Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ Σύρου - Τήνου - Μυκόνου

Στις 11-2-2016, μέσα από τροπολογία στο σχέδιο νόμου «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις», η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επιχειρεί να υποβαθμίσει και να υπονομεύσει κάθε σταθερή δομή ειδικής αγωγής. Χρησιμοποιώντας θεωρητικά προοδευτικές έννοιες όπως «συνεκπαίδευση και συμπερίληψη», επιχειρεί να αναδιατάξει το εκπαιδευτικό σκηνικό στην ειδική αγωγή σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών. Δηλώνουμε εξαρχής ότι οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν πρόβλημα με το θεσμό της συνεκπαίδευσης, έχουν πρόβλημα με τη διαδικασία αποδόμησης της Δημόσιας Εκπαίδευσης, Ειδικής και Γενικής, στα πλαίσια των μνημονιακών υποχρεώσεων της χώρας.

Στην πραγματικότητα, πίσω από τη ρητορική της κοινωνικής συμπερίληψης  (social inclusion) επιδιώκεται η μείωση του κόστους της ειδικής αγωγής και του  συνολικού αριθμού των εκπαιδευτικών που θα υποστηρίζουν από εδώ και πέρα τις εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών στο συγκεκριμένο χώρο. Η ειδική αγωγή ορίζεται ως ένα δικαίωμα που θα παρέχεται στην εργαζόμενη πλειοψηφία στο βαθμό που υπάρχουν τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά προγράμματα και πάντα σύμφωνα με τις ανάγκες της δημοσιονομικής προσαρμογής .

Ειδικά, σε ό,τι αφορά τα τμήματα ένταξης μεταλλάσσονται σε μια γκρίζα και ρευστή δομή, ουσιαστικά σε μια part time παράλληλη στήριξη, καθώς η τελευταία πρόκειται να καταργηθεί πλήρως. Το αποτέλεσμα θα είναι να μειωθεί ο αριθμός των παιδιών που συμμετέχουν στα τμήματα ένταξης, καθώς και ο εκπαιδευτικός χρόνος και οι στοχευμένες εκπαιδευτικές δράσεις που αντιστοιχούν σε κάθε παιδί. Πόσο μάλλον όταν ο αριθμός των παιδιών που υποστηρίζονται στα τμήματα ένταξης είναι παντού μεγαλύτερος από τον προβλεπόμενο με βάση το νόμο και οι εκπαιδευτικοί στα τμήματα ένταξης και οι αντίστοιχοι σύλλογοι διδασκόντων στα δημόσια σχολεία δίνουν μάχη για να ανταποκριθούν τις διαφοροποιημένες ανάγκες πολλών και διαφορετικών παιδιών.

Καθόλου τυχαία στο νομό Κυκλάδων παραμένουν 24 παιδιά, που αν και δικαιούνται, παραμένουν χωρίς παράλληλη στήριξη στα μέσα Φλεβάρη. Θα ήταν πραγματικά χρήσιμο να μας ενημερώσει το Υπουργείο και η εκπαιδευτική διοίκηση στο νομό τι πρόκειται να πράξουν για το συγκεκριμένο πρόβλημα και πώς θα στελεχώσουν τα τμήματα ένταξης τη νέα σχολική χρονιά.  

 Η κυβερνητική πολιτική διαμορφώνει, εν ολίγοις, ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό καιάδα, καθώς ένα μεγάλος αριθμός  μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες δεν θα μπορεί να συμμετέχει στο εξής στα τμήματα ένταξης. Το προφανές αποτέλεσμα θα είναι η  ιδιωτικοποίηση της στήριξης των μαθητών με ειδικές ανάγκες, η μετατόπιση του κόστους μόρφωσής τους στις οικογένειες των μαθητών μας ή απλά ο πρόωρος μορφωτικός τους αποκλεισμός.

Αυτή η τροπολογία δεν πρέπει να περάσει, δεν πρέπει να εφαρμοστεί. Είναι υπόθεση τόσο του εκπαιδευτικού, όσο και του γονεϊκού κινήματος.

Αγωνιζόμαστε για:

  • Μόνιμους διορισμούς στα ΤΕ και ειδικά σχολεία ΤΩΡΑ.

  • Άμεση ίδρυση και επέκταση των Τμημάτων Ένταξης.





 

             Ο Πρόεδρος

      Γιώργος Καλημερίδης

                          Ο  Γραμματέας

     Αναστάσιος  Μουκατεμίδης-Ιωαννίδης





 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παντειο
Εικόνες ντροπής στο Πάντειο: Φωτιστικό έπεσε από το ταβάνι εν ώρα μαθήματος!
Εν ώρα μαθήματος, ένα φωτιστικό φθορίου οροφής, ξεκόλλησε από το ταβάνι της αίθουσας και έπεσε με δύναμη στο πάτωμα.
Εικόνες ντροπής στο Πάντειο: Φωτιστικό έπεσε από το ταβάνι εν ώρα μαθήματος!
sxoles_dramatikis_texnhs
ΣτΕ : «Οι σχολές καλλιτεχνικής εκπαιδεύσεως είναι από το Σύνταγμα ανώτερες και παραμένουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση»
Η κατάταξη των επίμαχων καλλιτεχνικών σχολών στον ίδιο κλάδο και στην ίδια ειδικότητα με τους αποφοίτους της δευτεροβάθμιας και μεταδευτεροβάθμιας...
ΣτΕ : «Οι σχολές καλλιτεχνικής εκπαιδεύσεως είναι από το Σύνταγμα ανώτερες και παραμένουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση»