Ανοικτή Επιστολή του Συλλόγου Διδασκόντων του 3ου Γυμνασίου στο θέμα της Ειδικής Αγωγής & τα Τμήματα Ένταξης. Στη σημερινή εκπαιδευτική πραγματικότητα το « Ένα σχολείο για Όλους» είναι ο απώτερος στόχος και χωρίς αμφιβολία επιδιώκει την ισότιμη ένταξη των ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο κοινωνικό σύνολο. Το μοντέλο της Συνεκπαίδευσης- Συμπερίληψης εφαρμόζεται σε διάφορα σχολεία του κόσμου, στις Η.Π.Α, στην Αυστραλία, σε διάφορες χώρες της Ευρώπης και δεν αμφισβητεί κανείς τα θετικά αποτελέσματα που μπορεί να έχει.
Το 3ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου είναι ένα σχολείο που αντιμετωπίζει με θετική ματιά και στάση νέες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις, εφόσον αυτές αποσκοπούν στην ανεμπόδιστη εξέλιξη και πρόοδο όλων των μαθητών. O Σύλλογος Διδασκόντων του 3ου Γυμνασίου λειτουργεί με καθαρά παιδαγωγική ματιά, κοιτώντας την πρόοδο όλων των μαθητών και σκύβοντας πάνω στα προβλήματά και στις ιδιαιτερότητές τους, αφού συνεργάζεται αρμονικά με κάθε συνάδελφο της Ειδικής Αγωγής, επιδεικνύοντας συναδελφικότητα και αλληλεγγύη. Όμως, η παραμονή του Τμήματος Ένταξης στην τάξη εγκυμονεί κινδύνους για την ορθή ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την επιτυχία του εκπαιδευτικού έργου .Τα Τμήματα Ένταξης του 3ου Γυμνασίου έχουν ξεκινήσει να λειτουργούν ήδη δέκα χρόνια, έχοντας καταφέρει την ένταξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και έχουν ξεχωρίσει κι από την αρμονική συνεργασία τους με το θεσμό της Παράλληλης Στήριξης, υπηρετώντας και οι δύο τη δίκαιη και ισότιμη εναρμόνιση των μαθητών με την εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία εν γένει. Είναι γεγονός ότι καλούμαστε πλέον όλοι, αιφνιδίως και βιαίως, να προβούμε σε μια καθολική και ριζική μεταβολή του εκπαιδευτικού έργου, χωρίς χρόνο για περισυλλογή, επιμόρφωση ή έστω συνειδητοποίηση της νέας κατάστασης. Έτσι , μπαίνει σε κίνδυνο η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, όταν μάλιστα το Τμήμα Ένταξης θα ενυπάρχει με την Παράλληλη Στήριξη, και με βάση τη συγκεκριμένη τροπολογία τα όρια μεταξύ αυτών των θεσμών δε γίνονται διακριτά. Έχει διαπιστωθεί ότι τα Τμήματα Ένταξης είναι μια δομή πλήρως ενταγμένη στο εκπαιδευτικό σύνολο και δεν αποτελεί μια ιατρική διαδικασία αλλά μια καθαρά ενεργητική διαδικασία, που βοηθά στην άρση των εμποδίων της μάθησης και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.
Τα τελευταία χρόνια οι σχολικές δομές της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης δέχθηκαν πολλές «τροποποιητικές» νομοθετικές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση των μνημονιακών πολιτικών, με συρρίκνωση σχολικών δομών, συγχωνεύσεις και υποβαθμίσεις σχολικών μονάδων. Αποτελεί, επομένως, διαφαινόμενο στόχο ότι το Συμπεριληπτικό Μοντέλο ίσως είναι το όχημα για νέες περικοπές, υποβαθμίσεις κι όχι αναβαθμίσεις που υποσκάπτει τα θεμέλια της εκπαίδευσης, αφού όταν λειτουργεί υπό τέτοιες συνθήκες χάνει τον παιδαγωγικό του ρόλο και γίνεται ανεπαρκές εργαλείο στα χέρια του μη εξειδικευμένου εκπαιδευτικού. Εκ των συνθηκών αυτών ,λοιπόν, η «γκετοποίηση» των μαθητών αποτελεί μια προσχηματική λογική, αφού είναι γνωστό ότι οι μαθητές παρακολουθούν δύο (2) μόλις μαθήματα στο Τμήμα Ένταξης, στην καλύτερη περίπτωση τέσσερα(4), στο σύνολο των δεκατριών( 13 ) έως και δεκαπέντε (15) μαθημάτων που συμπεριλαμβάνει το αναλυτικό τους πρόγραμμα. Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 3ου Γυμνασίου, ως υπεύθυνο παιδαγωγικό όργανο, απαιτεί την άμεση απόσυρση της τροπολογίας που αφορά στην παραμονή του Τμήματος Ένταξης στο Γενικό Τμήμα και προτείνει να τεθεί το θέμα σε Διάλογο με τους εκπαιδευτικούς φορείς, προτού ληφθούν οριστικές αποφάσεις.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη