Ψήφισμα υπέρ του διπλασιασμού των μορίων προϋπηρεσίας σε δυσπρόσιτα σχολεία
Με το νέο πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία εκπληρώθηκε μεν ένα πάγιο αίτημα του κλάδου που αφορούσε την τροφοδότηση των πινάκων αναπληρωτών εκπαιδευτικών με την προϋπηρεσία από 30-6-2010 και εφεξής ορίζεται όμως ρητά ότι για το διάστημα 30-6-2010 έως και 30-6-2015 δεν θα διπλασιαστούν τα μόρια προϋπηρεσίας σε αναπληρωτές που υπηρέτησαν σε δυσπρόσιτα σχολεία όπως συνέβαινε πριν το «κλείδωμα» των πινάκων.
Η ρύθμιση αυτή προφανώς έγινε στη λογική ότι, αφού ο τότε ισχύον νόμος δεν επέτρεπε την συλλογή μορίων κάποιοι, που λόγω υψηλότερης θέσης στον πίνακα, θα μπορούσαν να επιλέξουν τέτοια σχολεία δεν το έκαναν γιατί δεν είχαν κίνητρο. Με την ίδια λογική, βέβαια, κάποιοι εφόσον δεν υπήρχε δυνατότητα συλλογής μορίων δεν κατέθεσαν καν αίτηση για να συμπεριληφθούν στις λίστες ή αρνήθηκαν διορισμό όταν τους κάλεσαν αργά ή μακριά από τον τόπο συμφερόντων τους, υπέστησαν ποινή αποκλεισμού και ούτω καθεξής μπαίνοντας σε ένα φαύλο κύκλο περιπτώσεων και συλλογισμών.
Η ουσία είναι ότι πολλοί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί παρά την παντελή έλλειψη κινήτρων και τους χαμηλούς μισθούς δέχτηκαν τελικά την θέση και υπηρέτησαν σε δύσκολες συνθήκες, μακριά από τον τόπο τους και τις οικογένειές τους, προσφέροντας τις υπηρεσίες τους σε μαθητές των πιο απομακρυσμένων και δυσπρόσιτων περιοχών της πατρίδας μας. Μάλιστα πολλές φορές έμειναν εκεί παρά το γεγονός ότι σε επόμενες φάσεις αναπληρωτών μπορούσαν να διεκδικήσουν βελτίωση θέσης, τόσο σκεπτόμενοι την παιδαγωγική αναστάτωση που θα επέφερε στους μαθητές τους η αλλαγή εκπαιδευτικού όσο και ελπίζοντες ότι κάποια μέρα η πολιτεία θα τους αναγνωρίσει αυτές τους τις υπηρεσίες με κάποιο τρόπο. Όσον αφορά το τελευταίο, ήταν διάπλατα δηλωμένο από πολλούς ανθρώπους που ξέρουν καλά το χώρο της Εκπαίδευσης, όπως διευθυντικά στελέχη όλων των βαθμίδων και συνδικαλιστές από όλες τις πολιτικές παρατάξεις, ότι αργά ή γρήγορα η προϋπηρεσία θα μετρήσει ξανά με πριμοδότηση στα δυσπρόσιτα και έτσι οι συνάδελφοι επέλεγαν ή παρέμειναν σε τέτοια δυσπρόσιτα σχολεία. Ειδικά οι άρρενες εκπαιδευτικοί που έχασαν προϋπηρεσία σε σχέση με τις γυναίκες συναποφοίτους τους λόγω της στρατιωτικής τους θητείας επέλεξαν πολλές φορές τέτοια σχολεία με την ελπίδα να πλασαριστούν πιο ψηλά όταν «ανοίξουν» οι πίνακες.
Τέλος, η παραπάνω ρύθμιση θα επιφέρει έναν ακόμη διαχωρισμό και μία ακόμη αδικία ανάμεσα στους αναπληρωτές, καθώς θα βρεθούν στον ίδιο πίνακα άτομα που διπλασίασαν μόρια και άτομα που δεν διπλασίασαν μόρια ενώ εργάστηκαν στο ίδιο σχολείο.
Καλούμε, λοιπόν, ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να αναδείξουν το θέμα, με αφορμή και τις επικείμενες Γ.Σ. των κλάδων και να πιέσουν το Υπουργείο Παιδείας να άρει άμεσα αυτή τη ρύθμιση ώστε οι πίνακες αναπληρωτών να καταρτιστούν και για το διάστημα 30-6-2010 και εφεξής όπως καταρτίζονταν και πριν τις 30-6-2010.
Ψήφισμα για την λήψη μέριμνας όσον αφορά την κατάταξη στον πίνακα αναπληρωτών εκπαιδευτικών των ανδρών που υπηρέτησαν τη στρατιωτική τους θητεία
Οι τεράστιες ελλείψεις σε μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό είχε οδηγήσει σε προηγούμενες χρονιές, ειδικά στον κλάδο των δασκάλων (ΠΕ70), στο φαινόμενο οι απόφοιτοι των Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης να διορίζονται αμέσως μετά το πέρας των σπουδών τους ως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί. Ενώ όμως για τις γυναίκες αποφοίτους δεν υπήρχε κανένα κώλυμα για να εργαστούν άμεσα ως αναπληρώτριες στον κλάδο, οι άντρες όφειλαν την ίδια περίοδο να μην εργαστούν γιατί έπρεπε να εκπληρώσουν την στρατιωτική τους θητεία αλλιώς, βάσει του νόμου, κάθε γυναίκα που θα αποφοιτούσε μετά από αυτούς θα περνούσε μπροστά τους στον πίνακα αναπληρωτών, αφού δεν θα είχαν προσκομίσει το απολυτήριο στρατού (Πιστοποιητικό Τύπου Α). Έτσι, αναγκαστικά οι άνδρες εκπαιδευτικοί, αυτής της περιόδου, έχουν λιγότερη προϋπηρεσία από τις γυναίκες συναδέλφους τους που πήραν πτυχίο την ίδια χρονιά με αυτούς. Αυτό με τη σειρά του, μιας και πρωταρχικό κριτήριο για την κατάταξη στον πίνακα αναπληρωτών είναι οι μέρες προϋπηρεσίας, είχε σαν αποτέλεσμα οι άρρενες εκπαιδευτικοί που υπηρέτησαν κανονικά την θητεία τους να κατρακυλούν πολλές εκατοντάδες θέσεις στον πίνακα πίσω από τις γυναίκες που αποφοίτησαν μαζί τους, ανεξαρτήτως βαθμού και ημεροχρονολογίας κτήσης πτυχίου.
Κάποιοι, παρά την πιο πάνω κατάσταση, πρόλαβαν να διοριστούν ως μόνιμοι και ο χρόνος θητείας τους θα τους αναγνωριστεί πλασματικά για την συνταξιοδότησή τους. Το πρόβλημα τώρα είναι για την κατηγορία εκείνη των αναπληρωτών που περιμένουν από μια καλή θέση στη λίστα να δουλέψουν άλλη μια χρονιά σαν αναπληρωτές σε κάποια γωνιά της Ελλάδος αλλιώς θα μείνουν άνεργοι. Για παράδειγμα, οι άνδρες απόφοιτοι Παιδαγωγικών Δημοτικής του 2009 είδαν τις γυναίκες συμφοιτήτριές τους να προλαβαίνουν να μπαίνουν στον Πίνακα Β ενώ οι ίδιοι με το κλείδωμα των πινάκων στις 30-6-2010 καθηλώθηκαν στις πρώτες θέσεις του Πίνακα Γ (Πίνακας μηδενικής προϋπηρεσίας) με ότι αυτό συνεπάγεται τόσα χρόνια για τις φάσεις διορισμών που κλήθηκαν κάθε φορά και για την προτεραιότητα τους στην επιλογή σχολικών μονάδων ύστερα (τα κριτήρια ισχύουν εντός του ίδιου πίνακα). Επίσης, οι άνδρες απόφοιτοι του 2010 που εκπλήρωσαν την θητεία τους κατά το 2010-2011 ενώ το ίδιο διάστημα οι απόφοιτες συμφοιτήτριές τους εργάστηκαν στα σχολεία, μιας και ήδη είχαν κλειδώσει οι πίνακες, πήραν την επόμενη χρονιά τη θέση τους ανάμεσα στις γυναίκες με βάση την ημεροχρονολογία κτήσης πτυχίου και τον βαθμό αποφοίτησής τους. Τώρα όμως που με το νέο νόμο οι πίνακες αναπληρωτών θα τροφοδοτηθούν αναδρομικά με τα στοιχεία προϋπηρεσίας των προηγούμενων ετών, οι άνδρες αυτοί θα βρεθούν πίσω και από την τελευταία απόφοιτο του ίδιου με αυτούς ακαδημαϊκού έτους, εφόσον εργάστηκε έστω και μία μέρα όσο αυτοί ήταν στρατευμένοι. Με το δεδομένο ότι ο κλάδος είναι γυναικοκρατούμενος και οι άνδρες απόφοιτοι συνήθως αποτελούν το 10%-20% του κάθε έτους από εννέα πανεπιστημιακά τμήματα, αυτό μπορεί να σημαίνει ότι οι άρρενες απόφοιτοι του 2010 μπορούν να δουν το όνομά τους ακόμα και πάνω από 1.500 θέσεις πιο κάτω από τις γυναίκες που τόσον καιρό ήταν δίπλα τους στον Πίνακα Γ. Ως εκ τούτου, αυτοί είναι που θα βρεθούν άμεσα αντιμέτωποι με τον κίνδυνο της ανεργίας, ειδικά αν πραγματοποιηθούν οι δηλώσεις για 40% μείωση στις πιστώσεις μέσω ΕΣΠΑ κτλ.
Η παραπάνω περιγραφόμενη κατάσταση και αφού το πότε και το εάν θα δουλέψουν ως αναπληρωτές εξαρτάται από τη θέση τους στη λίστα, εν τέλει, αποτελεί μια συνθήκη η οποία καταδικάζει τους άνδρες εκπαιδευτικούς που υποχρεούνται στράτευσης σε λιγότερες πιθανότητες εύρεσης εργασίας σε σχέση με τις γυναίκες που έχουν ίδια με αυτούς ημεροχρονολογία και βαθμό πτυχίου. Θεωρούμε ότι πρόκειται για ένα παράδειγμα αντίστροφου σεξισμού αφού στην ουσία ο μόνος λόγος που οι άνδρες κυλούν τόσο κάτω στη λίστα αναπληρωτών είναι το ίδιο τους το φύλο, που τους υποχρεώνει σε στράτευση και άρα σε χάσιμο προϋπηρεσίας. Αναρωτιόμαστε δε κατά πόσο αυτή η κατάσταση εναρμονίζεται με το ευρωπαϊκό δίκαιο που μιλάει για ισότητα ευκαιριών στην εύρεση εργασίας ανεξάρτητα από το φύλο και άλλες ιδιαιτερότητες.
Κατόπιν, όλων αυτών καλούμε:
Α) Τους νομικούς συμβούλους της ΔΟΕ να εκδώσουν γνωμοδότηση για το κατά πόσο η παραπάνω κατάσταση συνιστά διάκριση με βάση το φύλο και ανισότητα ευκαιριών εύρεσης εργασίας με βάση το φύλο, σύμφωνα και με το ευρωπαϊκό δίκαιο.
Β) Τη ΔΟΕ να αναδείξει το θέμα και να τοποθετηθεί πάνω σε αυτό.
Γ) Το Υπουργείο Παιδείας, με αφορμή την επικείμενη επανατροφοδότηση των πινάκων αναπληρωτών με στοιχεία προϋπηρεσίας, να λάβει με σχετική τροπολογία μέριμνα για την αποκατάσταση και αποφυγή αυτής της αδικίας, όπως για παράδειγμα:
Να αναγνωρίζεται σε κάθε άνδρα προϋπηρεσία ίση με αυτή των γυναικών συναδέλφων του που έχουν ίδια ή επόμενη ημεροχρονολογία και βαθμό πτυχίου με αυτόν εφόσον δούλεψαν τη σχολική χρονιά που αυτός υπηρετούσε την θητεία του. Αναφέρουμε «γυναικών» και όχι «γυναίκας» γιατί μπορεί η αμέσως επόμενη σε ημεροχρονολογία και βαθμό συνάδελφος να μην είχε δηλώσει πολλές περιοχές στη αίτησή της εκείνη τη χρονιά και να άργησε να κληθεί ως αναπληρώτρια. Έτσι ο άνδρας θα πιστώνεται την μεγαλύτερη δυνατή προϋπηρεσία από τις συναδέλφους του που θα βρίσκονταν κάτω από αυτόν στον πίνακα αν δεν ήταν στρατευμένος, εξαιρουμένων βέβαια τυχουσών συναδέλφων που κλήθηκαν λόγω τριτεκνίας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη