Thumbnail
ΕΛΜΕ Ρεθύμνου

ΘΕΜΑ: «Για τις προωθούμενες ρυθμίσεις επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης»

Αυτές τις μέρες αναμένεται η κατάθεση της τροπολογίας η οποία θα ρυθμίζει τα θέματα των κρίσεων των στελεχών εκπαίδευσης(Διευθυντών σχολικών μονάδων, Διευθυντών Δευτεροβάθμιας-Πρωτοβάθμιας κ.α.). Από δηλώσεις της ηγεσίας του ΥΠΑΙΠΟΘ έχει γίνει φανερή η πρόθεση εγκαθίδρυσης ενός συστήματος επιλογής όπου την υποψηφιότητα ενός εκπαιδευτικού για την Διεύθυνση ενός σχολείου θα την «εγκρίνει» και θα την μοριοδοτεί σε ένα βαθμό, ο ίδιος ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου. Έχουμε να επισημάνουμε μια σειρά από ζητήματα επί της διαδικασίας αλλά και επί της ουσίας όσο αφορά την πρωτοβουλία του Υπουργείου.

Κατ’ αρχάς η κατανομή των μορίων δείχνουν πως μεγαλύτερη βαρύτητα δίνεται στα τυπικά προσόντα(προϋπηρεσία υπηρεσιακή και διοικητική, επιστημονική κατάρτιση κ.τ.λ.) σε σχέση με τα μόρια που μπορεί να δώσει η ψηφοφορία του Συλλόγου. Το γεγονός αυτό πέρα από τον κίνδυνο να συμβάλει στην ανακύκλωση της προηγούμενης κατάστασης στον χώρο της Διοίκησης της Εκπαίδευσης, παραβλέπει ένα γεγονός που καταλαβαίνουν όλοι οι εκπαιδευτικοί. Ότι δηλαδή τα τυπικά προσόντα δεν υποδεικνύουν απαραίτητα τον καταλληλότερο, ακριβώς επειδή η Διεύθυνση ενός σχολείου είναι μια ζωντανή διαδικασία. Γι’ αυτό οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί έχουν το καλύτερο κριτήριο για το ποιος συνάδελφος τους έχει τα «ουσιαστικά» προσόντα να αναλάβει αυτό το καθήκον.

Πέρα όμως από την κατανομή των μορίων και τον τρόπο επιλογής, αυτό το οποίο θα έπρεπε να προηγηθεί είναι η αλλαγή ολόκληρου του θεσμικού πλαισίου Διοίκησης των σχολείων. Αίτημα του κλάδου πρέπει να είναι να περάσουμε από το μοντέλο του Διευθυντή με τις υπερεξουσίες σε ένα πιο συμμετοχικό μοντέλο Διοίκησης όπου οι αρμοδιότητες και οι ευθύνες θα είναι μοιρασμένες σε όλα τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων. Για να λειτουργήσει το σχολείο δημοκρατικότερα δεν αρκεί ο Σύλλογος να έχει λόγο στην επιλογή του Διευθυντή, ο διαρκής έλεγχος από τον Σύλλογο, η ανακλητότητα του Διευθυντή αλλά κυρίως ο περιορισμός των αρμοδιοτήτων του και η ανάδειξη του Συλλόγου σαν το κέντρο λήψης και εκτέλεσης των αποφάσεων είναι απαραίτητα στοιχεία.

Το μεγαλύτερο όμως ζήτημα με τις ρυθμίσεις που προωθεί το Υπουργείο είναι ότι δεν προέκυψαν μέσα από ανοιχτό διάλογο και διαβούλευση με την εκπαιδευτική κοινότητα. Κατανοούμε την επίκληση του κατεπείγοντος, δεν μπορούμε όμως να παραβλέπουμε πως οι εκπαιδευτικοί, έχοντας προσωπική καθημερινή εμπειρία των προβλημάτων της εκπαίδευσης, θα έπρεπε να έχουν και λόγο για την επίλυση τους.

Βέβαια, παρά τις όποιες ενστάσεις και παρατηρήσεις δεν γίνεται να μην δεχτούμε ως θετικό βήμα πως για πρώτη φορά στην ιστορία της εκπαίδευσης οι Σύλλογοι Διδασκόντων θα έχουν λόγο στην επιλογή του Διευθυντή τους. Αυτή η ρύθμιση ανοίγει την δυνατότητα να ξεφύγουμε από το αντιδημοκρατικό και αυταρχικό σχολείο που οικοδομούσαν τα προηγούμενα χρόνια οι ηγεσίες του Υπουργείου. Κυρίως μέσα από την διαδικασία της αξιολόγησης προσπάθησαν να αναγκάσουν τους εκπαιδευτικούς να σκύψουν το κεφάλι, χρησιμοποιώντας σε αυτό τους το σχέδιο και τους Διευθυντές. Ανάμεσα στους τελευταίους υπήρξαν αυτοί που αντιστάθηκαν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, υπήρξαν όμως και κάποιοι βασιλικότεροι του βασιλέως. Οι τελευταίοι, με την αντισυναδελφική τους στάση έχουν θέσει τους εαυτούς τους απέναντι στον κλάδο αλλά και απέναντι στην προσπάθεια εκδημοκρατισμού της Διοίκησης της Εκπαίδευσης.

Ως ΕΛΜΕ καλούμε τους Συλλόγους να συνεχίσουν και να οργανώσουν την συζήτηση για τον εκδημοκρατισμό της Διοίκησης της εκπαίδευσης που έχουμε προτείνει, ώστε σαν σωματείο να διαμορφώσουμε συγκεκριμένη θέση. Δεν πρέπει βέβαια να ξεχνάμε ότι ο δρόμος για τον εκδημοκρατισμό των σχολείων προφανώς περνάει αλλά δεν περιορίζεται σε μια σειρά από ρυθμίσεις και νομοθετήματα. Βασικό στοιχείο αποτελεί η ενεργοποίηση των συναδέλφων σε κάθε Σύλλογο Διδασκόντων και η ανάληψη ευθυνών και πρωτοβουλιών. Κανένα από τα δικαιώματα μας δεν μας χαρίστηκε, όλα κερδήθηκαν με αγώνες και το ίδιο θα ισχύσει και για την δημοκρατία μέσα στα σχολεία.

Για το Δ.Σ.

Η Πρόεδρος

Δέσποινα Νικολάου

Ο Γραμματέας

Πέτρος Παπαδάκης

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου στο Carrefour και κέρδισε 2.000 ευρώ


ΕΛΜΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥ

Ενωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης νομού Ρεθύμνου

e-mail: [email protected]

http://elme-rethymno.blogspot.com

facebook: ΕΛΜΕ Ρεθύμνου

Ρέθυμνο, 29/04/2015

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

NOSOKOMEIO
Λοιμώξεις του αναπνευστικού: Tα ανθεκτικά μικρόβια έχουν κατακλύσει τα ελληνικά νοσοκομεία
Τα ελληνικά νοσοκομεία πλέον δεν είναι ασφαλή για τους ασθενείς, εξαιτίας της υψηλής συχνότητας λοιμώξεων από ανθεκτικά μικρόβια,
Λοιμώξεις του αναπνευστικού: Tα ανθεκτικά μικρόβια έχουν κατακλύσει τα ελληνικά νοσοκομεία
krio_1.jpg
Καιρός: Χειμωνιάτικη εισβολή και «βουτιά» του υδράργυρου κατά δέκα βαθμούς
Τσουχτερό κρύο θα επικρατήσει σήμερα Κυριακή, με την ψυχρή εισβολή να επηρεάζει ήδη τον καιρό της χώρας μας, καθώς η πτώση της θερμοκρασίας είναι...
Καιρός: Χειμωνιάτικη εισβολή και «βουτιά» του υδράργυρου κατά δέκα βαθμούς
sxoleio
Πώς ένα σχολείο μπορεί να αλλάξει το μικροκλίμα μιας γειτονιάς

Ο Κωνσταντίνος Καρτάλης, καθηγητής Φυσικής Περιβάλλοντος και Κλίματος στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, αναλύει...

Πώς ένα σχολείο μπορεί να αλλάξει το μικροκλίμα μιας γειτονιάς
sxoleio
Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ02 και ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης: Μια κατάφωρη αδικία
Είναι απορίας άξιον πώς το Υπουργείο Παιδείας θέλει να μειώσει τους αναπληρωτές ώστε να καλύπτουν μόνο έκτακτες ανάγκες και να μην αλλάζει αυτή τη...
Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ02 και ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης: Μια κατάφωρη αδικία