη λειτουργία τους. Οι προϋπολογισμοί αναγκών των σχολικών μονάδων πρέπει να αποτελούν το βασικό εργαλείο για την κοινή διεκδίκηση της Εκπαιδευτικής Κοινότητας και των Δημοτικών Αρχών για τη χρηματοδότηση του Δημόσιου Σχολείου απ’ τον κρατικό προϋπολογισμό.
- Την άμεση διεκδίκηση γενναίας χρηματοδότησης για τις ανάγκες των σχολείων απ’ την πολιτεία στη βάση των πραγματικών αναγκών, που πρέπει γίνει από κοινού με την εκπαιδευτική κοινότητα
- Την θεσμοθέτηση αντικειμενικής διαδικασίας για την κατανομή των χρημάτων της κρατικής επιχορήγησης στις σχολικές μονάδες, με βάση τον αριθμό των μαθητών, τον αριθμό τμημάτων, τον αριθμό των αιθουσών διδασκαλίας, τον αριθμό και το μέγεθος εργαστηρίων, τη λειτουργία αιθουσών πολλαπλών χρήσεων, βιβλιοθηκών, την παλαιότητα των κτιρίων, τις ειδικές διατάξεις για συγκεκριμένο τύπο σχολείων (Εργαστηριακά Κέντρα, Ειδικά Σχολεία) κλπ.
- Την θεσμοθέτηση διαφανούς διαδικασίας με δημοσιοποίηση της κατανομής των χρημάτων στις Σχολικές Επιτροπές απ’ τη Δημοτική Αρχή, με βάση τα κριτήρια της προηγούμενης παραγράφου και την αντίστοιχη δημοσιοποίηση της κατανομής των χρημάτων με τα ίδια κριτήρια στις σχολικές μονάδες απ’ τις Σχολικές Επιτροπές.
- Η Επιτροπή Σχολείου με επικεφαλής τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας όπου δεν υπάρχει να συγκροτηθεί άμεσα για την διαχείριση των χρημάτων του σχολείου και η διαχείρισή της να γίνει υπόθεση του Συλλόγου Διδασκόντων της σχολικής μονάδας, του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και των θεσμικών οργάνων των μαθητών της Λυκειακής Βαθμίδας (15μελές) για την αντίστοιχη βαθμίδα.
- Η αρμόδια Σχολική Επιτροπή πρέπει να διενεργεί άμεση εποπτεία στη διαχείριση των Επιτροπών Σχολείου, τόσο με φυσικό έλεγχο, όσο και με τη βοήθεια κοινού λογιστικού συστήματος με το οποίο επιβάλλεται να είναι εφοδιασμένες οι Σχολικές Επιτροπές και οι Σχολικές Μονάδες.
- Τα χρήματα που κατανέμονται στις σχολικές μονάδες για τη λειτουργία τους δεν πρέπει να διατίθενται για επισκευές και συντηρήσεις μεγάλης κλίμακας των σχολικών μονάδων, αφού αυτές οι δαπάνες βαρύνουν τον προϋπολογισμό των Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Παιδείας και όχι τον προϋπολογισμό των λειτουργικών δαπανών. Οι Δημοτικές Αρχές οφείλουν να εκπονούν τεχνικοοικονομικές μελέτες για τις παρεμβάσεις που έχουν ανάγκη οι σχολικές μονάδες και οι προϋπολογισμοί αυτοί να γίνονται υπόθεση διεκδίκησης προς τη πολιτεία απ’ τις Δημοτικές Αρχές και την Εκπαιδευτική Κοινότητα.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.
Καρυώτης Δημήτρης
Η Γραμματέας του Δ.Σ.
Βασιλείου Γιούλη
Συμπλήρωσε στην Carrefour τα στοιχεία σου και κέρδισε δωροεπιταγή 200€
Α’ ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
(Α’ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ)
Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22 Ελευσίνα
ΤΑΧ. ΚΩΔΙΚΑΣ: 19200
ΤΗΛΕΦΩΝΟ - FAX: 2105561490
Email: [email protected]
http://aelmedytikattik.blogspot.gr/
Ελευσίνα 09/03/2015
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη