Thumbnail
3ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου

Ανοικτή Επιστολή του Συλλόγου Διδασκόντων του 3ου Γυμνασίου στο θέμα της Ειδικής Αγωγής & τα Τμήματα Ένταξης. Στη σημερινή εκπαιδευτική πραγματικότητα το « Ένα σχολείο για Όλους» είναι ο απώτερος στόχος και χωρίς αμφιβολία επιδιώκει την ισότιμη ένταξη των ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο κοινωνικό σύνολο. Το μοντέλο της Συνεκπαίδευσης- Συμπερίληψης εφαρμόζεται σε διάφορα σχολεία του κόσμου, στις Η.Π.Α, στην Αυστραλία, σε διάφορες χώρες της Ευρώπης και δεν αμφισβητεί κανείς τα θετικά αποτελέσματα που μπορεί να έχει.

Ωστόσο, η εν λόγω εκπαιδευτική μέθοδος απευθύνεται σε μια πραγματικότητα που δε σχετίζεται με την ελληνική. Πιο συγκεκριμένα, η εικόνα των σημερινών σχολείων χαρακτηρίζεται από τμήματα 25 ή και παραπάνω μαθητών, από αίθουσες μικρές, που στερούνται υλικοτεχνικής υποδομής και το κυριότερο, από εκπαιδευτικούς που δεν είναι εξειδικευμένοι, επιμορφωμένοι ή έστω υποψιασμένοι πάνω στην Συμπεριληπτική πρακτική.

Το 3ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου είναι ένα σχολείο που αντιμετωπίζει με θετική ματιά και στάση νέες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις, εφόσον αυτές αποσκοπούν στην ανεμπόδιστη εξέλιξη και πρόοδο όλων των μαθητών. O Σύλλογος Διδασκόντων του 3ου Γυμνασίου λειτουργεί με καθαρά παιδαγωγική ματιά, κοιτώντας την πρόοδο όλων των μαθητών και σκύβοντας πάνω στα προβλήματά και στις ιδιαιτερότητές τους, αφού συνεργάζεται αρμονικά με κάθε συνάδελφο της Ειδικής Αγωγής, επιδεικνύοντας συναδελφικότητα και αλληλεγγύη. Όμως, η παραμονή του Τμήματος Ένταξης στην τάξη εγκυμονεί κινδύνους για την ορθή ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την επιτυχία του εκπαιδευτικού έργου .Τα Τμήματα Ένταξης του 3ου Γυμνασίου έχουν ξεκινήσει να λειτουργούν ήδη δέκα χρόνια, έχοντας καταφέρει την ένταξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και έχουν ξεχωρίσει κι από την αρμονική συνεργασία τους με το θεσμό της Παράλληλης Στήριξης, υπηρετώντας και οι δύο τη δίκαιη και ισότιμη εναρμόνιση των μαθητών με την εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία εν γένει. Είναι γεγονός ότι καλούμαστε πλέον όλοι, αιφνιδίως και βιαίως, να προβούμε σε μια καθολική και ριζική μεταβολή του εκπαιδευτικού έργου, χωρίς χρόνο για περισυλλογή, επιμόρφωση ή έστω συνειδητοποίηση της νέας κατάστασης. Έτσι , μπαίνει σε κίνδυνο η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, όταν μάλιστα το Τμήμα Ένταξης θα ενυπάρχει με την Παράλληλη Στήριξη, και με βάση τη συγκεκριμένη τροπολογία τα όρια μεταξύ αυτών των θεσμών δε γίνονται διακριτά. Έχει διαπιστωθεί ότι τα Τμήματα Ένταξης είναι μια δομή πλήρως ενταγμένη στο εκπαιδευτικό σύνολο και δεν αποτελεί μια ιατρική διαδικασία αλλά μια καθαρά ενεργητική διαδικασία, που βοηθά στην άρση των εμποδίων της μάθησης και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.

Με γνώμονα , λοιπόν, μια εκπαίδευση συμπερίληψης, που δεν έχει ακόμη την υλικοτεχνική υποδομή, τα ερείσματα και έτσι βίαια και στρεσογόνα, χωρίς προηγούμενη ζύμωση, ενημέρωση , επιμόρφωση, μετατρέπει τη μορφωτική διαδικασία σε μια μάζα γνώσεων, ενισχύει και δεν καταστέλλει τη στοχοποίηση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αποδυναμώνει το ρόλο του διδάσκοντα του Τμήματος Ένταξης, δημιουργεί σύγχυση σε όλους τους εκπαιδευτικούς φορείς του σχολείου, που αναγκάζονται βεβιασμένα, με χαμαιλεοντικούς ρυθμούς να ενδυθούν με καινούς και άγνωστους ρόλους.

Τα τελευταία χρόνια οι σχολικές δομές της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης δέχθηκαν πολλές «τροποποιητικές» νομοθετικές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση των μνημονιακών πολιτικών, με συρρίκνωση σχολικών δομών, συγχωνεύσεις και υποβαθμίσεις σχολικών μονάδων. Αποτελεί, επομένως, διαφαινόμενο στόχο ότι το Συμπεριληπτικό Μοντέλο ίσως είναι το όχημα για νέες περικοπές, υποβαθμίσεις κι όχι αναβαθμίσεις που υποσκάπτει τα θεμέλια της εκπαίδευσης, αφού όταν λειτουργεί υπό τέτοιες συνθήκες χάνει τον παιδαγωγικό του ρόλο και γίνεται ανεπαρκές εργαλείο στα χέρια του μη εξειδικευμένου εκπαιδευτικού. Εκ των συνθηκών αυτών ,λοιπόν, η «γκετοποίηση» των μαθητών αποτελεί μια προσχηματική λογική, αφού είναι γνωστό ότι οι μαθητές παρακολουθούν δύο (2) μόλις μαθήματα στο Τμήμα Ένταξης, στην καλύτερη περίπτωση τέσσερα(4), στο σύνολο των δεκατριών( 13 ) έως και δεκαπέντε (15) μαθημάτων που συμπεριλαμβάνει το αναλυτικό τους πρόγραμμα. Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 3ου Γυμνασίου, ως υπεύθυνο παιδαγωγικό όργανο, απαιτεί την άμεση απόσυρση της τροπολογίας που αφορά στην παραμονή του Τμήματος Ένταξης στο Γενικό Τμήμα και προτείνει να τεθεί το θέμα σε Διάλογο με τους εκπαιδευτικούς φορείς, προτού ληφθούν οριστικές αποφάσεις.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 3ου Γυμνασίου Ρεθύμνου Ρέθυμνο, 25-2-2016

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Καρκίνος
Kαρκίνος: Το «θαυματουργό» βότανο που βάζει φρένο στον πολλαπλασιασμό των καρκινικών κυττάρων
Το βότανο που βάζει φρένο στον πολλαπλασιασμό των καρκινικών κυττάρων
Kαρκίνος: Το «θαυματουργό» βότανο που βάζει φρένο στον πολλαπλασιασμό των καρκινικών κυττάρων
synedrio_olme
21ο Συνέδριο ΟΛΜΕ: ΔΑΚΕ – ΣΥΝΕΚ μπήκαν στον λάκκο που έσκαψαν για τον «εσωτερικό εχθρό»!
Το 21ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ στιγματίστηκε από την αποχώρηση της ΔΑΚΕ και των ΣΥΝΕΚ που οδήγησε στη διάλυση του Συνεδρίου λόγω έλλειψης απαρτίας
21ο Συνέδριο ΟΛΜΕ: ΔΑΚΕ – ΣΥΝΕΚ μπήκαν στον λάκκο που έσκαψαν για τον «εσωτερικό εχθρό»!
Κανέλα - Μπαχαρικά
Αυτά τα τρία αντιφλεγμονώδη μπαχαρικά ρίχνουν σάκχαρο και χοληστερόλη
Η πιστοποιημένη διαιτολόγος Shyla Cadogan αναφέρει ότι από τη διατροφή της, δεν λείπουν τρία εξαιρετικά θρεπτικά συστατικά
Αυτά τα τρία αντιφλεγμονώδη μπαχαρικά ρίχνουν σάκχαρο και χοληστερόλη