Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ Σερρών

       Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Σερρών «Ο Εμμανουήλ Παπάς» σε τακτική συνεδρίαση του στις 17-2-2016 ασχολήθηκε με το παραπάνω θέμα και ομόφωνα αποφάσισε τα παρακάτω:

       Ένα ακόμη δείγμα γραφής για το πώς αντιλαμβάνεται και αντιμετωπίζει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τα εκπαιδευτικά θέματα, και με την ελπίδα του αιφνιδιασμού του κόσμου της εκπαίδευσης, στο μέσο έντονων και κλιμακούμενων κινητοποιήσεων ενάντια στο ασφαλιστικό, ακολουθώντας προσφιλείς τακτικές προηγούμενων κυβερνήσεων, έχουμε και με τον τρόπο που το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να περάσει μια σειρά τροπολογιών για την Ειδική Αγωγή. Η Ειδική Αγωγή αποτελεί ένα αναπόσπαστο μέρος της Γενικής Εκπαίδευσης. Επομένως για να ανταποκριθεί η πολιτεία στο αξίωμα των ίσων ευκαιριών εκπαίδευσης για όλα τα άτομα, απαιτείται ποιοτική, ποσοτική αναβάθμιση και εκσυγχρονισμός της εκπαίδευσης (γενικής και ειδικής). Η όποια αναβάθμιση δεν επιτυγχάνεται μόνο με τη διατύπωση διατάξεων και ρυθμίσεων, αλλά με την έμπρακτη και ουσιαστική στήριξη, ενίσχυση και εφαρμογή τους από την πολιτεία. Απαιτείται αύξηση πόρων, βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής, σύγχρονο εποπτικό και παιδαγωγικό υλικό, σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία, εργαστήρια, απαραίτητο εκπαιδευτικό και επιστημονικό προσωπικό, συνεχή και ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Ο Υπουργός Παιδείας, μη λαμβάνοντας υπόψη του τα παραπάνω, κατέθεσε αιφνιδιαστικά στη βουλή τροπολογία για την Ειδική Αγωγή. Μια τροπολογία που καταδεικνύει περίτρανα την προχειρότητα και αποσπασματικότητα στην αντιμετώπιση των θεμάτων εκπαίδευσης. Μια τροπολογία που εστιάζει σε διοικητικού χαρακτήρα διαχείριση, είναι εξαιρετικά αποσπασματική και επί πλέον δεν επιβεβαιώνει το επείγον της κατάθεσής της. Έτσι δεν είναι παράξενο που η εκπαιδευτική κοινότητα βλέποντας τα παραπάνω να αναρωτιέται: Τι θα καταργηθεί στο επόμενο βήμα; Σε τι αποσκοπεί η βιασύνη;

 Οι δύο τροπολογίες που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις» και αφορούν σε θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης έγιναν δεκτές κατά πλειοψηφία από την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Μετά τον σάλο που ξεσηκώθηκε με τη σχεδιαζόμενη, σταδιακή κατάργηση των Τμημάτων Ένταξης, το Υπουργείο Παιδείας έσπευσε με Δελτίο Τύπου στις 15/2/2016 να δηλώσει πως «Η τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας που αφορά τη λειτουργία των Τμημάτων Ένταξης (ΤΕ) σε καμία περίπτωση δεν «καταργεί» αλλά αντίθετα αναβαθμίζει τα Τμήματα Ένταξης και το ρόλο των εκπαιδευτικών τους». Η αλήθεια όμως είναι πως για μια ακόμη φορά το Υπουργείο Παιδείας αποφασίζει αιφνιδιαστικά και προσπαθεί να επιβάλλει την άποψή του την ώρα που υποτίθεται πως όλα τα ζητήματα βρίσκονται επάνω στο τραπέζι του «Εθνικού Διαλόγου». Πέρα από το γεγονός ότι το ίδιο ευτελίζει τον διάλογο που έχει εξαγγείλει, προκύπτει και μια σειρά ερωτημάτων από τις ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται σε αυτό το νομοσχέδιο. Είναι γεγονός ότι τα τελευταία έξι χρόνια εφαρμογής των μνημονιακών πολιτικών της συρρίκνωσης των αντισταθμιστικών προγραμμάτων και δράσεων, των καταργήσεων, υποβιβασμών και συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων, της επικράτησης της «διαχειριστικής» πάνω στην «παιδαγωγική» προσέγγιση της εκπαίδευσης και η Ειδική Αγωγή δέχθηκε αλλεπάλληλα χτυπήματα. Παρά την υποστελέχωση των δομών της Ειδικής Αγωγής, έχει αποδειχτεί στην πράξη ότι οι εκπαιδευτικοί των Τμημάτων Ένταξης έχουν σημαντική συμβολή στη ενιαία εκπαιδευτική διαδικασία. Σε φτωχές μάλιστα περιοχές, που οι λαϊκές οικογένειες έχουν χτυπηθεί ανελέητα από την κρίση και την ανεργία, τα παιδιά, που έχουν τέτοιου είδους δυσκολίες, μπορούσαν να στηριχθούν σημαντικά και μέσα από αυτή τη δομή.

Η τροπολογία αυτή εντάσσεται στη λογική του 3ου μνημονίου για «εξορθολογισμό του κόστους της εκπαίδευσης», αλλά και στη στρατηγική της ΕΕ για τη λεγόμενη ένταξη χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Η Κυβέρνηση, συνεχίζοντας το έργο των προηγούμενων κυβερνήσεων, ξηλώνει το δίκτυο ειδικής αγωγής ξεκινώντας από τα Τμήματα Ένταξης, στοχοποιεί τη μειοψηφία των μαθητών με αναπηρία που καταφέρνουν να επιβιώνουν σε δημόσιες και δωρεάν δομές ειδικής αγωγής και επιδιώκει τη μείωση του κρατικού κόστους για την εκπαίδευσή τους. Το υπουργείο υλοποιεί δεσμεύσεις προηγούμενων κυβερνήσεων με περισσό ζήλο και προετοιμάζει το έδαφος για νέο χορό προγραμμάτων ΕΣΠΑ στο όνομα της συνεκπαίδευσης. Σε έναν τομέα που οι δομές και το προσωπικό είναι ελάχιστα, πίσω από τις πραγματικές ανάγκες. Κλείνει Τμήματα Ένταξης όταν και αυτά που λειτουργούν δεν επαρκούν. Όταν υπάρχουν σχολεία χωρίς κανένα ΤΕ. Σε μια χρονιά μάλιστα, που χιλιάδες αιτήματα για παράλληλη στήριξη δεν καλύφτηκαν.

Στη σημερινή εποχή το «Ένα Σχολείο για Όλους» δεν είναι άλλο ένα απλό σύνθημα. Αποτελεί κεντρική επιλογή πολλών εκπαιδευτικών συστημάτων που, ανάμεσα στα άλλα, υπηρετούν και την ισότιμη ένταξη των ατόμων με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο σχολείο και στην κοινωνία. Η όποια ενταξιακή πολιτική στο γενικό εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει αφενός να διασφαλίζει ίσες ευκαιρίες για όλα τα παιδιά και αφετέρου να είναι αποτέλεσμα σοβαρού, ανοιχτού και ειλικρινούς διαλόγου. Ενός διαλόγου που θα περιλάβει πέρα από τις όποιες αλλαγές και βελτιώσεις, ουσιαστική συζήτηση σε θέματα χρηματοδότησης, χρονοδιαγραμμάτων και σταδίων εφαρμογής, δράσεων και συνεργειών εμπλεκομένων φορέων, στελέχωση ενταξιακών δομών σε μόνιμη βάση κ.ο.κ. Γενικόλογες τοποθετήσεις σαν κι αυτές που περιέχονται στις προς ψήφιση τροπολογίες δεν αποτελούν βάση διαλόγου για τα θέματα της Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης. Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας ζητά την άμεση απόσυρση της συγκεκριμένης τροπολογίας. Τα ζητήματα της Ειδικής Αγωγής κι εκπαίδευσης δεν αντιμετωπίζονται με επικοινωνιακού τύπου «πυροτεχνήματα» ούτε με αποσπασματικές διατάξεις που καταργούν δομές που αποδεδειγμένα έχουν προσφέρει κι εξακολουθούν να προσφέρουν σημαντικό έργο στα πλαίσια της σχολικής μονάδας. Μια αποτελεσματικότερη πολιτική στο ευαίσθητο αυτό κομμάτι απαιτεί ως βασικές προϋποθέσεις:

  • Την αποσαφήνιση των ρόλων της κάθε δομής στη σχολική διαδικασία (τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη, μορφές συνεκπαίδευσης κλπ)
  •  Την ενίσχυση του υποστηρικτικού ρόλου των Τμημάτων Ένταξης,
  •  Την ίδρυση Τμημάτων Ένταξης σε όλα τα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,
  • Την άμεση επαναλειτουργία του θεσμού της Μετεκπαίδευσης για εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης,
  • Άμεσο διορισμό για την κάλυψη όλων των κενών στις δομές της ΕΑΕ με τα ίδια κριτήρια διορισμού που ισχύουν σε όλη την εκπαίδευση,
  • Γενναία αύξηση της χρηματοδότησης της δημόσιας εκπαίδευσης για να καλύψει τις ανάγκες υποδομών, οργάνωσης και λειτουργίας όλων των δομών της ΕΑΕ.

Φτάνουν πια οι πρόχειρες κι ατεκμηρίωτες τροπολογίες. Αλήθεια ποια η εισήγηση του ΙΕΠ; Ποια πειραματική εφαρμογή στηρίζει την παρούσα γενίκευση; Ποιες επιστημονικές μελέτες έχει υπόψη της η πολιτική ηγεσία; Η Ειδική Αγωγή ως ένα αναπόσπαστο τμήμα της Γενικής Εκπαίδευσης πρέπει να αντιμετωπιστεί με περίσσια σοβαρότητα και υπευθυνότητα. Για αυτό η συγκεκριμένη τροπολογία πρέπει άμεσα να αποσυρθεί.

                                        Για  το Δ.Σ. του Συλλόγου

  Ο  Πρόεδρος                    Ο Γενικός Γραμματέας

Στρίκας Κων/νος                   Μπερμπερίδης Σάββας

                                                                                                  

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mitsotakis
Μητσοτάκης: «Στόχος να μειώσουμε κατά 50% τον αριθμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών»
«Στόχος μας είναι να μειώσουμε τουλάχιστον κατά 50% τον αριθμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, καλύπτοντας με μόνιμο τρόπο τα κενά στα σχολεία»
Μητσοτάκης: «Στόχος να μειώσουμε κατά 50% τον αριθμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Διορισμοί: «Τυράκι» για τον νέο τρόπο πρόσληψης καθ΄ υποδείξεως ΟΟΣΑ 
«Ολόκληρη η αντιεκπαιδευτική πολιτική προσπαθεί  να  καθαρθεί  στην “κολυμπήθρα των διορισμών” και μάλιστα  αυτών που  γίνονται πάντα πριν από...
Διορισμοί: «Τυράκι» για τον νέο τρόπο πρόσληψης καθ΄ υποδείξεως ΟΟΣΑ 
Κύκλωμα δημοτικών αστυνομικών
Κύκλωμα δημοτικών αστυνομικών εκβίαζε καταστηματάρχες: Ζητούσαν «δωράκια» για να μην κόψουν πρόστιμα
Συνελήφθησαν δημοτικοί αστυνομικοί και υπάλληλοι για εκβίαση καταστηματαρχών - 14 συλλήψεις
Κύκλωμα δημοτικών αστυνομικών εκβίαζε καταστηματάρχες: Ζητούσαν «δωράκια» για να μην κόψουν πρόστιμα