Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ Σύρου - Τήνου - Μυκόνου

Μέχρι σήμερα γνωρίζαμε ότι η διαμόρφωση του ωρολόγιου προγράμματος, η κατανομή των σχετικών διδακτικών αντικειμένων και η συνολική ρύθμιση του σχολικού χρόνου- θέματα ασφαλώς κάθε άλλο παρά αθώα – σχετίζονταν με τη μορφωτική λειτουργία του σχολείου και το υπάρχον αναλυτικό πρόγραμμα. Υπηρετούσαν δηλαδή μια συγκεκριμένη παιδαγωγική οπτική για τη γνώση και τη μάθηση. Στα πλαίσια του φτηνού σχολείου της αγοράς και της μνημονιακής διαχείρισης, το ωρολόγιο πρόγραμμα συνιστά πλέον μηχανισμό εξοικονόμησης και δημοσιονομικής προσαρμογής του δημόσιου σχολείου στην πολιτική της κοινωνικής λεηλασίας. Το ωρολόγιο πρόγραμμα λειτουργεί πλέον ως δημοσιονομικός κόφτης στο πεδίο της εκπαίδευσης με στόχο την εξαφάνιση των εκπαιδευτικών κενών και τη δημιουργία τεχνητών πλεονασμάτων. Το είχαμε βιώσει με τις διαθεσιμότητες το 2013, το ξαναζούμε σήμερα με το νέο ολοήμερο σχολείο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛΛ.

Το νέο ολοήμερο σχολείο του υπουργείου Παιδείας που δεν είναι καν νέο, αλλά ένα φτηνό σχολείο ΕΑΕΠ, δεν υπηρετεί ένα διαφορετικό μορφωτικό πρόγραμμα αλλά στην πράξη προσπαθεί να διαχειριστεί την εκρηκτική κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στο δημόσιο σχολείο μετά από έξι συνεχή έτη αδιοριστίας που θα γίνουν εννιά,  καθώς η δημοσιονομική επιτήρηση έχει επεκταθεί μέχρι το 2019. Δεν έχουμε μια νέα παιδαγωγική προσέγγιση όπως ισχυρίζεται ο πρόεδρος του ΙΕΠ, αλλά τη νομοθέτηση των ήδη υπαρχόντων σχεδίων των Λοβέρδου-Αρβανιτόπουλου.

Με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα του ολοήμερου σχολείου στην ουσία επιδιώκονται δυο στόχοι:

α) να μειωθεί το εκπαιδευτικό προσωπικό που είναι αναγκαίο μέσω της μείωσης των ωρών λειτουργίας του σχολείου και μέσω της μείωσης των ωρών διδασκαλίας των διδακτικών αντικειμένων. Πάνω από 10.000 λιγότερες θέσεις εκπαιδευτικών υπολογίζει να χρειάζεται το Υπουργείο Παιδείας με αυτές τις ρυθμίσεις! Οι απολύσεις εκπαιδευτικών επανέρχονται μετά από 2 χρονιά ξανά στο προσκήνιο.

β) να φτιαχτεί μια ζώνη χυλός στο δημόσιο σχολείο όπου δε θα είναι αυστηρά καθορισμένα τα όριά της (διδακτικό αντικείμενο και ειδικότητες που θα διδάσκουν) ώστε να λειτουργεί το σχολείο με όποια ειδικότητα περισσεύει στα πλαίσια της περιφέρειας με αποκλειστικό γνώμονα τη μείωση των δαπανών. Η σχετικοποίηση των ορίων μεταξύ των διαφορετικών ειδικοτήτων δεν υπηρετεί ασφαλώς μια άλλη προοδευτική παιδαγωγική προσέγγιση, αλλά την αποδοτικότερη, από την άποψη του συστήματος, διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού.

Αποτέλεσμα όλων αυτών, αν εφαρμοστούν:

α) χιλιάδες απολύσεις αναπληρωτών συναδέλφων που δε θα προσληφθούν ξανά μια και το νέο σχολείο δε θα τους χωράει.

β) ντόμινο υπεραριθμιών μονίμων και υποχρεωτικές μετακινήσεις

γ) εκπαιδευτική και παιδαγωγική αποσάρθρωση με την κατάργηση του ενιαίου εκπαιδευτικού έργου και την υπονόμευση της παιδαγωγικής σχέσης δασκάλου – μαθητή που θα λειτουργήσει εις βάρος των μαθητών της εργατικής τάξης.

Η υπουργική απόφαση περιλαμβάνει ορισμένες πολύ σοβαρές αλλαγές:

- Καταργεί εντελώς τις θέσεις δασκάλων για τα ολοήμερα. Η νομοθεσία μέχρι τώρα ήταν σαφής: Στα κλασικά ολοήμερα ένας δάσκαλος/α για κάθε 50 μαθητές και στα ΕΑΕΠ ένας δάσκαλος. Επί εποχής Αρβανιτόπουλου και μετά, ο δάσκαλος στα ΕΑΕΠ σε πολλές περιπτώσεις ακυρώθηκε αλλά όχι οριστικά. Η υπουργική απόφαση Φίλη τους καταργεί όλους οριστικά και αμετάκλητα. Μειώνοντας, τις ώρες των δασκάλων στις τάξεις, δημιουργεί πλεονάσματα ωρών και με αυτές επιδιώκει να καλύψει τις ώρες του ολοημέρου.

-Επιδιώκει τη δραστική μείωση του μαθητικού πληθυσμού στα ολοήμερα, θέτοντας ως απαραίτητη προϋπόθεση την εργασία και των δύο γονιών. Η προσπάθεια του υπουργού να ανασκευάσει αυτή τη θέση δεν εξηγεί γιατί αυτή η επιλογή  στο σχέδιο νόμου.

- Απαξιώνει τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, Εικαστικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή, Γυμναστική και ΤΠΕ μια και δίνει τη δυνατότητα να διδάξουν τα διδακτικά τους αντικείμενα όποιες ειδικότητες έχουν περισσεύματα ωρών

Κουμάντο κάνουν οι περικοπές!

Καμία παιδαγωγική και εκπαιδευτική πρόοδο δεν επιφέρει το νέο πρόγραμμα! Απλώς, μπήκαν στο ζύγι τα εναπομείναντα κονδύλια του ΕΣΠΑ και η εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ και η μπίλια έκατσε στο 6ωρο για όλες τις τάξεις και στις συγκεκριμένες ώρες για κάθε διδακτικό αντικείμενο! Μέχρι εκεί μάλλον, υπολόγισε το Υπουργείο ότι βγαίνουν τα νούμερα! Την επόμενη χρονιά αν δεν έχουμε επιτύχει τους στόχους των δημοσιονομικών πλεονασμάτων μπορεί να πάμε και πάλι σε ένα νέο πρόγραμμα, ενός νέου δήθεν σχολείου.

Είναι απολύτως φανερό ότι το υπουργείο Παιδείας βαθαίνει αντιδραστικά το φτηνό, ευέλικτο, κατακερματισμένο σχολείο της αγοράς της Διαμαντοπούλου και του Αρβανιτόπουλου, πετώντας σαν στυμμένη λεμονόκουπα τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων και τους δασκάλους/νηπιαγωγούς ώστε να ταιριάζει γάντι στην Παιδεία των περικοπών και των μνημονίων! Επαναφέρει όλες τις αντιδραστικές εγκυκλίους των υπουργών παιδείας όλων των μνημονιακών κυβερνήσεων (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και όλων των συνδυασμών τους) και μάλιστα δίνοντάς τους ανελαστικό χαρακτήρα! Στο σχολείο του Φίλη, όπως και στο σχολείο της Διαμαντοπούλου και του Αρβανιτόπουλου, η ελαστική εργασία, οι απολύσεις και η διαρκής κινητικότητα μέσω των υπεραριθμιών και των μετακινήσεων είναι οργανικό κομμάτι του. Το σχολείο αυτό, όποιο όνομα κι αν έχει, «γεμίζει» με ό,τι είναι διαθέσιμο από διδακτικά αντικείμενα και προσωπικό ανάλογα με τις πιστώσεις ΕΣΠΑ και τον κρατικό προϋπολογισμό. Βασίζεται στην ελαστική εργασία σε βάρος της μόνιμης και σταθερής. Είναι "αριστοτεχνικά" φτιαγμένο ώστε να λειτουργεί τη μια χρονιά με 30 εκπαιδευτικούς και την επόμενη με τους μισούς που κάνουν τις ώρες των υπολοίπων!

Δηλώνουμε καθαρά:

1. Κάθε εκπαιδευτικός που δεν επαναπροσλαμβάνεται τη νέα χρονιά, αντιστοιχεί, για το εκπαιδευτικό κίνημα, με ΑΠΟΛΥΣΗ! Απόλυση δεν είναι μόνο να διώχνεις μόνιμους αλλά και να μην επαναπροσλαμβάνεις όσους υπηρετούν το δημόσιο σχολείο με οποιαδήποτε σχέση εργασίας! Ειδικά αυτή την εποχή όπου η ανεργία έφτασε στο 28% και στους νέους ως 35 ετών στο 60%, είναι καθήκον κάθε ταξικού σωματείου να υπερασπιστεί με απόλυτο τρόπο, χωρίς αποσιωπητικά, το πιο βαριά πληττόμενο τμήμα των εργαζομένων, τους ελαστικά εργαζόμενους! Ανοησίες του τύπου: «η εκπαίδευση δεν είναι για να βρίσκουν δουλειά οι αναπληρωτές», είναι λόγια των χορτάτων που με περισσή αμετροέπεια δικαιολογούν τις απολύσεις των άλλων! Το δημόσιο σχολείο για να είναι δημόσιο και δωρεάν έχει ανάγκη δεκάδων χιλιάδων μόνιμων διορισμών όλων των ειδικοτήτων, πολύ περισσότερων από αυτούς που εργάζονται σήμερα! Αυτό θα παλέψουμε μαχητικά κι αποφασιστικά!

2. Δε θα επιτρέψουμε να πολτοποιηθούν τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών με υπεραριθμίες, μετακινήσεις, ατελείωτο κυνηγητό συμπλήρωσης ωραρίου από σχολείο σε σχολείο.

3. Δε θα δεχτούμε να ενταθεί η μετατροπή του δημόσιου σχολείου σε ασύνδετη, κατακερματισμένη κάλυψη ωρών χωρίς εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό περιεχόμενο, όπου ο κάθε εκπαιδευτικός, θα τρέχει να βρει ώρες μαθημάτων να καλύψει το διδακτικό του ωράριο, μια και το Υπουργείο τα διαλύει όλα!

4 . Δε θα δεχτούμε να μείνει εκτός ολοήμερου σχολείου ούτε ένα παιδί άνεργου ή εργαζόμενου με ανασφάλιστη σχέση εργασίας. Όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα συμμετοχής στο ολοήμερο σχολείο το οποίο δεν είναι παιδοφυλακτήριο, αλλά πρέπει να έχει μια ευρύτερη παιδαγωγική λειτουργία για όλα τα παιδιά. Δεν θα δεχτούμε τον αποκλεισμό των προνηπίων από την προσχολική αγωγή και τη συγχώνευση – κατάργηση τμημάτων στην προσχολική αγωγή.

Διεκδικούμε

· Κατάργηση της υπουργικής απόφασης και όλων των τροπολογιών (νηπιαγωγεία, ειδική αγωγή) και εγκυκλίων (ενισχυτική, γραμματειακή υποστήριξη, αλλαγή στο ρόλο των σχολικών συμβούλων κ.λπ.)

· Να γίνουν ΤΩΡΑ χιλιάδες Μαζικοί Μόνιμοι Διορισμοί όλων των ειδικοτήτων ώστε να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες του δημόσιου σχολείου! Καμία απόλυση αναπληρωτών! Όχι στην ελαστική εργασία

· Σύσταση οργανικής θέσης για όλες τις ειδικότητες σε όλα τα σχολεία

· Κάθε διδακτικό αντικείμενο να καλύπτεται υποχρεωτικά από εκπαιδευτικούς της αντίστοιχης ειδικότητας με βάση το βασικό πτυχίο

·   Ενιαίο 12χρονο δημόσιο, δωρεάν σχολείο με 2χρονη προσχολική αγωγή

Σε αυτή την κατεύθυνση καλούμε σε παράσταση διαμαρτυρίας την Παρασκευή 13/5 στη  Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Κυκλάδων στις 14:00 και προκηρύσσουμε 3ωρη διευκολυντική στάση εργασίας 14:00- 16:00 για τους συναδέλφους που εργάζονται στα ολοήμερα.

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pierrakakis
Κυρ. Πιερρακάκης-Φλώρινα: Δέσμευση για αναβάθμιση σχολικών υποδομών - Επίθεση αστυνομίας σε φοιτητές
Βίντεο από την επίθεση των ματ σε φοιτητές λίγο μετά τις 11 το πρωί στο Πανεπιστήμιο της Φλώρινας, στη διάρκεια της επίσκεψης του Υπουργού Παιδείας,...
Κυρ. Πιερρακάκης-Φλώρινα: Δέσμευση για αναβάθμιση σχολικών υποδομών - Επίθεση αστυνομίας σε φοιτητές
iereas
Δάφνη: Εκτός εαυτού ιερέας - Φώναζε σε γυναίκα που στόλισε το σπίτι της για τα Χριστούγεννα
Δάφνη: Ιερέας άρχισε να φωνάζει σε γυναίκα που στόλισε το σπίτι της για τα Χριστούγεννα – «Αντίχριστα, αιρετικά ανθρωπάκια»
Δάφνη: Εκτός εαυτού ιερέας - Φώναζε σε γυναίκα που στόλισε το σπίτι της για τα Χριστούγεννα