ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
των Επιτροπών αναπληρωτών –Σύλλογών Π.Ε. – ΕΛΜΕ
Σύλλογοι εκπ/κών Π.Ε. Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής, «Παρθενώνας», «Αριστοτέλης», Δυτ. Αττικής, «Κ. Σωτηρίου», Αμαρουσίου, Ν. Σμύρνης, Κερατσινίου-Περάματος, Αιγάλεω, Σαλαμίνας. Α΄ Αθηνών, «Περικλής», «Πρόοδος», Νίκαιας-Πειραιά, Μολάων, Λακωνικής (Γυθείου), Σπάρτης, Αρκαδίας, Γλυφάδας-Βούλας-Βάρης-Βουλιαγμένης, «Δ. Γληνός», «Θεόφιλος Καΐρης», Σύρου-Τήνου-Μυκόνου
Α΄ ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής, ΕΛΜΕ Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής, ΕΛΜΕ Πάρου-Αντιπάρου
Σήμερα, Σάββατο 13/6, επιτροπές αναπληρωτών, σύλλογοι Π.Ε. και ΕΛΜΕ πραγματοποίησαν πανελλαδική συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο ΥΠΟΠΑΙΘ διεκδικώντας μαζικούς μόνιμους διορισμούς και κατοχύρωση των εργασιακών δικαιωμάτων των αναπληρωτών. Αντιπροσωπεία συναδέλφων με τη συμμετοχή και μελών του ΔΣ της ΔΟΕ συναντήθηκε με τον διευθυντή του πολιτικού γραφείου του αναπληρωτή υπουργού, κ. Πιλάλη.
Στην συνάντηση αναδείχθηκε η κρίσιμη κατάσταση των σχολείων και τα σοβαρά ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι αναπληρωτές. Κατατέθηκε το σύνολο των αιτημάτων για τα ζητήματα των διορισμών και των εργασιακών δικαιωμάτων των αναπληρωτών, όπως αυτά έχουν διατυπωθεί στις αποφάσεις των σωματείων, και απαιτήσαμε την σαφή τοποθέτηση και απάντηση από την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας. Στην συζήτηση που ακολούθησε θέσαμε ερωτήματα σχετικά με τις προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας για το επόμενο διάστημα. Συγκεκριμένα:
- Στην ερώτηση μας για τον αριθμό των διορισμών, η απάντηση ήταν ότι κινούνται στην κατεύθυνση για 2500-3000 μόνιμους διορισμούς σε όλες τις βαθμίδες και δήλωσε ότι είναι λάθος το 3500 που πρόσφατα κυκλοφόρησε. Eπίσης για τις 1400 επαναπροσλήψεις των διαθέσιμων τόνισε ότι λογίζονται ως νέοι διορισμοί!!!
- Για τον τρόπο διορισμού μας ενημέρωσε ότι η επιτροπή διορισμών που έχει συσταθεί με εκπροσώπους των δύο ομοσπονδιών, ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, η πρόταση του υπουργείου περιλαμβάνει τον συνυπολογισμό της τελευταίας επιτυχίας, με ένα συντελεστή, στον τελευταίο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ που συμμετείχε ο κάθε εκπαιδευτικός και την προϋπηρεσία με άλλο συντελεστή, τονίζοντας ότι η προϋπηρεσία αποτελεί τεκμήριο διορισμού ενώ η ημερομηνία κτήσης του πτυχίου όχι, καθώς ο συνυπολογισμός τους θα οδηγήσει σε υπολογισμό του πτυχίου δύο φορές! Ωστόσο δεν έγινε σαφής η κατεύθυνση της συζήτησης που διεξάγεται στην επιτροπή και επισημάνθηκε ότι η όποια πρόταση θα αποτελεί μεταβατικό σύστημα διορισμών. Στις διευκρινήσεις που ζητήσαμε αναφορικά με τις διαρροές περί μοριοδότησης των τυπικών προσόντων για την κατάταξη στους πίνακες διορισμών δεν τις επιβεβαίωσε αλλά ούτε δεσμεύτηκε για το αντίθετο. Επίσης, δήλωσε ότι δεν είναι στις προθέσεις του Υπουργείου η διεξαγωγή νέου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.
- Στην συνέχεια, ζητήθηκε επίμονα να ξεκαθαριστεί το πλαίσιο του πολυνομοσχεδίου και τι αυτό θα περιλαμβάνει σε σχέση με τα εργασιακά δικαιώματα των αναπληρωτών. Τονίστηκε η ανάγκη για συνολική προσμέτρηση της προϋπηρεσίας για όλο το χρόνο προσφοράς εργασίας στο δημόσιο σχολείο, το σοβαρό ζήτημα της εξίσωσης του συνόλου των εργασιακών δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών συναδέλφων και ιδιαίτερα σε ότι αφορά τις αναρρωτικές άδειες, άδειες κύησης και ανατροφής. Επιπλέον ζητήσαμε την τοποθέτηση του υπουργείου για τον διπλασιασμό των μορίων όσων εκπαιδευτικών υπηρέτησαν σε δυσπρόσιτα σχολεία, καταθέτοντας την άποψη ότι ενώ αποσύρεται ως άδικο το άρθρο του ν. 3848, αυτό δεν εφαρμόζεται και για την τετραετία ’10-’14. Έτσι, επί της ουσίας το διάστημα αυτό θεωρείται κενός χρόνος, την ώρα που οι συνάδελφοι υπηρέτησαν κανονικά στα συγκεκριμένα σχολεία. Επίσης τονίσαμε ότι τα αλλεπάλληλα προβλήματα που προκύπτουν γύρω από την προϋπηρεσία των αναπληρωτών θα λύνονταν με την κοινοποίηση των κενών πριν από τις αιτήσεις πρόσληψης και με την έγκαιρη τοποθέτηση των συναδέλφων σε μία και μόνο φάση, ενώ με την συγκεκριμένη τακτική η τωρινή ηγεσία του ΥΠΟΠΑΙΘ τελικά αναπαράγει την πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων, δηλαδή τις προσλήψεις με το σταγονόμετρο που και τα σχολεία δεν καλύπτουν τις ανάγκες τους έγκαιρα αλλά και δημιουργούνται μεγάλες αδικίες στους αναπληρωτές. Τέλος, τοποθετηθήκαμε ενάντια στην επικείμενη διάκριση ειδικής και γενικής αγωγής με την προσμέτρηση της προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών ΠΕ70.50 και ΠΕ60.50 στους πίνακες της ειδικής αγωγής και μόνο, καθώς αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να βρεθούν εκτός προσλήψεων οι συγκεκριμένοι συνάδελφοι παρότι διαθέτουν πολύχρονη προϋπηρεσία. Επισημάναμε ότι η ειδική εκπαίδευση αποτελεί τμήμα της γενικής και ως εκ τούτου η προϋπηρεσία σε δομές ΕΑΕ οφείλει να αναγνωρίζεται τόσο στους πίνακες της ειδικής όσο και σε αυτούς της γενικής εκπαίδευσης.
Για τα δυσπρόσιτα: Πάνω στα παραπάνω ζητήματα, ο κ. Πιλάλης απάντησε ότι το Πολυνομοσχέδιο προβλέπει άνοιγμα των πινάκων και προσμέτρηση της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών από το ’10 και μετά, αλλά επέμεινε, αγνοώντας τα επιχειρήματα που προβάλαν οι συμμετέχοντες ότι ΔΕΝ θα υπολογίζεται στο διπλάσιο η υπηρέτηση σε δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες.
Για τις άδειες : Επιπλέον, για το θέμα των αδειών η μόνη πρόβλεψη που υπάρχει θα αφορά στην εξίσωση των εκπαιδευτικών αδειών και μόνο, ενώ για όλες τις υπόλοιπες “έριξε την ευθύνη” για το κώλυμα της κατοχύρωσης στο Υπουργείο Εργασίας. Για τη περίπτωση απόλυσης ενός αναπληρωτή στο ενδεχόμενο που ξεπεράσει τις 15 μέρες αναρρωτική άδεια, αλλά και για την παρακράτηση μισθού στις ολιγοήμερες άδειες που αναγκάζει τους αναπληρωτές να χρησιμοποιούν τις κανονικές και αιμοδοτικές, που και πάλι παρακρατείται μέρος της απόλυσης στο τέλος, δεν απάντησε στις απαιτήσεις των εκπροσώπων να καταργηθεί η διάταξη και δήλωσε ότι θα το εξετάσουν!
Για την προϋπηρεσία της ειδικής: Επιβεβαίωσε την ένταξη του άρθρου για την διάκριση της προϋπηρεσίας σε ειδική και γενική αγωγή, απορρίπτοντας με επιμονή και απαξιώνοντας ως συντεχνιακά τα επιχειρήματα των σωματείων μας, δηλώνοντας, αβάσιμα, ότι η μη διάκριση συνεπάγεται διπλή προσμέτρηση της προϋπηρεσίας! Δεν απάντησε στο επιχείρημα μας ότι επί της ουσίας πρόκειται για εκπαιδευτική προϋπηρεσία και ότι το Υπουργείο με αυτό τον τρόπο τη διασπά για να δικαιολογήσει το διαχωρισμό και την πολυδιάσπαση των συναδέλφων, μεταφέροντας έτσι την ευθύνη για το γεγονός ότι πολλοί συνάδελφοι θα οδηγηθούν στην ανεργία γι’ αυτό θα “ευθύνεται” η επιλογή τους να δουλέψουν στην ειδική αγωγή ή το αντίθετο! Σχετικά με την αναδρομική ισχύ του εν λόγω άρθρου και την περίπτωση των συναδέλφων που εντάσσονται στους πίνακες της ειδικής αγωγής με 10μηνη προϋπηρεσία απάντησε ότι είναι ζητήματα που εκκρεμούν.
Υπόλοιπες διατάξεις: Μας είπε ότι το πολυνομοσχέδιο θα περιλαμβάνει μονοετή διαγραφή από τους πίνακες των αναπληρωτών σε περίπτωση άρνησης τοποθέτησης σε σχολείο. Ωστόσο, δεν απάντησε στο επιχείρημα μας ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε εύκολα να αποφευχθεί εάν οι προσλήψεις γίνονταν στην αρχή της σχολικής χρονιάς και σε μία μόνο φάση ώστε να μπορεί ο κάθε συνάδελφος να προγραμματίσει την ζωή του. Σε ότι αφορά την μισθολογική καθήλωση των αναπληρωτών συναδέλφων με πάνω από 7 χρόνια προϋπηρεσία και την ανάγκη ρύθμισης για αυτές τις περιπτώσεις, δεν απάντησε με σαφή τρόπο για τις προθέσεις εξέτασης από την πλευρά του υπουργείου.
- Για το επίδομα ανεργίας: Έπειτα θέσαμε το ζήτημα του επιδόματος ανεργίας και του πλαφόν των 400 ημερών επιδότησης στην τετραετία, που στερεί την δυνατότητα λήψης επιδόματος σε χιλιάδες αναπληρωτές. Δεν έδωσε καμία απάντηση καθώς δήλωσε αδυναμία τοποθέτησης επί του θέματος.
- Για το χρόνο των αιτήσεων και των προσλήψεων: Κλείνοντας την συνάντηση ζητήσαμε το ακριβές χρονοδιάγραμμα του ΥΠΟΠΑΙΘ σε ότι αφορά τους διορισμούς και τις προσλήψεις εκπαιδευτικών, καθώς επίσης και τις πιστώσεις που προβλέπει το υπουργείο για την κάλυψη των εκρηκτικών κενών με την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς. Ο κ. Πιλάλης δεν έδωσε καμία σαφή απάντηση για το πότε ακριβώς προβλέπεται να ανακοινωθεί η εγκύκλιος τόσο για τους μόνιμους διορισμούς όσο και για τις αιτήσεις των αναπληρωτών, παρά μόνο ότι οι προσλήψεις προτίθενται να ξεκινήσουν στις 5 Σεπτεμβρίου και να συνεχίσουν σταδιακά σε φάσεις. Στην επιμονή μας για δέσμευση έγκαιρης ανακοίνωσης όλων των κενών σε κάθε περιφέρεια δήλωσε ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να το κάνει. Τέλος σε ότι αφορά τις πιστώσεις που έχουν εγκριθεί ή όπως μας είπε πιέζουν για να εγκριθούν από την κυβέρνηση είναι περίπου 112 εκ. € από το ΕΣΠΑ για την κάλυψη του 1/3 των κενών, ενώ τα υπόλοιπα 2/3 θα καλυφθούν από δεσμεύσεις χρημάτων για άλλους λόγους (ΠΔΕ) και από τον κρατικό προϋπολογισμό, χωρίς όμως να ξεκαθαρίζει σε τι ποσοστό και ύψος για το καθένα. Να τονίσουμε ότι δεν έκανε καθόλου λόγο για τον ακριβή αριθμό αυτών των προσλήψεων, ενώ την ίδια στιγμή μας επισήμανε επανειλημμένα ότι οι φάσεις πρόσληψης θα γίνουν σε πολλές δόσεις ίσως όμως βελτιωθούν κατά μία εβδομάδα, όπως χαρακτηριστικά είπε, από τις δόσεις της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου με την προηγούμενη κυβέρνηση!
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Η σημερινή συνάντηση μας έκανε σαφές ότι δεν υπάρχει πολιτική βούληση από την πλευρά της κυβέρνησης για ουσιαστική επίλυση των ζητημάτων που χρόνια ταλαιπωρούν τους συναδέλφους αναπληρωτές:
- Επιμένει στην τακτική της διαρροής εκδοχών του πολυνομοσχεδίου, αντιθετικών μεταξύ τους κι αρνείται να πάρει ξεκάθαρη θέση στα ζητήματα και τα προβλήματα που υπάρχουν ή ανακύπτουν από την πολιτική του.
- Συνεχίζει να μην ασχολείται με τα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης που ζητούν επιτακτικά λύσεις, όπως τα ζητήματα των ελλείψεων του προσωπικού (με κίνδυνο τη μεγάλη καθυστέρηση ακόμη και αυτών των ελάχιστων τελικά διορισμών και των προσλήψεων αναπληρωτών), την ανάκληση των συγχωνεύσεων και του 10% της προσαύξησης της αναλογίας μαθητών ανά τμήμα, την ίδρυση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών, τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, την ίδρυση δομών της ειδικής αγωγής και υποστηρικτικών δομών κ.ά.
Το σχολείο θα συνεχίσει να «στηρίζεται στους αναπληρωτές», αποδεικνύοντας ότι δεν υπάρχει πολιτικός σχεδιασμός για την οριστική κατάργηση της ελαστικής εργασίας και της εργασιακής μας ομηρείας με τη στελέχωση των σχολείων με μόνιμο προσωπικό. Το υπουργείο κωφεύει μπροστά στο δικαίωμα ενός ανθρώπου να αρρωστήσει, να κάνει οικογένεια, να μπορεί να επιβιώσει στο διάστημα της ανεργίας, στην δυνατότητα προγραμματισμού της ζωής του, στο δικαίωμα του να ζει και να εργάζεται με αξιοπρέπεια, στοχεύοντας με σαφήνεια στον κατακερματισμό και την καλλιέργεια διαχωρισμών στο σώμα των αναπληρωτών.
Η απαράδεκτη και απαξιωτική στάση του ΥΠΟΠΑΙΘ απέναντι στους αναπληρωτές και τα σωματεία τους, δια μέσω του εκπροσώπου του, καταδεικνύει την αδυναμία και την έλλειψη πρόθεσης της κυβέρνησης και του υπουργείου να προβεί σε ουσιαστικό διάλογο με τη βάση των εκπαιδευτικών και να απαντήσει στις πραγματικές ανάγκες των αναπληρωτών όπως αυτές έχουν εκφραστεί στις αποφάσεις των σωματείων τους, ενώ την ίδια στιγμή υιοθετεί θέσεις που κατηγοριοποιούν και διασπούν τους εργαζόμενους.
Το πολυνομόσχεδιο και συνολικά η πολιτική που ακολουθεί η συγκυβέρνηση στα φλέγοντα ζητήματα της παιδείας, ελάχιστα αναφέρονται στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και των εκπαιδευτικών, ενώ προκαλούν επιδείνωση στις εργασιακές σχέσεις των αναπληρωτών. Μπροστά στις διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με τους «εταίρους» και την υπογραφή της όποιας συμφωνίας ακόμα και οι ελάχιστες δεσμεύσεις για διορισμούς κινδυνεύουν να εξανεμιστούν. Η κατάσταση αυτή μπορεί να ανατραπεί μόνο με μαζικούς αποφασιστικούς αγώνες που θα συνδέουν τον αγώνα για μια άλλη πορεία στην κοινωνία με τα ειδικότερα εκπαιδευτικά ζητήματα και τις ανάγκες. Στο επόμενο διάστημα και οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες, πρέπει να θέσουν ως κυρίαρχο το αίτημα των μαζικών διορισμών και των εργασιακών δικαιωμάτων των αναπληρωτών και να δρομολογήσουν τους αναγκαίους αγώνες για τη διεκδίκησή τους. Ήρθε η ώρα να δηλώσουμε δυναμικά την παρουσία μας, να επιβάλλουμε τα δίκαια αιτήματα μας, να οργανώσουμε τον αγώνα μας ενάντια στην πολιτική που μας θέλει περιφερόμενους και αναλώσιμους.
- Να διεκδικήσουμε τα εργασιακά μας δικαιώματα οργανώνοντας παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Εργασίας.
- Η κατάθεση του πολυνομοσχεδίου να μας βρει στο δρόμο της υπεράσπισης των εργασιακών μας δικαιωμάτων.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη