Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ Αμαρουσίου

«Συνάντηση του Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου με τις/τους Σχολικούς Συμβούλους των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων της περιοχής ευθύνης του Συλλόγου μας».

       Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 22 – 2 – 2016 συνάντηση των μελών του Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου με τις/τους σχολικούς συμβούλους των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων της περιοχής ευθύνης του συλλόγου μας ύστερα από αίτημα του Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου.

     Στη συνάντηση συμμετείχαν οι σχολικοί σύμβουλοι (ΠΕ70): Γαληνέας Ι. Κυριάκη Βασιλ., Μανιάτη Ελ., Παπαχρήστος Κων., καθώς και η σχολική σύμβουλος (ΠΕ60) Σέργη Ι.

      Από την πλευρά του Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου τέθηκαν στις/στους σχολικούς συμβούλους τα εξής προβλήματα:

α)  Τα κενά – ελλείψεις εκπαιδευτικών, τα οποία υπάρχουν ακόμα και αποτελούν ανασχετικό παράγοντα για την εύρυθμη λειτουργία των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων της περιοχής μας. Συγκεκριμένα δεκάδες είναι τα κενά και οι ελλείψεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων με αποτέλεσμα να μην μπορούν να αναπτυχθούν σε πλήρη έκταση τα ωρολόγια προγράμματα των Δημοτικών Σχολείων ή να ανατίθενται ώρες εκπαιδευτικών ειδικοτήτων (εικαστικών, θεατρικής αγωγής και φυσικής αγωγής) σε δασκάλους, ενώ υπάρχουν εκατοντάδες κενά δασκάλων και νηπιαγωγών για παράλληλη στήριξη. Ακόμα παρατηρούνται ελλείψεις σε δασκάλους και νηπιαγωγούς για την κάλυψη βραχυπρόθεσμων αναρρωτικών αδειών, με το πρόβλημα να γίνεται εκρηκτικό στα Νηπιαγωγεία όπου οι ελλείψεις σε Νηπιαγωγούς (που θα αναπληρώνουν όσες/όσους βρίσκονται σε αναρρωτική άδεια) καθιστούν ουσιαστικά απαγορευτικό για τις/τους συναδέλφους Νηπιαγωγούς ακόμα και να αρρωστήσουν.

       Ακόμα το Δ. Σ. του Συλλόγου μας κάλεσε τις/τους σχολικούς συμβούλους να μη συνεργήσουν  σε καμία περίπτωση στην εφαρμογή των εγκυκλίων και της νέας τροπολογίας του ΥΠΠΕΘ, σύμφωνα με τις οποίες επιχειρείται να ανατραπούν τα ωρολόγια προγράμματα των Δημοτικών Σχολείων, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα κενά και οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό όχι με τις αναγκαίες προσλήψεις εκπαιδευτικών, αλλά με τη λογιστική της εξοικονόμησης ωρών και  των μετακινήσεων εκπαιδευτικών από σχολείο σε σχολείο, διότι δεν θα το επιτρέψουμε!

     Ειδικότερα το Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου τόνισε ότι η νέα αυτή τροπολογία έρχεται για να διευκολύνει μετακινήσεις εκπαιδευτικών, δημιουργώντας μεγάλα προβλήματα στη λειτουργία των σχολικών μονάδων, στην παιδαγωγική διαδικασία και στους μαθητές.

      Η απαράδεκτη τακτική να αφαιρούνται διδακτικές ώρες από τον δάσκαλο από το τμήμα που διδάσκει προκειμένου αυτές να δοθούν στους εκπαιδευτικούς που τώρα κάνουν μια και δυο ώρες ενισχυτική και έτσι ο δάσκαλος αυτός να εμφανιστεί με περίσσευμα ωρών, ώστε να μετακινηθεί για λίγες ώρες σε άλλο σχολείο, δεν πρόκειται να αφήσουμε να περάσει και να εφαρμοστεί.

     Από την πλευρά μας τονίσαμε ότι οι διευθυντές και οι σχολικοί σύμβουλοι δεν πρέπει να  επιδιώξουν τη συναίνεση των συλλόγων διδασκόντων για αλλαγή των ωρολογίων προγραμμάτων, με κατάργηση ωρών ενισχυτικής διδασκαλίας ή με άλλους αντιπαιδαγωγικούς τρόπους, ώστε να καλυφθούν κενά σε άλλα σχολεία μέσω μετακινήσεων εκπαιδευτικών. Ο ρόλος των σχολικών συμβούλων είναι παιδαγωγικός και δεν είναι ρόλος συγκάλυψης της κυβερνητικής πολιτικής της αδιοριστίας και της ανεργίας.

     Το δημόσιο σχολείο έχει ανάγκη από μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών και όχι από μετακινήσεις εκπαιδευτικών οι οποίοι μάλιστα, δια μέσου της ενισχυτικής διδασκαλίας ασκούν υποστηρικτή εκπαίδευση!

           Για τα συγκεκριμένα θέματα οι σχολικοί σύμβουλοι δήλωσαν ότι κατανοούν απόλυτα και συμμερίζονται τις θέσεις του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου και ότι τα τυχόν περισσεύματα ωρών στις σχολικές μονάδες ευθύνης τους δεν τα θεωρούν αξιοποιήσιμα και δεν προτίθενται να εισηγηθούν καμία αλλαγή στα ήδη εγκεκριμένα ωρολόγια προγράμματα των Δημοτικών Σχολείων και αυτό θα δηλώσουν και στην Περιφερειακή Δ/νση Π. & Δ. Εκπ/σης Αττικής.

β)  Για το ζήτημα της αξιολόγησης τονίσαμε προς τις/τους σχολικούς συμβούλους ότι οποιαδήποτε προσπάθεια επαναφοράς της αξιολόγησης – χειραγώγησης, όπως τη βίωσε ο κλάδος την περίοδο 2013 – 2015 δεν πρόκειται να γίνει ανεκτή από τον κλάδο. Στο πλαίσιο της συζήτησης αυτής αναπτύξαμε από την πλευρά του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου τη θέση μας για κατάργηση του θεσμού του σχολικού συμβούλου και αντικατάσταση του από πολυπρόσωπες υποστηρικτικές δομές των σχολείων, των εκπαιδευτικών και των μαθητών (σχολικών ψυχολόγων, ειδικών παιδαγωγών, λογοθεραπευτών, κοινωνικών λειτουργών) ικανών να ανταποκριθούν στις σύγχρονες πιεστικές ανάγκες των σχολείων και νηπιαγωγείων.

γ) Θέσαμε στη σχολική σύμβουλο των Νηπιαγωγών τις τεράστιες ελλείψεις σε υποδομές και αίθουσες, καθώς και την παντελή έλλειψη πολιτικής βούλησης από την πλευρά του ΥΠΠΕθ για την καθιέρωση της δίχρονης προσχολικής αγωγής με αποτέλεσμα να παραμένουν 60.000 προνήπια εκτός δημόσιου νηπιαγωγείου και να δημιουργούνται εκρηκτικά προβλήματα κατά τη διάρκεια των εγγραφών των νηπίων και προνηπίων στα νηπιαγωγεία της περιοχής μας κάθε χρόνο.

δ) Τέθηκε ακόμα από την πλευρά του Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου η απαράδεκτη και απορριπτέα τακτική να «αξιολογούνται» σε προτεραιότητα οι ανάγκες των μαθητών που έχουν διάγνωση και έγκριση από το ΚΕΔΔΥ και να διαμοιράζονται σε δυο και τρεις μαθητές οι εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης κατόπιν εισήγησης των σχολικών συμβούλων Γενικής Αγωγής  με αποτέλεσμα να ακυρώνεται στην πράξη η χορήγηση παράλληλης στήριξης στους μαθητές που χρήζουν τέτοιου είδους στήριξης.

     Με την πίστη και την κοινή παραδοχή ότι η αναγκαιότητα του διαλόγου μεταξύ των εμπλεκόμενων στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία αποτελεί το θεμέλιο λίθο για την οικοδόμηση ενός δημοκρατικού σχολείου που θα ανταποκρίνεται στην ικανοποίηση των μορφωτικών αναγκών και δικαιωμάτων των μαθητών και θα σέβεται τα εργασιακά δικαιώματα και την παιδαγωγική ελευθερία και αυτονομία  των εκπαιδευτικών καλέσαμε τις/τους σχολικούς συμβούλους να κινούνται μέσα σε αυτό το πλαίσιο στηρίζοντας τις προσπάθειες των εκπαιδευτικών να κρατήσουν όρθιο το Δημόσιο Σχολείο που χειμάζεται και πλήττεται από την εφαρμογή των ανάλγητων – αντιλαϊκών και αντιεκπαιδευτικών μνημονιακών πολιτικών και των εντολοδόχων τους κυβερνήσεων.

Για το ΔΣ του συλλόγου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panellinies_vaseis_panelladikes.jpg
Που θα κινηθούν οι βάσεις εισαγωγής στις υψηλόβαθμες σχολές του 1ου Επιστημονικού Πεδίου
Τι θα κάνουν οι βάσεις εισαγωγής στις υψηλόβαθμες και περιζήτητες σχολές του 1ου Επιστημονικού Πεδίου
Που θα κινηθούν οι βάσεις εισαγωγής στις υψηλόβαθμες σχολές του 1ου Επιστημονικού Πεδίου
exetaseis
Βάσεις 2024: Ποια Τμήματα δυσκολεύουν και ποια διευκολύνουν φέτος την πρόσβαση στους υποψήφιους
Τα Τμήματα που αύξησαν και τα Τμήματα που μείωσαν το συντελεστή βαρύτητας
Βάσεις 2024: Ποια Τμήματα δυσκολεύουν και ποια διευκολύνουν φέτος την πρόσβαση στους υποψήφιους