Thumbnail
Α ΕΛΜΕ Κυκλάδων

Ανακοινώσεις της Α ΕΛΜΕ Κυκλάδων για τα κενά εκπαιδευτικών και την ειδική αγωγή. 

 « Κενά εκπαιδευτικών»

Συμπληρώνεται ένας μήνας από την έναρξη των μαθημάτων και τα σχολεία στα νησιά μας συνεχίζουν να υπολειτουργούν αφού παρουσιάζουν σημαντικές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Στα σχολεία της ΕΛΜΕ Α Κυκλάδων και συγκεκριμένα στα νησιά Σύρο, Τήνο, Μύκονο, Άνδρο, Κέα, Κύθνο, Σίφνο, Σέριφο, Μήλο και Κίμωλο μετά τη δεύτερη φάση πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών εξακολουθούν να λείπουν περίπου 90 εκπαιδευτικοί.  Εκτιμούμε ότι στο σύνολο του νομού Κυκλάδων λείπουν περίπου 170 εκπαιδευτικοί με αποτέλεσμα να χάνονται χιλιάδες διδακτικές ώρες κάθε εβδομάδα και οι σχολικές μονάδες να υπολειτουργούν.

       Aποτέλεσμα της έλλειψης διδακτικού προσωπικού είναι να μην διδάσκονται  πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα σε σχολεία του νομού μας, ενώ σε αρκετά σχολεία απουσιάζει παραπάνω από τη μισή δύναμη του σχολείου και παρουσιάζονται σημαντικές δυσκολίες στην καθημερινή λειτουργία των αντίστοιχων σχολικών μονάδων. Ενδεικτικά αναφέρουμε το Γυμνάσιο Χώρας Άνδρου όπου λείπουν 11 εκπαιδευτικοί, το Γυμνάσιο Μυκόνου όπου λείπουν 11 εκπαιδευτικοί, το Γυμνάσιο Κέας όπου λείπουν 10 εκπαιδευτικοί τα ΕΠΑΛ Άνδρου και Μυκόνου όπου λείπουν οι μισοί περίπου εκπαιδευτικοί.

        Εκτός από τα κενά στις «βασικές» ειδικότητες διαπιστώνουμε ότι τα τελευταία χρόνια, την εποχή  των μνημονίων, έχει καταργηθεί η διδασκαλία της μουσικής, των καλλιτεχνικών, της πληροφορικής αλλά και ξένων γλωσσών στα μικρά νησιά του νομού μας για οικονομικούς λόγους. Η συγκεκριμένη επιλογή είναι καθαρά ταξική αφού αποκλείει μαθητές φτωχών οικογενειών από την πρόσβαση στη γνώση και ειδικά στα μαθήματα που προωθούν την ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης προσωπικότητας,

Η έλλειψη εκπαιδευτικών στα νησιά μας δεν οφείλεται σε έκτακτους λόγους, όπως οι αποσπάσεις, οι ασθένειες κλπ οι οποίες αντιμετωπίζονται με πρόσληψη αναπληρωτών. Τα τελευταία πέντε χρόνια οι διορισμοί είναι ανύπαρκτοι με αποτέλεσμα τα σχολεία στις Κυκλάδες να παρουσιάζουν πολλά οργανικά κενά εκπαιδευτικών.  Η αντιμετώπιση του φαινομένου της έλλειψης εκπαιδευτικών γίνεται μόνο με ένα τρόπο. Με μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών άμεσα.

Τα τελευταία χρόνια οι μνημονιακές κυβερνήσεις αντιμετωπίζουν το πρόβλημα των κενών στα σχολεία με:

  • Σύμπτυξη – συγχώνευση τμημάτων και 30 μαθητές ανά εκπαιδευτικό .
  • Νέες συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων με βάση τις γνωστές προτάσεις της εργαλειοθήκης ΟΟΣΑ.
  • Αλλαγές στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που οδηγεί τελικά στη μορφωτική του απαξίωση. Ένα ελαστικό πρόγραμμα σπουδών που θα παρέχει επιλεκτικά τα διδακτικά του αντικείμενα, με βάση όχι τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών αλλά το διαθέσιμο εκπαιδευτικό προσωπικό
  • Μετατροπή πάγιων εκπαιδευτικών υποχρεώσεων της Πολιτείας σε πιλοτικές, προκειμένου να αξιοποιηθούν τα προγράμματα ΕΣΠΑ
  • Με αναθέσεις δευτέρων ειδικοτήτων και υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου

Η απόλυτη αποδοχή των όρων του 3ου μνημονίου και η ένθερμη υποστήριξή τους από τα κυβερνητικά επιτελεία και την “ευρωπαϊκή συμπολίτευση”, προμηνύουν ζοφερό το μέλλον της εκπαίδευσης.

Απέναντι σε αυτούς τους σχεδιασμούς έχουμε μόνο το δρόμο της αντίστασης.  Ο κόσμος της εκπαίδευσης, οι εργαζόμενοι και οι γονείς θα υπερασπιστούν το δημόσιο σχολείο. Θα ακυρώσουμε στην πράξη, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, κάθε πολιτικό σχεδιασμό που υπονομεύει το μέλλον της νέας γενιάς.

Κάλυψη όλων των κενών και των εκπαιδευτικών αναγκών των παιδιών μας. Τώρα !

Άμεσα μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών


 « Για την ειδική αγωγή»

Eλάχιστες οι προσλήψεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε όλη την περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.

Ελάχιστες οι πιστώσεις για την περιφέρεια Ν.Αιγαίου, στο περιθώριο και πάλι τα νησιά και η νησιωτικότητα.

   Μόλις 29 ήταν οι προσλήψεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής μέχρι σήμερα για όλα τα σχολεία στην περιφέρεια του Νοτίου Αιγαίου! Δυστυχώς η αναλγησία και αδιαφορία της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας επαναλαμβάνεται,  καθώς οι μαθητές με ειδικές ανάγκες, οι μαθητές με δυσλεξία και μαθησιακές δυσκολίες παραμένουν ακόμα χωρίς τους κατάλληλους εκπαιδευτικούς, χωρίς την κατάλληλη εκπαιδευτική και μαθησιακή υποστήριξη στις σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

   Οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στον τομέα της ειδικής αγωγής προορίζονται για να εργαστούν στην παράλληλη στήριξη σε σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής (ΣΜΕΑΕ), υποστηρικτικά για μαθητές με ειδικές ανάγκες και γενικές και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, καθώς και σαν ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό (ΕΕΠ) για τις ανάγκες των Κέντρων Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) και των ΕΔΕΑΥ (Επιτροπών Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης). Επισημαίνεται ότι οι ανάγκες για εκπαιδευτικούς και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό στις Κυκλάδες είναι ήδη πολύ μεγάλες, καθώς υπάρχουν πολλοί μαθητές με σοβαρές και γενικές και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και δυσκολίες, μαθητές που ετοιμάζονται να δώσουν και πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα στο τέλος της εκπαδευτικής χρονιάς, που μένουν χωρίς καμία υποστήριξη και βοήθεια. Ενδεικτικά μόνο στα σχολεία της περιφέρειας της Α΄ ΕΛΜΕ Κυκλάδων φοιτούν περισσότεροι από 50 μαθητές με διαγνωσμένες μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία που παραμένουν χωρίς εξειδικευμένη στήριξη και βοήθεια από τους κατάλληλους καθηγητές.

Για άλλη μια φορά αποδεικνύεται η αδιαφορία και η αναλγησία της κυβερνητικής αρχής για τη νησιωτική Ελλάδα και τις αυξημένες ανάγκες της, ιδιαίτερα στους τομείς της υγείας και παιδείας. Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να λογοδοτήσει στους μαθητές, τους γονείς και κηδεμόνες και στην κοινωνία της νησιωτικής Ελλάδας και ιδιαίτερα των Κυκλάδων για τις σοβαρές ελλείψεις στο τομέα της Παιδείας και της ειδικής αγωγής για άλλη μια χρονιά

 

Για το Διοικητικό  Συμβούλιο

    Ο Πρόεδρος

    Α. Κλείσαρης

    Ο Γενικός Γραμματέας

       Δ. Παπαδημητρίου

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

PARASTATIDIS
ΠΑΣΟΚ για Πολλαπλό βιβλίο: «Όλα καλά λέει η υφυπουργός» – Τροπολογία για τη βελτίωση της διαδικασίας ο υπουργός
«Αντιφάσεις και προβλήματα στη διαδικασία του πολλαπλού βιβλίου» - Τι κατέθεσε ο Στέφανος Παραστατίδης στη Βουλή
ΠΑΣΟΚ για Πολλαπλό βιβλίο: «Όλα καλά λέει η υφυπουργός» – Τροπολογία για τη βελτίωση της διαδικασίας ο υπουργός
proaulio
Εκπαιδευτικοί Μαγνησίας: Καταγγελία για τη διχοτόμηση του 1ου Γυμνασίου Βόλου και την ίδρυση νέου σχολείου
Καταγγελία ΕΛΜΕ Μαγνησίας για τη διχοτόμηση του 1ου Γυμνασίου Βόλου και την ίδρυση νέου σχολείου
Εκπαιδευτικοί Μαγνησίας: Καταγγελία για τη διχοτόμηση του 1ου Γυμνασίου Βόλου και την ίδρυση νέου σχολείου