Αναλυτικά στοιχεία για τη νομοθεσία που διέπει το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών καθώς και τη μείωσή του τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση δίνονται σε γραπτή απάντηση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκου Φίλη μετά από ερώτηση Βουλευτών με θέμα «Ωράριο διδασκαλίας και εξωδιδακτικές υποχρεώσεις εκπαιδευτικών ΑμεΑ». Στην ίδια απάντηση αναφέρεται για τους νηπιαγωγούς ότι εκκρεμεί η έκδοση υπουργικής απόφασης, σχετικά με τον καθορισμό του ημερήσιου και εβδομαδιαίου ωραρίου εργασίας τους κατά όμοιο τρόπο με αυτό των εκπαιδευτικών στα δημοτικά σχολεία, σύμφωνα με την παρ.8 του άρθρου 13 του Ν.1566/1985, καθώς και το διδακτικό τους ωράριο, κατά ανάλογο τρόπο με αυτό των δασκάλων.
Καμία λοιπόν πρωτοτυπία στην αντιμετώπιση της προσχολικής εκπαίδευσης από το Υπουργείο Παιδείας. Η πολιτική της απαξίωσης συνεχίζει να κρατάει σε ομηρεία έναν κλάδο, που τα επιστημονικά δεδομένα αποδεικνύουν τη σημασία του για την ανάπτυξη της προσωπικότητας και της μαθησιακής πορείας των παιδιών.
Η ανορεξία πολιτικής βούλησης του Υπουργείου όλα αυτά τα χρόνια τορπιλίζουν κάθε δυναμική που έχει η προσχολική, διαλύοντας τους νηπιαγωγούς σε εργασιακό και εκπαιδευτικό επίπεδο.
Οι προτάσεις μας για την προσχολική εκπαίδευση έχουν κατατεθεί εδώ και χρόνια από την εισηγητική μας ομάδα, στο πλέον αρμόδιο όργανο που μας εκπροσωπεί και αυτό είναι η ΔΟΕ. Οποιαδήποτε ανάμειξη ομάδων που διεκδικούν το ρόλο του εκπροσώπου του κλάδου έχει συντεχνιακό χαρακτήρα, αποτελεί κίνδυνο για την ενότητα του κλάδου και εξυπηρετεί τους πολιτικούς ελιγμούς της κυβέρνησης.
Είναι φανερό ότι το μόνο ενδιαφέρον που υπάρχει από την πολιτική ηγεσία είναι ο κομματικός τακτικισμός, τα επικοινωνιακά παιχνίδια και η ανάγκη για πολιτική επιβίωση και εξουσία.
Οι συσκέψεις, που βαφτίζονται «διάλογοι» είναι προσχηματικοί και πραγματοποιούνται με κομματικά διορισμένους ή άσχετους με την καθημερινότητα που ζουν οι εκπαιδευτικοί. Μοιάζουν με ιδεολογικά αχτίφ και κομματικές ολομέλειες, που κανένα σκοπό για την επίλυση προβλημάτων δεν έχουν.
Οι πολιτικές ρουκέτες περί δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευση, χωρίς συζήτηση για τις υποδομές που υπάρχουν, χωρίς καν την πρόθεση για την θεσμοθέτηση του ωραρίου, αποδεικνύουν για ακόμη μια φορά την έλλειψη πρόθεσης για ουσιαστικές λύσεις και ενισχύουν την πεποίθηση όλων μας για σκόπιμη υποβάθμιση του κλάδου.
Η εποχή της παραπλάνησης έχει τελειώσει. Προχωράμε μπροστά….. Διεκδικούμε και αγωνιζόμαστε όχι συντεχνιακά αλλά συλλογικά, ουσιαστικά, με όραμα…..
Διεκδικούμε τα πάγια αιτήματα του κλάδου:
- Ενιαία δεκατετράχρονη Εκπαίδευση
- Θεσμοθέτηση του ωραρίου των νηπιαγωγών με έκδοση της Υπουργικής απόφασης.
- Ουσιαστικό διάλογο και μελέτη των θεμάτων που απασχολούν την Προσχολική εκπαίδευση μέσα από προτάσεις που έχουν κατατεθεί στο συλλογικό μας όργανο τη ΔΟΕ.
Θα είμαστε μπροστά στον αγώνα για το νηπιαγωγείο που αξίζει να έχουμε. Απέναντι σε πολιτικούς τακτικισμούς με δηλώσεις εντυπωσιασμού.
Θέλουμε να συμπεριλαμβανόμαστε σε αυτούς που θα αποφασίσουν για εμάς!
Για την ομάδα Νηπιαγωγών
Βέτα Κορωναίου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη