Thumbnail
Ενωση εκπαιδευτικών εικαστικών μαθημάτων

ΕΝΩΣΗ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ  ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

Παπαναστασίου 49  104 45 ΑΘΗΝΑ  Τηλ. Φαξ.: 210 8321783 / 6977904185

e-mail: [email protected] http:// www.art-teachers.com

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

17-3-2015

Σήμερα Τρίτη 17 Μαρτίου, πραγματοποιήθηκε συνάντηση του ΔΣ της Ένωσης με τον Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας κ. Τάσο Κουράκη.

Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε το φιλικό και γόνιμο κλίμα που κυριάρχησε στη συνάντηση, η οποία δεν είχε το χαρακτήρα της διεκπεραίωσης, όπως μέχρι τώρα συναντούσαμε, αλλά έντονου ενδιαφέροντος τόσο από τον Υπουργό, όσο και από τους συνεργάτες του.

Η συνάντηση είχε διάρκεια μιας ώρας και από κοινού διαπιστώθηκε ότι δεν είναι επαρκής ο χρόνος για τη διεξοδική συζήτηση των χρόνιων προβλημάτων της Καλλιτεχνικής Παιδείας σε όλη την κλίμακα της εκπαίδευσης (Λύκειο, Γυμνάσιο, Δημοτικό, Τεχνική Εκπαίδευση, Ειδική Αγωγή).

Προτείναμε τη συνέχεια της επικοινωνίας μας, για τα ιδιαίτερα θέματα που θα χρειαστεί να επεξεργαστούμε, σε συναντήσεις που θα ακολουθήσουν και με τους υπηρεσιακούς συνεργάτες και έγινε αποδεκτό.

Από την πλευρά του Υπουργού άμεσα δηλώθηκε:

α) Η καλή πρόθεσή τους για την ουσιαστική ένταξη της καλλιτεχνικής παιδείας στα σχολεία.

β) Ότι υπάρχει περιορισμός των κινήσεών τους ως προς την ικανοποίηση των αιτημάτων μας (περιορισμένοι διορισμοί) λόγω του δυσμενούς οικονομικού πλαισίου.

Συμφώνησε ότι πρέπει να επανενταχθεί το Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου  ως πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, καθώς επίσης και η Ιστορία Τέχνης. Θα εξετάσουν τη μορφή ένταξής τους για την προσεχή σχολική χρονιά.

Τονίστηκε από την πλευρά μας ότι το  μάθημα «Καλλιτεχνική Παιδεία» στην Α΄ Λυκείου, επειδή είναι μάθημα επιλογής, στην πράξη ουσιαστικά δεν διδάσκεται και ζητήσαμε να ενταχθεί ως μάθημα Γενικής Παιδείας.

Δέχθηκε ότι ο τρόπος εξέτασης στην Α΄ Λυκείου, πρέπει να γίνει όπως προτείνεται από τον κλάδο μας και ανέλαβαν να το διευθετήσουν.

Ήταν θετική η στάση τους για το εργαστηριακό μάθημα και για τις τρεις βαθμίδες και είναι υπό τη διερεύνηση για διευθέτηση, με το φόβο πάντα των οικονομικών περιορισμών (υποδομές κλπ). Θα ακολουθήσουν νέες συναντήσεις γι’ αυτό.

Για τις οργανικές θέσεις στο Γυμνάσιο προτείναμε να μειωθούν οι ώρες στις 8 και η πρότασή μας είναι υπό συζήτηση.

Εξετάζεται σοβαρά το θέμα της δημιουργίας οργανικών θέσεων στην Πρωτοβάθμια και της ένταξης σε αυτές των ήδη μεταταγέντων.

Η σύσταση κλάδου θα ακολουθήσει τις οργανικές.

Επίσης εξετάζεται το θέμα της εθελοντικής επιστροφής των μεταταγέντων στη Δευτεροβάθμια από την Πρωτοβάθμια.

Ήταν θετικοί για το συνεχόμενο δίωρο στην Πρωτοβάθμια, που είναι υποβοηθητικό του εργαστηριακού χαρακτήρα του μαθήματος.

Στις προτεραιότητές τους είναι η Αγωγή Υγείας, η Ειδική Αγωγή και η Ενισχυτική διδασκαλία.

Για την Ειδική Αγωγή, στην οποία δεν είχαμε το χρόνο ενημέρωσης, θα ακολουθήσει νέα εξειδικευμένη συνάντηση.

Οι προτεινόμενες ειδικότητες από εμάς για επαναφορά στην Τεχνική Εκπαίδευση έγιναν στη συντριπτική τους πλειοψηφία αποδεκτές, οι οποίες δρομολογούνται ήδη για νομοθετική ρύθμιση από το Υπουργείο. Κατατέθηκαν οι προτάσεις μας και θα ακολουθήσουν επιπλέον συναντήσεις.

Θα κοιτάξουν σε δεύτερο χρόνο τις αναθέσεις μαθημάτων.

Για το θέμα της κατάργησης του Σχεδίου από τις εισαγωγικές εξετάσεις στο Τμήμα Φωτογραφίας του ΤΕΙ Αθήνας, για το οποίο εκκρεμεί δικαστική προσφυγή της Ένωσης στο Συμβούλιο Επικρατείας στις 6 Ιουνίου, παραπέμφθηκε στους συνεργάτες του κ. Μπαλτά, ως υπεύθυνου της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Σας επισυνάπτουμε το Υπόμνημα προς τον Αναπληρωτή Υπουργό κ. Τάσο Κουράκη με τα βασικά θέματα για τη συνάντηση.

Επίσης επισυνάπτουμε τις αναλυτικές θέσεις της Ένωσής μας για Γυμνάσιο-Λύκειο, Δημοτικό, Τεχνική Εκπαίδευση, Ειδική Αγωγή, που κατατέθηκαν συμπληρωματικά.

 Για το ΔΣ της Ενωσης


Δείτε παρακάτω: Υπόμνημα προς τον Αναπληρωτή Υπουργό κ. Τάσο Κουράκη με τα βασικά θέματα για τη συνάντηση.

ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ               ΑΘΗΝΑ   16/3/2015

Παπαναστασίου 49  104 45 ΑΘΗΝΑ      Αρ. πρωτ. 106   

Τηλ. Φαξ. :  210 8321783 / 6977904185  

    e-mail: [email protected]

http:// www.art-teachers.com

   Προς τον  Αναπληρωτή Υπουργό Πολιτισμού, 

  Παιδείας και Θρησκευμάτων

κ. Τάσο. Κουράκη

Κύριε Αναπληρωτή Υπουργέ,

Μετά την κυβερνητική αλλαγή της 25ης Ιανουαρίου 2015, από τη νέα κυβέρνηση εξαγγέλθηκαν ή και άμεσα δρομολογήθηκαν ορισμένες αλλαγές στην εκπαίδευση.

Από όσα ως τώρα γνωρίζουμε, οι όποιες αλλαγές στη Δευτεροβάθμια και Πρωτοβάθμια συνοψίζονται βασικά στις κυβερνητικές απαντήσεις πάνω στα άμεσα πανεκπαιδευτικά αιτήματα τα οποία έχουν διατυπωθεί αντίστοιχα από τις ομοσπονδίες ΟΛΜΕ και ΔΟΕ.

Πέρα ωστόσο από τις απαντήσεις στα αιτήματα αυτά, εντελώς άγνωστο και αδιευκρίνιστο εξακολουθεί να παραμένει για μας, το περιεχόμενο της κυβερνητικής πολιτικής που αφορά ειδικά στην Καλλιτεχνική Εκπαίδευση.

Αν τα απανωτά μέτρα που επιβλήθηκαν από τις προηγούμενες κυβερνήσεις είχαν γενικά οδυνηρές επιπτώσεις στη ζωή των εκπαιδευτικών και σε όλη τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου, ειδικά και ξεχωριστά για την Καλλιτεχνική Εκπαίδευση, είχαν κατά γενική ομολογία αποσυνθετικές και διαλυτικές συνέπειες.

Τα μέτρα αυτά έφεραν τα καλλιτεχνικά μαθήματα στα όρια του αφανισμού, θίγοντας και προσβάλλοντας καίρια όλο το οικοδόμημα των καλλιτεχνικών σπουδών στη χώρα μας, σ’ όλες τις βαθμίδες.

Το γεγονός αυτό έχει καταστήσει προφανή και επείγουσα την ανάγκη να δοθούν έγκαιρα οι απαιτούμενες λύσεις, προκειμένου να αποτραπεί ο επαπειλούμενος αφανισμός και να στηριχτεί και ενισχυθεί πραγματικά η καλλιτεχνική διδασκαλία στο δημόσιο σχολείο.

Σηματοδοτώντας και όλη την παραπέρα προοπτική, σε ιδιαίτερα κρίσιμα ζητήματα, όπως είναι γνωστό, αναδείχτηκε την προηγούμενη περίοδο η πολιτική του εξοβελισμού από το σχολικό πρόγραμμα (ή της διατήρησης «στα χαρτιά» και της ουσιαστικής κατάργησης στην πράξη) του Ελεύθερου και Γραμμικού Σχεδίου.

Το ζήτημα αυτό βρίσκεται αδιάλειπτα ως τώρα στο επίκεντρο των διεκδικήσεων της Ένωσης Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων. Η αντιμετώπιση και λύση του – σύμφωνα με τις προτάσεις της Ένωσής μας, που υποστηρίζονται από την ΟΛΜΕ, το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας, τις Ανώτατες Σχολές Καλών Τεχνών – απειλεί τον πιο στοιχειώδη όρο, χωρίς του οποίου δεν μπορεί να υπάρξει πραγματική λειτουργία καλλιτεχνικής εκπαίδευσης στο Λύκειο.

Καθοριστικής σημασίας ζητήματα παραμένουν επίσης:

Η έμπρακτη αναγνώριση και καθιέρωση του εργαστηριακού χαρακτήρα των Εικαστικών.

Η άμεση αναίρεση και οριστική ανάκληση κάθε είδους οδηγιών που νοθεύουν το περιεχόμενο και μεταλλάσσουν τα Εικαστικά σε συμπληρωματικό, ακαθόριστης ταυτότητας, φιλολογικό-πολιτιστικό υβρίδιο, που μπορούν να το διδάξουν όποιοι θέλουν.

Η ένταξη και εδραίωση της διδασκαλίας Τέχνης στα μαθήματα γενικής παιδείας, αποτελεί αμετάθετο αίτημα της Ένωσής μας.

Στα μαθήματα αυτά είναι απαραίτητο να ενταχθεί επίσης η Ιστορία Τέχνης.

Σε κάθε περίπτωση είναι αναγκαίο το άνοιγμα οργανικών θέσεων ΠΕ08 στα Λύκεια και στα Δημοτικά Σχολεία.

Η Ένωσή μας υποστηρίζει ενεργητικά τα πανεκπαιδευτικά αιτήματα που έχουν υποβληθεί από τις Ομοσπονδίες, συμπεριλαμβάνοντας τις σχετικές προτάσεις για τις οργανικές θέσεις, διαθεσιμότητες, μετατάξεις, διορισμούς.

Αυτονόητη είναι ιδιαίτερα η υποστήριξή μας στις διεκδικήσεις και προτάσεις της ΟΛΜΕ για την ανασύσταση των τομέων, κλάδων και ειδικοτήτων που καταργήθηκαν στα ΕΠΑΛ και γενικά στην Τεχνική Εκπαίδευση.

Με το υπόμνημα που σας καταθέτουμε, θέλουμε να υπογραμμίσουμε ακριβώς τις ιδιαίτερες πλευρές των προβλημάτων της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, υποβάλλοντας με επίγνωση της εκπαιδευτικής μας πραγματικότητας, τις προτάσεις της Ένωσής μας που μπορούν να καταστήσουν όχι επίπλαστα και τυπικά, αλλά αληθινά «βιώσιμη» τη διδασκαλία Τέχνης στη Δευτεροβάθμια και Πρωτοβάθμια.

Θεωρούμε περιττό να τονίσουμε τον πανθομολογούμενα υψηλό παιδαγωγικό ρόλο της Τέχνης στο σχολείο, την αναντικατάστατη συμβολή της Καλλιτεχνικής Παιδείας, ειδικά στις συνθήκες της κρίσης, ώστε να δοθούν πολύμορφες θετικές, δημιουργικές διέξοδοι στη νέα γενιά.

Προσβλέποντας στην κατανόησή σας, προσδοκούμε ότι θα υιοθετήσετε τις αναγκαίες λύσεις και θα δώσετε  έτσι την επιβαλλόμενη ώθηση στην Καλλιτεχνική Εκπαίδευση.

 

 Για το ΔΣ της Ενωσης

Συμπλήρωσε το newsletter της Carrefour και κέρδισε δωροεπιταγή 200€

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

apergia_ntountouka_36_0.jpg
Εκπαιδευτικοί: Διαμαρτυρία στις 25/11 για τις κλήσεις συμμετεχόντων στην απεργία-αποχή
Παράσταση διαμαρτυρίας για τις κλήσεις σε ακρόαση εκπαιδευτικών στην Π.Ε. Αχαΐας
Εκπαιδευτικοί: Διαμαρτυρία στις 25/11 για τις κλήσεις συμμετεχόντων στην απεργία-αποχή
ypaith
Υπ. Παιδείας: Προσλήψεις 69 εκπαιδευτικών - Νέα διαδικασία για την κάλυψη 170 κενών θέσεων
Προσλήψεις 69 εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ70 Δασκάλων στην Πρωτοβάθμια Γενική Εκπαίδευση, ως προσωρινών αναπληρωτών - Όλα τα ονόματα - Αναμένεται νέα...
Υπ. Παιδείας: Προσλήψεις 69 εκπαιδευτικών - Νέα διαδικασία για την κάλυψη 170 κενών θέσεων